Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 23:51 25. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: sila obratnost a luky
PostPosted: 15:26 11. Jan 2009 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 11:05 28. Aug 2008
Posts: 609
Location: Zákupy
zajimalo by me jak je u lucistnika potrebná síla a obratnost. Prisel jsem na to ze kazde dva bodiky obratnosti mi zvednou utok o jeden bod, ale sila ten utok zveda taky, ale nevim jakym zpusobem. A taky nevim jak zavisí moje sila na zpusobovaném dmg. Nemate nekdo link na tabulku ze ktere to pochopim?

dikys

_________________
Bůh s náma a dobré pryč!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: sila obratnost a luky
PostPosted: 15:35 11. Jan 2009 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 18:00 26. Aug 2007
Posts: 3090
Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
takze sila je nutna na min. sila na predmetu dle:
viewtopic.php?f=100&t=864

Obratnost ti zveda utok.
Zraneni ti nezvedne ani obratnost ani sila. Je to dane pouze zbrani.
Jedina vyjimka je luk/kus s vlastnosti silny +X
Pokud mas silu s bonusem treba +3 a luk se silny+2, tak se pocita +2 do zraneni.
Je to proste max. bonus, kterej se od sily muze zapocitat do zraneni.

_________________
A zase se craftí...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: sila obratnost a luky
PostPosted: 09:09 12. Jan 2009 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 12:51 12. Sep 2007
Posts: 1721
Location: Brno
Tak tedy věc se má asi takto.
U střelných zbraní (v tvém případě luku) se AB, tedy bouns k útoku zvedá pomocí obratnosti. Bonus za obratnostn např. při obratnosti 20 je +5 se přičte k základnímu AB (bonusu k útoku) jež se automaticky dle předem daných pravidel za lvl postavy.
Postavy jsou rozděleni do tří tříd podle nichž se jim řídí přírustek AB za lvl, pracovně si je je můžeme nazvat:
Bojovníci (babrbar, válečník, paladin, hraničář, torm,trp. obránce,čer. strážce atd.) a ti za každý 1 lvl do 20 lvl dostanou +1AB
Pološroti (kněz, druid, bárd, zloděj, stínový t., měňavec, dračí učedník at.) a ti dostávají 3/4 AB v levelech - prakticky to znamaná že na 1lvl dostane 0, ne 2,3,4 lvl dostane po 1AB, na 5 lvl dostane zase 0, na 6,7,8 lvl zase po 1AB a tak pořád dokola.
Šroti (mág, zaklínač, pán smrti atd.) ne ti to mají 1/2 za lvl - což v praxi znamena že na 1lvl nic, na 2 lvl +1AB, na třetím zase nic, na 4 zase +1AB a tak pořád dokola.

Zvláštní skupinou je mnich při boji beze zbraně nebo s kamou (kamami), v případě zájmu mohu také rozepsat jinak doporučuji NWN wiki - http://nwn.wikia.com/wiki/Main_Page.

Existuje ještě jedna vlasnost přes kterou se dá střílet a to je moudrost, někteří to nazývají bioware bugem :lol: , ale já ji mám rád - vhodné pro mnichy, kněze, druidy atd.. K tomu aby to takto fungovalo je třeba vzít feat ZEN střelba, která místo propisování bonusu z obratnosti zařídí propisování bonusu z moudrosti.

A jak do toho všeho zapadá síla ptáš se ....
1) na Thalii je síla určijící vlastností pro používání zbrojí, štítů a zbraní ... mimochodem tohle je myslím velmi povedené a k použití krátkého luku musíš mít sílu v základu 8/-1 a k poižití dlouhého luku 11/0 ... to je neměný fak a bez toho nelze danou zbraň dobře (tedy bez postihu) používat

2) na a pak ještě je možno nalézt, vyrobit, koupit střelné zbraně, které mají vlastnost SILNÝ, například SILNÝ +5 a to znamená, že tato zbraň je schopna bonus za sílu do výše +5 připočíst ke způsobovanému zranění, tedy že poku má střílící postava sílu 20/+5 pak těch +5 se přičte k výslednému způsobenému dmg.

Jinak síla do výpočtu bonusu k útoku nevstupuje AB nikterak nezvedá a neovlivňuje, jinak je to samo sebou u boje na blízko.
Důležitá čísla AB v základním tvaru - píše se to ve statistice postavy jako " zakladní útok (myslím)" jsou pro postavy do 20 lvl tyto 6 - přidá druhý útok, 11 - přidá třetí útok a 16 - přidá 4 útok jednoruční, obouruční s střelnou zbraní, u boje více zbraněmi, oboustranou zbraní do toho vstupují další proměnné, ale systém je stejný. Vyjímku opět tvoří to mnochovské naspeedované prasátko.
Pokud zůstali nezodpovězení otázky, rád rozvedu.

_________________
Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory
Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod
Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: sila obratnost a luky
PostPosted: 09:54 12. Jan 2009 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
Šipky, Vrhací sekery - do zranění se počítá záporný či kladný modifikátor síly
Prak, Luk - do zranění se počítá automaticky záporný modifikátor síly, kladný jen s vlastnosti mighty (viz nahore)
Kuše - do zranění se nepočíta záporný modifikátor síly, kladný jen s vlastností might (viz nahoře)

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: sila obratnost a luky
PostPosted: 23:52 25. Jan 2009 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 13:36 07. Aug 2007
Posts: 341
Location: Plzeň
nomis_b wrote:
Jedina vyjimka je luk/kus s vlastnosti silny +X
Pokud mas silu s bonusem treba +3 a luk se silny+2, tak se pocita +2 do zraneni.
Je to proste max. bonus, kterej se od sily muze zapocitat do zraneni.


Jupí, konečně vim k čemu to silný +X je :D

_________________
Adelath Podkova - mladý bojovník, Dei-Anangův šampion, rytíř řádu Čestných rytířů Úsvitu

Pugor Wogsher - Tupý půlork, mladý barbar, jenž byl obětován Xi'An, když se chtěl pomstít nemtrvému za to, že po něm házel kameny.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits