Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 13:06 25. Jul 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 167 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 12:12 30. Jul 2011 
Offline
Měšťan
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:15 04. Nov 2010
Posts: 225
Location: Praha
Hele, nevím jestli je uplně správný přístup, že když celá družinka zemře (nebo někdo zemře podruhé) budou uplně bez expů.

Pokud to ti hráči zahrají pěkně atd... tak bych jim klidně nějaké ty expy dal, jen asi ne tolik, aby to vyvážilo i tu smrt.

_________________
Xunnavin - věrný (zatím) ochránce paní Trissdril
bratr Ignacius - mnich, který následuje Thala (momentálně zavřen kdesi v klášterní cele)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 12:15 30. Jul 2011 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
G-ladiator wrote:
Nezapomeňte, že se můžou objevit i odměny jiné, než XP a zlato. Postavy můžou získat spojence, cenné informace, nebo nějaký předmět, který jinde neseženete (předpokládám).

Těším se, až se na nějaké tvé session objevím :)


Z questu by se měly hodnotit výsledné tři faktory.

Odměna/ztráta zkušenostní.
Odměna/ztráta hmotná.
Odměna/ztráta reputace/vlivu.

Rád bych dosáhl rovnováhy, aby plus i minus byl v akceptovatelné rovnováze.

Napadá mě, co by se Vám líbilo, jako možná hmotná odměna do questu.

Co se týká reputace/vlivu. Můžete dosáhnout přátelství vysoce postaveného úředníka nebo naopak někoho mocného naštvat, a pak se nedivit, když na vás bude vypsaná odměna.

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 13:09 30. Jul 2011 
Offline
DM adept
User avatar
 Profile

Joined: 23:26 18. May 2010
Posts: 2581
Proč vedlejší? Protože hlavní by ráda dodělala v čem se angažuje a taky vzhledem k minulosti a jejím vztahům a současné situaci prostě nepůjde s kde kým i když bych já třebas stokrát ráda. To k IC důvodům. OOC důvod pak je, že mám doma tříměsíční miminko a proto čas od času prostě musím AFK, což při větším questu jde jen těžko.. a důsledek si domyslí všichni sami.. tudíž založení vedlejší postavy je pro mě snažší už proto, že mi nebude tak líto, když o ní přijdu.
Jinak myslím si, že šanci dostat se do nějakých vyšších kruhů by měla být, ale až po nějakým vývoji a delším snažení. Ne díky pár nárazovým questům.
Já osobně doufám, že to nevyšumí a podaří se to.. největší přínos v tom vidím pro nováčky a nové postavy, kvůli možnosti utvořit si nové vztahy :wink:

_________________
Kieran a Desmin Hanifah Ardian
Layla Morwinyon Mirima
Farah Al Marfa - NPC

https://www.youtube.com/watch?v=21ANYDbFDNQ


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 17:23 30. Jul 2011 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
Woxa wrote:
Hele, nevím jestli je uplně správný přístup, že když celá družinka zemře (nebo někdo zemře podruhé) budou uplně bez expů.

Pokud to ti hráči zahrají pěkně atd... tak bych jim klidně nějaké ty expy dal, jen asi ne tolik, aby to vyvážilo i tu smrt.


Ne, myšlenka "hodný dm nás vytáhne z podsvětí" není na pořadu dne. Když to skupinka zahraje dobře, tak nemá proč umřít. Jedna smrt se stát může, nikdo není dokonalý, je zde záchranné pravidlo, dvě smrti znamenají buď děsnou smůlu, sorry - každý den není posvícení a nebo podceněnou přípravu či nelogické chování...

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 17:30 30. Jul 2011 
Offline
Šlechtic
 Profile

Joined: 19:01 06. Mar 2009
Posts: 426
pravidla o rozdávání expů a o DC po smrti jsou zbytečné. Sám DM přece ví, jakou smrtí postava zemřela a podle toho spoluhráčům dovolí mrtvolu "oživit" nějakým healem. A rozdělení expů odhadne podle počtu odehraných hodin, náročnosti questu a způsobu splnění daného úkolu

_________________
Spammaster zakázaného kanálu (9.10.2011 potrestán)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 19:00 30. Jul 2011 
Offline
Šlechtic
 Profile

Joined: 22:47 15. Nov 2010
Posts: 325
jen pár připominek:
1. Diky Ice za komentáře, běžně píšu a odpověd nečekám.
2. Odměna a riziko by mělo jít ruku v ruce.
3. ROFe RP opravdu není o největším počtu emote a slov řečeným za quest, bohužel se to tady tak vnímá. Představ si spolek 5 lidí tady, když se objeví GM. Jeden překřikuje druhého aby měl delší RP >>> zásluhu. Daleko lepší je situace, kdy každý přijme svou roli (ne toaletáku) a nebo se třeba ve prospech hry STAHNE, aby to nebyl jeden velej bordel. Řici pak o něm, že se jen vezl mne mrzí. Ano musí reagovat a musí spolupracovat, ale to co casto vidím je souboj o to nejdelší RP namísto rozvijející se hry. Hrával jsem dost deskové hry u stolu a najdeš několik typů hráčů a všechny postavy mají něco z toho - sobeččci - hrají na sebe a pod sebe at hraji paladina nebo vraha, jejich cilem je vzít si co nejvíce hry pro sebe, pak tahouni - ti se snazi tvořit hru pro sebe i ostaní, poslední jsou pro mne tichošlápci - poslouchají, občas se zapojí, jsou slušní a nechávají místo sobečkům a tahounům a taky se baví. Hodně často se mi stalo, že jsem dával nějaké hádánky v rámci příběhů a tichošlápci v této kategorii drtili. Uměj často skvělě dekodovat i souvislosti a řešit spletité situace - rozkryjí zápletku, odhalí vraha...... PROSTE EMOTE A HODNE SLOV NENI HLAVNI DUKAZ DOBREHO RP. Tím je konzistetnost postavy v čase, zajímavě vytvořený charakter a i přínos pro celou skupinu.
4. Vím, že je to neobvyklé co řeknu, ale bylo by super, aby se do hry dalo přimotat další riziko - ztráta věci, věcí. Dám příklad tlupa jde na draka a drak by je třeba sundal. No a protože pro draka je poklad cennej, tak by jim vzal jejich mece a zbroje a prsteny a přidal do pokladu a pak jejich nezmasilé schránky vyměnil za 5 krav. Oživilo by to ekonomiku. *hamižně se usmál*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 19:32 30. Jul 2011 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:24 23. Jun 2007
Posts: 6754
Location: Severní okraj Středozemě
Alvarion wrote:
...a nebo se třeba ve prospech hry STAHNE, aby to nebyl jeden velej bordel. Řici pak o něm, že se jen vezl mne mrzí. Ano musí reagovat a musí spolupracovat, ale to co casto vidím je souboj o to nejdelší RP namísto rozvijející se hry....
Ámen (hlásí se tichošlápek :-D).

to OneIce: Co se týká protěžování zaměření domény na léčení - považuji to (decentně řečeno :twisted: ) za blbost. Pokud něco u klerika protěžovat, tak to, že má maxovaný skill Léčení. To že ten který bůh svým svěřencům dává "jemné rozdíly" díky Doménám, podle toho k čemu ten který Bůh inklinuje přeci nemá být v koleraci jak je ten který Klerik "léčitel". Bojový klerik (s patřičným skillem) může mít zhusta mnohem více zkušeností se zachraňováním "rozsekaných spolubojovníků" než klerička s doménou léčení, která se ale specializuje na ošetřování dětské rýmy nebo šarlatového moru (mnohdy léčeno stejným kouzlem :-D).

Házení DC na smrt, pokud se jede "příběh" bych dělal, jen pokud jde skupina do "vědomého" souboje po "odehraném" RP. Ne že na cestě někdo dostane lag a sejme ho dvojitým criticem přesílený Zlobr s prakem. Na tohle by se házet nemělo. Ano je to metagame, ale ve prospěch "příběhu", ne protože systém NWN je prostě ošidný a Thalijské NPC (zhusta) přesílená.
Navíc třeba brát v potaz, že skupinka PéGéček rozseká s prstem v nose skupinu NPC, která úplně jinou skupinu "normálních" hráčů rozseká do nudlí behem dvou kol (obzvláště, pokud je mezi NPC magické povolání s "vyššími" kruhy).

Smrti při Q by se měli řešit SOUDNOSTÍ DM, které odhadne situaci a ne kostkou (tj. odhadne kdy zvedat bez "mrknutí oka" a kdy to dotyčnému/ným nechat "vyžrat" s "nadějí" na hod kostkou).

A to zvláště na Thalii, která NENI low-lvl svět, a kde "bohužel" má lvl váhu. Pokud bude skupinka neustále díky "náhodě/smůle" neustále exovat a udržovat si tak lvly 1-10, tak tihle "RPaři" budou zcely vytrženi z interakce se zbytkem serveru, protože prostě AB vs AC a lvl+4 skill vs lvl+4 skill. dojde-li na lámání chleba, tak hi-lvl toho lowíka roznese na kopytech a nepomůže mu ani svěcená voda.

Prostě Thalie není EFU a dokud tu vedle sebe budou 20+ lvly s 10tkami, tak ani nebude.

P.S.
Jinak ten nápad s questy považuju za skvělý (i když to vypadá, že remcám). A držím palce ať se to ujme a baví to jak tebe, tak hráče. A pokud to jen trochu půjde, pokusím se toho zúčastnit.

_________________
Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder)
Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3)
Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2)
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ)
Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 20:14 30. Jul 2011 
Offline
Měšťan
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:15 04. Nov 2010
Posts: 225
Location: Praha
OneIceOne wrote:
Woxa wrote:
Hele, nevím jestli je uplně správný přístup, že když celá družinka zemře (nebo někdo zemře podruhé) budou uplně bez expů.

Pokud to ti hráči zahrají pěkně atd... tak bych jim klidně nějaké ty expy dal, jen asi ne tolik, aby to vyvážilo i tu smrt.


Ne, myšlenka "hodný dm nás vytáhne z podsvětí" není na pořadu dne. Když to skupinka zahraje dobře, tak nemá proč umřít. Jedna smrt se stát může, nikdo není dokonalý, je zde záchranné pravidlo, dvě smrti znamenají buď děsnou smůlu, sorry - každý den není posvícení a nebo podceněnou přípravu či nelogické chování...

Pro mě tedy správně zahrané nutně nemusí znamenat správně vyřešený quest.

Například když někdo hraje hlupáka, tak bez rozmyslu může někam vlézt, něco spustit atd...
Někdo jiný se naopak může "obětovat" nebo moc hrnout do první linie, protože to k jeho charakteru patří. Našlo by se spoustu příkladů.

Je to o tom co za skupinku se ti sejde a dle mého, když se sejde banda blbců, tak správně odehrané znamená totalní krach :)

Nemluvím o tom, že je vytáhneš z podsvětí, nechal bych je hezky umřít, ale zárověn bych odměnil pěknou hru (pokud by byla).

_________________
Xunnavin - věrný (zatím) ochránce paní Trissdril
bratr Ignacius - mnich, který následuje Thala (momentálně zavřen kdesi v klášterní cele)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 20:18 30. Jul 2011 
Offline
Měšťan
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 04:34 21. Mar 2010
Posts: 163
Location: Psychedelict
Quote:
Například když někdo hraje hlupáka, tak bez rozmyslu může někam vlézt, něco spustit atd...
Někdo jiný se naopak může "obětovat" nebo moc hrnout do první linie, protože to k jeho charakteru patří. Našlo by se spoustu příkladů.

Je to o tom co za skupinku se ti sejde a dle mého, když se sejde banda blbců, tak správně odehrané znamená totalní krach :)

:var_30: :var_30: :var_30: :var_30: :var_30:
*tleská*

_________________
Všichni jsme výsledkem toho, o čem jsme přemýšleli.
PSYTRANCE POWER

Laelaan Caana


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 20:44 30. Jul 2011 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 01:53 05. Dec 2010
Posts: 4507
Location: Land Down Under
Na thalii žádní blbci nehrajou, všechny postavy jsou dokonalé a úžasné a cool

_________________
Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo

Pain is temporary. Victory is forever.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 20:58 30. Jul 2011 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 09:15 21. Jun 2007
Posts: 508
Location: Morava
Můj názor: Nebude to fungovat - bohužel , už tu něco podobneho jednou bylo a neosvědčilo se .
Thalie na to jen doplatí.
Je tam několik zadrhelů . (uvedu jen jediný skutečně mnou prožitý malý příklad - qest ,zahajení ve 20:00 . 19:40 - ve hře - 3 hráči . 19:50 login 10 qestobijců. )
Těch uskalí je víc , ale přeji Vám aby jste jimi uspěšně propluli.

_________________
Menhiri Dierta


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 21:57 30. Jul 2011 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
Jachym wrote:
Můj názor: Nebude to fungovat - bohužel , už tu něco podobneho jednou bylo a neosvědčilo se .
Thalie na to jen doplatí.
Je tam několik zadrhelů . (uvedu jen jediný skutečně mnou prožitý malý příklad - qest ,zahajení ve 20:00 . 19:40 - ve hře - 3 hráči . 19:50 login 10 qestobijců. )
Těch uskalí je víc , ale přeji Vám aby jste jimi uspěšně propluli.


login 10 questobijců, tento komentář vůbec nechápu...prosím o přesnější formulaci problému...

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 22:06 30. Jul 2011 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
černý vlk wrote:
pravidla o rozdávání expů a o DC po smrti jsou zbytečné. Sám DM přece ví, jakou smrtí postava zemřela a podle toho spoluhráčům dovolí mrtvolu "oživit" nějakým healem. A rozdělení expů odhadne podle počtu odehraných hodin, náročnosti questu a způsobu splnění daného úkolu


Průhlednost a pravidla dělají pořádek. O rozdělení zkušeností nakonec intuitivně rozhoduje DM, ale je dobré rámcově vědět, zda mohly ony zkušenosti být. Hráče to může přivést ke zlepšení hry. Proto určité rozmezí.

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 22:45 30. Jul 2011 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
KaTo wrote:
Alvarion wrote:
...a nebo se třeba ve prospech hry STAHNE, aby to nebyl jeden velej bordel. Řici pak o něm, že se jen vezl mne mrzí. Ano musí reagovat a musí spolupracovat, ale to co casto vidím je souboj o to nejdelší RP namísto rozvijející se hry....
Ámen (hlásí se tichošlápek :-D).

Quote:
to OneIce: Co se týká protěžování zaměření domény na léčení - považuji to (decentně řečeno :twisted: ) za blbost. Pokud něco u klerika protěžovat, tak to, že má maxovaný skill Léčení. To že ten který bůh svým svěřencům dává "jemné rozdíly" díky Doménám, podle toho k čemu ten který Bůh inklinuje přeci nemá být v koleraci jak je ten který Klerik "léčitel". Bojový klerik (s patřičným skillem) může mít zhusta mnohem více zkušeností se zachraňováním "rozsekaných spolubojovníků" než klerička s doménou léčení, která se ale specializuje na ošetřování dětské rýmy nebo šarlatového moru (mnohdy léčeno stejným kouzlem :-D).


Mě se to naopak zamlouvá, držitelé této domény dostanou malou výhodu v modifikátorech.

Quote:
Házení DC na smrt, pokud se jede "příběh" bych dělal, jen pokud jde skupina do "vědomého" souboje po "odehraném" RP. Ne že na cestě někdo dostane lag a sejme ho dvojitým criticem přesílený Zlobr s prakem. Na tohle by se házet nemělo. Ano je to metagame, ale ve prospěch "příběhu", ne protože systém NWN je prostě ošidný a Thalijské NPC (zhusta) přesílená.


S tím počítám...

Quote:
Navíc třeba brát v potaz, že skupinka PéGéček rozseká s prstem v nose skupinu NPC, která úplně jinou skupinu "normálních" hráčů rozseká do nudlí behem dvou kol (obzvláště, pokud je mezi NPC magické povolání s "vyššími" kruhy).


Za úspěch je každý odpovědný sám. Hrál jsem jedou quest s bodakem, pg cleric se naboostil a vrhl se na bodaka, bodak použil schopnost a cleric zahynul. Pak to dělal zloděj, sehrál zjišťování informací, zkoumání místa, nastražil pasti, bodaka zničil a odnesl si poklad...quest reaguje na to, co udělají hráči...a že se někdy vykašle na výbavu nebo špatně zvolí kouzla, děj se vůle boží...

Quote:
Smrti při Q by se měli řešit SOUDNOSTÍ DM, které odhadne situaci a ne kostkou (tj. odhadne kdy zvedat bez "mrknutí oka" a kdy to dotyčnému/ným nechat "vyžrat" s "nadějí" na hod kostkou).


Soudnost dm je již ve vytvořených pravidlech, pokud pomineme faktor, kdy postava zemře na neočekávaný a vzhledem k lvl skupiny extrémní případ, v tomto případě se samozřejmě házet na smrt nebude, pak v tom nevidím problém. Ano, smrt je v Quest sessions jedním z hlavních faktorů neúspěchu.

Quote:
A to zvláště na Thalii, která NENI low-lvl svět, a kde "bohužel" má lvl váhu. Pokud bude skupinka neustále díky "náhodě/smůle" neustále exovat a udržovat si tak lvly 1-10, tak tihle "RPaři" budou zcely vytrženi z interakce se zbytkem serveru, protože prostě AB vs AC a lvl+4 skill vs lvl+4 skill. dojde-li na lámání chleba, tak hi-lvl toho lowíka roznese na kopytech a nepomůže mu ani svěcená voda.


Že by bylo zamýšlené řešení v rozdělení lvl pro questy? Moc jsem nepochopil, proč by měli rpaři furt chcípat, kde to bereš?

Prostě Thalie není EFU a dokud tu vedle sebe budou 20+ lvly s 10tkami, tak ani nebude.

P.S.
Jinak ten nápad s questy považuju za skvělý (i když to vypadá, že remcám). A držím palce ať se to ujme a baví to jak tebe, tak hráče. A pokud to jen trochu půjde, pokusím se toho zúčastnit.

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Quest sessions
PostPosted: 22:57 30. Jul 2011 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
-RoF- wrote:
Ty xp za přežití asi nedávat, jinak tam budou takoví ti, co jen chodí a mlčí a čekají na přínos xp ;)[/code]

Srdcervoucí rp není vyžadováno, cílem questu je přežití skupiny a splnění zadaného úkolu. Mlčenlivá postava muže bejt pg, který se díky ostatním procvičí v rp a nakonec v bitce díky němu skupina přežije. Quest sessions má bejt rp s prvky akce, ne rp v hospodě, i když se to tak může vyvinout.

Quote:
A už těch max 5k xp se mi zdá dost, ale budiž to je na vás. Jak už tu někdo psal, mělo by tam jít o zábavu a tak dále.


Kdo zkušenosti chtít nebude, ja mu je zase seberu :twisted:

Quote:
Omezení lvlů je taky čudné. Páč to může rozdělit postavy, které spolu normálně kamarádí a řeší různé situace a takhle by jeden z nich musel z questu odejít?


Uvažuji o možnosti, že se do vyšší skupiny bude moci přihlásit low level na vlastní nebezpečí. Chci vidět tvé kamarády, až zahynou na npc, které bude připravené pro tvou postavu...mechanika nwn je bohužel jen jedna...

Jinak ale nápad hezky a uvidíme, co se z toho vyvine. Aspoň dostanou šanci jiní a ne ti noo vyvolení. :wink:

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 167 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits