Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 07:17 16. Jun 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 16:44 25. Jul 2007 
Offline
Měšťan
 Profile

Joined: 18:01 17. Jun 2007
Posts: 231
monstera wrote:
vono je to taky nedostatkem hráčů a absencí burzy polotovarů, když chceš řemeslo dělat kloudně, potřebuješ vstupy z jinejch řemesel...chvilku se vyptáváš a sháníš a pak přijdeš na to, že jednodušší je urobiť si sam...tak uděláš a zjistíš, že potřebuješ zase další věci a už v tom lítáš
Tohle je, bohuzel pravda. Ruku na srdce, kdyz nekomu slibim neco vyrobit, tak to vyrobim a nosim ten jeden kus bizuterie a prodam mu jej. Ale dkyz chce 100 sklenenych flasticek... To vazi moc, zavazi to v invu moc. Porad to s sebou nosit nebudu a na perzistentni truhlu nemam (natoz na dum v kterem by byla). Tzn. vyrobim to az tehdy kdyz je on i ja zaroven ve hre. Povetsinou vsak plati, ze on zrovna nemuze => odlozim to i ja. Pak muze on, ale ja mam zase to ci ono a nechce se mi razne ukoncovat rozhovor/quest/vypravu. Takze nakonec je vse jen cekani s mizernou vidinou vysledku. :(

monstera wrote:
...se narodila zaklinačka Ranunkula, aby dokázala, že prakavka dokáže to samý - a už se k tomu blíží - která taky mává krumpáčem, taví, ková, šije, tesá, atd. Není to o tom, že někdo nemůže, je to o tom, že někdo nechce !
Ono to bude, Monstero, o tom, ze ne kazdy ma tak pevne nervy jako ty aby delal vsechny crafty naraz. Obetujes tomu desive mnozstvi casu, silenou namahu... Coz si ti rypalove moc neuvedomuji a vidi jenom "ale on si vyrobi vsechno sam". Nemusi se mi libit mit postavu co umi vse - ale take takovou postavu nemam a mit nechci. Ze ji ma nekdo jiny - tak drzim usta, protoze ta schopnost vyrabet vse je pekelne vydrena.

monstera wrote:
Za nelogičnost je možno považovat, že pro získání některých surovin musí být příslušný řemeslník také rváčem na výši. Proč jemný zlatník a klenotník, aby získal najzákladnější potřebu pro svůj obor - součást leštícího oleje - musí vymlátit jeskyni medvědů ...? A rudy kamenů nakopat - to je vymlátit další dungeony....
Ranunkula Acera a Lucie Exos.
Nedostupnost kdeceho je opravdu prislovecna. ;)
Muj nazor: Nemuze existovat lvl 1 kovar kovajici adamantinove zbrane - protoze "by bylo moc snadne toho kovare udelat". Takze se to haji tim, ze jsou suroviny nedostupne a spoleha se na to, ze midle az high lvl postava bude craft "uzivat" delsi dobu jak prvni lvl.


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 12:38 10. Aug 2007 
Offline
Měšťan
 Profile

Joined: 18:01 17. Jun 2007
Posts: 231
Takove oziveni mistni diskuse... Snad nekomu k necemu bude.


Zamysleni se nad craftem (nejen) Thalie v sirsim meritku.
Daanri wrote:
Myslim ze ten feat je zbytocny....prave tie featy sa uplne vyradili...
Tohle je vec, ktera mi vadi. Tim, ze se zrusily nebojove skilly (vyroba zbrani, pasti, zbroji) a featy (michani lektvaru, vyroba kouzlenych holi, psani svitku), tak se posiluje buildovani zabijackych PC. Co si budeme povidat, na nynejsi craft potrebujete mit hlavne pevne nervy - stat nekde a klikat (busit, sbirat). Naprosto tento craft neni vazany na zivotni zkusenosti postavy (skilly, featy). Jen automaticky predpoklada, ze cim vetsi silak, tim lepsi kovar. Cim inteligentnejsi michac, tim lepsi lektvar.

Vim ze v pripade skillu jde o omezeni postav co maji nizkou int – ale o tom preci je. V nynejsim stavu muze byt warr pulork s int 8-/2 zaroven kovar, pekar, krejci, slevac i vyrobce zbrani. O moznostech ze muze kovat bizuterii a ocarovavat predmety se ani nezminuji. Navic skillove zavisle vyroby maji bonus – s postupujicimi zkusenostmi postavy se zvysuji, tj. nezustane postava zasekla na „jedne urovni” protoze ma silu (placnu) 20 a tim je dane co muze vyrobit. Nebezpeci typu „dojde high lvl mag a za 2 lvly ma stejny skill jako ja co setrim od 1. lvlu” na thalii neexistuje – kvuli moznosti investovat jen 1 skill bod za uroven. Tedy kdo se nevenoval craftu od samych zacatku sve postavy (=daval skill pointy), nikdy nedozene poctivce co tak delali.

V pripade featu je to jeste markantnejsi: jsou featy na vyrobu kouzelnych hulek, michani lektvaru, vyrobu magickych zarizeni, ... Ano, vim ze moznosti vyroby moznych veci (craft od Bioware) jsou omezene a velmi casto take nesmyslne (prime prelevani penize->vyrobek a pod).

Pak se hrac musi rozhodnout, zda bude mit postavu, co je bojova – a ma featy a skilly na boj. Nebo zda ma radeji neco na styl ucence nebo remeslnika – v boji neni tak dobry jako jeho vrstevnici, ale umi se na boj lepe pripravit (lepsi volba vybaveni,...). Soudoby system nic takoveho neumoznuje. Naopak, nejsnazsi craft maji ti, co bojuji nejvice – protoze jen ti se dostanou lehce k surovinam.

Je mozne propojit CNR craft s featy. Nemas feat – nevyrabis. Skillovy system nemusi byt nutne nastaven na uroven “zadny skill point = zadny vyrobek”. Je moznost udelat hranici – trebas neni treba nic specialniho na spichnuti par hader na noseni (obyc saty), ale vyroba velmi narocnych veci uz bez radneho zamereni (=investovanych skillu) nepujde.

--
Potud optimizmus. Navrhovany system je logictejsi, podstatnym zpusobem resi multicraftery. Bohuzel, jeho slabinou jsou take jeho jiz zminovane prednosti:
a) (temer) zmizi multicrafteri – v nynejsi situaci pruser maximalni. Sehnat neco od nekoho je prakticky nemozne uz ted, a to hovorime o systemu kde je podpora multicrafteru a navic kde neni rasove omezeni na maximalni dosazitelny lvl v craftu.
b) omezeni na featy/skilly bude bojovne znevyhodnovat craftery. Ne kazdy ma chut stat porad jen u kovadliny/siciho stolecku a pak si nebude moci ani vybehnout oddychove „vyzabijet par NPC”.
c) zapocitavanim skill-pointu se zvyhodni dve povolani bohate na skill pointy: wizard a zlodej. Coz se mnohym nebude libit. (Zde se navic dostavam do podezreni za autolobbyzmus – tim ze hraji carodeje).
d) zapocitavanim featu se zvyhodni rasa lidi (maji o feat na zacaktu vic) – ale to je preci lidska schopnost! Kdyz se podivam na rasovou skladbu Thalie, tak zhruba 50-70% tvori porad elfove (jsou vyhodni, neustale patrani, darkvision, moznost pouzivat dlouhy mec a luk bez nutnosti featu...). Podle hracu to vypada, ze elfove vladnou svetu, kde jako sluhove zivori par lidi a asi stejne tak trpasliku, jeden gnom a jeden a pul pulorka.

Otazkou ale vzdy je, jakeho nazoru jsou WB. Kdyz se jim libi multicrafteri a to, ze featy nejsou treba... Nu prosim, pak se nad nejakou zmenou dozajista ani uvazovat nebude.


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 13:46 10. Aug 2007 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 16:37 27. Apr 2007
Posts: 3452
Location: Slovakia
Hmm...no ked som sa tak trosku nad tym zamyslel tak by to s tymi featmi nemuselo byt az take zle...

Pre kazde remeslo by existoval feat. Do urciteho stupna daneho remesla by nebol feat potreba a tym by sa dali vyrobit zakladne veci, od urciteho stupna...cize pre lepsie veci by uz bolo treba mat feat pre dane remeslo. Urcite by to vyriesilo problemy s multicraftermi.

V pripade aby to nebolo az take narocne, tak by sa mohol dany feat zaviest ako bonusovi pre niektore rasy resp. povolania ako ich prirodzeny predpoklad na dosiahnutie mistrovstva v danom remesle. Napr. trpaslici su skveli kovari tak by mohli dostat feat na kovarinu ako bonusovi a to by vyrovnalo aj ten volny feat u ludi, ktory ho mozu pouzit na akekolvek remeslo a mohlo by to riesit aj moznost davat si ine rasy aj kvoli craftu povedzme.

Stalo to vsak neriesi ako spomynas problem s dostupnostou surovin. Jedna moznost by bol uz niekolkokrat spomynany vendor, ktory by vykupoval suroviny, uchovaval a za naky mensi priplatok predaval dalej. A druha moznost je spristupnit niektore zakladne suroviny na predaj u obchodnikov za urcite sumy napr na farmarch by sa dali kupit nake obilie, u bylinarky nake bylinky, u kovara nake rudy atd atd. To by bolo vsak dost narocne a musel by sa tomu prisposobit aj cely vykup a ceny danych vyrobkov a riadne to premysliet.

Dalej je aj otazne co vsetko sa da spravit, kto to spravi a ake by to bolo narocne...

_________________
When you make a deal with devil, there will be hell to pay.

„Povinnost je těžší než hora, smrt je lehčí než peříčko.“

Večné hľadanie cudzích chýb je jednou z najväčších chýb vlastných.
(E.Hubbard)


Yeasterday, we sought each other.
Today, we face.
For one of us, tomorrow will never be.


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 13:52 10. Aug 2007 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 01:49 28. Apr 2007
Posts: 227
Image

_________________
Ora et Labora


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 13:56 10. Aug 2007 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 410
Navaznost na featy se delat nebude.

_________________

ICQ: 299-576-552


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 14:56 10. Aug 2007 
Offline
Měšťan
 Profile

Joined: 18:01 17. Jun 2007
Posts: 231
Daanri wrote:
...na predaj u obchodnikov za urcite sumy napr na farmarch by sa dali kupit nake obilie, u bylinarky nake bylinky, u kovara nake rudy atd atd. To by bolo vsak dost narocne a musel by sa tomu prisposobit aj cely vykup a ceny danych vyrobkov a riadne to premysliet.
Nekde zpet v diskusi jsi zminoval, ze se cely vykup craftovych vyrobku bude predelavat (aby tam mel vliv appraise, atd). Troufam si tvrdit, ze u teto zmeny pozmenit hodnoty za ktere jsou veci vykupovany uz neni tak velky problem. No a nadsazeni ceny o 200% je u obchodniku zcela normalni... :D

Navic si umim predstavit fci, berouci v potaz otaku nabidky/poptavky. Dovolil jsem si malou ukazku - kdyz se na fci podivate, tak zjistie, ze pokud v intervalu rozprostrenem okolo x0 o siri cca x0 se cena meni velmi pozvolna - obchodnik nema dojem ze by mel nadsazovat/preplacet, zbozi je dost. Ale pokud se mnozstvi zbozi u nej na krame zacne lisit od pozadovaneho normalu x0, zacne menit ceny. V pripade ze nema nic, tak je ochoten vykupovat za desetinasobek. Faktor nasobeni ceny je zobrazen na prilozenem obrazku.

Image

Pri prodeji cenu patricne nadhodnoti (aby vydelal), pouzil jsem faktor 200%. Smlouvani by melo byt platne az zde, a to tak, aby mel obhcodnik vzdy zisk alespon 20%.

--------
Tady je kod (kdo ovlada matlab, nech vkpiruje do M-file):

% Urcovani ceny v obchodech s ohledem na nabidku a poptavku
% written by NUMERO, 2007_08_10

%vstupni parametry
x0=50; % nejvyhodnejsi mnozstvi
cena0=100; % realna cena, neopravena o nabidku/poptavku, v gp
faktor=200; % nasobici koeficient ceny prodej-vykup, v procentech

% telo fce
konst_a=-1/x0^3; % normovaci konstanta, dopocitany parametr

sklad=[0:1:100]; % zobrazeni pripadu pro mnozstvi zbozi od zadneho do 100 ks

faktor_nasobeni_ceny_vykupu= 10.^(konst_a*(sklad-x0).^3); %spoctein faktoru, kterym bude vykupova cena znasobena

cena_vykup=(cena0*faktor_nasobeni_ceny_vykupu); % spocteni vykupove ceny
cena_prodej = 1+cena_vykup*faktor/100; % spocetni prodejni ceny

% zobrazeni vysledku
figure(4)
hold on
plot(sklad, faktor_nasobeni_ceny_vykupu);
xlabel('Mnozstvi aktualniho zbozi (x0=50)')
ylabel('Faktor nasobeni ceny vykupu')
grid on
plot(sklad, faktor_nasobeni_ceny_vykupu);


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 15:45 10. Aug 2007 
Offline
Libovej frajírek
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 15:14 27. Apr 2007
Posts: 1047
Location: Plzeň
Podle mě to taky neni špatnej nápad s těma featama + každej rase třeba 1 bonusovej feat pro to v čem vynikají. Ten koho craft baví si ty featy brát bude a omezí se tim multicraft jak říkáte. Já třeba poslední dobou začal taky dost craftit - je to taky určitá zábava (pokud hody zhruba odpovídaj %). Creepovat sám je docela nuda a když je ve hře málo lidí a neni s kým někam jít nebo dělat různý RP věci tak je craft docela dobrej způsob zábavy. Asi by se tim omezilo i množství magickejch předmětů ve hře a byly by víc vzácnější - dungy by byly obtížnější a postava by se taky tak rychle nevyexpila.
Jaara píše, že návaznost na featy nebude, ale netušim jestli nebude = nebude vůbec nic nebo se připravuje místo toho něco jinýho (lepšího).

_________________
Kdo si to se mnou rozdá muž proti muži? Kdo si troufá?
Kazuko "drakobijec a bijec drakobijců" - drsňák, jehož pěsti budí posvátnou úctu.


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 16:38 10. Aug 2007 
Offline
Měšťan
 Profile

Joined: 18:01 17. Jun 2007
Posts: 231
igor wrote:
Podle mě to taky neni špatnej nápad s těma featama + každej rase třeba 1 bonusovej feat pro to v čem vynikají...
I kdyby to jaara povolil (viz jeho prispevek vyse), tak jsem proti pridavani rasovych bonus featu. Je to dost nesmyslne. Podle jednoho zdroje jsou nejlepsi kovari trposi, podle druheho elfove, podle tretiho gnomi alkaci... :/ K nicemu dobremu to nepovede, navic co bys chtel davat lidem? Dalsi feat dle uvazeni? Ne, to ne...


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 19:18 10. Aug 2007 
Offline
Velmistr
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 18:37 29. Apr 2007
Posts: 1260
Location: vsudeANDnikde
Moc dlouhy cteni (preskocil sem vse) a Jaara myslim rekl jasne NE. takze az dojdete ktomu zaveru, napiste nakonec prosim, opet NE. :lol:

_________________
stiznosti sem -> 291472609
jsem to co (ne)jsem. Zhrzena laska ***
ministerstvo zabavy varuje:
creeping zabiiji!!!

Pisu sam za sebe


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 23:15 10. Aug 2007 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 22:49 27. Apr 2007
Posts: 473
Location: The Oblivion
"Podle mě to taky neni špatnej nápad s těma featama + každej rase třeba 1 bonusovej feat pro to v čem vynikají."
S tym je viac srania nez uzitku.

"omezí se tim multicraft "
nechapem ako sa featmi obmedzi multicraft, ak si niekto da vsetky featy casom bude natom stejne ako teraz

" Asi by se tim omezilo i množství magickejch předmětů ve hře a byly by víc vzácnější "
uplne si vystacim s vecami z obchodu, v dungoch su veci shitne a slotove vecicky velmi nenachadzam (aspon take nie co by mi sedeli), kraft sa mi v tomto smere vidi nudny - klikaci - a to ze si niekto nakrafti 10 mecov naraz za velmi kratku dobu je aj dost nevyvazene

"postava by se taky tak rychle nevyexpila"
to s tym kraftom nema absolutne nic spolocne, kto expi ten expi mozno ma skryty dovod byt najlepsi, to iste plati aj u kraftu.. preco to vsetko niekto robi za tak kratku dobu? ktovie...

"na farmarch by sa dali kupit nake obilie"
atd atd... chces im zjednodusit uz tak jednoduchy ukol len preto ze o to zobronia?

" kdyz se na fci podivate"
sry ale i moj byvaly ucitel tvrdil ze som ***** na grafy a mal svatu pravdu, ja tam vidim len krivku nechapem a nepochopim to i tak

"Moc dlouhy cteni "
jj a toto moje tiez necitaj, robia sa z toho vredy na zaludku :P

_________________
Kazdy hrdina ma svoj osud urceny.
Kazda jeho volba nesie nasledky.
No raz, to vsetko aj tak skonci...


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 19:01 11. Aug 2007 
Offline
Měšťan
 Profile

Joined: 18:01 17. Jun 2007
Posts: 231
Ok, uz to tady hltit nebudu. Me stoji napsani cas a jine to bud nasira, nebo unavuje cist. :)

Tak usetrim namahu vsem.


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 19:16 11. Aug 2007 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 01:49 28. Apr 2007
Posts: 227
566344 wrote:
Ok, uz to tady hltit nebudu. Me stoji napsani cas a jine to bud nasira, nebo unavuje cist. :)

Tak usetrim namahu vsem.


Dalsi co upadl. Njn :?

_________________
Ora et Labora


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 20:38 11. Aug 2007 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 22:49 27. Apr 2007
Posts: 473
Location: The Oblivion
Je to proste CNR (creep natural resources) ;) system pri ktorom dopredu vies co a ako spravit.

_________________
Kazdy hrdina ma svoj osud urceny.
Kazda jeho volba nesie nasledky.
No raz, to vsetko aj tak skonci...


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 02:07 12. Aug 2007 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16269
Location: Somewhere around nothing
//offtopic
Pokud neco nechcete cist. Myslete na ty co to cist chtej a neplacejte sem neco jen tak pro nic za nic.

K veci: Ta idea se mi libi. Se skatulkovanim ras bych byl hooodne opatrnej. Vetsinou je dost ozehavy tema, protoze kazdej ma jinou predstavu prave o ty SVY rase. At se to zvoli nezavisle na rase a odpadne dost hastereni.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject:
PostPosted: 09:24 12. Aug 2007 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:39 17. May 2007
Posts: 1313
budu se vopakovat ale fakt se mi nezdá smysluplný vázat jednotlivý řemesla na rasu, abilitu nebo feat, připadá mi to trochu jako křeč, jako snaha za každou cenu něco regulovat
co se tejká multicrafterů - no, je to jejich způsob hry a především tomu museli obětovat děsivou spoustu času mnohdy nepříliš zábavný činnosti
moje postava dělá pořádně dvě řemesla a každý má svoje hrdlo lahve - u lukařiny sou to pavučiny, kterejch získat větší množství je děsná votrava a nuda a u zlatničiny sou to perly, kde mám úspěšnost asi 1/250 při těžbě 99,7 %
pokud má takovýdle hrdlo každý řemeslo, nehrozí zaplavení trhu

maličkost za kterou bych se přimlouval - snížení potřeby kovu na hroty šípů - pokud máte lučištníka, kterej fakt používá jenom luk, obvykle používáte bronzový hroty a na jedny šípy musíte natěžit 3x meď a 3x cín a máte na 20 kol boje - v praxi to vypadá tak, že lučištník tráví jeden hrací den v tejdnu v dolech jen aby měl čim střílet :(

_________________
Usstan rin'ov ragar z'lonzic draeval shar'tleg ussta velve wun l'harventh


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits