 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Pajule
|
Post subject: Re: Magove Posted: 10:14 19. Jan 2010 |
|
Joined: 13:23 30. Apr 2007 Posts: 4709 Location: Gremliní nora pod sněhem
|
dobrodruhův krámek byl vždycky něco extra  dobrý veci tam fakt najdeš , třeba lukze severu co se někdy kdysi ztratil sandře a na víc můžeš dělat frajera ,že máš slavnouv ěc ke který se váže většinou minulost 
_________________ Nieninquë - legenda Lilien - magie, magie, magie
Keep talking I'm analyzing you.
,,Halapartna is the way of život!" Lusignandnes, 12.8.2020, 23:53, Discord
Thalijský gremlin, creeper první třídy, neRP hráč, bílá vrána
|
|
Top |
|
Radim
|
Post subject: Re: Magove Posted: 10:37 19. Jan 2010 |
|
Joined: 16:12 06. Oct 2008 Posts: 3269 Location: Petrovice u Rakovníka
|
Jako hrající mág souhlasím s předěláním TO u epických kouzel,ale i u ostatních (ovšem tohle je potřebné pouze na souboj s jinou postavou která si záchranné hody může zvedat předměty apod.,potvory to maj pořád stejně) Jinak není problém s mágem projít téměř každý dung který na TH je,jen pár z nich jsem nezkusil,ale jen proto že nemám odvahu,nemyslím LDamianův počin Každopádně není herně moc zábavné se s mágem potloukat sám a vysekat co se dá.Přeci jenom hrát v partě a vědět že ostatní na vás sice nejsou přímo zavislí,ale jsou rádi že tam někdo takový je kdo dokáže zatáhnout za záchranou brzdu (TIMESTOP) a ušetřit jim spousty peněz,umrtí,taktického promýšlení jak potvory vylákat atd. je k nezaplacení.
_________________ Zara´thea Zau'ndar oddaná služebnice Xi´an
|
|
Top |
|
Bulvic
|
Post subject: Re: Magove Posted: 16:22 19. Jan 2010 |
|
 |
Nováček |
|
Joined: 10:16 17. Aug 2009 Posts: 15 Location: Pardubice
|
Zajímalo by mne, kolik z vás, kdo tu hrajete mágy, jste hráli původní papírovou podobu D&D nebo chtete-li AD&D. To, že tvůrci Neverwinter nights pojali úpravu memorování ve stylu vyspím se kdekoliv a namemoruji, tak udělali z kouzlících postav bohy. To, že tu DM byli aspoň trochu rozumní a omezili spaní kdykoliv a kdekoliv je jen dobře. Přál bych mágům z NWN původní pravidla, ráno se probudit, namemorovat svých pár kouzlíček a vzhůru do nového dne, vybouchat za dopoledne kouzla a pak čekat až do druhého dne  Přesto všechno jsem mága hrál hrozně rád a jak jsem se radoval, když jsem na 11 lvl dostal svůj první magický předmět (mimo knihy) prsten +1 AC  Samozřejmě tohle ale záleželo na našem DM. Podle původních pravidel ale je nemyslitelné, aby se mág vypravil někam na delší dobu sám. Vždycky musel působit jako rychlá smrt, nebo boost pro skupinu. Prostě žádné dlouhé šmajdání a házení ramen sám. Co se týká toho, kdo jak má postavený char, obrovsky tu záleží na věcech, ke kterým je přístup. Když jsem se dozvěděl, co všechno je možné koupit, nebo vyrobit, tak jsem se zhrozil. Příjde mi to nešťastné řešení. Hrozně se tím odsouvá do pozadí jak kdo umí hrát a záleží obrovsky na možnosti získání co nejlepších věcí. Nechápu, že se tu lidi vymlouvají na nějaké PB, je to jen o lenosti, o pýše a o chuti hrát nějakou postavu. Myslím, že jedno z nejčistších řešení by opravu byl wipe spojený s omezením přístupu k přesíleným věcem ať už craftovým, nebo koupeným v krámku. Určitě by to pomohlo i ekonomice.
|
|
Top |
|
pilnik
|
Post subject: Re: Magove Posted: 17:38 19. Jan 2010 |
|
Joined: 12:29 08. Jan 2008 Posts: 287
|
ano ano souhlasim s tim, ze sila postavy je dana silou jejich predmetu a tyto predmety stiraji rozdily mezi jednotlivymi povolanimi.
Jako priklad bych udal treba rozdil mezi zivoty maga a bojovnika mag kdy si bude hazet lepsi cislo na zivoty z 1d4 tedy 3 bude mit na 20. lvl 60 hp bojovnik kdyz bude hazet na zivoty z 1d10 tedy 6 bude mit zivotu na 20 lvl 120 zivotu. tedy jednou tolik. kdyz oba budu mit predmety, ktere jim daji bonus do con +6 tak oboum priroste 120 hp. coz u maga dela 180 hp a u bojovnika 240 hp a tak mag ma 3/4 hp bojovnika.
Druhy priklad, ktery uvedu jsou jednorucni a obourucni zbrane, kde je obdobny problem. Diky ruznym pridavnym zranenim dane zbrani,okouzlenim elementem a pripadnem namazani mazadlem elementu, jiz tolik nezalezi kolik ma jednotliva zbran kostek dmg protoze hlavni dmg dela prave ta pridavna dmg , kterou jsem zminil. Tim se dostanem k tomu, ze jednorucni zbrane delaji jen o neco mensi dmg nez obourucni. (vyhoda jednorucni zbrane je zrejma diky podstatne vyssimu AC diky zapomoci, vzlast kdyz je magicky)
nepisu to sem jako flame , spis jen jako postreh k zamysleni, jak moc sila predmetu ovlivnuje vyrovnanost hry.....
_________________ Obuki - ten vod Škopku
|
|
Top |
|
Bahnak
|
Post subject: Re: Magove Posted: 19:12 19. Jan 2010 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
pilnik wrote: ..... Zajímavý výpočet, přesto dost jednostranný...ve výsledku na vysokých úrovních by tyto propočty mohly být řešeny tímto způsobem, ale figter si odolnost boosti ze začátku sám předměty, kdežto mág investuje radeji do inteligence, na prvních třech úrovních oba dostávají maximum životů, takže bojovník má na 3 lvlu životů 30 a mág 12... vydělané penízky fighter plácá na OC, sílu(obratnost) a odolnost, mág investuje co nejvíc do inteligence... propast životů zůstává dost velká Na epických levlech si fighter může(nemusí) brát featy na life a odolnost, navíc může(nemusí) co 4 levly odolnost zvýšit, kdežto mág rve všechno do inteligence aby zvýšil TO svých kouzel... tudíž tak markantní shoda jakou uvádíš v realu defakto neuvidíš (existují vyjímky, jistě, třeba nahoře dwarf wizard s featem houževnatost a maxlou odolností vs. elf WM, který je rád že má odolnost +1...ale to jsou defakto extremy jež potvrzují že vyjímka potvrzuje pravidlo) Pochopil jsem na co defakto narážíš, ale dostat se k +12 věcem také není záležitost pár dní, ty věci stojí prachy... hodně peněz, wizna má v tomhle jednu výhodu, co se předmětů týče, tak nejdříve boostne INT a pak ODL a má po zbytek času už jen klid, protože další ITEMY už má jen tak navíc... Fighter toho potřebuje DALEKO víc... Narážíte tady všichni na to že je všechno ostupné a figter se naitemuje jak je libo, z tohodle uhlu pohledu ano, ale ty prachy které to stojí... wizna sežene Equip za pár týdnů, Warior za pár měsíců... Co se týká obouruček, dotkl ses zajímavého tématu. Opravdu se podle mě nevyplatí obouručka, na druhou stranu je povoleno mít zbran potřenou jen jedním lektvarem a pokud to někdo porušuje a DM ho zmerčí...DMkill by měl být minimum Pravdou je že síla z předmetů +12 udělá dost paseky na DMG, navíc na thalii se dost fighteru dalo nejjednodušší cestou k devast, tudíž jsou to čistě silové charaktery a to se na DMG také prostě projeví), k tomu ty enchanty, potření zbrane lektvarem, craft weapon má obvykle nejaký ten DMG navíc, ono se to posčítá a ve výsledku jsou to pecky jako kráva, at už je to obouruč nebo jednoruč. Ale ono 3k6 nebo 1k8 je na low levlu dost rozdíl a i na epicu to jde znát (nejobávanější Bers má také obouruč mlátidlo)... ale oproti možnosti boostnout AC o docela fest bodu... pro mě souhlas, jednoručka vede (hlavně šavle  ..)
_________________ KDVP Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1
|
|
Top |
|
LDamian
|
Post subject: Re: Magove Posted: 19:27 19. Jan 2010 |
|
Joined: 21:02 21. Jun 2007 Posts: 4205
|
Pro postavy s extremne vysokou silou ma obourucni zbran vetsi smysl nez pro postavy se silou prumernou kvuli nasobitelu zraneni za bonus ze sily, jez je u jednorucni zbrane 1xbonus za silu a u obourucni 1,5xbonus. Ale samozrejme cim vic elementarniho zraneni a podobne, tim vic se rozdil stira. Nejen mezi obouruckou a jednoruckou, ale i mezi treba dlouhym mecem /ci dokonce katanou/ a kukri. Ten rozdil 1k4 /1k6/ zakladniho zraneni je pak s lepsi zbrani mene dulezity oproti cetnosti kritiku, ktery nasobi i zraneni z elementu. Mimochodem na Thalii byly obourucni zbrane posileny oproti klasickemu NwN, protoze normalne se nevyplaci nikdy temer i na low magic svetu, pokud je v parte klerik. Tady se na nizsich levelech rozhodne vyplati. S tim damage z elementu z ocarovani, craftu a lektvaru pripadne je to pak uz otazka a rekl bych, ze ciste statisticky to neni vyhodne... Ale tak hra a ani sila postavy nastesti neni jen o statistice. EDIT> at to tedy neni jen spam. Zvysovani TO u kouzel na epickych levelech se mi vazne nezamlouva, jde na 21. postavit kouzlici postavy s dost vysokym TO na smrt, navic ho da plosne a s automatickym zasahem /pokud pomineme resist/, nemusi cekat na kriticky zasah a da ho z dallky. Pokud by to pak narustalo stejne jako u toho devastu, dostali bychom se snadno k opravdu vysokym cislum treba u aasimara klerika zamereneho na implozi. Vzhledem k chystane uprave vybavy by to bylo prilisne posileni. Uprava TO u epickych kouzel Hellball a Greater Ruin na standartni vypocet pro ostatni kouzla mi prijde celkem rozumna, ale nevim, zda to zase nezvyhodni nektere kombinace, ktere si to kouzlo vezmou ciste treba diky 15 levelum PM. Aby na tom pri normalnim prepoctu nebyli jeste hur s TO nez ted a nekdo tu pak nerekl, ze uz tak malo hratelneho PM to jeste vic znevyhodnilo. Kdyz tak to zkuste nekdo spocitat. 
_________________ Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR! Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)
Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru
Last edited by LDamian on 23:20 19. Jan 2010, edited 3 times in total.
|
|
Top |
|
pilnik
|
Post subject: Re: Magove Posted: 19:32 19. Jan 2010 |
|
Joined: 12:29 08. Jan 2008 Posts: 287
|
to bahnak: oboji sem spis daval jako priklad jak magicke predmety boosty atd. muzou zahybat zakladnim nastavenim coz beru kosku at uz na zivoty nebo dmg. chtel jsem jen poukazat na to, ze pak uz byva kostka vzhledem k boostum za predmety trochu zanedbatelna ... u tech zbrani je to markantnejsi tech prikladu by se naslo urcite vic...
_________________ Obuki - ten vod Škopku
|
|
Top |
|
Bahnak
|
Post subject: Re: Magove Posted: 22:13 19. Jan 2010 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
to:pilnik plny soulas s tebou, debata na tohle tema je navic nekonečná, neboť těch pohledů na věc je strašně hodně ale ta zaedbatelnost kostky na vyšším levlu je vícemně fakt. Ještě jednou díky Rejtymu že zastavil ten obouruční simitar (rozumněno jako že rozhodl pro navrácení mu abilt normálního charakteru) - to by teprve byl olej do ohně... Nicméně téma je tady kvůli mágům, tak tady problematiku zbraní, rozsahů, jednoruč vs. obouruč nechci rozpitvávat, neboť by šlo o spamování fora... a na to tu jsou jiní... 
_________________ KDVP Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |