Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 06:54 04. Jun 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 17:15 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Desmond - a já to tvoje zase vidím také jako mlžení. Asi jako kucíkovi pohádky o tom, jak proti Ambitovi nikdo nic nedělá, které vyprávěl s radostí v době, kdy rebelové marně čekali až se jistým DMkům konečně bude chtít dohrát určité věci. Prostě je tu spor mezi mágy a Inkvizicí, takže pro mágy není nic bez rizika, nikoliv jak od počátku tvrdíš, že je to v pohodičce snadno a rychle ;) Osobně si myslím, že nejsou ty spory hlubší z jediného důvodu a to, že DG je hlavně na fóru a webu v reáliích a tak, ale ve hře jsou DMka, která očividně některé věci ani netuší.

Ghost - DMka mají nástroj, kterým zjistí poměr creep/časových expů. To je dle mě taky ukazatel docela dobrý. Akorát při srovnání čísel jsme došli k tomu, že nejspíše DM odměny se berou jako creep expy. :mrgreen:

Jinak Miell moje myšlenky atd. krásně shrnula, bez toho vašeho soustředění se na jednu věc, která vyhovuje vašim argumentům, namísto soustředění na to, o čem hovořím. Děkuji.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 17:17 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 17:07 12. Nov 2008
Posts: 2163
Location: Praha
Myslím, že k tomu měšťanství/statutu usedlého (teď nevím, jestli je to jedno a to samé, nebo je měšťan více než usedlý) by se měla většina postav dříve nebo později dopracovat. Zkušení válečníci/mágové/... nevyskakují ze země a podle mého názoru by o ně měly různé organizace zájem. Za prvé, protože jsou schopní a za druhé, aby je měli pod kontrolou.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 17:59 03. May 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 01:53 05. Dec 2010
Posts: 4507
Location: Land Down Under
Ok ok kldině to smažte ;) Ale je rozdíl mezi trolením a poukázáním na nepříjemná fakta. Protože napíšu bez skrupulí stav, jak se věci aktuálně mají, dělá to ze mě trola? hmmm...

_________________
Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo

Pain is temporary. Victory is forever.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:03 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 17:07 12. Nov 2008
Posts: 2163
Location: Praha
Prasokralik wrote:
Ok ok kldině to smažte ;) Ale je rozdíl mezi trolením a poukázáním na nepříjemná fakta. Protože napíšu bez skrupulí stav, jak se věci aktuálně mají, dělá to ze mě trola? hmmm...

Co třeba navrhnout, jak ten stav změnit? Protože to je to, o čem tenhle topic je ;)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:12 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Dobře dejme tomu, že máme trpasličího craftera, který by rád získal pozici v Karathské obchodní a řemeslnické gildě, nejdříve třeba jako učedník později jako tovaryš a pak jako mistr (s tím by byl spojen titul měšťana). Takový cech by pak logicky v rámci města pronásledoval řemeslníky "nečleny" a hnal je svinským krokem ze svého zápraží, protože je to konkurence, která se neřídí jejich předpisy a může toho řádně využít. Zkušení crafteři (tovaryšové a pak mistři) by měli na starost nové učedníky a postupně z nich vychovávali tovaryše a další mistry. Každá pozice by měla své povinnosti, ale i výhody. Tak by mohlo vzniknout hned několik cechů, které by fungovali v rámci městských dílen (Karatha, Alw., Doubkov, atd.) Cechy by dostávaly úkoly od svých domovských měst a cechovní rada by svými zásahy mohla třeba rozpohybovat cenu některé komodity (netuším, jak by se to řešilo ve hře) a nebo dále "mluvit" do věcí okolo rozvoje města.

Je to pouhý nástin toho, jak by to teoreticky mohlo fungovat. Neberte to prosím doslova.

Jste ochotni tohle překousnout, pokud se vám dostane možnost růstu vašich postav, v tomhle případě konkrétně u řemeslníků?


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:21 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 17:07 12. Nov 2008
Posts: 2163
Location: Praha
Jsem sice jen sváteční crafter, ale mě se to líbí.

Jinak jak je to s tím usedlým a měšťanem? Je to jedno a to samé? Nebo je měšťan víc?


Edit Desmond :

Stránky Thalie wrote:
Hosté, osedlí
je označení pro lidi (zejména ve městech), kteří v místě sice žijí a jsou zde známí, ale nemají právo na status měšťana či poddaného. Tito nemají práva měšťanů (nemohou se podílet na správě), leč mohou pohánět před soud, pokud jim soud toto právopřizná nebo si seženou ručitele. Do této třídy obvykle spadá služebnictvo a domácí čeleď, rovněž žoldnéři a další najatí cizinci.
Status osedlého získá osoba tím způsobem, že vstoupí do služby některého měšťana či šlechtice a zaváže se přísahou poslušnosti. Dotyčný následně nechá osobu zanést do městských nebo zemských desek.


Edit Ghost: Díky


Last edited by G-ladiator on 18:38 03. May 2012, edited 1 time in total.

Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:34 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Takže řemeslník, co nevleze do městkého cechu, tak se dočká jakých postihů?


EDIT: Ono totiž začátečník crafter - ideálně musí sehnat měšců na práci v Karathě, kde se tak nějak všichni crafteři soustředí. Už to bývá pro některé docela zádrhel, když k tomu přidáte další komplikace, tak nevím nevím.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:45 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 17:07 12. Nov 2008
Posts: 2163
Location: Praha
Vydírání, vraždy rodiny, sabotáže výrobků a zapáleným pytlíkem s výkaly přede dveřmi.
Ne vážně, nedívej se na to jako na postihy, ale na možnost pro hru (nejen tvojí, ale i hráčů kolem). Nutí to hráče se nějak angažovat ve světě a ne jen "existovat".
EDIT: Dovedu si představit, že by cech mohl začínající craftery financovat, takže konečně možná budou pouze čistí crafteři a nebude třeba být extra bijec, aby se člověk dostal k surovinám.


Last edited by G-ladiator on 18:46 03. May 2012, edited 1 time in total.

Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:45 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Vyženou ho z města. Tak to běžně fungovalo v minulosti, ne Jone? Ostatní historici z řad hráčů? Nečlen cechu prostě ostrouhá a nebo je dokopán k členství, aby nenarušoval cenovou politiku cechu.

Ale pořád o tom mluvím jako o příkladu. Vrátil jsem se k tomu co probíral Prasokralik s ostatníma, ano i řemeslník by měl mít možnost postoupit výš, aniž by kvůli tomu musel nasazovat krk na bojišti, ale místo rizika by to zase "odnesl" určitými povinnostmi => školení a koordinace lidí pod sebou.

Jenže to je hezké na papíře (obrazovce monitoru), ale mám dojem, že většina crafterů by o tohle ani nestála. Nebo se pletu?


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:47 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Tak on craft není žádná prdel ... hafo peněz, času atd., takže bych rád viděl konkrétně příklady toho, jak budou postrkovaní nečlenové.

PS: nechce někdo už dodělat ke správci dílen ty koupitelné glejty?

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:48 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 17:07 12. Nov 2008
Posts: 2163
Location: Praha
A co třeba členům cechu zrušit potřebu glejtu k výkonu řemesla? A glejt časově omezit.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:52 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Nalkanar wrote:
Takže řemeslník, co nevleze do městkého cechu, tak se dočká jakých postihů?


EDIT: Ono totiž začátečník crafter - ideálně musí sehnat měšců na práci v Karathě, kde se tak nějak všichni crafteři soustředí. Už to bývá pro některé docela zádrhel, když k tomu přidáte další komplikace, tak nevím nevím.



To nebylo mířené na začátečníky, jako spíš zkušené craftery, kteří by využívali své volnosti a podnikali v rajónu cechu, který si samozřejmě snaží udržet monopol a mít město pod palcem. Nikdo neříká, že ve městě nemůže vyrůst konkurenční cech, jen to bude mít asi dost těžké a nejspíš poteče i krev.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:58 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Znovu říkám, že to byl pouze nástin možného řešení situace kolem crafterů a jejich posunu po společenském žebříčku a zároveň nějaké definice fungovaní cechu. Nijak nebazíruju na tom, aby to bylo přesně tak, jak jsem napsal. Je to nedomyšlený a sloužilio to spíš k zamyšlení a nebo dalšímu rozvití myšlenky.

Ale něco podobného by šlo použít i pro jiné herní struktury, jen je to v tomhle stavu spíš hudba vzdálený budoucnosti.

Mě osobně zajímá, jestli vám takový přístup přijde jako krok správným směrem a jestli byste dokázali akceptovat povinnosti, které by vycházeli z postupu na vyšší pozice.

Zrovna v případě crafterů by ten systém mohl fungovat docela samostatně bez nějakých větších zásahů DM. Pokud by to ovšem fungovalo. Jenže, může to vůbec takhle fungovat?


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:11 03. May 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 01:53 05. Dec 2010
Posts: 4507
Location: Land Down Under
Desmond wrote:
Jenže to je hezké na papíře (obrazovce monitoru), ale mám dojem, že většina crafterů by o tohle ani nestála. Nebo se pletu?

to asi záleží na tom, jestli by měli volnou ruku v tom jak učit a koordinovat lidi pod sebou, nebo bu tu byly zas nějaké striktní pravidla alá svatý oheň, bububu

jestli to zas bude jen další buz.... kterých je obzvlášť v karathě víc než dost tak myslím že by se to samozřejmě nelíbilo

spíš by to chtělo opravdu systém zakázek klidně i větších

nejdřív si od kováře obědná fanda vomáčka z ivory podkovy, on je udělá dobře a slovo už se šíří a třeba za rok/dva in game už může kovat strážím helmy nebo jednat o zakázce na novou bránu - a to už je co říct

_________________
Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo

Pain is temporary. Victory is forever.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:17 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Ghost - glejty dáš časově omezené a DMka je budou jen měnit. Sehnat DMko na glejt bývá otázka pár dní mnohdy.

Desmond - teoreticky to zní hezky, ale záleží jak to prakticky provedeš. Pokud vím, tak žádné současné DM se craftu nevěnovalo, takže nerozumíte vůbec té "crafterské realitě", takže záleží dost, jak si to představuješ. Jak píše Prasokrálík - aby z toho nebyla hlavně jen další buzerace. Spousta řemeslníků navíc po čase řemeslo opouští a nechává to "další" generaci, protože si nahrabou prachy, mezitím se vylvlí a je opravdu výhodnější pojet trošku Prahvozd, než vyrábět jeden top výrobek (a časově to vychází nastejno).

Osobně já třeba netuším, co by mi město muselo nabídnout za jakou práci. Vyrábím zbroje a šperky očarované. Titul mám, peníze docela taky, takže buď více a více peněz, anebo trošku prestiž po městě (což se aktuálně moc nevidí).

_________________
.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits