Thalie http://thalie.pilsfree.cz/forum/ |
|
Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=1368 |
Page 1 of 9 |
Author: | menderon [ 09:30 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Dobrý den, hraji tu chvíli kněze a chtel jsem napsat pár připomínek a postřehů k omezením kouzel a dalším věcem. Pokud na to je forum v jine casti, maznu to a presunu tam. Problémy budou vysvětleny na příkladech, kde je to nejnázornější. 1. Problematika již starých NWN - některá kouzla jsou svým nastavením jen na počet Deskripce problému - 5 level kouzla Monstrous regeneration dokaze na mém desátem levelu vyléčit 10/2 * 3 = 15 životů v pěti kolech - konkurenční kouzlo maga firebrand (nevím přesné nastavení) je pravděpodobně schopno vzít za jedno kolo 10-15 násobek. Kouzlo leceni na 4 stupni je take daleko účinější. Návrh řešení - i takováto kouzla by měla projít revizí - v tomto případě by stačilo prodloužení trvání na x násobek doby (5 kové koutzlo by postupne klidne 50-100 HP vyléčit mohlo - neléčí hned, ale v kolech. 2. Oslabení kouzel kněze - ne zcela správný způsob oslabení kouzel Deskripce problému: tak jsem si namemoroval kouzlo magic weapon a těšil se na + 3 do útoku. Jasně že jsem se spletl.. Jedná se o 4-level kouzla, přesto mi s mojí 1kovou zbraní dá +1 do utoku a +1 do dmg na několik minut. (to by nebylo špatné, kdybych nemel srovnání s podobnými kouzly mága, i jinými kouzly kněze - i když tam už se nehledá dobre - stoneskin je magovske a neviditelenost na vyšším taky ![]() koncepce DND je v tomto od začátku nastavená tak, že i slabá kouzla neustále posiluji s rostoucím levelem - kouzlo síla je na třetím úplně nanic na 10 skvělé kouzlo atd... Návrh řešení - růst kouzel s levelem sesilatele výrazne omezit - magic weapon by mělo +1 za tři levely sesilatele až do bonusu +3 a nikdy více - takhle nebudu muset čekat na 20 level, abych to kouzlo mohl použít a bylo k něčemu..... a vy nebudete na základe několik hunterů posuzovat všechny. 3. Teamová hra aneb NWN Thalie Deskripce: Byl jsem v podzemi s dvema relativně silnými mágy a jedno z nejtěžších míst jsme prošli za několik minut jako švihnutím kouzelným proutkem, nutkno podotknout že jsem jim kryl záda maximálně klením ![]() Pokud dva mágové dokáží projit jeden z nejtěžších dungů v podstatě bez ztráty kytičky a potřeby jiných povolání, domnívám se že to není správně pro teamovost hry. Příklady: 1. Familiar (má to více životů než hráčská postava o par levelů níže a v útoku jsem si připadal poněkud trapne vůči nim) - proč by měl mít mág summona na "zavolání" v síle skoro wara? - toto odstranuje potřebu se s nekým spojovat Řešení - summon bude jako pomoc na prvních úrovních - potvůrka, která bude mít 15 zivotů a bude mágův přítel, ne stroj na zabijení (asi bych podobným způsobem posltupoval při oslabení i všech summonů, aby se mágové museli dávat do kupy s wary, zloději a naopak) No dál psát nebudu, myslím, že moc lidí se nedostalo až sem..... Asi jsem to zapoměl dodat, ale odvedli jste mimochodem velkej kus práce dobrým směrem, píšu jen postřehy. Díky za zamyšlení.... Ještě malý edítek: omzení síly itemů vedlo k výraznému oslabení wara proti mágovi/knězi (argumentaci si doplnte sami) |
Author: | Pivo [ 09:40 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
menderon wrote: 3. Teamová hra aneb NWN Thalie Deskripce: Byl jsem v podzemi s dvema relativně silnými mágy a jedno z nejtěžších míst jsme prošli za několik minut jako švihnutím kouzelným proutkem, nutkno podotknout že jsem jim kryl záda maximálně klením ![]() Pokud dva mágové dokáží projit jeden z nejtěžších dungů v podstatě bez ztráty kytičky a potřeby jiných povolání, domnívám se že to není správně pro teamovost hry. To je stará písnička všech serverů.Mág na vyšším lvl je killer.Nepotřebuje sebou tahat další zátěž.Ale i mág udělá občas vyjímku ![]() |
Author: | Rejty [ 10:18 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Quote: Deskripce problému - 5 level kouzla Monstrous regeneration Návrh řešení - i takováto kouzla by měla projít revizí - v tomto případě by stačilo prodloužení trvání na x násobek doby (5 kové koutzlo by postupne klidne 50-100 HP vyléčit mohlo - neléčí hned, ale v kolech. Tohle kouzlo jsem ani moc kleriku pouzivat nevidel. Jestli to trva kratce, neni problem ho prodlouzit. Deskripce problému: tak jsem si namemoroval kouzlo magic weapon a těšil se na + 3 do útoku. Jasně že jsem se spletl.. Jedná se o 4-level kouzla, přesto mi s mojí 1kovou zbraní dá +1 do utoku a +1 do dmg na několik minut. Tohle kouzlo prave s novymi cenami a vecmi dostava sve vyuziti. Na 15. lvl ti da na minuta / uroven zbran +3, kterou je opravdu problem sehnat. Na 20. urovni zbran +4, ktera je na Thalii opravdovym artefaktem. Pokud dva mágové dokáží projit jeden z nejtěžších dungů v podstatě bez ztráty kytičky a potřeby jiných povolání, domnívám se že to není správně pro teamovost hry. Nekteri by ti rekli, ze mag je nejslabsi a nehratelne povolani. ![]() Quote: 1. Familiar (má to více životů než hráčská postava o par levelů níže a v útoku jsem si připadal poněkud trapne vůči nim) - proč by měl mít mág summona na "zavolání" v síle skoro wara? - toto odstranuje potřebu se s nekým spojovat Tohle se mi taky vubec nelibi. Takrka kazdym mag ma pritelicka jen jako zbozi, ktere si jednou za spanek zavola. Mel by se bat ho ztratit, od zabijeni monster je summon. Mozna by stalo za uvahu zvetsit zraneni, ktere utrzi pri smrti pritelicka, napr. 1k4 / uroven maga. Ted je to 1k4 nezavisle na urovne, coz je smesne. Quote: No dál psát nebudu, myslím, že moc lidí se nedostalo až sem..... Ja naopak dekuji za smysluplne pripominky psane jinym tonem, nez je team Thalie chce odlakat vsechny hrace a znicit jim zivot. ![]() |
Author: | human_wreck [ 11:04 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Rejty wrote: Mozna by stalo za uvahu zvetsit zraneni, ktere utrzi pri smrti pritelicka, napr. 1k4 / uroven maga. Dmg kouzelníka až zas tolik netočí. Ale kdyby mu to třeba shodilo všechny kouzla, co má na sobě, to už by ho naprdlo ![]() |
Author: | melvik [ 11:08 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Nevim co se řeší. Mag je nejslabsi a téměř nehratelne povolani. Chudak se vykouzlý a můze umřít. ![]() |
Author: | menderon [ 11:10 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
V ADAD druhe edice zaplatil mág za smrt familiara jedním bodem z konstituce nenávratně - nebál bych se opravdu omezení familiára na přítele mimo boj.... klidne by vyvolaný mohl dávat majitely drobný bonus do ST, Skillu atd.... ale DMG dealing by mel byt sekundární |
Author: | Pivo [ 11:11 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
melvik wrote: Nevim co se řeší. Mag je nejslabsi a téměř nehratelne povolani. To bych netvrdil.Na Thalii je spousta magů a mají vysoké lvl.Také to jsou moc dobří hráči ![]() P.S. Nestěžují si |
Author: | Kiri [ 11:20 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Je to nehratelny - bez summonu je mag v riti. Ta uprava pri smrti je fer stim bych problem nemel. Navic, je rozdil hrat maga s ruznymi balicky a ne s tim nejsilnejsim. Tedy, kdyz nebudu stavet powerbuilda tak si proste nezahraju (s wiznou). Nic tim nikomu nevycitam, jen muj nazor. |
Author: | steel_martin [ 11:29 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Nebo by to mohlo být jako v HCR, že za ztrátu přítelíčka ztratí majitel trochu zkušeností. |
Author: | menderon [ 11:45 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Chlapi Pritelicek byl priklad, prosim tema je jine ![]() ![]() |
Author: | Sorrow [ 13:32 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
No, taky je treba na to koukat z druhe strany.Klerik dostane sve vsechny kouzla na urovni, oproti tomu mag ma vzdycky na vyber jen dve kouzla na prestupu a vzhledem k tomu ze dostupnost svitku je zcela nulova a to nepocitam i jejich ceny a cenu samotneho prestupu, ktery ma mag nejdrazsi, tak to trochu vrha zase jiny stin.Hodne kouzel u maga nabyva na sile pri ziskani dalsich levelu. Co se tyce skupinkovani, je se tomu nebranim ale popravde mi ani neprijde ze nekdo potrebuje maga podle toho co vidim ve hre za postavu.A na to abych se nekam vtiral nemam povahu(postava) a take nikdo nemuze po ni chtit aby nekoho doprovazela k jezevcum ![]() A k pritelicku, ja se k nemu osobne chovam myslim dobre, nenechavam ho umirat, pravidelne ho dolecuju a odvolavam pres dusi, ne na trvalo, beru jako ze mam jednoho, ikdyz naposled mou chybou umrel. |
Author: | Zyga [ 18:44 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
Ze svy zkusenosti vim ze kouzlo monstrous regeneration je vazne uplne k nicemu, co si pamatuju tak sem ho seslal jednou kdyz sem chtel zjistit jak ze to doopravdy funguje ![]() Za naky vetsi postihy pri smrti pritelicka bych se taky primlouval.. kdyz se ted nak zapisuje stav pritelicka na dusi bytosti... neslo by udelat ze kdyz familiar chcipne, bude vyvolavan mrtvej a bude nutny vozivit ho v chramu jako standartni postavu (todle by bylo cajk i u ostatnich povolani s familiarem, hlavne druidu ktery by smrt familiara meli nest vazne hodne tezce)? |
Author: | photter [ 18:51 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
furt trvám na svým starým a dobře známým názoru: summony bez náhrady zrušit, familiary nechat jako v boji neschopný potvůrky, co dovedou něco zvláštního - pokud chcípne, novej se musí koupit, cena přiměřená ale důstojná |
Author: | Rejty [ 19:11 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
To by stalo za uvahu, ze navic ke zraneni by se musel novej familiar koupit. ![]() |
Author: | Daanri [ 19:13 24. Mar 2008 ] |
Post subject: | Re: Změny kouzel, zasahy do systému NWN DND něco jako 3rd ed. |
To sem taky navrhoval ked sa pridelavali novy familiarove, ale myslim ze tam bol naky problem s prevedenim, ale tiez by som s tym suhlasil. Summonov by som, ale nerusil. ![]() |
Page 1 of 9 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |