Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Velice jednoduché "obchodnické questy".
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=1558
Page 1 of 4

Author:  Darien [ 15:40 13. May 2008 ]
Post subject:  Velice jednoduché "obchodnické questy".

Když jsme tak v Hydeparku diskutovali o lovu zvěře a sběru plodů, napadlo mne (a už jsem to někde kdysi viděl), že by se - pokud by to nebylo technicky těžký, mohly jednoduchý questy pro hráče udělat i s tímhle.

Hráč půjde třeba k hospodskýmu Krkovičkovi a tam bude přidaná jedna otázka - "nesháníte něco"?

Náhodnou generací, případně se sledováním odpovědí za poslední hrací den můžou být následující odpovědi:

Ne, nic nesháním, zeptej se později (běží timer, aby se člověk neptal furt dokola jako kretén, dokud něco nepadne)
Ano, potřebuji teď nutně [borůvky - cokoliv jiného] v počtu [X-Y kusů] a zaplatím [původní cena za produkt násobena něčím], kde X je číslo původní při prvním naskočení daného miniquestu a Y je číslo počtu kusů, které hráči donesli. Znamená to, že každej hráč, kerej se Krkovičky zeptá od chvíle vyhlášení nákupu borůvek, má šanci mu je donýst a nemusí přinést všechny. Kolik kdo přinese, tolik dostane peněz, dokud nebude pemzum požadavku splněno. Kdo přijde pozdě, od toho bude vykoupeno za normální cenu.

Quest se tudíž nebude hráči nikam zapisovat do databáze - týká se jen daného NPC a u něj se sleduje jen primární požadovaný počet, který je náhodný (s logickým omezením, aby nechtěl jen jednu borůvku nebo milion borůvek,a le nějakej rozsah) a počet odkoupených.

Pokud přijde hráč, který o požadavku neví a bude chtít prodat danou věc rovnou, systém mu může hodit hlášku - hele, borůvky (maliny, třešně), to potřebuju, chybí mi jich ještě X-Y, takže za tyhle ti dám tolik a tolik peněz navíc.



Celý je to jednoduchý jak facka. Kdo ten quest první spustí po vyčerpání minulého questíku, bude mít šanci bud zariskovat a zkusit sehnat celý požadovaný množství sám, s rizikem, že to někdo mezitím zaplní po menších částech a nebo na jistotu sežene menší množství, ale s jistotou větší ceny.

Takhle se můžou vykupovat ovoce, kůže, ruda. Mohou tam být nějaké limity, že kůží jezevců bude chtít víc, než kůží lítých ledních medvědů.

Quest vyprší třeba po uplynutí jednoho dne... to už je různý.


díky za pozornost.

Author:  Žorž [ 18:20 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Jop, na první pohled vypadá zajímavě a prostě, ale přesto se obávám přílišné komplikovanosti, co se týče napsání (aby si databáze pamatovala odpočet koupeného etc....o tom nemám páru).

Jak jsem psal již někde mimo, do řemeslnických úkolů se zatím zaplétat nebudu...obzvlášť dokud nebude v jasnějších mezích craft a tedy i ceny plodin, které z toho vyplývají. Momentálně vůbec považuji za primární, abychom nějak dopsali jednoduché konverzace se všemi NPC (pro horlivé čtenáře a pro ty, které napadne na pajďuláka kliknout, i když mu nad hlavou nepoletuje jméno ;)).

Jináč to zní jako relativně pěkný nápad a pokusím se si ho zapamatovat...jediný problém je, že třeba pro mne osobně cokoliv, co by mělo souviset s časem, je až přílišné skripterské umění. Stejně jako to dopočítávání bobulek. Jestli klasický výkup (trvalý) potravin nebude v porovnání s investiví času do vymýšlení tohoto výhodnější. No, ale pokud se na questy v budoucnu nějaký písálek skrptů uvolní, tak by to snad i šlo...což já nemohu posoudit :). Nechť se vyjádří někdo v systému znalejší.

díky za případnou pozornost :mrgreen:

Author:  Rejty [ 18:21 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Darien wrote:
...


Super, tak mi posli skripty a dame to do modulu. :wink:

Author:  Darien [ 18:33 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

ad Žorž - to je ale vážně hodně jednoduché počítání - Kolik jich chci na začátku a kolik mi jich ještě chybí do výsledného celku:) Jinak já scriptovat také neumím, nevím, jak je to v NWN těžký nebo není, ale nápad jako takovej je to velmi jednoduchej.

ad Rejty - doufám, že na tomhle foru můžou mít nápady i lidi, co neumí scriptovat:) Já to totiž neumím, jsem tazkvanej tvořič idejí:)

Author:  Rejty [ 18:34 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Darien wrote:
ad Rejty - doufám, že na tomhle foru můžou mít nápady i lidi, co neumí scriptovat:) Já to totiž neumím, jsem tazkvanej tvořič idejí:)


Skoda, ja myslel, ze uz na tom pracujes. :mrgreen:

Author:  Darien [ 18:40 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Hele, nech si to rejpání a radši kdákni, esli se ti ten nápad zdá dobrej nebo blbej. Rozhodně nemůžeš říct, že je složitej a nadstandardní.

Author:  kucik [ 20:11 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Ale jo, proc ne, ale spis chci napred videt vetsi hromadku napadu na quest, at vim, jakym smerem se to ma ubirat. Jestli delat nejaky oddeleny scriptiky, nebo to pojmout nejak komplexne.

Author:  Darien [ 20:29 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Kucik - to byl dotaz na mně? Já jsem to asi moc nepochopil, co potřebuješ. Jestli je to v mých silách a potřebuješ něco rozpracovat, tak řekni.

Author:  igor [ 20:30 13. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Jen mi napadlo takový rozšíření... třeba na to navázat tím, že by hostinskej potřeboval doručit zásilku např. koš jablek pro hostinskýho v Karathě. No a na výběr by bylo:
1) Ano, doručím zásilku. (ohodnoceno minimálně, pouze doručí z bodu A do bodu B)
2) Ano, doručím zásilku, jablka můžu i natrhat. (lépe ohodnoceno)
Rozšiřovalo by to Darienovo systém pro počet surovin. Doručování z A do B pro těch pár měst co jsou by se udělala tabulka nějakýho koeficientu obtížnosti, kterym by se násobila ta odměna. Např.:
Ivory - Karatha | x1
Ivory - Doubkov | x1.5
Karatha - Tarten | x2
...
Náhodně by se tedy generovalo mezi:
a) já ti úkol zadávám, nasbírej a mě doruč
b) já ti úkol zadávam, nasbírej a doruč jinam
c) já ti úkol zadávám, zboží dostaneš a doruč

Ještě by to šlo doplnit třeba o:
d) slyšel jsem že někdo potřebuje něco doručit (hostinskej nezadá úkol, jen řekne že ví o někom kdo něco potřebuje)

Takže by se to mohlo rozškálovat od koše jablek pro místního hostinskýho až po doručení vzácných ingrediencí pro alchymistu od pobřeží do hor.

Author:  nomis_b [ 11:18 14. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

hele to asi nechapate ze skripterskeho hlediska. Neni probelm nastavit, kdy kde a za kolik.
Muzu se na to podivat, jeslti bych s tim neco udelal, ale skriptovat umim jen v Delphi, a NWN je pro men z urcitych duvodu spaenlska vesnice. nevim, jak tady funguji timery a podobne veci.
Nejlepsi vyhoda je, ze kdyz se to jednou udela, muze se to v podobne forme udelat vsude. Ale ten prvni pilotni projekt je nejtezsi.

Logice problemu rozumim, co kdy kde vykupovat taky to je nejprimitivnjejsi vec, a da se udelat mnoha zpusoby. Ale jestli ma NWN nejakej timer, jestli muzu pouzit nejake promene, jak tady funguji promene, jestli se pisou lokalne na postavy, nebo na obchodnika, zda se musi ukladat treba do duse zivota, jestli je a jak muzu vyuzit a podobne veci nevim. Ale jestli mi s tim kucik pomuze, jako jakym smerem se mam ubirat, tak se na to mrknu. Treba staci poslat nejake podoben skripty a prepisu to na tohle.
Napr, jak zjistim ktery hrac zrovna mluvi.. tagy nekterych veci, jako sou boruvky a pod.
Kdyz tak to posli PM. ale drive jak do dvou tydnu se asi na to nebudu mit moc cas mrknout.
Ale neco na ten zpusob uz sem stejne uvazoval ze bych zkusil napsat.

Napadl mne vsak i system questu, kde by treba obcas chtely nahodna NPCcka napr. hlavu trolliho nacelnika, ale treba i ty suroviny. Postava by u sebe mela promenou Q ta by po restartu byla treba 5 . Kdyby postava jakykoliv quest zplnila, odecetla by se od Q 1 a pri plneni questu a obyhani by se tedy casem vynulovala.. tzn nemohlo by se vyuzivat plneni questu dokolecka a tim vyuzivat pripadneho bugu v questu. Diky tomu by se mohli za questy dostavat xpy, aby to bylo dost motivacni. Ale nevim, jestli se da neco ukladat na postavu, nebo do duse zivota.. takze se vraciem na zacatek problemu :D

Author:  kucik [ 11:37 14. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Mno...promenny se v nwn ukladaj na objekty. Timery neexistujou, ale mam zavednou svoji casovou knihovnu, takze to neni problem. nejvetsi boj je s jakousi persistenci takovych veci, ale pokud se ukaze, ze restart v 18:00, ktery se zrusil, neni skutecne potreba, tak by to dost pomohlo. Kdyztak se mi ozvi na icq a muzu nejake drobnosti poradit.

Author:  monstera [ 15:42 14. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

[quote="nomis_b"] Postava by u sebe mela promenou Q ta by po restartu byla treba 5 . Kdyby postava jakykoliv quest zplnila, odecetla by se od Q 1 a pri plneni questu a obyhani by se tedy casem vynulovala.. tzn nemohlo by se vyuzivat plneni questu dokolecka

Ne že bych vám do toho chtěl kecat, ale myslím, že jedna postava jen jednou každej quest....

Author:  Darien [ 16:15 14. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

*Je nesmírně potěšen, že se tu o tom vážně diskutuje a víc už do toho nebude scripterům kecat* :lol:

Author:  Krata [ 17:57 14. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Monstera: sem pro, nepůjdem přece davkrát zachranovat někomu jednu a tu samou dceru do jedné a té samé jeskyně.. ale tyhle by šli, přineš tolik malin, nebo tolik dřeva, v hospodě je zima a nám už dochází.. nějak náhodně generovat ty úkoly a třeba dát možnost že i ten dotyčný žádnej ted nemá.. proč ne :)

Author:  pilnik [ 18:50 14. May 2008 ]
Post subject:  Re: Velice jednoduché "obchodnické questy".

Neco podobneho by mohl chtit i nejaky alchymista, nemuseli by to byt jen kytky ,ale i krev nebo jine substance z bestii

Page 1 of 4 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/