Thalie http://thalie.pilsfree.cz/forum/ |
|
Komunikace http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=192 |
Page 1 of 1 |
Author: | Rejty [ 09:45 15. May 2007 ] |
Post subject: | Komunikace |
Komunikace Komunikace je zakladnim prostredkem dorozumivani mezi postavami. Ve hre je nekolik druhu komunikace, jelikoz ne vsichni je znaji, tak je zde trochu rozebereme. Kanal Mluva (talk): Barva textu: seda Tento rezim je nejcastejsim druhem komunikace mezi postavami. V tomto rezimu je povolena pouze IC mluva vasi postavy. Vyjimecne lze zde mluvit take OOC, pokud pred vas text napisete ,,//,, nebo ,,OOC:,,. Takovouto OOC komunikaci byste meli omezit na minimum. Kanal Sepot (whisper) Barva textu: tmave seda Tento rezim ma stejne vyuziti jako mluva. S tim rozdile, ze jej slysi jen postavy ve vasem nejblizsim okoli. Tudiz se da vyuzit v situacich, kdyz se s nekym potrebujete potichu domluvit, aby to slysely jen postavy ve vasi blizkosti. Kanal Rekni (tell): Barva textu: zelena Tento kanal je urcen vyhradne pro OOC komunikaci. Zobrazuje se zelene a vidi jej jen konkretni hrac. Pouzijete ho tam, ze ve vypisu hracu kliknete na hrace a vyberete mluv (take muzete v rozhovoru kliknout na portret hrace). Kanal je zakazano zneuzivat k volani o pomoc na dalku a podobnym vecem. Tento kanal muze mit vyjimecne i RP vyuziti, napriklad kdyz jdete nekoho navstivit do jeho domecku, tak mu napisete: *klepe na dvere*, apod. Kanal Krik (shout): Barva textu: zluta Tento rezim maji hraci zakazano pouzivat. Pouzit ho mohou jen DM k hlaskam typu: odpojte se, bude restart, atd. Take jej mohou DM vyuzit k popisu situace, ktera se deje po cele Thalii (napr. *nebe se zbarvilo do ruda, obloha se zatahla*, atd.). Kanal Druzina (party): Barva textu: bila Tento kanal je urcen ke komunikaci v Q a nebo pokud vase postava chce, aby to co rika slysel DM. Napr. postava jde ke kovari a chtela by od nej predelat zbroj, tak k nemu prijde a do kanalu druzina rekne: ,,Pane kovar, mate na me cas? potreboval bych upravit broj." Tento kanal nevyuzivejte pokud jdete jen nekam v druzine, vidi ho i DM a vase komunikace je zbytecne rusi. Take tuto komunikaci neslysi postavy co nejsou s vami v parte. Takze vas napr. nemuze nikdo poslouchat (coz by bylo jen zneuziti tohoto kanalu). PS: Snazte se omezit OOC komunikaci na minimum. |
Author: | Rejty [ 12:58 24. May 2007 ] |
Post subject: | Re: Komunikace |
Doporučení: Smajlíky, zkratky, atd.: V komunikaci nepoužívejte smajlíky a zkratky typu: hh, jj, nn, btw, lol, atd. Tohle nemá s RP mluvou nic společného a zbytečně to kazí hru... Komunikace pomocí ,,* *": Tato komunikace slouží k vyjádření gest, výrazů, pohybu těla, atd., jelikož jej NWN neumožňuje. Dá se využít například k dotvoření atmosféry či rozhovoru. Např. *tupě zírá* *prohlédne si tě* atd. Představení: Pamatujte na to, že jméno nad hlavou postav je jen OOC informace a vaše postava jej nevidí. Tedy pokud potkáte neznámou postavu, nemůžete ji hned oslovovat jménem. Některé postavy se mohou představit pod jiným jménem (např. chtějí zůstat utajeni). Tak je oslovujte tím jménem, pod kterým se vám představí. Vyzdravování: Občas se tu stává to, že každý každého zdraví a když mu není odpovězeno, tak to hned bere špatně. Uvědomte si, že všichni nejsou přátelé a nebudou zdravit někoho neznámého. Pokud je vaše postava notorický zdravič, tak byste museli zdravit každou NPC, kterou potkáte ve městě a nebo kdekoliv jinde. Voiceset: Každý hlas má k dispozici předpřipravené hlášky, které může při své komunikaci používat. Dávejte si však pozor na to, aby tyto hlášky seděly k vaší postavě a dané situaci. Občas se stává to, že hláška má jiné znění, než je její název. Např. při hlášce s názvem pozdrav postava prohodí: ,,Odprejskni nebo Co je? nebo Tady jsem." Tohle rozhodně pozdravy nejsou a je chyba takto někoho zdravit, pokud to má mít význam pozdravu. Tyto hlášky se dají použít v jiných situacích. |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |