 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
jaara
|
Post subject: RP zjednodušení Posted: 17:42 24. May 2007 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 410
|
Rejty wrote: Vyzdravování:
Občas se tu stává to, že každý každého zdraví a když mu není odpovězeno, tak to hned bere špatně. Uvědomte si, že všichni nejsou přátelé a nebudou zdravit někoho neznámého. Pokud je vaše postava notorický zdravič, tak byste museli zdravit každou NPC, kterou potkáte ve městě a nebo kdekoliv jinde.
Můj názor na tohle téma je trošičku jiný. Vaše postava může být notorický zdravič, ale zdravit každé NPC je hloupost kvůli koncepci NWN. Stačí napsat například do popisu postavy *zdraví každého na potkání* a pak už to nemusí při samotné hře opakovat. Tedy alespoň v situacích, které to nevyžadují. DM není všude a tak je explicitní zdravení NPC zbytečné.
Tato problematika úzce souvisí s jiným problémem. Jestli někdo někdy zažil se mnou quest, víte, že rád používám RP doplňků v jiném smyslu, než jste zvyklí. Například pokud se družina vláčí z Tartenu do Karathy, tak se všech zeptám, co chtějí dělat a pak je rovnou s hláškou *dorazili jste bez problému do Karathy* přehodím až tam. Je hloupost se zdržovat únavnou hodinovou chůzí, během které se nic nestane. (nebo *byli jste na cestě přepadeni bandity*  )
Další příklad může být takový, že vám postava řekne:
"Pustím vás dál až mi odpovíte na hádanku! *řekne hádanku*."
Vy napíšete *zkují ji vyřešit*. V takovém případě si za vás DM hodí s určitou pastí na inteligenci a napíše vám do tellu *přišel jsi na hádanku*. A vaše postava poté může pronést: "Mám to! *řekne odpověd na hádanku*."
Rád bych, aby se tento přístup více prosadil, hra pak bude o dost dynamičtější a spousta věcí se zjednoduší. Vzhledem k tomu, že je to ale dosti nekonvenční, nečekám, že se zítra takhle budou všichni chovat  . Ba naopak, budu rád, když se vyjádříte. Alespoň uvidím, jestli jste mě opravdu pochopili  .
_________________
ICQ: 299-576-552
|
|
Top |
|
Sylmael
|
Post subject: Posted: 17:53 24. May 2007 |
|
Joined: 22:49 27. Apr 2007 Posts: 473 Location: The Oblivion
|
Suhlasim s Jaarom a tiez by som bol radsej keby sa svet odvijal tymto smerom.
_________________ Kazdy hrdina ma svoj osud urceny.
Kazda jeho volba nesie nasledky.
No raz, to vsetko aj tak skonci...
|
|
Top |
|
Daanri
|
Post subject: Posted: 18:02 24. May 2007 |
|
Joined: 16:37 27. Apr 2007 Posts: 3452 Location: Slovakia
|
Ehm nak nevim co to cele ma spolocne s tym zdravenim....to chcete povedat ze je v poriadku ked si kazda postava napise do popisku zdravim kazdeho a pak se vsetky postavy v hre budu navzajom pekne a milo zdravit a tym to bude ospravedlnene? To by se mi az tak nelibilo... (ale asi som to zle pochopil  )
S tou dalsou castou ako presun hracov v Q na dane miesto pri putovani, pripadne riesenie hadanky...preco nie ale zas kazdemu moze vyhovovat nieco ine. Niekedy je dobre presunut hracov na druhu stranu sveta, a inokedy je dobrodruzstvom aj samotna cesta...takze by som to nechal skor na tom aky styl ma ktory DM a co sa paci konkretnym hracom a ako to vychadza z ktoreho Q, napr ten cas putovania medzi dvoma vzdialenymi miestami dost casto vyuzivam prave k priprave daneho miesta na, ktore putuje, preto ze nie vzdy si to stihnem pripravit vopred.
S tymi hadankami tiez uplne nesuhlasim. Radsej necham sa chvilu potrapit aj hracov postav a ked vidim, ze si s tym nevedia rady tak necham hodit postavy a potom poradim cez tell riesenie hadanky. Tot aspon moj nazor.
_________________ When you make a deal with devil, there will be hell to pay.
„Povinnost je těžší než hora, smrt je lehčí než peříčko.“
Večné hľadanie cudzích chýb je jednou z najväčších chýb vlastných. (E.Hubbard)
Yeasterday, we sought each other. Today, we face. For one of us, tomorrow will never be.
|
|
Top |
|
jaara
|
Post subject: Posted: 18:18 24. May 2007 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 410
|
Tak, Daanri dále osvětlil mou původní myšlenku  .
_________________
ICQ: 299-576-552
|
|
Top |
|
Michal
|
Post subject: Posted: 18:46 24. May 2007 |
|
Joined: 18:32 27. Apr 2007 Posts: 138
|
Někdy se to cestování použít dá, když se třeba spěchá a na cestě nemá družinu nic čekat. Ale někdy zase sem 5 vteřin před hráčskejma postavama a sotva jim stačím něco připravit
Hádanka je samozřejmě vždycky lepší když se nějaká řekne. Hráče to pobaví víc. Jde to i bez hádanky, ale není to taková zábava. Ale zároveň házení na skilly je důležitý. Protože používání skillu Přesvědčování není nikdy dost  Nejen skillu Přesvědčování. A tu hádanku by taky měla spíš uhodnout postava s vyšší inteligencí. Pokud to není hádanka na úrovni mateřský školky, tak by ji měl v družině uhodnout spíš někdo jinej než ten ork s inteligencí 6 nebo 8
No a pokud někdo napíše do popisku postavy, že zdraví každýho na potkání, tak to platí stejně, jako když tam napíše, že má tik v pravym oku. NPC na něj jako budou koukat jako na trošičku podivína a vysvětlí tim to, že bude zdravit i každou PC. Prostě jeho postava má nějaký nutkání zdravit 
_________________ DM
|
|
Top |
|
photter
|
Post subject: Posted: 18:58 24. May 2007 |
|
Joined: 21:39 17. May 2007 Posts: 1313
|
hmm...no...hadanku radši dostanu dovopravdy, pak ji bud uhodnu ale nechám si to, páč postava je na to moc pitomá, nebo uhádnu a použiju, pokud na to postava má nebo neuhádnu a neni co řešit
že postava každýho zdraví je IMHO přesně to, co do popisku nepatří, může mít zalepenou hubu, rozmlácenou držku, prostě může bejt obecně v situaci, že zdravit nebude, do popisku patří to, co je vidět slyšet a cejtit a co platí víceméně pořád
|
|
Top |
|
jaara
|
Post subject: Posted: 19:00 24. May 2007 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 410
|
photter wrote: že postava každýho zdraví je IMHO přesně to, co do popisku nepatří...do popisku patří to... co platí víceméně pořád
Když každého zdraví, neplatí to víceméně pořád?
_________________
ICQ: 299-576-552
|
|
Top |
|
photter
|
Post subject: Posted: 19:02 24. May 2007 |
|
Joined: 21:39 17. May 2007 Posts: 1313
|
ale jo, když to tam chce, ať si to tam dá ale já bych si to do popisku nedal i kdyby to byla pravda
navíc to viděj jenom hráči, který si ten popisek přečtou
nikdy by mě nenapadlo odpovědět na "pozdrav" z popisku
etc...
|
|
Top |
|
Michal
|
Post subject: Posted: 19:04 24. May 2007 |
|
Joined: 18:32 27. Apr 2007 Posts: 138
|
Bude mumlat a nebo aspoň mávat. Když si nějakou úchylku vyberu, tak ji musim dodržovat za každejch okolností
Ale radši doporučuju si napsat do popisku menší blbosti než zrovna to zdravení. Lepší je stručnej a výstižnej než žádnej, nebo pitomej.
Já bych taky neodpověděl na pozdrav z popisku, ať pozdraví ručně a možná taky pozdravim. Ale ty NPC co jsou všude po městech by to třeba mohly brát jako že zdraví. ALe je to trochu blbovina a nikdo si tohle snad do popisku nedá 
_________________ DM
Last edited by Michal on 19:07 24. May 2007, edited 1 time in total.
|
|
Top |
|
jaara
|
Post subject: Posted: 19:05 24. May 2007 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 410
|
Nepochopeno: Zamýšleno bylo tak, že postava takto zdraví NPC (bez ovládání DM). PC a NPC s DM zdraví normálně.
_________________
ICQ: 299-576-552
|
|
Top |
|
Daanri
|
Post subject: Posted: 19:07 24. May 2007 |
|
Joined: 16:37 27. Apr 2007 Posts: 3452 Location: Slovakia
|
hh...neplati bo moze mat "může mít zalepenou hubu, rozmlácenou držku, prostě může bejt obecně v situaci, že zdravit nebude"  ... taky si myslim ze to co sa dava do popisku postavy je zakladny vyzor postavy a ziadne jej navyky, pripadne spravanie, pripadne historia ...to vsetko sa da vypozorovat z hry danej postavy....aj v reale ked stretnes niekoho na ulici tak nevidis ze ma na cele napisane ze zdravy kazdeho...to zistis az ked ho chvilu sledujes...
myslim ze v tom popisku v tych RP radach ide skor o to, aby postavy ktore zdravia a nedostanu odpoved neboli nastvane...proste moze byt postava ktora ma uchylku, ze zdravi kazdeho koho stretne...ale v tom pripade je to vazne forma "uchylky"  , cize nie kazdy a normalny sa tak bude spravat
_________________ When you make a deal with devil, there will be hell to pay.
„Povinnost je těžší než hora, smrt je lehčí než peříčko.“
Večné hľadanie cudzích chýb je jednou z najväčších chýb vlastných. (E.Hubbard)
Yeasterday, we sought each other. Today, we face. For one of us, tomorrow will never be.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Posted: 19:57 24. May 2007 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Podle me je hodne divny rozlisovat PC, NPC ovladany DM a NPC ovladany systemem. Jestli ma postava zdravit kazdyho na potkani, hod si to do quickslotu treba pod F1 a mackej to porad.
S tou hadankou... Prijde mi, ze se tim dost ztencuje interakce hrace. Hrac pak opravdu jen sedi a cumi co postava vymyslela. To by za chvily hraci inteligentni postavy musel DM napovidat taktiku boje, jaka by se hodila a potom treba i co by ted postavu melo napadnout....
Zvelicuju to, ale je asi videt kam mirim.
Skakat cestu....nevim, ale me by se to jako hraci asi nelibilo. Ta cesta k tomu proste patri. Zas to muzu zvelicit tak, ze se postupne skoci vsechno, DM si parkrat hodi kostkou a rekne hraci, ze jeho postava prozila bajecny dobrodruzstvi 
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
jaara
|
Post subject: Posted: 20:24 24. May 2007 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 410
|
Jde o zabavu hrace.
_________________
ICQ: 299-576-552
|
|
Top |
|
Daanri
|
Post subject: Posted: 20:26 24. May 2007 |
|
Joined: 16:37 27. Apr 2007 Posts: 3452 Location: Slovakia
|
Jo ale nie kazdemu sa to paci a kazdy povazuje za zabavne nieco ine...a vacsia dynamickost neznamena vzdy vacsiu zabavu. Proste ako som pisal vyssie kazdy ma iny styl aj ako DM aj ako postava. Preto by som to urcite nedaval ako vseobecne pravidlo pre vsetkych, ktorym by sa mal kazdy riadit. Je to o dohode medzi hracmi a DM. 
_________________ When you make a deal with devil, there will be hell to pay.
„Povinnost je těžší než hora, smrt je lehčí než peříčko.“
Večné hľadanie cudzích chýb je jednou z najväčších chýb vlastných. (E.Hubbard)
Yeasterday, we sought each other. Today, we face. For one of us, tomorrow will never be.
|
|
Top |
|
jaara
|
Post subject: Posted: 20:38 24. May 2007 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 410
|
Já myslel, že vše co jsi Daanri napsal je ve větě: "Jde o zabavu hrace." shrnuto  .
_________________
ICQ: 299-576-552
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 30 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |