Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 02:02 27. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: "TO" ???
PostPosted: 10:53 15. Jan 2009 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 11:05 28. Aug 2008
Posts: 609
Location: Zákupy
Zajímalo by mě co to vlastně znamená "TO kouzla"? Všiml jsem si, že se zvyšujícím lvl kouzla se "TO" zvedá o jeden bod. Dá se někde vyčíst jaké to "TO" na které kouzlo mám? Dá se "TO" ovlivnit nějakou vlastností, nebo co mám dělat abych ho měl veliké?

dikys :)

_________________
Bůh s náma a dobré pryč!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 11:29 15. Jan 2009 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 10:46 21. Mar 2008
Posts: 297
Location: Morava
Pokud ti bude stacit me laicke vysvetleni, tak TO vyjadruje u kouzla nebezpecnost kouzla, kterou cil musi prehodit(hod na vydrz, reflexy, nebo vuli) aby se ucinkum kouzla bud zcela nebo castecne vyhnul.
TO se zveda inteligenci(aspon u carodeje) a mozna i urovni (to jsi nejsem jistej)
Snad ti to tu nekdo vysvetli vic profesionalne :wink:


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 11:31 15. Jan 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Tu češtinu sice neznám, ale pokud vim, tak je to DC Difficulty Class toho kouzla.
DC = 10 + level kouzla + modifikátor vlastnosti sesilatele + modifikátor za featy.
Level kouzla je snad jasnej.
Vlastnost sesilatele je ta vlastnost, přes kterou sesilatel kouzlí. Tzn. wizna přes inteligenci, sorcerer a bard přes charismu a divine casteři přes moudrost.
Modifikátor za featy je +2 za spell focus, +4 za greater spell, +6 za epic spell focus a nesčítají se, platí jen ten nejvyšší.

Proti DC toho kouzla pak hází trefenej záchranej hod.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 11:32 15. Jan 2009 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 12:51 12. Sep 2007
Posts: 1721
Location: Brno
Jeanes wrote:
Zajímalo by mě co to vlastně znamená "TO kouzla"? Všiml jsem si, že se zvyšujícím lvl kouzla se "TO" zvedá o jeden bod. Dá se někde vyčíst jaké to "TO" na které kouzlo mám? Dá se "TO" ovlivnit nějakou vlastností, nebo co mám dělat abych ho měl veliké?

dikys :)


Základ každého TO kouzla je 10, ten je pevný a neměnný a k tomu se dále připočítává lvl daného kouzla, tedy zda je z 1 kruhu kouzel, z 2 kruhu kouzel, ... atd. ... či 9 kruhu kouzel, další složkou je bonus za vlastnost přes kterou daný charakter kouzlí, tedy zaklínač a bárd mají CHA, kouzelník má INT, druid a kněz mají MOU atd., neposlední složkou výpočtu je zaměření na danou školu kouzel z featů, na závěr a doufám že jsem na nic nezapoměl mají některá kouzla speciální bonus k TO, např. imploze +4, prst smrti +5 aj..

Pro názornost krátký příklad. Vezmeme si kouzelníka jež sesílá kouzlo magická střela, je už celkem inteligent a má inteligenci 24/+7 a má k dispozici feat zaměření na kouzlo (evocation - vzývání?).

Potom TO této magické střely bude 10(základ) + 1(kouzlo z první úrovně kouzel) + 7(bonus za inteligenci dané postavy) +2 (zaměření na danou školu kouzla) = 20 = výsledné TO

A teď proč se TO počítá, různá kouzla mají různé způsoby jak se jim protihráč či NPC může bránit, jedná se o záchrané hody ne výdrž, reflexi, vůli nebo magická rezistence. Popřípadě imunity atd. ale to sem teď nepatří. Proti magické střele neexistuje záchrana přes záchrané hody, které se řídí vlastnostmi (tedy výdrř, reflexi, vůle), ale vyšší magická rezistence ruší celý efekt, pokud by tedy postava, na kterou je magická střela naším kouzelníkem vyslána, bude mít třeba plášť s magickou rezistencí 24 pak se ji vůbec nic nestane, pokud ale bude mít plášť s magickou rezistencí 18 tak to od našeho kouzelníka trhne naplno.
Jinak někde jsem tu dával odkaz na NWN wiki, tam je to vše hezky rozepsáno, bohužel anglicky, ale popral jsem se s tím i já takže se to celkem pochopit dá.

Edit:
Chjo, píšu jak želva.

_________________
Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory
Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod
Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 11:39 15. Jan 2009 
Offline
Rytíř
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 11:05 28. Aug 2008
Posts: 609
Location: Zákupy
*wow* vy jste chytrý! už mi to je všechno jasné :) na tu viky se podívám, dikys

_________________
Bůh s náma a dobré pryč!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 11:52 15. Jan 2009 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
Theogil I wrote:
Potom TO této magické střely bude 10(základ) + 1(kouzlo z první úrovně kouzel) + 7(bonus za inteligenci dané postavy) +2 (zaměření na danou školu kouzla) = 20 = výsledné TO

A teď proč se TO počítá, různá kouzla mají různé způsoby jak se jim protihráč či NPC může bránit, jedná se o záchrané hody ne výdrž, reflexi, vůli nebo magická rezistence. Popřípadě imunity atd. ale to sem teď nepatří. Proti magické střele neexistuje záchrana přes záchrané hody, které se řídí vlastnostmi (tedy výdrř, reflexi, vůle), ale vyšší magická rezistence ruší celý efekt, pokud by tedy postava, na kterou je magická střela naším kouzelníkem vyslána, bude mít třeba plášť s magickou rezistencí 24 pak se ji vůbec nic nestane, pokud ale bude mít plášť s magickou rezistencí 18 tak to od našeho kouzelníka trhne naplno.
Jinak někde jsem tu dával odkaz na NWN wiki, tam je to vše hezky rozepsáno, bohužel anglicky, ale popral jsem se s tím i já takže se to celkem pochopit dá.

Edit:
Chjo, píšu jak želva.


Ten příklad s magickou odolností nechápu, vždyť v příkladu není uveden spellcaster lvl, ze kterého se vychází při počítaní průrazu SR, SR se neřeší přes normální DC kouzla, ale Caster level + 1d20 + spell penetration modifier.

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 11:57 15. Jan 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Theogil I wrote:

Potom TO této magické střely bude 10(základ) + 1(kouzlo z první úrovně kouzel) + 7(bonus za inteligenci dané postavy) +2 (zaměření na danou školu kouzla) = 20 = výsledné TO


Nezáleží na levelu kouzla, ale na levelu sesilatele.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 12:02 15. Jan 2009 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 12:49 30. May 2007
Posts: 500
Theogil I wrote:
mají některá kouzla speciální bonus k TO, např. imploze +4, prst smrti +5 aj..


V základním NWN má Imploze plus 3 do DC a Prst Smrti nemá žádný bonus.
V úpravách kouzel na Thalii jsem žádně modifikace těchto kouzel nenašel.

_________________
Pauza výkonu DM: 1 - 8. 9.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 12:18 15. Jan 2009 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Tady aby ses bál něco napsat, co? :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 12:19 15. Jan 2009 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 18:00 26. Aug 2007
Posts: 3090
Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
jen tak pro ulnost, TO nejni jen u kouzel, ale napriklad i u srazeni, vyrazeni zbrane, hodu na utok atd.

Priklad srazeni:


TO =10 + utocne cislo soupere(bonus k utoku) + hod kostkou (1-20)
tvuj hod = tvuj vycvik + (1-20)

pokud mas tvuj hod > TO, odolal si srazeni
pokud mas tvuj hod < TO srazil te

Priklad vypocteni zasahu:
hod na utok = utocne cislo soupere(bonus k utoku) + hod kostkou (1-20)
TO = Obrane cislo

hod na utok > TO, zasahl si
hod na utok < TO minul

_________________
A zase se craftí...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 12:33 15. Jan 2009 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12264
Location: Plzeň
To neni zadny TO, ale obrana a utok. To uz tu muzeme psat, ze padnes do bezvedomi, kdyz hodnota zraneni prevysi TO rovne poctu tvych aktualnich zivotu. :mrgreen:

Michas tu jabka s hruskama...

Navic DC srazeni je jeho hod na utok (1k20) + jeho utok, kterym srazeni provadi (ale s postihem -4 k utoku, za srazeni), zadny bonus +10 tam neni - to by nemel skoro nikdo sanci srazeni odolat.

Souper ma na odolani 1k20 + jeho vycvik.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 13:26 15. Jan 2009 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 12:51 12. Sep 2007
Posts: 1721
Location: Brno
OneIceOne wrote:
Theogil I wrote:
Potom TO této magické střely bude 10(základ) + 1(kouzlo z první úrovně kouzel) + 7(bonus za inteligenci dané postavy) +2 (zaměření na danou školu kouzla) = 20 = výsledné TO

A teď proč se TO počítá, různá kouzla mají různé způsoby jak se jim protihráč či NPC může bránit, jedná se o záchrané hody ne výdrž, reflexi, vůli nebo magická rezistence. Popřípadě imunity atd. ale to sem teď nepatří. Proti magické střele neexistuje záchrana přes záchrané hody, které se řídí vlastnostmi (tedy výdrř, reflexi, vůle), ale vyšší magická rezistence ruší celý efekt, pokud by tedy postava, na kterou je magická střela naším kouzelníkem vyslána, bude mít třeba plášť s magickou rezistencí 24 pak se ji vůbec nic nestane, pokud ale bude mít plášť s magickou rezistencí 18 tak to od našeho kouzelníka trhne naplno.
Jinak někde jsem tu dával odkaz na NWN wiki, tam je to vše hezky rozepsáno, bohužel anglicky, ale popral jsem se s tím i já takže se to celkem pochopit dá.

Edit:
Chjo, píšu jak želva.


Ten příklad s magickou odolností nechápu, vždyť v příkladu není uveden spellcaster lvl, ze kterého se vychází při počítaní průrazu SR, SR se neřeší přes normální DC kouzla, ale Caster level + 1d20 + spell penetration modifier.


Příklad zvolen špatně ... uznávám, pro názornost výpočtu to snad stačilo ... jen se to nehodí pro tato kouzla. Myji si hlavu.

_________________
Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory
Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod
Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 13:28 15. Jan 2009 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 12:51 12. Sep 2007
Posts: 1721
Location: Brno
OneIceOne wrote:
Theogil I wrote:
mají některá kouzla speciální bonus k TO, např. imploze +4, prst smrti +5 aj..


V základním NWN má Imploze plus 3 do DC a Prst Smrti nemá žádný bonus.
V úpravách kouzel na Thalii jsem žádně modifikace těchto kouzel nenašel.


Pravda pravdička, pečená žabička, vycházel jsem z hodnot nastavených na jiném světě ... za zmatení se omlouvám.

_________________
Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory
Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod
Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 13:31 15. Jan 2009 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 12:51 12. Sep 2007
Posts: 1721
Location: Brno
kucik wrote:
Theogil I wrote:

Potom TO této magické střely bude 10(základ) + 1(kouzlo z první úrovně kouzel) + 7(bonus za inteligenci dané postavy) +2 (zaměření na danou školu kouzla) = 20 = výsledné TO


Nezáleží na levelu kouzla, ale na levelu sesilatele.


O tomto lze dále debatovat, myslím že přeci jen to je přes úroveň kouzla než sesilatele, pře úroveň sesilatele si nedovedu představit odolání, ale počkám až Kucik pročte co jsem mu postnul, protože já anglicky neumím, a vynese ortel.

_________________
Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory
Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod
Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: "TO" ???
PostPosted: 13:36 15. Jan 2009 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12264
Location: Plzeň
Uroven sesilatele se porovnava na dispelly, potom na prorazeni magicky odolnosti.

Dispell se hazi 1k20 + uroven sesilatele (co se snazi prolomit) proti 10 + uroven sesilatele (jez obrany kouzlo seslal) - kouzla maji omezenej maximalni level sesilatele, kterej se do dispellu pocita.

TO kouzla se urcite 10 + kruh kouzla (1 az 9) + bonus za vlastnost (napr. u maga int) + zamereni (pokud nejaky je).

Prorazeni magicky odolnosti se pocita stylam 1k20 + uroven sesilatele proti MO.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits