 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Skipp
|
Post subject: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 13:25 05. Mar 2009 |
|
Joined: 13:38 17. Apr 2008 Posts: 520 Location: Slovensko, Nitra
|
Ešte koncom minulého roka som nad tým premýšlal a teraz to uź len tak domýšlam a dávam na známosť.
Ide o Rituál Linn'Aldar (pokojné stromy) -je názov očistného rituálu ktorý spočíva v jednoduchom roznášaní vône "Firillie" Vôňu Firillie roznášajú lesom druidi ktorí sa takto v prípade potreby starajú o prírodu. Vôňa vychádza z plameňa sviece "Kaima" (znamená niečo ako spiaca svieca) Jej vosk má tmavozelenú farbu a rovnakou farbou aj vyžaruje svetlo . Nesvieti príliš do dialky, vytvára skor slabšie, intimné, upokojujúce svetlo.Pre stromy má táto vôňa upokojujúce účinky, stromy po nej dýchajú, vzpružia sa po silných vetroch.Má ešte jeden účel...postupne prirodzenou cestou objaviť spiacich entov a následne im venovať velkú pozornosť a starostlivosť, poskytovať im bezpečie. (O objavení Entov nesmie s nikým hovoriť iba s Arcidruidom a najvyšším Azharovým kňazom) Druid sa k tejto svieci nedostane len tak.Tento rituál môže vykonávať iba druid, ktorý je hoden nosiť meno "Aldarion" čo znamená - syn stromov. (Povráva sa ,že prvý Aldarion dostal požehnanie od sameho Azhara a údajne sa k nemu prihovárali divokí enti) Nositeľ tohoto mena má jediný nárok vlastniť sviece Kaima.AvŠak cesta k tomuto zasveteniu nie je jednoduchá. Najprv musí druid spĺňať tri základné podmienky ktoré mu môže uznať Arcidruid, ktorý mu môže alebo nemusí udeliť právo na splnenie velkej skúšky "Yáralem" (čo znamená Starodávna cesta - povráva sa že v dávnych vekoch kedy žili ešte len elfovia,sám velký Azhar prešiel touto cestou)
Základné podmienky stanovené Arcidruidom sú:
1.Vzťah k prírode je vo vyššom štádiu rozvoja, musí byť samozrejme kladný.Musí vediť porozumieť zvieratám, liečiť ich zranenia, zobrať na seba niektoré ich podoby.
2.Príroda čiže rastliny,stromy,zvieratá vnímajú jeho prítomnosť pozitívne. Zvieratá naňho neútočia, práveže sú k nemu dôverné a priatelské.
3.Ak je druid v ohrození ,zvieratá sa z vlastnej vôle dokážu zaňho postaviť. - Druid músí hlavne by´t Arcudruidovým žiakom. (//skratka - musí byť min. 13lvl)
Ono tieto podmienky sú akoby skúška dospelosti, ktorou prejde každý druid, na tom však, či dostanú zvolenie od Arcidruida ísť ďalej (ak vôbec druid chce byť Aldarionom) ,to zavísí individuálne od každého druida Arcidruid má vždy pravdu, preto sú jeho rozhodnutia velkolepé.
To sú základné podmienky.Ak sa druid konečne dostane na túto úroveň čaká ho, (Ak Arcidruid uzná že je priravený) ,ako Vyvoleného uchádzača o meno "Aldarion", čaká ho skúška "Yáralem".Skúška (púť) je starodávna tradícia, ktorá sa v súčasnosti takmer ani nikde nespomína.Pozostáva z troch úloh,ktoré je treba splniť. Tie vyzerajú následovne:
1.Druid je Arcidruidom najprv vyslaný do Alwarielu (cestu musí prejsť peši,ale nemusí ísť sám - môže si vziať jedného partrnera, ktorý ho vyprevadí do prahvozdu ,od tiaľ však musí ísť sám - partner musí byť dôveryhodná osoba, od vyvoleného sa očakáva že dôveryhodnú osobu by so samozrejmosťou vyhľadal. Toto pravidlo s partnerom neplatilo dlhé veky ale zaviedlo sa až v novom veku...odôvodnenie je jednoznačné - môže to byť jeho posledné stretnutie) -Arcidruid po druidovi pošle do Alwarielu odkaz) - to je vlastne, prvá-úvodná úloha, taký náznak skúšky Yáralem. - akonáhle dorazí do Alwarielu (V prahvozde sa bude s najväčšou pravdepodobnosťou vykonávať Yáralem) , ihneď sa má dostaviť ku královne Sirael Vznešenej, ktorej odovzdá odkaz od Arcidruida. -Královná môže-nemusí pokračovať v druidovej snahe stať sa Aldarionom, má právo nepustiť druida ďalej na Yáralem bez ohladu na to či udá alebo neudá dôvod.
Ak však súhlasí, zadá mu prvú úlohu Yáralem:
1. Tri orlie perá - sedem dní a sedem nocí musí druid stráviť v naprostej samote (čo znamená že anilen on nemôže nikoho spatriť,akonáhle sa tak stane, druid sa musí čestne vzdať)(Druid sa nesmie do samoty uzavrieť do nejakej budovy či úkrytu...ani do akejkoľvek jaskyne či ruin.) - zároveň tých istých sedem dní a sedem nocí musí druid zotrvať v naprostej tichosti a do tretice musí druid týchto sedem dní a sedem nocí stráviť bez prijatia akejkolvek potravy (Má povolené príjmať iba tekutiny: Voda,čaj,Ovocná Štava) - Královná druida upozorní na to, akú velú úlohu tu spĺňa jeho vlastná druidská česť.Královná má právo za ním poslať zvedov.
Po úspešnom splnení skúšky Tri orlie perá sa Druid vracia ku královnej (nepotrebuje mať dôkaz na to aby Královná poznala pravdu, královná Ťa vidí:) a dostáva jeden deň a noc na zregenerovanie, doplnenie zásob a na celkovú prípravu. Nastávajúce skoré ráno sa vychystaný druid vracia ku královnej pre ďalšiu - druhú úlohu. Pred tým než prijme druhú úlohu (než sa vôbec dozvie o jej obsahu) má druid poslednú možnosť vzdať sa svojej púti. (Každý druid môže za celý svoj dlhoveký život podniknúť púť Yáralem iba raz, preto je to ,stojac pred druhou úlohou, velká výzva) Pri zadelovaní druhej úlohy je pri královnej prítomný aj najvyšší Azharov kňaz.
2. Druhá úloha je obtiažna a královná ju podla vlastného rozhodnutia môže-nemusí upraviť, zjednodušiť alebo skomplikovať. Základ tejto úlohy je však pevne stanovený, ktorý nemôže nikto meniť. Základom druhej úlohy Yáralem je cesta hlboko do prahvozdu za účelom vyhladania zabudnutého hájika.Druid bude dostatočne oboznámený s obrovským rizikom (Nebude mať však možnosť cúvnuť, iba sa narýchlo lepšie pripraviť). Úlohou však neni cesta tam a zase späť. V hájikoch musí nájsť aspoň jedného enta...ent, či už spiaci-nespiaci sa môže-nemusí zobudiť pre prítomnosť druidovú. Ent sa môže nemusí ukázať druidovi, záleží od individua druida, ako úzko harmonicky je spätý s prírodou a jej bytosťami. (proste niečo ako vyvolený,zasvetený,osoba s vysokým potencionálom) V prípade že sa Druidovi Ent nezjaví - neprihovorí, druid nemôže ďalej pokračovať v púti Yáralem, pretože ent mal byť pokračovatelom. Iba na entovi závisý druidovo zasvetenie pretože To Ent druidovi zadá poslednú tretiu úlohu. (v starovekých bájkach sa veršovalo o entovi ,ktorý zadal druidovy úlohu stretnúť samotného velkého Azhara) Je však velmi ťažko odhadnutelné o akú ulohu sa môže jednať, najskôr asi záleži na tom, na akého enta Druid narazí. Čo sa bude diať po tom čo druid narazí na Enta?Ťažko povedať, ak ale druid uspeje aj v tretej úlohe, stane sa Aldarionom. Cesta domov z prahvozdu bude prekvapivo jednoduchá a pekná,Druid sám pocíti akúsi zmenu vo svojom vnútri. Aldarion je ako jediný vykonávať očistný rituál Linn'aldar.
Jedna vec je ešte dôležitá...tento rituál môže vykonávať(a teda aj podstúpiť celú skúšku) Iba elfská rasa.
Tak ja si myslím že stačilo, diskusia by mohla začať...
_________________ Sinta
http://img213.imageshack.us/img213/553/lotrdurex.gif
|
|
Top |
|
nomis_b
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 19:26 06. Mar 2009 |
|
Joined: 18:00 26. Aug 2007 Posts: 3090 Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
|
Hm, tak teda docist to az do konce byl vykon, ale co sem cekal:
predmet : Linn'Aldar visaz: malej strom kdo smi pouzivat: elf, druid min lvl13 co to dela: po aktivaci v lese cca 3% sance, ez se objevi ent, se ktermy je mozno mluvit a uklidnit ho (ziskat xpy) predmet je mozny aktivovat jen jednou cca 1IC hodinu.
To co sem zde precetl.. to me vubec neujasnilo, co teda jako by sis za ten predmet predstavoval.
_________________ A zase se craftí...
|
|
Top |
|
Krata
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 19:40 06. Mar 2009 |
|
Joined: 18:00 28. Apr 2007 Posts: 2864 Location: Božský trůn
|
Podle mě je ent starodávna a posvátná bytost, jeho úkaz by měla bejt vzácnost, neměl by si ho povolat každej druid.. s nim promlouvat by měli umět jen ti nejstarší a nejzkušenější
_________________ jsem uctívač démonů jsem otec tvé smrti já vyvolávám dávné zlo já kontroluji každý jeho nádech já podněcuji vaše neštěstí zrozením i zabíjením já vyvolám armageddon krmen tisícem duší.
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 19:42 06. Mar 2009 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12264 Location: Plzeň
|
Enti odešli spolešně většinou elfů do hlubin prahvozdu a žádní jiní až na jednoho nebyli na Thalii od té doby viděni... Nevidím důvod, proč by měla každá socka vyvolávat enta. Není to summon, ale prastará legendární bytost.
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Skipp
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 21:16 06. Mar 2009 |
|
Joined: 13:38 17. Apr 2008 Posts: 520 Location: Slovensko, Nitra
|
Rejty wrote: Enti odešli spolešně většinou elfů do hlubin prahvozdu a žádní jiní až na jednoho nebyli na Thalii od té doby viděni... Nevidím důvod, proč by měla každá socka vyvolávat enta. Není to summon, ale prastará legendární bytost. Každá Socka? Hoši toto má byť niečo ako rp rituál, ktorý si netrúfam podstúpiť ani ja...totiž pri splnaní skúšky Yáralem by len tak hocijaká socka neuspela predsa...a smrť!čo len jediná smrť počas skúšky znamená koniec (koniec minimálne cesty Yarálem,no ja by som to považoval za definitívnu smrť postavy, pretoby som sa potreboval cítiť maximálne pripravený) Takže ste obaja na omyle že by to uhrala len tak hocijaká socka...a že by si tu mohol zrazu hocikto povolať enta - 1. na thalii nehrá hocikto za elfa druida 2. Enta by nemal schopnosť povolať ale stretnúť. (uź len keby stretol spiaceho enta to je fuk, dá sa z toho vyťažiť niečo dobrér pre rp hru, pri tvorbe Q. majú DM trocha inšpirácie naviac) Pre DM je to celé náhodou dosť stavané, veď už len to že na arcidruidovi a kralvne zavisi mnoho vecí a že tretia úloha je od enta (toho všetkého sa chopí DM) To ako prebehne posvetná púť prahvozdom do zabudnutých hájikov - šanca pre DM vytvoriť zaujimavý príbeh. 3 orlie perá - hráč je vyzvaný hrať tak rp jak nikdy pred tým, taký creeper by Yarálem nikdy nesplnil pretože by nevydržal hrať 7 herných dní tak že by sa musel vkuse skrývať. (česť výnimkám) A ak by skrývanie sa 7 dní vyzeralo jednpducho tak DM mu to može krásne skomplikovať )Tým že napriklad kralovna za nim vyšle zvedov. Čo sa týka výsledku toho všetkého, viem že to neni velká pecka - nosiť po lese svetlo ako velký zasvetený Aldarion a mať schopnosť porozumie´t entom (a tych entov teda tiež malo kde stretnúť - aj keď v Alwarieli sú enti) V prvom rade mi šlo o rp tradíciu. Starodávnu tradíciu (veď aj tie názvy Yáralem - znamená Starodávna cesta,púť) čiže vytvoriť niečo ako velkú skúšku dospelých druidov (iba elfov preto, lebo celé je to o elfoch - prahvozd,Enti...iné rasy možu mať iné funkcie v tomto povolaní) Skúška, ktorú má moźnosť kaźdý elf druid na schopnom leveli absolvovať - ale je to výhradne len skúška (iba na jeden pokus) hráč to môže vyskúšať, a potom už hlavne na DM záleží, či uspeje a či nie. (ak neuspeje, nemusí z toho výsť celkom na prázdno) Každopádne ten výsledok - roznášanie sviece po lese je trocha nedomyslený a určite je tu pre Vás otvorený, tak ktokolvek ,kto má nápady,nech navrhne. Ospravedlňujem sa za neprehladnosť mojho príspevku
_________________ Sinta
http://img213.imageshack.us/img213/553/lotrdurex.gif
|
|
Top |
|
nomis_b
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 11:03 07. Mar 2009 |
|
Joined: 18:00 26. Aug 2007 Posts: 3090 Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
|
No ne ja sem cekal, ze kdyz to nazves RP predmet, ze proste chces udelat nejakej predmet, kterej po pouziti neco bude delat. a tohel je spise vec pro DM a ne pro udelani scripterem.
_________________ A zase se craftí...
|
|
Top |
|
Skipp
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 12:01 07. Mar 2009 |
|
Joined: 13:38 17. Apr 2008 Posts: 520 Location: Slovensko, Nitra
|
nomis_b wrote: No ne ja sem cekal, ze kdyz to nazves RP predmet, ze proste chces udelat nejakej predmet, kterej po pouziti neco bude delat. a tohel je spise vec pro DM a ne pro udelani scripterem. Pozri si nadpis ...nie len RP predmet...čiže AJ rp predmet je v tom zahrnutý, ale aj to ako si to nazval "ve cpre DM" ja ja v tom vidím trochu viac ako DM vec. čo sa týka toho predmetu. Predstavoval by som si niekolko sviečok ktoré by na tmavo- zeleno osvetlovali a hlavne - svietili by aj položené na zemi
_________________ Sinta
http://img213.imageshack.us/img213/553/lotrdurex.gif
|
|
Top |
|
nomis_b
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 12:24 07. Mar 2009 |
|
Joined: 18:00 26. Aug 2007 Posts: 3090 Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
|
dobre takze chces udelat svicku, co kdyz mas v ruce , tak sviti zelenym svetlem, a kdyz ji polozis na zem, tak taky sviti zelenym svetlem, Jmenuje se to :Yáralem
Dekuji. tohel jsem chtel videt napsane. To by nemel byt problem udelat. horsi je, ze kdyz by si u sebe mel JAKYKOLIV predmet, co uz v sobe svetlo ma, tak vzdy sviti jen ten nejzarivejsi, tedy mel-li by si treba u sebe predmet svetlo-bila-15m tak to neprebije tu zelenou zari.
_________________ A zase se craftí...
|
|
Top |
|
Skipp
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 12:29 07. Mar 2009 |
|
Joined: 13:38 17. Apr 2008 Posts: 520 Location: Slovensko, Nitra
|
nomis_b wrote: dobre takze chces udelat svicku, co kdyz mas v ruce , tak sviti zelenym svetlem, a kdyz ji polozis na zem, tak taky sviti zelenym svetlem, Jmenuje se to :Yáralem
Dekuji. tohel jsem chtel videt napsane. To by nemel byt problem udelat. horsi je, ze kdyz by si u sebe mel JAKYKOLIV predmet, co uz v sobe svetlo ma, tak vzdy sviti jen ten nejzarivejsi, tedy mel-li by si treba u sebe predmet svetlo-bila-15m tak to neprebije tu zelenou zari. Yáralem je názov tej skúšky (z elfčiny znamená starodávna cesta) Neviem ale či som správne porozumel tomu čo si napísal...myslíś keď sú naokolo iné svetlá inej farby???
_________________ Sinta
http://img213.imageshack.us/img213/553/lotrdurex.gif
|
|
Top |
|
nomis_b
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 12:38 07. Mar 2009 |
|
Joined: 18:00 26. Aug 2007 Posts: 3090 Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
|
ne okolo.. ale treba u sebe muzes mit predmet (opasek, pasek, zbroj..........) co ma na sobe nepasne : svetlo-bile-jasne
a tim by si to prebil. pokud zadny takovy predmet se "svetlem" nemas, pak bude svitit to zelene, ktere bude dane tim predmetem.
_________________ A zase se craftí...
|
|
Top |
|
Skipp
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 12:50 07. Mar 2009 |
|
Joined: 13:38 17. Apr 2008 Posts: 520 Location: Slovensko, Nitra
|
nomis_b wrote: ne okolo.. ale treba u sebe muzes mit predmet (opasek, pasek, zbroj..........) co ma na sobe nepasne : svetlo-bile-jasne
a tim by si to prebil. pokud zadny takovy predmet se "svetlem" nemas, pak bude svitit to zelene, ktere bude dane tim predmetem. To nevadí, to je najmenej asi. Hlavne aby svietili aj na zemi,lebo tak to asi bude, źe druid nebude chodiť so sviecou v ruke ale bude pokladať 7 sviecina zem po lese. (7 ma len tak napadlo, lebo je to magicke číslo,čiže netreba za tím nič hladať:) Mimochodom aby som pripmenul - svieca sa volá Kaima (z elfčiny- spiaca svieca) No a pre začiatok by sa mali niekam skovať trebarz k arcidruidovi od ktorého ich potom nový ALdarion prevezme
_________________ Sinta
http://img213.imageshack.us/img213/553/lotrdurex.gif
|
|
Top |
|
nomis_b
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 12:56 07. Mar 2009 |
|
Joined: 18:00 26. Aug 2007 Posts: 3090 Location: po 8me za 5 let se zase stehuju.. uz si to proste nepamatuju
|
hm, ja bych to dovedl udelat, aby svitila i n azemi a byla volne prodejna v nejaekm obchode. kdyz bude v ruce, bude svitit zelenym svetlem a bude jmenovat: Kaima
co s ni budes delat, uz by byla tva vec a Dm si budes muset k tomu taky asi sehnat sam. stacilo by to tak?
_________________ A zase se craftí...
|
|
Top |
|
Daanri
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 13:18 07. Mar 2009 |
|
Joined: 16:37 27. Apr 2007 Posts: 3452 Location: Slovakia
|
Ja by som sa len spytal, ze ked budes robit jednu sviecu co vydava zelene svetlo, nebolo by zaujimavejsie spravit viac druhov tych svieci, napr. aj s cervenym svetlom ako klasicke RP predmety a mozu to vyuzivat aj ostatny hraci, napr. naky magovia pri svojich ritualoch???
_________________ When you make a deal with devil, there will be hell to pay.
„Povinnost je těžší než hora, smrt je lehčí než peříčko.“
Večné hľadanie cudzích chýb je jednou z najväčších chýb vlastných. (E.Hubbard)
Yeasterday, we sought each other. Today, we face. For one of us, tomorrow will never be.
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 13:21 07. Mar 2009 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12264 Location: Plzeň
|
Svíčky, co se dají položit na zem, ve hře jsou a stejne tyhle věci skoro nikdo nepoužívá.
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Marvin
|
Post subject: Re: Linn'Aldar, nie len RP predmet Posted: 13:29 07. Mar 2009 |
|
Joined: 12:50 13. Oct 2007 Posts: 838
|
Je to sice uz OT ale k tym RP predmetom ako takym, by som bol za, keby sa znizili ceny. Videl som vlajku, zastavu za 30 K  . Kto by to za taku cenu kupoval... A to iste i knihy, sviece, stany, deky. Ved ide o RP a o zkraslenie hry. Preco tomu teda davat take ceny, ze si kazdy radsej kupi nejaku vec do vyzbroje. Navrhoval by som radikalne znizit ceny takychto predmetov.
_________________ Cesta spravedlivého ze všech stran lemována jest nespravedlností,sobectvím a tyranií lidské zloby.Požehnán buď ten,kdo ve jménu lásky a dobré vůle vyvede slabé z údolí temnoty,neb ten jest skutečným pastýřem a spasitelem zbloudilých dětí.A já srazím k zemi mocným trestem a divokým hněvem všechny,kdo se pokusí otrávit a zničit mé bratry.A když uvalím svou mstu na tebe,seznáš,že jméno mé je DM!
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |