Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Zvuky
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=346
Page 1 of 1

Author:  Rejty [ 11:35 23. Jun 2007 ]
Post subject:  Zvuky

Zvuky:

V kazde lokaci je treba nastavit zvuky. Zakladem je nastaveni zvuku ve vlastnostech lokace v zalozce Audio nastavte hudbu, ktera bude v lokaci hrat. Hudbu boje nenastavujte (ta se nastavuje jen u lokace s bossy pro zlepseni atmosfery boje). Dale muzete nastavit zvuky pozadi dle typu lokace (zde ale dejte pozor, aby se to netriskalo s ostatnimi zvuky, coz si jednoduse vyzkousite tak, ze se do lokace pripojite).

Zvuky najdete v pravem panelu.

Nastaveni ve vlastnostech:

Zde najdete nekolik zalozek.

Zakladni - Zde si muzete dany zvuk prehrat. Takze zde lze nastavit hlasitost, ale nechavejte tu standartni - prednastavenou.

Umisteni - Zde nastavite typ zvuku. Moznosti - hrat vsude v oblasti (zobrazuje se cervenym koleckem) / Pokazde hrat z nahodne pozice (zobrazuje se okruhem a uprostred je kostka) / Hrat z urcene pozice (podobny jako predchozi, ale bez kostky). U zvuku hrajicich z nahodne pozice muzete nastavit jeste rozmezi, kde bude nahodne hrat.

*Zvuky jako pochodne, ohne, atd. davejte vzdy Hrat z urcene pozice. Nahodne jen zvuky zvirat, lidi, prace, atd.

*Vzdalenost hlasitosti:
- u pochodni nastavte vetsinou 5, u zvuku ptaku a zvirat 12+, u velkych ohnu (velke misky s ohnem, atd.) 10-12.

Rozsirene - Zde nastavite, kdy zvuk bude hrat (ve dne, v noci, stale, jen v urcene hodiny). Coz se da hojne vyuzit - napr. mouchy v noci nelitaji, ale naopak zacnou houkat sovy, nebo se vylidni mesto a obyvatele budou mene hlucet. Dale je zde potreba nastavit interval zvuku tak, aby se zvuky netriskali (nehralo jich vic najednou ve stejnou dobu).

Author:  photter [ 14:47 13. Mar 2008 ]
Post subject:  Re: Zvuky

jenom doplnim - nebojte se používat ticho - fakt neni třeba za každou cenu mít v lokaci hudbu a eště zvukový pozadí - méně bejvá často více
to platí hlavně pro lokace, kde se postavy hodně zdržujou (města, hospody, interiéry) - sebecitlivěji nastavenej zvuk a hudba se časem stávaj neskutečně votravný

Author:  kucik [ 10:47 21. Mar 2008 ]
Post subject:  Re: Zvuky

Spoustene zvuky

Spousteni zvuku pomoci placeablu. Typicky poplasne gongy, zvony, atd.

1. Nastavte placeable (gong) jako usable.
2. Do OnUsed eventu mu dejte script ku_playsound
3. Na placeablu vytvorte promenne area_1 az area_xxx, ktere budou obsahovat tagy lokaci, ve kterych se maji zvuky spoustet.
Napr.:
area_1 string di_karbarvir
area_2 string di_ivorymag
4. Na placeablu vytvorte promennou sound, s nazvem zvuku.
Napr.:
sound string al_cv_gongring1
5. Na placeablu vytvorte promennou message, ve ktere bude hlaska, ktera se vypise vsem, co zvuk slysi.
Napr.:
message string *Slysis poplasny zvon Ivorske straznice*


Nazvy zvuku muzete zjistit, napriklad kdyz si otevrete vlastnosti nejakeho zvuku z palety. Je to ten seznam vlevo dole, ze ktereho si je muzete prehravat.

Author:  photter [ 10:55 21. Mar 2008 ]
Post subject:  Re: Zvuky

funguje skvěle, díky

a paleta je napravo :P

Author:  kucik [ 11:19 21. Mar 2008 ]
Post subject:  Re: Zvuky

Paleta je napravo, ale seznam zvuku v properties toho objectu je nalevo :P

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/