Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Přehnaně silná monstra
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=4032
Page 1 of 22

Author:  Enceladus [ 01:29 02. May 2010 ]
Post subject:  Přehnaně silná monstra

Dneska večer jsem byla s Nimue v hrobce v Dorenském hvozdu, první patro bylo dřív s archonem zvládnutelné, do druhého jsem si troufala jen na kraj a až teprve dneska se silnější Arií jsme ho chtěly prozkoumat :-).
Co mě uplně vyrazilo dech byla přehnaná síla NPC, v podstatě jsem s Nimue neměla šanci bez Arie už v prvním patře přežít. V druhém patře Nim umlátil upíří rytíř během několika vteřin, neměla jsem čas ani pořádně zareagovat. Jak je vidět z obrázků, tak Upíří rytíř má alespoň 4 útoky za kolo, AB kolem 40, habadej HP přičemž navíc zabil Nimue díky featu Great Cleave - zabil ji tímto útokem aniž na něj měl nárok (útok navíc má získat po zabití oponenta).

Co se stalo? Zvyšovala se obtížnost? Myslím si že toto zvýšení je akorát na škodu. Pokud někdo hraje postavu spíše citem, neexpí a nemaxuje ji na Power Build, má v podstatě smůlu protože buď nikam nemůže, nebo dělá v partě ocásek silnějším postavám. A toto pak nejčastěji nutí hráče dělat si co nejsilnější postavy a to zase vede ke zvyšování obtižnosti... a kruh se uzavírá. Navíc pak svět jaksi ztrácí logičnost a konzistenci, protože za humny vesnice řádí nestvůry, které by ji s přehledem vyhladily.

Přílišné zvyšování obtížnosti monster bere chuť zkoumat svět a zkoušet možnosti své postavy - což by podle mě měla být jedna z hlavních součástí hry... Bavit se o to jde především, myslím si, a ne si připadat že zdravý růst postavy je složitý a zapeklitý tak jako skládání super-obřího puzzle. :P

Attachments:
v4.jpg
v4.jpg [ 147.05 KiB | Viewed 3571 times ]
v3.jpg
v3.jpg [ 149.42 KiB | Viewed 3464 times ]
v2.jpg
v2.jpg [ 147.95 KiB | Viewed 3462 times ]

Author:  Rejty [ 01:45 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Spawn se na některých místech postupně upravuje.

Nechápu, v čem je problém. Podle těch screenů jste s upírem bojovali dost dlouho na to, aby sis uvědomila, jestli na něj máš či nikoliv a mohla případně utéct.

Pokud některá místa nezvládáte, nechoďte tam sami a tvořte party!

Author:  černý vlk [ 07:17 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

s Nul jsem si zase zkusil vyjít na kyklopy..ještě nikdy jsem tam nebyl a už vím, že už nikdy tam nepůjdu :D :D

Author:  Esuliams [ 07:32 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Kdyby se obrátily získané XP v partě a za solo, vypadalo by tvoření družin úplně jinak.
(například: u prastarýho tygra- v partě 20XP, solo 35XP)

Author:  Cairon [ 08:41 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Dečka wrote:
Četl jsem totiž toto
behání sem a tam mezi lokacemi za účelem setřesení pronásledující nepřátelské PC nebo NPC - DM kill, nebo stržení levelu. V opakovaných případech trest daleko vyšší.


Nejedná se o utečení z Krynských hor až do Ivory před medvědem, ale jde o prasárnu , že použiješ přechod z lokace ven , hned se otočíš a jdeš zpátky a pak zas ven a zas zpátky. A to opakuješ dokud se z tebe potvora "neodpojí" ... ty se pak v klidu doléčíš , namedituješ , nakouzlíš a s pocitem "to mi projde a DM mne neviděl" se znovu vrhneš do boje. Za to je DM kill nebo stržení levelu.

Author:  -RoF- [ 09:42 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Rejty wrote:
Spawn se na některých místech postupně upravuje.

Nechápu, v čem je problém. Podle těch screenů jste s upírem bojovali dost dlouho na to, aby sis uvědomila, jestli na něj máš či nikoliv a mohla případně utéct.

Pokud některá místa nezvládáte, nechoďte tam sami a tvořte party!



Jo tak tohle je ale dle mě neuvážená úprava.

Byl sem tam s Nim, ona neměla šanci utéct, spawn je kousek za dveřama a oni na ni naběhli k těm dveřím.

Jako druhé patro chrámu a upíři s AB 36-42? To žádná normální postava nedá.
Ten zapomenutý chrám byl těžký už předtím, tak nevím proč se ted stěžuje.

A ještě něco včera sme byli s Rain i v druhém dungu....no povím vám NPC s AB 52-55 krása. A k tomu ještě pod nohy hážou implozi s TO 40, nic proti, ale tohle taky žádná normální postava nezvládne.

Posilování NPC nemá žádný význam, zvlášt v době kdy se upravuje craft, ted většina hráčů má výbavu ze starého craftu, tudíž sou i silnější. S novým craftem nemají nárok.

A jak to dopadne? Hráči budou erpit v dilnách a v městěch a do takových dungů za celý rok nikdo ani nevkročí.

Sem pro návrh Esu.....když chcete party upravte expy v partě. Ted je nevýhodné chodit v partě expit. Páč má hráč mín expů. proto každý chodí sám a nebo max ve 2-3 lidech.

Author:  Grunt [ 10:00 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Nechápu v čem je problém. Když jsou dungy těžší choďte do těch lehčích, nebo mějte větší partu. A plakat, že někde nemáte šanci prootže tam sou zlouni s AB 50, tak si sežeňte někoho s AC 70 a jste v pohodě. Sesílá někdo imploze, benší a jiné prasárny, sežeňte si imky. Jediné s čím souhlasím je momentální (doufám že momentální) nevyvážení věcí co jdou sehnat. Tudíž buď obnovení původních možností, nebo zabavení věcí starým postavám...

Author:  černý vlk [ 10:00 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

-RoF- wrote:
Rejty wrote:
Spawn se na některých místech postupně upravuje.

Nechápu, v čem je problém. Podle těch screenů jste s upírem bojovali dost dlouho na to, aby sis uvědomila, jestli na něj máš či nikoliv a mohla případně utéct.

Pokud některá místa nezvládáte, nechoďte tam sami a tvořte party!



Jo tak tohle je ale dle mě neuvážená úprava.

Byl sem tam s Nim, ona neměla šanci utéct, spawn je kousek za dveřama a oni na ni naběhli k těm dveřím.

Jako druhé patro chrámu a upíři s AB 36-42? To žádná normální postava nedá.
Ten zapomenutý chrám byl těžký už předtím, tak nevím proč se ted stěžuje.

A ještě něco včera sme byli s Rain i v druhém dungu....no povím vám NPC s AB 52-55 krása. A k tomu ještě pod nohy hážou implozi s TO 40, nic proti, ale tohle taky žádná normální postava nezvládne.

Posilování NPC nemá žádný význam, zvlášt v době kdy se upravuje craft, ted většina hráčů má výbavu ze starého craftu, tudíž sou i silnější. S novým craftem nemají nárok.

A jak to dopadne? Hráči budou erpit v dilnách a v městěch a do takových dungů za celý rok nikdo ani nevkročí.

Sem pro návrh Esu.....když chcete party upravte expy v partě. Ted je nevýhodné chodit v partě expit. Páč má hráč mín expů. proto každý chodí sám a nebo max ve 2-3 lidech.


1) kdyby na konci těch dungů bylo opravdu něco cenného, tak proč nejít do rizika
2) no, expy v partě..přeci jen, když něco zabiju sám, tak mi to nic nepřidá...ale když se mohu učit od spolubojovníků v boji, to přeci přidá postavě mnoho zkušeností

Author:  -RoF- [ 10:06 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Grunt wrote:
Nechápu v čem je problém. Když jsou dungy těžší choďte do těch lehčích, nebo mějte větší partu. A plakat, že někde nemáte šanci prootže tam sou zlouni s AB 50, tak si sežeňte někoho s AC 70 a jste v pohodě. Sesílá někdo imploze, benší a jiné prasárny, sežeňte si imky. Jediné s čím souhlasím je momentální (doufám že momentální) nevyvážení věcí co jdou sehnat. Tudíž buď obnovení původních možností, nebo zabavení věcí starým postavám...


No jistě AC 70, takových postav tu moc není. S novým craftem asi ani nebude.
Imky není problém si dát, ale je tu i rozptyl, který tu má většina NPC.
Jo a na implozi imka není, leda plášt proti kouzlů, ale to není imka, to je ochrana.


Krata wrote:
-RoF- wrote:
A jak to dopadne? Hráči budou erpit v dilnách a v městěch a do takových dungů za celý rok nikdo ani nevkročí.


nesouhlasim a dostává mě, jak každej vidí do budoucnosti


Přemýšlím jako hráč. Vem si budu dělat RP postavu a žádný silný build, půjdu v družině a budu v každém z takových upravených dungů umírat a ne jen já i celá parta.
Co se stane?

Bud budou hráči dělat silnější postavy.
A nebo do těch dungů nebudou, když ví že tam umřou.

Jako jasné beru tu úpravu jako dobrou, ale dobrou leda pro PB, kteří budou mět výzvu, pro jiné postavy je to smrt.

Author:  -RoF- [ 10:13 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Esuliams wrote:
Ostatně Grunt má pravdu, proč tu pláčete, že nedáte sami silný bossy? Sežentě si partu. Na imploze a jiný smrtící jsou imky. A nejlepší je vzít klerika. třeba zjistíte, že klerik v partě je výborný a silný. ( a třeba si přestanou klerici stěžovat na foru, že sami nedají nic) Party nemusí být jen ze dvou členů. třeba se konečně dočkáme velkých výprav :wink:


Na implozi imka není.

Jinak já nepláču nad tím že to nedám sám....většinou jdu v partě.

Spíš pláču nad tím že postavy typu Nimue, které tu hrají pro zábavu a nejdou po nej buildu, prostě to nedají ani v partě ani s imkama a jedinnou jejich úlohou bude být v invisu nebo v útočiští a jen se dívat?

Author:  černý vlk [ 10:15 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

všiml jsem si, že se neupravovaly všechny dungy..ale jen některé...jestli se už další neupraví, pak chápu, že do některých opravdu moc lidí nepoleze a pokud tam bude opravdu o co stát (na konci), tak proč ne? Bude se v malých partách chodit do těch běžnějších a jednou za čas, ve velké slávě se vypraví i do drsných dungeonů, kde smrt je jen prvním krokem ;)

na Demoně je kupříkladu plno míst, kde většina postav nikdy nevkročí...a když to tam někdo dá, pak se o něm mluví opravdu s úctou (mám na mysli poušť a zdroje pro vrchol craftu). Bych to dal ještě tak, že nejlepší ruda, kůže a jiné zdroje (bylinky) budou na konci těch nejdrsnějších dungů...meteor pro všechny? proč ne, když to tam zvládnou a třeba jen jeden kousek, jedna jediná ruda...

Author:  Esuliams [ 10:21 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

-RoF- wrote:
Esuliams wrote:
Ostatně Grunt má pravdu, proč tu pláčete, že nedáte sami silný bossy? Sežentě si partu. Na imploze a jiný smrtící jsou imky. A nejlepší je vzít klerika. třeba zjistíte, že klerik v partě je výborný a silný. ( a třeba si přestanou klerici stěžovat na foru, že sami nedají nic) Party nemusí být jen ze dvou členů. třeba se konečně dočkáme velkých výprav :wink:


Na implozi imka není.

Jinak já nepláču nad tím že to nedám sám....většinou jdu v partě.

Spíš pláču nad tím že postavy typu Nimue, které tu hrají pro zábavu a nejdou po nej buildu, prostě to nedají ani v partě ani s imkama a jedinnou jejich úlohou bude být v invisu nebo v útočiští a jen se dívat?



Rozhodně ne. Ale je tu na výběr tolik dungů, proč si nevybrat ten "lehčí" či bez smrtících kouzel? Na Thalii není jen jeden typ dungů.

Ty XP v partě opravdu navýšit, tím se začnou tvořit družiny. Nynější solista nebude proti sobě a nebude běhat celý dungy solo, když to bude mít zábavnější, lepší a bezpečnější s dalšíma hráčema.
Ale samozřejmě bych tam dala nějaké lvlové rozpětí. Třeba by byl malus při větším než 5-ti levlovém rozdílu postav(nebo tak podobně..)

Author:  Grunt [ 10:31 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

Mě spíše napadlo že není moc důvod chodit do dungů. Teda já to tak alespoň vidím s Ancym. XP mam všude, kde můžu jít nic moc. Peníze nepotřebuju. Kdybych je potřeboval, tak se dají sehnat jednodušeji než někde riskovat kejhák. Napadlo mně že by bylo zajímavé kdyby z pokladů padaly nějaké věci, tím nemyslím artefakty, ale normální věci z obchodů, od dobrodruha atd... nevidím důvod proč by postava na 10lv nemohla najít třeba meč +2. Mě by to připadalo zajímavé a zábavnější, než vybrat jen peníze a kameny (defakto peníze).

AD imka na implozi: No tak holt není :D je potřeba na takové monstra vymyslet strategii jak ho udolat a přežít...

AD sólování bude konec: Tak si holt vlk udělá většího řezníka. Jde o to aby každý hrál co ho baví. A pokud si někdo hraje slabou postavu a baví ho, tak si nemá na co stěžovat. Pokud ho nebaví, má si založit takovou aby ho bavila. Já osobně jsem příznivcem slabých postav, obvykle je taky hraju a nemyslím, že bych někdy raději seděl ve městě než někam vyrazil.

Author:  Rejty [ 10:39 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

černý vlk wrote:
všiml jsem si, že se neupravovaly všechny dungy..ale jen některé...jestli se už další neupraví, pak chápu, že do některých opravdu moc lidí nepoleze a pokud tam bude opravdu o co stát (na konci), tak proč ne? Bude se v malých partách chodit do těch běžnějších a jednou za čas, ve velké slávě se vypraví i do drsných dungeonů, kde smrt je jen prvním krokem ;)

na Demoně je kupříkladu plno míst, kde většina postav nikdy nevkročí...a když to tam někdo dá, pak se o něm mluví opravdu s úctou (mám na mysli poušť a zdroje pro vrchol craftu). Bych to dal ještě tak, že nejlepší ruda, kůže a jiné zdroje (bylinky) budou na konci těch nejdrsnějších dungů...meteor pro všechny? proč ne, když to tam zvládnou a třeba jen jeden kousek, jedna jediná ruda...


Teď jsi mi to vzal přímo z úst... :wink:

*edit:

Parta nejsou dvě postavy, ale třeba 5 - 8.

Holt postavy nedají každou potvoru s prstem v nose a ne vše je na zabíjení.

Nebudou se upravovat všechny dungeony, upravuje se jen X vybraných.

Plánujeme do pokladů přidat i magické předměty v rozumné míře. Teď je to takové suché, když tam padají jen peníze, ty se dají vydělat i jinak...

Author:  kucik [ 11:29 02. May 2010 ]
Post subject:  Re: Přehnaně silná monstra

NWN je RPG a je o zabijeni potvor. Vzdycky bylo a vzdycky aspon na Thalii bude.

Spam o pribezich ,,Proc jdu po triste sedesate pate vymlatit tenhle dung" prosim jinam. Se silou monster to nesouvisi.

xp se dava v parte ve skutecnosti vic, nez solo. Jenomze pokud slozite partu s rozdily deset levelu, tak ty xp proste nedostanete. Vime proc.

Page 1 of 22 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/