|
View unanswered posts | View active topics
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Author |
Message |
Rejty
|
Post subject: Nastavení zvuků Posted: 23:58 07. Dec 2010 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12262 Location: Plzeň
|
Nastavení zvuků
Kde zvuky nalezneme?
Zvuky nalezneme v příslušné záložce v paletě. Do lokace je umisťujeme stejně jako placeably.
Attachments: |
zvuky paleta.png [ 1.47 MiB | Viewed 7190 times ]
|
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Nastavení zvuků Posted: 00:00 08. Dec 2010 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12262 Location: Plzeň
|
Abychom mohli daný zvuk nastavit dle našich potřeb, klikneme na něj v levém seznamu levým myšítkem a vybereme vlastnosti. Takto otevřeme jednotlivé záložky vlastností zvuku.
Attachments: |
zvuky vlastnosti.png [ 1.45 MiB | Viewed 7187 times ]
|
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Nastavení zvuků Posted: 00:03 08. Dec 2010 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12262 Location: Plzeň
|
Záložka základní
1) Přehrát - Pomocí tohoto tlačítka si můžeme přehrát daný zvuk.
2) Přidat zvuky - Pomocí této volby můžeme vytvořit skupinu zvuků, které se mají v tomto zvukovém bodě střídat. Např. můžeme dát dohromady všechny křiky (ženy, děti, muži atd.).
Attachments: |
zvuky zakladni.png [ 86.62 KiB | Viewed 7185 times ]
|
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Nastavení zvuků Posted: 00:07 08. Dec 2010 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12262 Location: Plzeň
|
Záložka umístění
1) Hrát všude v oblasti - Takto nastavené zvuky jsou slyšt všude v oblasti. Tento mód je vhodný např. pro zvuky zvířat, kapky v jeskyni atd.
2) Pokaždé hrát z náhodné pozice - Takto nastavené zvuky jsou slyšet v náhodných částech lokace. Vhodné např. pro šustění křoví nebo padání kamenů.
3) Hrát z určené pozice - Tyto zvuky hrají jen na daném místě. Vhodné např. pro oheň, pochodně, magický krystal atd.
4) Vzdálenost hlasitosti - Zde můžeme nastavit, do jaké vzdálenosti od bodu bude zvuk slyšet. Vzdálenost je znázorněna modrým kruhem. Toto nelze nastavit u zvuků, které hrají v celé oblasti.
Attachments: |
zvuky umisteni.png [ 93.8 KiB | Viewed 7185 times ]
|
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Nastavení zvuků Posted: 00:11 08. Dec 2010 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12262 Location: Plzeň
|
Záložka rozšířené
1) Kdy hrát - Zde nastavujete, kdy bude daný zvuk v činnosti. - U exteriérů je vhodné rozlišit zvuky, které budou slyšet v noci a které ve dne. U interiérů hrají všechny zvuky jen v noci, není zde denní mód. - Určené hodiny jsou vhodné např. pro kostelní zvon.
2) Interval - Zde nastavujete, po jakém intervalu bude zvuk hrát. - Vhodné si s tímto pohrát, aby se vám zvuky v lokaci netřískali.
Není vhodné lokaci přeplnit zvuky, potom není pořádně slyšet, co vlastně hraje a je to na zblbnutí. Také pamatujte na to, aby se zvuky netřískaly se zvuky lokace (které nastavujete lokaci v jejích vlastnostech).
Attachments: |
zvuky rozsirene.png [ 79.28 KiB | Viewed 7190 times ]
|
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Nastavení zvuků Posted: 12:50 11. Nov 2011 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12262 Location: Plzeň
|
Doporučené nastavení zvuků
- Nastavujte zvuky tak, aby se netřískaly navzájem (tj. musejí mít různé intervaly mezi přehrátím + různé variace přehrátí), aby zvuky nehrály najednou.
- Většinou hlavní práci udělají zvuky okolí (nastavované ve vlastnostech lokace).
- Umístitelné zvuky hrající v celé lokaci nastavujte do oblastí 1-2 (nebo klidně i více, ale zdá se mi to zbytečné, je dost obtížné je nastavit tak, aby se netřískaly). Většinou zde dávám v dungeonech zvuky bestií (interval 25) a napr. padající kameny (interval 40 nebo 60).
- Zvuky hrající z místa centrujte vždy na jejich zdroj. Když přijde postava blíže ke zdroji, zvuk se zesiluje a působí to tak, že je např. blízko ohni a opravdu slyší praskat hořící dřevo.
- Zvuky na vodopády dávejte alespoň rozsah 40, u velkých vodopádů alespoň rozsah 60, jinak budou slyšet jen když k nim postava přijde.
- Zvuky pochodní stačí s rozsahem 5.
- Ostatní zvuky hrající z místa zpravidla s rozsahem 25.
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Nastavení zvuků Posted: 11:16 09. Dec 2013 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12262 Location: Plzeň
|
Spoustene zvuky
Spousteni zvuku pomoci placeablu. Typicky poplasne gongy, zvony, atd.
1. Nastavte placeable (gong) jako usable. 2. Do OnUsed eventu mu dejte script ku_playsound 3. Na placeablu vytvorte promenne area_1 az area_xxx, ktere budou obsahovat tagy lokaci, ve kterych se maji zvuky spoustet. Napr.: area_1 string di_karbarvir area_2 string di_ivorymag 4. Na placeablu vytvorte promennou sound, s nazvem zvuku. Napr.: sound string al_cv_gongring1 5. Na placeablu vytvorte promennou message, ve ktere bude hlaska, ktera se vypise vsem, co zvuk slysi. Napr.: message string *Slysis poplasny zvon Ivorske straznice*
Nazvy zvuku muzete zjistit, napriklad kdyz si otevrete vlastnosti nejakeho zvuku z palety. Je to ten seznam vlevo dole, ze ktereho si je muzete prehravat.
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
| |