WikiNWN:
The inability to be flanked, granted by defensive awareness (2), is extremely powerful in that it makes a character immune to sneak attacks whenever he is attacking something. However, this immunity is only effective while attacking — if the character stops attacking (such as when he can no longer reach his current target), he becomes subject to sneak attacks again.Jinými slovy, pokud bojuješ tak tě nejde snejkovat, pokud jdeš v noci v temné Karathské uličce a skočí na tebe vrah, tak to bude stále bolet.
Pokud jde o to jak se zde řeší čísílka tak vycházej z tohoto:
A flat-footed character loses his dexterity, dodge, and tumble bonuses (but not penalties) to armor class (AC) and cannot make attacks of opportunity, cannot make a defensive roll, and cannot deflect arrows. Furthermore, flat-footed characters are candidates for a sneak attack or death attack. The uncanny dodge and defensive awareness feats allow retention of the dexterity AC bonus when flat-footed, but dodge and tumble bonuses are still lost (as is the ability to make attacks of opportunity, etc.). Teorie tedy:
Aby vůbec mohlo dojít ke snejku, musí se zaútočit do flat-footed.
(viz. wiki a podmínky flat-footed)
Charakter který je flat-footed
ztrácí bonus za obratnost, akrobacii a uhýbání.
Featy
uncanny dodge a
defensive awareness dovolí charakteru zanechat si bonus za obratnost, zbylé jmenované bonusy však ztrácí jako kdokoliv jiný.
Takzvaná "imunita na snejky" jak leckdo o obrané všímavosti tvrdí je tedy pravda jen z poloviny, aby fungovala, musí charakter bojovat, kdykoliv jinak o "imunitu na snejky" přichází a chová se jako obyčejný smrtelník. (no, může si stále proti snejkům nechat svůj bonus za obratnost, ale vzhledem k tomu že DD je z 99% plechovka...)
čerpáno z:
http://nwn.wikia.com/wiki/Dwarven_defenderhttp://nwn.wikia.com/wiki/Defensive_awarenesshttp://nwn.wikia.com/wiki/Flat-foothttp://nwn.wikia.com/wiki/Sneak_attackSnad to jako odpověd postačí. Hezký den.