Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=5077
Page 5 of 9

Author:  davidsoft [ 12:37 06. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Narsith wrote:
Jasny,izolovat novačky by byla chyba. Ale nejake misto kde by si ozkoušeli jake to je by se určitě šiklo.A klidně by tam občas za nima mohl zajt nejaky zkušenějši hrač a poradit jim.
Tohle místo existuje: aréna ve Vojenské akademii Brana Rozvážného v Karathě. Pro nováčky má tři nevýhody: není snadné se tam dostat (když hráč nezná cestu), nejsou tam NPC-nepřátelé (postavy musí bojovat mezi sebou) a vstupenka stojí 250 zlatých, což je pro začínající nováčky někdy dost nepřekousnutelná suma, ale stejně jsem toho názoru, že než se začínající postava pustí do boje, měla by si nejprve vydělat nějaké peníze.

Author:  Shaman88 [ 20:18 06. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Narsith wrote:

Ano z tim plně souhlasim. Založil bych spiše nejakou Akademi pro novačky.Kde by byly oslabene NPC potvory a novačci by nechcipali na každem kroku a v klidu si vyzkoušeli taktiku boje a lovu.V klidu by si tam mohli třeba udělat 2-3 lvliky,zorientovat se co a jak a pak vyrazit do světa. Samozřejmě bych to nechal jen na jejich volbě...jestli chtěji podstoupit Akademi nebo se rovnou vrhnout do viru udalosti na Thali.V Akademi by to levelovani samozřejmě bylo o trochu pomalejši než venku ale davalo by to zaroveň možnost setkani novačku.Samozřejmosti by bylo že po dosahnuti toho 2 nebo 3 lvl by už žadne expy nikdo nedostaval :)


Takhle jsem to nemyslel :)
Tady nejsme ve Wowku, kde ve startovní lokaci je v jednu chvíli velké množství lidí.
Navíc jakékoli komplikovanější technické řešení - jako např. ostrov, či akademie s frontou npc mi příjde příliš zbytečné. WB mají celkem málo času pro tvorbu a využít jej pro projekty pro +- pár hráčů u kterých se ani neví jestli zůstanou mi příjde jako plýtvání - vždy jsou na modulu důležitéjší věci co se maj udělat.

Když ten svůj nápad trošku zkonkretizuju....
Tak bych to viděl tak že zkušení a spolehliví hráči na serveru by měli navíc možnosti....
Když by se připojil nový hráč, tak by minimálně tito spolehliví hráči dostali od systému echo (tellem nebo systémovým hlášením), že se daný hráč připojil - jeho jméno postavy a třeba povolání. Ten zkušený hráč by jej pak vyhledal a hráčskými questy by ho seznámil se světem. Zkušení hráči by měli mít nějakou základnu jako barák třeba kde by měli k dispozici určité vybavení - materiál - peníze... , k této věci určené.
Narozdíl od technického řešení hráči mohou svými nápady na questy reagovat na stávající situaci ve světě, lidi ve vesnici, denní dobu, a skupinky nízkých lvlů v okolí.
Hráči při svých questech pro nízkoúrovnové postavy mají celkem rozsáhlé možnosti a tak questy nemusí být monotónní, ve zkratce uvedu typy:
- standartní questy typu najdi a zabij (i technicky realizovatelné)
- standartní questy typu najdi a přínes (i technicky realizovatelné)
- donášky
- průzkumné questy (zjistit osídlení nějaké oblasti popř. spawn nějakých mobek v oblasti)
- obchodní questy (obchodování s nějakým hráčem, smlouvání, zde je výborná motivace třeba to že polovinu zlatek co ušetří si může nechat)
- treninkové questy (najít nějakou (hráčskou ) postavu ve vesnici, která používá stejnou zbran/zbroj/štít jako on a nechat se trénovat)
- questy podle povolání a mnoho dalších....
Celkově by se dalo říci že hráčské questy pro jednoho hráče mohou být svým obsahem rozmanitější než DM questy pro skupinu hráčů.

Co je ale nejdůležitější:
U hráčských questů je cílem nové hráče co nejvíc zaangažovat do světa, komunikovat s lidmi, prostě nenechat nováčka samotného naproti tomu u technických questů pro nováčky je primárním cílem získat zlato či xp, ale z 90 jsou na jejich vykonávání sami a bez jakékoli komunikace a RP, ale o tom přeci hraní na RP světech není.

Author:  wsweetjane [ 14:01 07. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Shaman88 wrote:
Narsith wrote:

Ano z tim plně souhlasim. Založil bych spiše nejakou Akademi pro novačky.Kde by byly oslabene NPC potvory a novačci by nechcipali na každem kroku a v klidu si vyzkoušeli taktiku boje a lovu.V klidu by si tam mohli třeba udělat 2-3 lvliky,zorientovat se co a jak a pak vyrazit do světa. Samozřejmě bych to nechal jen na jejich volbě...jestli chtěji podstoupit Akademi nebo se rovnou vrhnout do viru udalosti na Thali.V Akademi by to levelovani samozřejmě bylo o trochu pomalejši než venku ale davalo by to zaroveň možnost setkani novačku.Samozřejmosti by bylo že po dosahnuti toho 2 nebo 3 lvl by už žadne expy nikdo nedostaval :)


Takhle jsem to nemyslel :)
Tady nejsme ve Wowku, kde ve startovní lokaci je v jednu chvíli velké množství lidí.
Navíc jakékoli komplikovanější technické řešení - jako např. ostrov, či akademie s frontou npc mi příjde příliš zbytečné. WB mají celkem málo času pro tvorbu a využít jej pro projekty pro +- pár hráčů u kterých se ani neví jestli zůstanou mi příjde jako plýtvání - vždy jsou na modulu důležitéjší věci co se maj udělat.

Když ten svůj nápad trošku zkonkretizuju....
Tak bych to viděl tak že zkušení a spolehliví hráči na serveru by měli navíc možnosti....
Když by se připojil nový hráč, tak by minimálně tito spolehliví hráči dostali od systému echo (tellem nebo systémovým hlášením), že se daný hráč připojil - jeho jméno postavy a třeba povolání. Ten zkušený hráč by jej pak vyhledal a hráčskými questy by ho seznámil se světem. Zkušení hráči by měli mít nějakou základnu jako barák třeba kde by měli k dispozici určité vybavení - materiál - peníze... , k této věci určené.
Narozdíl od technického řešení hráči mohou svými nápady na questy reagovat na stávající situaci ve světě, lidi ve vesnici, denní dobu, a skupinky nízkých lvlů v okolí.
Hráči při svých questech pro nízkoúrovnové postavy mají celkem rozsáhlé možnosti a tak questy nemusí být monotónní, ve zkratce uvedu typy:
- standartní questy typu najdi a zabij (i technicky realizovatelné)
- standartní questy typu najdi a přínes (i technicky realizovatelné)
- donášky
- průzkumné questy (zjistit osídlení nějaké oblasti popř. spawn nějakých mobek v oblasti)
- obchodní questy (obchodování s nějakým hráčem, smlouvání, zde je výborná motivace třeba to že polovinu zlatek co ušetří si může nechat)
- treninkové questy (najít nějakou (hráčskou ) postavu ve vesnici, která používá stejnou zbran/zbroj/štít jako on a nechat se trénovat)
- questy podle povolání a mnoho dalších....
Celkově by se dalo říci že hráčské questy pro jednoho hráče mohou být svým obsahem rozmanitější než DM questy pro skupinu hráčů.

Co je ale nejdůležitější:
U hráčských questů je cílem nové hráče co nejvíc zaangažovat do světa, komunikovat s lidmi, prostě nenechat nováčka samotného naproti tomu u technických questů pro nováčky je primárním cílem získat zlato či xp, ale z 90 jsou na jejich vykonávání sami a bez jakékoli komunikace a RP, ale o tom přeci hraní na RP světech není.


To zní orpavdu hezky - ale chtělo by to pak systém aby takový hráč mohl nováčkovy třeba za splněný úkol ze svých xp nějáké přidělit?

Protože pokud nedostane nováček xp...je to trochu bez odměny - peníze sou vždy až na druhém místě;-)

Author:  davidsoft [ 14:59 07. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

wsweetjane wrote:
(...)
To zní orpavdu hezky - ale chtělo by to pak systém aby takový hráč mohl nováčkovy třeba za splněný úkol ze svých xp nějáké přidělit?

Protože pokud nedostane nováček xp...je to trochu bez odměny - peníze sou vždy až na druhém místě;-)
Vždyť nováček dostane zvýšené časové expy už jen za to, že hraje s živým hráčem a ne NPC. Nevím, jak velké odměny dávají DM (sám jsem zatím dostal jednou 100 expů, a to ještě na postavu, kterou jsem hned vzápětí permanentně odepsal), ale mě to zvýšení připadá jako dostatečná odměna.

//dodatek: Já bych stejně nováčka skoro nikam nepustil samotného. Třeba v Dorenském hvozdu na něj číhá tolik nebezpečí - medvědi, skřeti, zlobři, vlci atd., že dokud se jim nenaučí vyhýbat, musel bych vždy chodit uklízet jeho mrtvolu, a to je mnohem lepší chodit s ním a učit ho vyhýbat se nebezpečím divočiny.

Author:  Elverin [ 17:16 07. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Navic na velmi nizkych lvlech ukousou novacka i dva jezevci

Author:  Shaman88 [ 19:21 07. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Na druhou stranu, tohle se týká spíš jak si někoho udržet.
Téma má název jak hráče přílákat.

Což bývá většinou ten největší problém.
Reklama je velmi ošemetná a není příliš spolehlivá.
Častokrát se v tomhle vyplatí riskovat a nabídnout hráčům co někde jinde nenajdou. Komunita se postará o zbytek, informace se rozvíří a rázem je zde mnoho nových hráčů kteří si chtějí danou featuru vyzkoušet.

Nejzajimavější bývají novinky typu nových kouzel /schopností / povolání.
Konkrétně nová povolání jsou úplně nejlepší volbou, hráč si příjde vyzkoušet co v jiných světech není a začne hrát nové povolání - než se s ním dostane na úroven kde pozná všechny jeho schopnosti což ho na světě na nějakou dobu udrží....

Author:  Rejty [ 22:29 07. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

wsweetjane wrote:
To zní orpavdu hezky - ale chtělo by to pak systém aby takový hráč mohl nováčkovy třeba za splněný úkol ze svých xp nějáké přidělit?


Určitě by to zase někdo začal zneužívat.

Shaman88 wrote:
Nejzajimavější bývají novinky typu nových kouzel /schopností / povolání.
Konkrétně nová povolání jsou úplně nejlepší volbou, hráč si příjde vyzkoušet co v jiných světech není a začne hrát nové povolání - než se s ním dostane na úroven kde pozná všechny jeho schopnosti což ho na světě na nějakou dobu udrží....


Já už mám sepsaný nový povolání i úpravy těch současných nehratelných, ale nedostává se skripterů, což je základní problém. Nápady by byly, ale kdo to udělá.

Author:  davidsoft [ 07:12 08. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Rejty wrote:
Já už mám sepsaný nový povolání i úpravy těch současných nehratelných, ale nedostává se skripterů, což je základní problém. Nápady by byly, ale kdo to udělá.
Tak uveřejněte popis těch připravovaných úprav, aby se o nich dalo diskutovat. Byla by škoda pracně naskriptovat něco, co by pak většina hráčů odsoudila.

Author:  wsweetjane [ 10:17 08. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Rejty wrote:
wsweetjane wrote:
To zní orpavdu hezky - ale chtělo by to pak systém aby takový hráč mohl nováčkovy třeba za splněný úkol ze svých xp nějáké přidělit?


Určitě by to zase někdo začal zneužívat.

Shaman88 wrote:
Nejzajimavější bývají novinky typu nových kouzel /schopností / povolání.
Konkrétně nová povolání jsou úplně nejlepší volbou, hráč si příjde vyzkoušet co v jiných světech není a začne hrát nové povolání - než se s ním dostane na úroven kde pozná všechny jeho schopnosti což ho na světě na nějakou dobu udrží....


Já už mám sepsaný nový povolání i úpravy těch současných nehratelných, ale nedostává se skripterů, což je základní problém. Nápady by byly, ale kdo to udělá.


Bavíte se o tom že by ste starším hráčům dali na hrb nováčky - tak jaképak zneužívat...?

Jestli důvěra tak se vším všudy - ten nával nebude tak masový aby vám v tom unikl nějáký podvod...?

Author:  Daanri [ 13:16 08. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Vzdy sa najde inteligent, ktory ma potrebu zneuzivat vsetko co len moze. Ak to beriete ako pritaz starat sa o novacikov nikto vas to nenuti robit. Myslim, ze je zbytocne pridavat moznost davat xp a nasledne by to DM museli strazit a robit stale viac a viac policajtov.

Ako vravi Rejty povolania su spisane a ludia co maju zaujem sa podielat na tvorbe maju k tomu pristup aby mohli o tom diskutovat. Problem je vsak, ze nas je naozaj malo a kopec prace. A aj tak to niektorim jedincom nestaci a maju pocit, ze by to vedeli spravit lepsie. Ked im vsak clovek navrhne aby nieco spravili tak nato uz cas nemaju. Nasledne to naozaj pridava chut cloveku do tvorby. :roll:

Author:  Alvarion [ 14:39 08. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Daanri wrote:
Problem je vsak, ze nas je naozaj malo a kopec prace. A aj tak to niektorim jedincom nestaci a maju pocit, ze by to vedeli spravit lepsie. Ked im vsak clovek navrhne aby nieco spravili tak nato uz cas nemaju. Nasledne to naozaj pridava chut cloveku do tvorby. :roll:


Rika se že potrefená husa se vždycky ozve. Tak teda Kva Kva Ga ga ga :mrgreen:

Author:  Rejty [ 14:42 08. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Alvarion wrote:
Rika se že potrefená husa se vždycky ozve. Tak teda Kva Kva Ga ga ga :mrgreen:


Tím jsi chtěl nevhodným způsobem upozornit na tvoji touhu připojit ruku k dílu, nebo jde jen o opakovaný projev tvé trapnosti?

Author:  Alvarion [ 14:49 08. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Rejty wrote:
Alvarion wrote:
Rika se že potrefená husa se vždycky ozve. Tak teda Kva Kva Ga ga ga :mrgreen:


Tím jsi chtěl nevhodným způsobem upozornit na tvoji touhu připojit ruku k dílu, nebo jde jen o opakovaný projev tvé trapnosti?


1. Vyjímečně se jedná o třetí cestu, jednalo se o vtípek, způsob odhlečení Danariho postu, pokud to bylo trapné, tak se omlouvám, mne to tak nepřišlo.
2. Nejsem scripter, takže Vám nemám jak pomoci - na vše ostatní máte lidí dost, nebo máš nějaký nápad?

Author:  Rejty [ 14:51 08. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Alvarion wrote:
2. Nejsem scripter, takže Vám nemám jak pomoci - na vše ostatní máte lidí dost, nebo máš nějaký nápad?


Na tvorbu lokací nemusíš být skripter. Máme tu sekci s jednoduchými návody, kde se naučíš základy a pak jde spíše o nápady a tvůrčího ducha než o nějaké složitosti. Lidí rozhodně nemáme dost, každá pomoc je vítaná. To platí i pro ostatní.

Author:  Sielencer [ 13:57 09. May 2011 ]
Post subject:  Re: Problém nwn komunity: stále stejní hráči, jak přilákat nové?

Dle mě je tato problematika poměrně jasná. Drtivá většina nwn hráčů tuto zastaralou hru hraje především kvůli RP, což je kvalita navíc, kterou žádná jiná hra nabídnout nedokáže.
Hlavní problém podle mě tkví v tom, že pro větší počet hráčů je třeba větší počet DM, aby se zaručila reakce okolního světa na akce postav.
Několikrát jsem tu četl stížnosti hráčů na statický svět, který se jim ani po delším hraní nedaří ovlivnit. To pak RP ztrácí na svém lesku.

Jako řešení bych viděl nabrat více DM z řad zkušenějších hráčů, popřípadě jak už tady někdo navrhl, přidat těmto starším hráčům nějaké možnosti navíc.
Například by se takový hráč mohl stát členem mágů Azurové věže, velitelem Ivorské domobrany nebo koupit hostinec U Racka a mohl by se například i do členů domobrany vtělit a s hráči komunikovat
(pakliže by nebyl problém nastavit, aby se danému hráči zobrazil text napsaný do party pouze v blízkosti např. té domobrany).

Rozdávání xp je taky vhodné a kdyby se vedení bálo zneužití, stačí aby později zkušenější hráč někde na foru napsal kdo a za co má daný počet xp dostat a bylo by.

Myslím že tím by se zamezilo odchodu starých hráčů a každý nový by byl takovou interaktivitou oslněn.

Page 5 of 9 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/