 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
D_E_K_A
|
Post subject: Oštěp / Kopí Posted: 14:12 05. Oct 2011 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
Docela mě zarazilo, když jsem se ve hře setkal s tím, že obouruční kopí/oštěp je bráno jako simple weapon, kdežto jednoruční ne. Není to padlé na hlavu? Zahajuji petici v rámci zpřístupnění jednoručního oštěpu/kopí do třídy simple weapon! Příjde mi hloupé, když postava umí zacházet s obouruč. a s jednoruč. ne. Vždyt je to jedno a to samé, akorát jedno je kratší a to je celé. Přece kopí má tak ostrý hrot a není řazené do martial weapons... Poprosím hlavně o názory kucika a WB, DMek... ostatní komentáře neberu v potaz pokud budou negativního rázu! 
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 14:15 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
To jestli má zbraň ostrý hrot nebo ne, není pro její zařazení rozhodující. Stejně tak argument s obouručností Proč neumís zacháze ts bastardem, když umíš zacházet s krátkým, dlouhým i obouručním mečem? Pravdou ovšem je, že ty dodatečné zbraně byly zařazované nějak tak, jak se jejich tvůrcům zrovna hodilo (tipuju že podle postav co zrovna hráli). Nicméně, z hlediska mechaniky je to banální záležitost. Pořiď si martial weapons a n.......j PS: do budoucna se možná celý systém zařazení zbraní do featů překope, ale to je hudba vzdálené budoucnosti, pokud vůbec.
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 14:19 05. Oct 2011 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
DenGrasse wrote: ... PS: do budoucna se možná celý systém zařazení zbraní do featů překope, ale to je hudba vzdálené budoucnosti, pokud vůbec. ...třeba se předělá "exotické drobné" Sai ( pro neznalé, je to vpodstatě takový vidličkoidní "čínský stilet") z tupého dmg na bodné a tak? P.S. Už vidím ten řev crafterů, až "se" v tom udělá nový chaos  , teda pořádek jsem chtěl říci  !
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 14:20 05. Oct 2011 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Hlavně byla řešená jeho vyhodnost. nemýlím-li se, je to zbraň co do statů podobný rapíru, meči a podobným vcelku účinným zbraním. S ohledem na to, že k ní můžeš držet i štít by to v simple byla jedna s nej zbraní, což nám nepřišlo správně.
Nejspíš by patřila dokonce do exitických, ale tam by se zas tolik nevyplatila.
Ad Sai: Vyhcázeli jsme ze statistik, které byly v CEPu, sice jsem koukal, proč je to tupé, ale rozhodl jsem se to neřešit.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
D_E_K_A
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 15:05 05. Oct 2011 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
Tak bastard je sice meč, ale v jistých ohledech zvláštní a hodně se liší od ostatních "normálních oboustraně ostrých čepelí, nebo-li mečů". Proto to beru, že je řazen tam kde ma být. Vymyká se z konceptu ostatních tradičních mečů, na které jsou různé rasy a povolání zvyklý viz.: Bastard swords are also known as hand-and-a-half swords, falling between the longsword and greatsword in length. Kdežto ostatní meče jsou všechny v kategorii smrtících co se týče tradiční délky a dejme tomu vyváženosti u obouručních mečů. Navíc na wikině je kopí řazeno obecně do simple weapons: http://nwn.wikia.com/wiki/SpearJen tady je obouruční v simple a má zvýšený dmg na úkor obouručnosti, což chápu. Kdežto jednoruční je v martial a má menší dmg, tak je celkem logické, že se k němu dá použít i štít. Ostatně to, že hráči budou používat jednoruční kopí neznamená, že je nutnou podmínkou k němu nosit štít, třeba ho daná postava ani neunese anebo ho nechce v rámci RP...
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 15:09 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
Bastard není v žádných ohledech zvláštní. Naopak, v praxi je nejčastější zbraní nováčků v šermu, protože jeho ovládání je velmi jednoduché. Kdokoli vládne běžným mečem, neřkuli obouručákem by s bastardem neměl žádný problém. Historicky je bastard předchůdce obouručáku.
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 15:15 05. Oct 2011 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
D_E_K_A wrote: ...nutnou podmínkou k němu nosit štít, třeba ho daná postava ani neunese anebo ho nechce v rámci RP... Jak dlouho hraješ na Thalii? Kdykoli, než něco takového vyřkneš, si zopakuj poučku: "Cokoli může být na Thalii zneužito/využito, to zneužito/využito bude." Tj. i jednoruční kopí se štítem (aka řecké phalanx, římské legie, atd.), pokud by to znamenalo extra výhodu pro Pébéčka, tak bude PéBéčky použito. to DG: Nepatří "bastardy" mezi "jezdecké" meče. Tj. meče tak dlouhé, aby se s nim dalo ze sedla rozseknout ležícími pěšákovi hlavu a moc se u toho nemuset naklánět?
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 15:25 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
KaTo wrote: to DG: Nepatří "bastardy" mezi "jezdecké" meče. Tj. meče tak dlouhé, aby se s nim dalo ze sedla rozseknout ležícími pěšákovi hlavu a moc se u toho nemuset naklánět? Ne. Je to právě pěší zbraň určená k tomu, aby pěšák dosáhl na jezdce. Pro jezdce IMHO není moc pohodlné používat obouruční zbraně. Bastard není nic jiného než prodloužený meč s delší rukojetí, aby bylo možno zapojit druhou ruku. Němci ovšem právě tomuhle říkali "dlouhý meč" (langschwert), zatímco dlouhému meči říkali jen "meč" (schwert). Celkem logicky to pak vedlo k obouručáku, ale stejně se podle mého efektivitou proti jízdě nikdy nevyrovnaly halapartně, ani nemohly nahradit píku. Nicméně lancknechtská kombinace halaparten a obouručáků (plus střelných zbraní) měla ve své době opravdu nátisk.
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
D_E_K_A
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 15:55 05. Oct 2011 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
No dobrá, nejsem znalec historických zbraní a neznám ani pořádně mechaniku hry, spíše si to užívám IC, než abych toho nezneužil zneužil či snad využil? Tak jistě, pomohlo by to a se štítem to musí vypadat zajímavě Ale tak proč je na wikině oštěp řazen jen v jednoduchých a tady je kopí narozdíl od ostatích zbraní jako jediné upravené co do dmg pro obouruč. a co do zařazení kategorie u jednoruč.? Vždyt to kopí jednoruční není nic extra a jde mi spíše o vzhled jako takový. Nepříjde mi, že by někdo díky tomu byl overpowered... 
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:00 05. Oct 2011 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9274 Location: Brno/"Znojmo"
|
Mechanika Kopí z wiki je dvouruční kopí jednoduchá zbraň standartního NWN. Two handed simple weapon. Kapiš? Na TH se zvedlo jen decentně dmg.
Jednoruční kopí z TH je pro své výhody zařazeno jako smrtící zbraň (ostatně mě jako lajkovi příjde těžké mít takovou "relativně dlouho zbraň" a ještě štít a koordinovat to úspěšně). One handed martial weapon.
_________________ .
|
|
Top |
|
Prasokralik
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:08 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:53 05. Dec 2010 Posts: 4507 Location: Land Down Under
|
Proč štít? Když kopí tak jedině dvě na dual wield.
_________________ Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo
Pain is temporary. Victory is forever.
|
|
Top |
|
Maya
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:09 05. Oct 2011 |
|
Joined: 12:56 05. Dec 2010 Posts: 1053
|
Myslím, že to je vážně o tom, jestli se změní system zbraní, ale k tématu, který se tu rozeběhl: Dokáži si představit postavu: člověk bojovnik/WM, kulatý štít+kratké kopí, zlatý hrudní plát případně žádný, pantoflíčky, rozevlátý plášť a vzhled helmy s tim kohoutem a je na světě Leónid  This is sparta!
_________________ _______________________________________________ "Dejte muži volnou ruku - a najdete ji někde na sobě." - Mae Westová
|
|
Top |
|
D_E_K_A
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:12 05. Oct 2011 |
|
Joined: 22:59 03. Aug 2011 Posts: 991
|
A v čem je ta konkrétní výhoda, je to kvůli tomu, že je tam critical x3? Maya wrote: Myslím, že to je vážně o tom, jestli se změní system zbraní, ale k tématu, který se tu rozeběhl: Dokáži si představit postavu: člověk bojovnik/WM, kulatý štít+kratké kopí, zlatý hrudní plát případně žádný, pantoflíčky, rozevlátý plášť a vzhled helmy s tim kohoutem a je na světě Leónid  This is sparta! LOL 
_________________ I´m pixel-based fantasy, a man who is stoic. I hack and slash, who the heck´s more heroic? Xzar: "I know of dragons with feet like rabbits, 'tis true, I swear." (In memoriam - died 1369 DR) Yoshimo: "Hiiiii yah! Heh, tourists love that stuff." Divinity: Original Sin - The talent Pet Pal allows you to speak to animals. Bark, bark. Moo.
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:12 05. Oct 2011 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
Prasokralik wrote: Proč štít? Když kopí tak jedině dvě na dual wield. Správná poznámka: pokud na to budeš kuciku sahat, tak by to nemělo jít vzít do offhandu.
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
J.F.Payne
|
Post subject: Re: Oštěp / Kopí Posted: 16:14 05. Oct 2011 |
|
Joined: 21:37 08. Aug 2008 Posts: 6885 Location: Praha
|
Nejhlavnější výhoda je v tom, že to prostě vypadá dobře.
Attachments: |

Thalie 1.9_0000n.jpg [ 164.46 KiB | Viewed 5122 times ]
|

Thalie 1.9_0000m.jpg [ 154.57 KiB | Viewed 5119 times ]
|
_________________ Kraki Skengdrang a nejzlejší DM
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: Google [Bot] and 5 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |