Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 23:56 15. Jun 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 53 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Glejt
PostPosted: 03:44 06. Jan 2012 
Offline
Obyvatel
 Profile

Joined: 15:56 30. Sep 2009
Posts: 115
Nevím jak Vám, ale mě to s těma glejtama už příde dost trapný. Vím o X hráčích, kteří se ho snaží sehnat u mistra, leč mistr neustále "spí". To je fakt takový problém udělat věc s texturou svitku, nazvat ho glejt a vrazit ho mistrovi do obchodu za těch 10000,-? Na jednu stranu chcete, aby si hráči kupovali nějaký glejty, který omezí kraft akorát low-lvlum v Karathě. Zřejmě to má být regulace, aby high-lvly měli dílny jen pro sebe, ale nechápu, proč to teda nejde normálně koupit.

A ještě bych měl druhý dotaz. Thálii chcete definovat jako středověk v době temna už nadobro? Mám teď docela dost nových knih, tak uvažuju, jestli si nemám radši přečíst třeba Pošťáka. Tam aspoň na konci nějaká ta jiskřička naděje doutná.

Omlouvám se, jestli jsem zbytečně utočný, ale mě to prostě už nedá. Jinak se omlouvám za trolling v jiných postech. Budu se snažit nereagovat útočně, ale v tom prvním si to neodpustím.

PS: Veřejně se přiznávám, že nečtu ic sekce, protože je to pro mě nepřehledný a neuznávám fórum jako součást hry. Tudíž můj druhý dotaz může už postrádat smysl.

_________________
Ty si možná myslíš, že jsem ku%va. Jsem ku%va!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 08:06 06. Jan 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Ad 1) Jo, to s tím glejtem koupitelným nastálo přes dialog mi vůbec nepřijde jako špatnej nápad. Jde o to, že to asi nebylo plánovaný jako dlouhodobá změna...
Každopádně i já ten glejt sháněl nadarmo, dokud nedošlo ke kontrole - pak jsem to normálně vyřešil IC a koupil si glejt s DM na místě. Sice správce prskal a gardista se už těšil, jak mě zbuzeruje, ale vzhledem ke zdvořilému jednání mojí postavy, kdy jim nedala záminku reagovat nějak agresivně, jsem z trochu nepříjemné situace vybruslil celkem v pohodě (a byla to zábava).

Ad 2) Asi nevím, co tím dotazem myslíš? Je spousta knih jak ve hře (některé jsou neaktuální), tak na stránkách (co se historických spisů týká, je jich tam snad přes 100 normostran). Co se týká technologií, nejsou daleko od středověku, třeba v takové Karathě už pozdnímu, v prdelích ala Gruberik jsou kraje holt zaostalejší...
Co se týká nějaké učenosti, velkou roli asi budou hrát církevní myslitelé a mágové (přecijen jsme ve fantasy, že). Zatímco u církve je věrouka a filosofie celkem dogmatická (teď mám na mysli primárně Církvi světla), u mágů mají hráči naprosto volnou ruku - což vidím jako výhodu a velmi dobře využitelný prostor pro roleplay hru. Jeden učenec/mág/filosof/pouštní mudrc něco vymyslí a prezentuje veřejně, druhý s ním nesouhlasí, prezentuje svůj názor...
Moje postava třeba odmítá glóbus jako naprostou ztřeštěnost. Z pohledu moderního člověka jsou její argumenty celkem směšné, ale snažil jsem se o dojem "středověce myslícího" člověka. A podobně je to i s jinými "moderními" myšlenkami.
Co se práva týká, to je třeba dost složité, vzhledem k tomu, že jde po celém Redaan-Teru převážně o zvykové právo z velkiké části nekodifikované, ale nelze říct, že by bylo přímo jednoduché. I podle herního práva se Thalie snaží přiblížit středověku, což osobně vítám... a zase se najdou tací, kteří by rádi moderní právní principy, a ještě se na ně třeba i IC odvolávají, bez toho, aby ve hře kdokoliv takový moderní princip znal nebo praktikoval (třeba "zásada neviny" před odsouzením - ve hře musíte naopak dokazovat svojí nevinu, což si málokdo uvědomuje... a tak dále...).
Kultura je podle reálií celkem vyspělá, Karatha má spisovatele i básníky. Že nikdo neměl čas a moc ani chuť sepisovat epická literární díla a skládat balady a básně, je už holt věc druhá. Tam je prostor pro hráčskou aktivitu a imaginaci.

Pokud ti Thalie přijde jako svět temna a rád bys něco modernějšího, máš přeci téměř neomezený prostor pro hru.
Vadí ti malá úroveň vzdělanosti? Hraj za učence a přijď s novou myšlenkou - a snaž se pro ni získat ostatní! Jen teda pozor na Svaté Oficium... "Právě hraju tupýho orka" není protiargument.
Rád bys ve hře tehcnologický pokrok? Tak se snaž... (tuším že to zde někdo zkoušel se střelným prachem, ale jistý si nejsem...).
Rád bys ve hře víc kulturních akcí, básní nebo balad? Zahraj si barda, něco slož, nebo jen tak brnkej na nástroje (já tu barda jeden čas měl a celkem obstojně jsem si tím vydlěával, i na low levelu bez nutnosti zabít byť jedinou potvoru). Vezmi si příklad z RoFa a jeho Morusova stánku, založ konkurenci nebo se přidej... je spousta možností. Aktivitě a nápadům se asi meze nekladou.

Moje rada zní: trochu fantazie do toho všeho. Je zajímavé, jak je někdo schopen kritizovat a psát celkem agresivně tónované příspěvky bez toho, aby se něco pokusil udělat, přiložit ruku k dílu, nebo přijít s něčím konstruktivním. Možná ale, že ti, José, křivdím - netuším totiž, koho hraješ a je možné, žes nějakou snahu měl a jsi zhzen. V tom případě se omlouvám. Vycházím však z toho, cos napsal sem na fórum.

Že neuznáváš fórum jako součást hry je jen tvá vlastní škoda. Některé věci prostě nemohou být ve hře, ať už kvůli rozsahu nebo obtížné začlenitelnosti do světa (bylo by pěkné mít živá NPC, která v hospodě povídají o tom a o tom, ale každá změna dialogu vyžaduje WB zásah...). Fórum je součástí hry spíš kvůli praktičnosti, než proto, že by někdo chtěl, aby se část hry přesunula na fórum.

P.S.: To je zase sloh, do psí mateří...

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 08:59 06. Jan 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 20:20 24. Jul 2009
Posts: 5342
Tohle je vcelku stará věc, myslím že to vyvolal Cairon a jeho odpor vůči krafterům, které chtěl vyhnat z dílen :).
Už se to párkrát probíralo ve hře, ale zatím vcelku bez výsledku.
Tak holt zkuste IC proti glejtům bojovat. S Arii jsem to zkoušel a dával správci návrhy jak vyřešit glejty, ale jaksi neměl ty pravomoce a jednat s městem je občas těžké no. :roll: ale jde to :wink:

Já osobně bych uvítal vznik řemeslnického spolku, o který taky usiluju, ale je to trošku běh na delší trasu.

_________________
Aria Oria - pohledná divoká dívka, která ráda své skvostné tělo vystavuje jen ve skromném oblečení. Její postava nese znaky dračí krve, od rudých křídel, přes oranžové dračí oči, až po tělo hřející tak, jako by měla horečku.
Měšťanka Karathy a členka Morusova stánku.

*otisk rudých rtů nad tím malý dráček držící mrkev a to vše ve zlatém poli*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 12:06 06. Jan 2012 
Offline
Velmistr
User avatar
 Profile

Joined: 13:55 05. Oct 2008
Posts: 1491
Když má Aria dost peněz aby platila rekonstrukce majáku tak aby měl dračí hlavu, může glejty platit všem hráčům ne? :D

_________________
Jake Buchar, Kybernautický detektiv
A když se to těm ouřadům na radnici nelíbí, můžou si strčit do tý svý zazobaný zadnice tenhle prostředníček a tak hluboko, až budou pištět jako prasata na líbánkách!

Azhael Morten Hbitý tiefling s vyššími zájmy, uctívač Helgarona a prince pekla Astarotha
Grombo Omborg Vychytralý půlkork s velikými ambicemi, PRASOBIJEC


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 12:33 06. Jan 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 20:20 24. Jul 2009
Posts: 5342
zachy wrote:
Když má Aria dost peněz aby platila rekonstrukce majáku tak aby měl dračí hlavu, může glejty platit všem hráčům ne? :D


Tsss nic nebude, jen at makají. :twisted:

_________________
Aria Oria - pohledná divoká dívka, která ráda své skvostné tělo vystavuje jen ve skromném oblečení. Její postava nese znaky dračí krve, od rudých křídel, přes oranžové dračí oči, až po tělo hřející tak, jako by měla horečku.
Měšťanka Karathy a členka Morusova stánku.

*otisk rudých rtů nad tím malý dráček držící mrkev a to vše ve zlatém poli*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 13:14 06. Jan 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Tak ono se obecně osvědčil postup - pokud máte prachy na glejt, tak v dílně se vždy zkuste optat a kdyžtak se dejte do práce, když proběhne kontrola glejtů, tak se optejte jestli už má správce čas na to, i glejty vystavovat a hotovo. Ideál je u sebe mít těch deset měšců. :mrgreen:

A s těmi low lvly - osobně si myslím, že craft je dobré dělat až tak od desátého lvlu, protože do té doby je dost problematické se dostat ke zdrojům (i těm začátečnickým). Navíc to stojí dost peněz, takže ideální začátek vidím tak, že kopete u jezevců uhlí :mrgreen: nebo trháte všemožné bylinky a plivníky a tak podobně, to prodáváte crafterům v Karathě (uhlí se prodává celkem stabilně, bylinky, když potkáte alchymistu, tak se většina dohodneme na dobrých cenách). Samozřejmě jde jen o má skromná pozorování.

zachy: tak ona už jim je platí, tím že vykupuje kameny za vyšší cenu, než to prodá lowík v obchodě ;)

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 15:14 06. Jan 2012 
Offline
Obyvatel
 Profile

Joined: 15:56 30. Sep 2009
Posts: 115
Komu se to nechce číst, tak schrnutí:
Podle mě by glejty měli jít koupit normálně.
Ic infa jsou pro mě takový kvanta, že se mi to ani zpracovávat nechce, protože to na mou hru v 98,75548% času nemá vliv.

Re Payne: Ale globus muže být opravdu naprostá kravina stejně tak jako, že v nejmenovaném bytě obýhá celá sluneční soustava kolem slunce. Ano je to fantasy, proto mi vadí ty vaše přirovnání ke středověku atd. Dyť thalie klidně může být placka končící vodopády do temnot. Ja nevim no. Moje postavy jsou dobrodruzi ne nějaky krafteři. Nemají důvod bojovat s vládou atd. Chtějí si užít dobrodružství, kterého tu bývá často žalostně málo i když se člověk si snaží udělat dobrodružství z sebe větší prkotiny.

Mě to nastavení nesedí ooc to je asi jen můj problém, ale ta druhá otázka, jak jste určitě pochopili, byla spíš takový popíchnutí. Prostě stesk jednoho hráče.

Ty glejty. Jo no takže se budou moje postavy ic třást, že nemaj glejt, aby je bez něho nepřistihli i když budou mít peníze u sebe. Podle toho, co jsem tu zažil, tak některý dmka opravdu chtějí nebo to tak aspoň vypadá, aby si postavy a i hráči užívali neustálí strah i z věcí, na které skoro nemají vliv např. že si nemužou koupit ten glejt normálně. Prosím neodpovídejte mi na tohle srovnáváním se skutečností. Tenhle svět je NEskutečný, je to fantasy no. Reality show v televizi mě taky nebaví sledovat.

Ostatně je to flame tak ať se flamuje, stejně se nic nevyřeší, ale aspoň je co dělat mezi ressy...

_________________
Ty si možná myslíš, že jsem ku%va. Jsem ku%va!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 15:45 06. Jan 2012 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16269
Location: Somewhere around nothing
Glejty jsou nedotažené. S tím souhlasím. Je potřeba je buď úplně zrušit, nebo nějak systematizovat.

Ad doba temna a podobně. Nejspíš nechápu, kam tím míříš, ale ten svět se imho nedá jednoduše zaškatulkovat jako doba temna, ranný středověk, pozdní středověk... některé principy patří tam, jiné onam. Často mi přijdou herní principy spíš osvícenské.
Je dobré si taky uvědomit, že ačkoliv je Karatha hlavním herním centrem, každá oblast s oddělenou politikou může mít výrazně odlišné morální principy. Porovnej třeba severské barbarské kmeny, Karathu, Alwariel, Kel, Podtemno.

Hádám, že narážíš na to, že svět a NPC nejsou vůči hráčským postavám tak přátelské, jak by mohly být. Nepovažuju za vhodné, aby měly hráčské postavy na růžích ustláno a aby se pro ně každé NPC mohlo přetrhnout (ber s nadsázkou). Ten svět je takový, jaký je, právě aby vytvářel konflikty, nesouhlas, nespokojenost a snahu to změnit. Jednoduše aby vybízel hráče k činnosti.

Jasně, tady mi někdo namítne, že prosadit nějakou závažnější změnu není snadné. Máte pravdu. Není. O to přece v té hře jde, aby se člověk bavil na cestě za svým cílem. K čemu by bylo, aby stačilo pro všechno jen natáhnout ruku? Je to úplně stejný systém, jako třeba expení postavy - prostě to trvá. (speciáně pro drowy - ne, rychlost expení postav obzvlášť ve vašem případě není srovnatelná s rychlostí uskutečnění politického převratu).

Někdo další namítne, že se o politické změny nechce zajímat. Tak ať! Ten svět přece není zdaleka tak nepřátelský, aby ho to potom muselo zajímat. Pokud nepřijdete k libovolnému strážnému (ideálně s pochybnou minulostí) a nebudete na něj pokřikovat něco o tom, aby sám na sobě provedl pohlavní ukájení orálním způsobem, tak na vás zas tak moc těch nebezpečí nečíhá.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 16:46 06. Jan 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 10:27 08. Mar 2011
Posts: 326
kucik wrote:
Pokud nepřijdete k libovolnému strážnému (ideálně s pochybnou minulostí) a nebudete na něj pokřikovat něco o tom, aby sám na sobě provedl pohlavní ukájení orálním způsobem, tak na vás zas tak moc těch nebezpečí nečíhá.
S tímto nesouhlasím. Na Thalii číhá nebezpečí na každém rohu a NPC nepřátelské vůči alespoň jedné z hráčských frakcí se vyskytují určitě alespoň v 90% lokací. Leda pokud nebezpečí smrti nepovažujete za nebezpečí...

_________________
Ester Krejčí -- Moje vinná réva, sestry Janů, Vojtěch Verner, Jana Zlomilová a další. Netradiční inteligentní seriál z prostředí gymnázia.
<Aktivita ve hře: neaktivní>
                                                                                                                                
[Desatero přikázání pro role-playera]   [Hry na hrdiny: Teorie RPG]


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 16:52 06. Jan 2012 
Offline
Obyvatel
 Profile

Joined: 15:56 30. Sep 2009
Posts: 115
No jo kdysi dávno byla nějaká válka, nevím ani proč, vím že ji moje postavy zažili, ale o co tam šlo netuším a forum kvůli tomu číst nebudu. Zřejmě to nebylo tak důležité, že mě to ani nezasáhlo...

_________________
Ty si možná myslíš, že jsem ku%va. Jsem ku%va!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 16:54 06. Jan 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 01:37 21. Feb 2008
Posts: 5869
Pokud tě IC dění tak moc nezajímá, proč tě rozčiluje nastavení světa? :shock: To si snad trochu odporuje, ne?

_________________
hyperpasivní myšohryz
pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete
jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 17:21 06. Jan 2012 
Offline
Obyvatel
 Profile

Joined: 15:56 30. Sep 2009
Posts: 115
Mě zajímá, ale pokud jsem do něho nějak zapojený. Nějaký vypisování na forum mě fakt nebere. To si radši přečtu nějakou tu knížku.

Klídek nejsem rozčílený.

_________________
Ty si možná myslíš, že jsem ku%va. Jsem ku%va!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 17:48 06. Jan 2012 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16269
Location: Somewhere around nothing
davidsoft wrote:
S tímto nesouhlasím. Na Thalii číhá nebezpečí na každém rohu a NPC nepřátelské vůči alespoň jedné z hráčských frakcí se vyskytují určitě alespoň v 90% lokací. Leda pokud nebezpečí smrti nepovažujete za nebezpečí...


Dobrá. Měl jsem na mysli ,,modrá" NPC. O těch červených se snad ví, že mají tendenci útočit.

@Jose
Však jo. Když se do toho IC dění sám necpeš, je jen malá šance že se do toho zapleteš bez vlastního přičinění. Pokud je to naopak, tak zas nemalá část hráčů nadává, že s tím nechtějí mít nic společného chtěj si jen v klidu craftit.
A pokud nečteš ani to IC forum, tak nevíš, do čeho strkat nos, pokud ti to někdo neřekne ve hře. Jasně, bylo by lepší většinu informací šířit ústní cestou, ale není to tak jednoduché.
A těch pár řádků týdně v IC? To se dá přečíst během spánku, nebo meditace.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 18:05 06. Jan 2012 
Offline
Obyvatel
 Profile

Joined: 15:56 30. Sep 2009
Posts: 115
Nj. Tak ja se taky moc do ničeho necpu, protože postavy který mám hraju už dva roky a když jsem konečně něčeho dosáh (nejsem jak jiní co tu maj epik vymazleny pb za 3mesíce nebo jak rychle), že mě nějaký dmko z plezíru, že přece nebudeme hodní na hráče, musíme byt zlejšci, někde sesmahne něčím, čemu nebude šance se bránit. Nj je to těžký rád bych se zapojil, ale momentálně v tom nevidím žádnou výhodu.

Je to těžký no, když tu většině lidí něvěřím.

_________________
Ty si možná myslíš, že jsem ku%va. Jsem ku%va!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Glejt
PostPosted: 18:44 06. Jan 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Kuciku, ono je hezké, že "existuje" možnost provést nějakou politickou změnu. Ale to je teorie a realita se pohybuje někde jinde.

_________________
.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 53 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 75 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits