Thalie http://thalie.pilsfree.cz/forum/ |
|
Tažná zvířata http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=5741 |
Page 1 of 3 |
Author: | Barbar321 [ 09:13 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Tažná zvířata |
Chtěl bych se zeptat, jestli není možné předělat systém pomocných zvířat (volů, mul, prasat, medvědů aj.).Pokud jsem dobře pochopil, jsou zde jako jakási kompenzace batohů ze singlu. Lowlvl hráč nemá moc šancí, aby měl 50.000 na perma trezor a dokud na to nějak nevydělá, nezbývá, než tažná zvířata používat. Je ale naprosto příšerné počítat s tím, že pravidelným restartem 2x za den automaticky o tažné zvíře přijdete a pochopitelně i o věci, které zvíře mělo ve vacích. Takže i když se chci vypravit na nějaké průzkumy po okolí, musím automaticky počítat s tím, že musím být v dosahu novému prodejci zvířat. Podle mě to dost omezuje rozlet. I když se toto dá tak nějak překousnout, další záležitostí zůstává neplánovaný restart. Je pro postavu automatické, že když už má nějaké tažné zvíře, nahází na něj vše, co má nějakou váhu a může postavě překážet. Je potom neuvěřitelně zdlouhavé získávat tyto věci zpět (nebo aspoň část). Vím, že kompenzace penězi je více než adekvátní, co se ceny týká, ale někdy pak to zvíře opravdu chybí a může být tím pokažen celý reálný hrací den (tj. zpět do lokality, kde se další tažné zvíře nachází, nákup nového pracovního nářadí, sběr a získávání surovin + jejich zpracování aj.) Je opravdu hezké, že dostanu peníze, ale když musím další reálnou hodinu koukat, jak se postava lopotí u hromady hlíny, aby natěžila zpět stovku jílu, nebo vyhotovené výrobky na prodej, pak ta ztráta opravdu zamrzí (i když na druhou stranu, jsem moc rád, že tu aspoň kompenzace vůbec existuje). Nevím tedy, jestli je to vůbec možné změnit, ale měl bych dva možné návrhy na změnu: 1) Jedná se spíše o programovací změnu (nemám nejmenší ponětí jak složitou), kdy by systém zůstával shodný (tj. nájem zvířete do pravidelného restartu), ale podstatná by byla změna, že by systém zvířat byl ukládán do nějakého pomocného souboru, který by se v případě neplánovaného restartu dal obnovit. Mohlo by to být uděláno obdobně, jako s inventářem postavy. 2) Kompletní přepracování systému zvířat – zvíře by bylo permanentní, pronajímalo by se za nějakou částku na reálný nebo herní den (nebo restart), musela by se skládat záloha na počet dnů, poté by buď zvíře zmizelo, nebo by se zvyšovala dlužná částka u prodejce a do vyrovnání by nebylo možné si pronajmout další Zde by bylo nutné nějakým způsobem omezit tento systém, aby si někdo v každém městě neudělal dluh, který by rostl do nekonečna (takže bych spíše volil možnost přes zálohu, poté zmizí). Smrt zvířete by způsobilo i finanční postih při dalším pronajmutí zvířete (bylo by nutné ho zaplatit). Nakonec bych zavedl, aby bylo možné zvíře vrátit u libovolného půjčovatele. Co bych ale doporučoval zavést určitě, tak je omezení nosnosti zvířat nebo zavést nějakou penalizaci. Prostě zvíře má takovou nosnost, tak unese jen toto event. když se naloží víc, tak ať taky pomalu to zvíře jde. Takto je postava v pohodě, zvíře se za ní loudá, ale když postava odběhne dál, tak zvíře stejně k ní hned skočí. Takže takto bez penalizací odnese naprosto vše (i tu stovku jílů). |
Author: | zachy [ 10:42 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Zajímavý nápad. Viděl bych to na pronájem cena/hodinu IC, v inventáři bys pak měl licenci přes kterou bys mohl zvíře při restartu znovu vyvolat. Předměty by byly uložené v databázi podobně jako u trezorů, ovšem maximálně po dobu pronájmu zvířete. Zde ale nastává malý problém: trezory uchovávají maximálně 100 různých předmětů (nepočítá se četnost stackovaných itemů jako 50x Houba XY na jednom políčku), zvíře má kapacitu mnohem větší, takže by se muselo vymyslet řešení optimální pro zachování rychlosti serveru ![]() Ale i tak nastávají problémy: Co když si pronajmu zvíře jen na hodinu a budu ho mít 4 hodiny? Řešení: Prodejce zvířete by to bral jako porušení smlouvy a po nějakou dobu by postavě žádný prodejce žádné zvíře nepronajal. Smrt zvířete? Řešení: Cena zvířete by se skládala z fixní částky (něco jako záloha za zvíře) + cena za hodinu Jako další řešení je koupě zvířete podobně jako koně dokud nezemře, jenže to je vpodstatě mobilní perzistentní trezor s větší kapacitou, cenově by to pak muselo vycházet mnohem víc než kůň ![]() |
Author: | Molly23 [ 10:47 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
vyprší nájem... spawn vymahačů dluhů. |
Author: | zachy [ 10:49 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Molly23 wrote: vyprší nájem... spawn vymahačů dluhů. Aspoň se využije to NPC Lorenzo ![]() |
Author: | Shaman88 [ 11:14 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád? |
Author: | Nalkanar [ 11:29 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Shaman88 wrote: A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád? Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení. Jinak jsem taky začínal jako crafter za mága bez síly na nosnost a musím říct, že krom drowů, Azhaelů a pádů serveru, se dá úplně v pohodě vše řešit s mulou za zády. Stačí to trošku rozplánovat a tak. |
Author: | kucik [ 11:31 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal. |
Author: | Bruciacullo [ 11:33 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
navíc nevím jestli by náš stařičký server snesl zdvojnásobení npc u severní brany ![]() |
Author: | Barbar321 [ 11:44 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
kucik wrote: Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal. Nebylo by tedy možné zavést aspoň nějaké zálohovací soubory pro obsah brašen tažných zvířat pro případy neočekávaných pádů serveru? Aby bylo takto možné získat zpět část věcí, které zvíře u sebe mělo? |
Author: | Shaman88 [ 11:57 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Nalkanar wrote: Shaman88 wrote: A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád? Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení. A vždyt tak je to řešený i nyní ne? Zaplatíš prachy a nikdo neřeší jestli to zvíře vrátíš...... |
Author: | Shaman88 [ 12:18 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
kucik wrote: Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal. A v čem je problém u perzistentních mul? Já si naopak myslím že je to vcelku snadné. |
Author: | Barbar321 [ 12:23 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Shaman88 wrote: Nalkanar wrote: Shaman88 wrote: A proč by sis nemohl zvíře rovnout koupit a na pořád? Protože pak by bylo logické, aby zvíře hnedka okamžitě stálo zase hromadu peněz, tak jako kůň výjde na 80k nebo trezor na 50k? Kdežto když nastavíš nějaké dočasné proplácení, tak i lowík sežene prachy a vždy jednou za čas dle potřeby vrátí mulu a zaplatí propůjčení. A vždyt tak je to řešený i nyní ne? Zaplatíš prachy a nikdo neřeší jestli to zvíře vrátíš...... Ano, je to tak. Nikdo neřeší, jestli zvíře vrátíš. Problém je v tom, že o tu mulu při restartu přijdeš (o koně doufám ne). Nejhorší tak zůstává nejistota náhodných restartů serveru, kdy ztratíš vše. Chápu to, že kdyby teď byly udělány perma zvířata za 100zl, budou všude v království pobíhat nějaký volové (jako v reálu, že? ![]() ![]() |
Author: | kucik [ 12:38 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Shaman88 wrote: kucik wrote: Kdyby bylo snadný udělat persistentní muly, tak už jsem to udělal. A v čem je problém u perzistentních mul? Já si naopak myslím že je to vcelku snadné. Jde o to zavést identifikaci těch mul, přiřazení ke správnýmu kontejnejru. Pak samozřejmě korektní uvolňování kontejnerů na zrušenejch mulách. Problém je ale hlavně se zachytáváním eventů jak může někdo něco na mulu přidat/sebrat. Co když z ní něco ukradne a když jí zabije. To hlavně nesmí vykazovat žádný chyby. |
Author: | Shaman88 [ 12:51 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Dyt to umí nwn automaticky ne? Tomu s kontejnery moc nerozumím...., já bych normálně udělal mulu jako npc a přímo to npc bych ukládal do databáze jako object a to bud při každém savu postavy nebo jen po nějakém čase po otevření inventáře té muly. |
Author: | kucik [ 13:17 02. Apr 2012 ] |
Post subject: | Re: Tažná zvířata |
Shaman88 wrote: Dyt to umí nwn automaticky ne? Tomu s kontejnery moc nerozumím...., já bych normálně udělal mulu jako npc a přímo to npc bych ukládal do databáze jako object a to bud při každém savu postavy nebo jen po nějakém čase po otevření inventáře té muly. No, neumí. To ukládání objektů v nwn je velmi primitivní. |
Page 1 of 3 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |