Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 00:22 23. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: ST: úprava kraftů
PostPosted: 07:41 05. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Měl bych návrh na úpravu systému kraftů. Přivedlo mě na tu myšlenku včerejší tvoření formy, kdy během vytváření 2ks jsem se přehoupl přes celý level a to jen principem povedlo x nepovedlo. Vždyť za tu dobu jsem musel veškeré suroviny už propálit několikrát.

Můj návrh tedy spočívá v tom, že bych nastavil každé pomocné kraftové surovině procenta, ze kterých by se postupně odebíralo. Koupený základ by byl nastaven na 100% a pokud nedojde ani k jednomu poškození během výroby, bude skrze tuto koupenou surovinu vyroben jeden výrobek. Pokud se nevede, bude se muset přikoupit další.
Např. koupím legury, začnu legovat kov. Prvních 5% se povede, legur zůstává 95%, druhých 5% se nepovede, legur bude už jen 90%. Ostatní se už povedou. Takto už nebude vytvořen prut, protože dojdou legury a prut bude na těch 95-ti %. Bude nutné koupit další legury a pomocí nich výrobek dokončit.
Druhým efektem by musela být úprava cen. Nákupní ceny doplňkových potřeb pro kraft by se musely snížit a výkupních ceny hotových výrobků u výkupčích by se zvýšily.

S takovou úpravou by se “rozevřely“ nůžky mezi kraftery (protože by bylo o dost obtížnější a finančně náročnější se nějakému kraftu naučit), zvýšila by se vzájemná komunikace mezi hráči (protože by se už každému nevyplatilo zasahovat do všech oblastí kraftu, ale spíš by si hotové výrobky kupoval), skutečně dobrým krafterům by se nyní už vyplatilo dělat opravdu dobré výrobky a ne si stěžovat, že na tom nic nevydělají, když mají zisk 3%.

Návrh by se dal do detailů propracovat (a to i s možnými ekonomickými dopady – i když na druhou stranu víc hlav víc ví). Toto je jen čistý nástřel pro zjištění stavů věci.

PS: chápu, že systém kraftů je velice komplikovaný, dotváří se a nové zásahy jsou obtížné, ale na druhou stranu jsem měl ten pocit, že se tu preferují reálné hodnoty běžného (středověkého) života.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 08:38 05. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 21:47 12. Mar 2010
Posts: 4674
Location: Kobka
1) Bohuzel, ale craft na Th je takovej, ze mu rozumi jen dva lidé. Jeden je v zahranici a druhý človíček nevím jak je tu moc aktivní.

2) Počkej na top vyrobky, kdy na jednom vyrobku stravis 4real hodiny. Sem tam ti padne server, budes muset delat vyrobky znova. Sem tam ti nekdo prijde ze chce po tobe ten a ten vyrobek (napriklad 2 vyrobky) a hned mas zabitych 8real hodin.
Ze zacatku se to mozna zna snadne, ale postupem casu ti ty vyrobky zaberou cím dal vice casu.

Co se týče obtiznosti (povedlo/nepovedlo), myslim ze to je tak dostacujici - muj nazor.

Ale nápad je to zajímavý. :wink:

_________________
O podtemnu se v posledních letech říká, že tam hrají samé čuňata a PKčka. Tento mýtus bohužel nemáme čas vyvracet, protože "JEDEME BOMBY!"

Dočasně mimo.
Jsem Žena!


Nhill'nue Zau'ndar
Anirrinths Zau'ndar
Izzrar Zau'ndar - ten druhej, nebo první


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 09:23 05. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
-darkvision- wrote:
1) Bohuzel, ale craft na Th je takovej, ze mu rozumi jen dva lidé. Jeden je v zahranici a druhý človíček nevím jak je tu moc aktivní.

2) Počkej na top vyrobky, kdy na jednom vyrobku stravis 4real hodiny. Sem tam ti padne server, budes muset delat vyrobky znova. Sem tam ti nekdo prijde ze chce po tobe ten a ten vyrobek (napriklad 2 vyrobky) a hned mas zabitych 8real hodin.
Ze zacatku se to mozna zna snadne, ale postupem casu ti ty vyrobky zaberou cím dal vice casu.

Co se týče obtiznosti (povedlo/nepovedlo), myslim ze to je tak dostacujici - muj nazor.

Ale nápad je to zajímavý. :wink:


Můj návrh se ani v nejmenším nedotkne doby výroby. Výroba bude trvat stejně dlouho, akorát nezkušení krafteři spotřebují víc všeho (lepidla a louhu na kůže, leštidla na kameny, legury na slévání atd.) Návrh směřuje k diferencializaci mezi samotnými kraftery, aby se mistr v oboru stal pouze někdo a ne všichni ve všem, takže vzájemný obchod poněkud odpadá. Zbude ti tedy buď investovat daleko více do získání praxe v kraftu, nebo si výrobky prostě a jednoduše kupovat od nějakého kraftera, který už mistrem v oboru je.

PS: pokud si někdo myslí, že to píšu, abych se zvýhodnil, tak věřte, že mám pouze základní postavu se základními znalostmi kraftů. Patřil bych tedy do skupiny, kterou by změna postihla nejvíce.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 09:41 05. Apr 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 12:51 12. Sep 2007
Posts: 1721
Location: Brno
Pár poznámek z pera milovníka řemesel:
Pomocná řemesla se párují či vícenásobí do různých hlavních craftů, takže pokud se prokoušu sléváním mám pootevčená vrátka ke kovařině, dřevařině, platnéřině, šperkařině, pokud se prokoušu keramikou mám pootevřená vrátka k zlatničině a kovačině, kůže, dřevo, drahé kameny atd. jsou ekvivalent. Doba učení řemesla je značně odlišná, zatím co já byť milovník řemesla učil postavičku na velmistrovskou úroveň kovařiny skoro rok, turboveverky a jiné obludky druhu Darkvision či Derken to přehobkaly do měsíce či dvou (ovšem o čas jak je psáno tu nejde). Takže co by dle mého měla úrava na svědomí, oddálení možnosti začít s řemeslem na vyšší úroveň z důvodu finanční náročnosti (dle mého špatně), prodloužení doby učení řemesla pro postavy, které se řemeslem začnou brzy a nemají naškudlený příslušný obnos v bance - na jednotlivé dílčí postupy si vydělávají mezihrami (dle mého špatně), nemožnost správně ocenit výrobek při výkupu NPC obchodníky (dle mého špatně), v konečném důsledku zvýhodnění již vyučených řemeslníků, proti kterým by nový neměl šanci z hlediska konkurenceschopnosti a tudíž by noví nevznikali (dle mého špatně).
Resumé za mě ..... návrh se mi nelíbí, ale rád si o řemeslech popovídám (popíšu) dále.

_________________
Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory
Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod
Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 09:58 05. Apr 2012 
Offline
Velmistr
User avatar
 Profile

Joined: 13:55 05. Oct 2008
Posts: 1491
-darkvision- wrote:
1) Bohuzel, ale craft na Th je takovej, ze mu rozumi jen dva lidé. Jeden je v zahranici a druhý človíček nevím jak je tu moc aktivní.

2) Počkej na top vyrobky, kdy na jednom vyrobku stravis 4real hodiny. Sem tam ti padne server, budes muset delat vyrobky znova. Sem tam ti nekdo prijde ze chce po tobe ten a ten vyrobek (napriklad 2 vyrobky) a hned mas zabitych 8real hodin.
Ze zacatku se to mozna zna snadne, ale postupem casu ti ty vyrobky zaberou cím dal vice casu.

Co se týče obtiznosti (povedlo/nepovedlo), myslim ze to je tak dostacujici - muj nazor.

Ale nápad je to zajímavý. :wink:


Co vím tak Craft je troška matiky a pak štěstí :D

_________________
Jake Buchar, Kybernautický detektiv
A když se to těm ouřadům na radnici nelíbí, můžou si strčit do tý svý zazobaný zadnice tenhle prostředníček a tak hluboko, až budou pištět jako prasata na líbánkách!

Azhael Morten Hbitý tiefling s vyššími zájmy, uctívač Helgarona a prince pekla Astarotha
Grombo Omborg Vychytralý půlkork s velikými ambicemi, PRASOBIJEC


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 10:00 05. Apr 2012 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Víceméně v tom nacházim stejné neduhy jako Theogil. Mnohem raději bych byl za model, kdy by crafter na vlastní učení nepotřeboval tolik financí a aby crafter nemusel k vlastnímu učení vyrábět tolik v podstatě nadbytečných výrobků.

V podstatě směry, kterýma bych se chtěl ubírat jsou:
* Snížit počet výrobků nutných k vyexpení řemesla.
* Snížit oběm gp které se craftem prostě protočí.
* Omezit NPC výkup tak, aby tvořil cca jen 30% prodeje PC craftera. Tzn. 70% výrobků na prodej hráčům, 30%NPC.

To jsou více méně cíle, jakým by bylo asi dobré, aby se craft ubíral, ale zatím takový model neexistuje.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 10:00 05. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Theogil I wrote:
Pár poznámek z pera milovníka řemesel:
Pomocná řemesla se párují či vícenásobí do různých hlavních craftů, takže pokud se prokoušu sléváním mám pootevčená vrátka ke kovařině, dřevařině, platnéřině, šperkařině, pokud se prokoušu keramikou mám pootevřená vrátka k zlatničině a kovačině, kůže, dřevo, drahé kameny atd. jsou ekvivalent.


A právě o tomto to ale je. Vše si zařídíš sám a nejsi závislý na nikom jiném. Mám za to, že tato hra má být o interakci jednotlivých hráčů a ne o samotářích. Neznáš vše? Kupuj si podpůrné výrobky. Odpovídá to víc realitě, nezdá se ti? V reálu taky neumíš vše, ale musíš zajít sem a sem, a by jsi sehnal to co sám potřebuješ ke svému řemeslu.

Theogil I wrote:
Doba učení řemesla je značně odlišná, zatím co já byť milovník řemesla učil postavičku na velmistrovskou úroveň kovařiny skoro rok, turboveverky a jiné obludky druhu Darkvision či Derken to přehobkaly do měsíce či dvou (ovšem o čas jak je psáno tu nejde). Takže co by dle mého měla úprava na svědomí, oddálení možnosti začít s řemeslem na vyšší úroveň z důvodu finanční náročnosti (dle mého špatně), prodloužení doby učení řemesla pro postavy, které se řemeslem začnou brzy a nemají naškudlený příslušný obnos v bance - na jednotlivé dílčí postupy si vydělávají mezihrami (dle mého špatně)


Jenže opět v tomto realita podporuje můj návrh. Žádný učený z nebe nespadl a vyučit se na mistra v oboru opravdu něco stojí. A to mluvím o jednom řemesle, zde máme umožněno stát se mistry ve všem. Opět jde o to, že tě nikdo nenutí jít si nakopat rudu, tu slejt a udělat si prut, když víš, že u toho propálíš desítku legur. Raději přijdeš za slévačem a domluvíš se na koupi již hotového prutu.


Theogil I wrote:
nemožnost správně ocenit výrobek při výkupu NPC obchodníky (dle mého špatně),


To jsem psal, že by se musely upravit i výkupní ceny (nahoru) a ceny vstupních surovin (dolu)

Theogil I wrote:
v konečném důsledku zvýhodnění již vyučených řemeslníků, proti kterým by nový neměl šanci z hlediska konkurenceschopnosti a tudíž by nový nevznikali (dle mého špatně).


Ano, toto i já vidím jako velkou slabinu návrhu. Na druhou stranu, co je špatného na tom, že existuje pár mistrů? Ti by na tomto systému profitovali, stejně jako v reálu a výcvik nových mistrů by byl tímto omezen (opět stejně jako v reálu). Dále se i nyní stává, že pár mistrů odchází na odpočinek a hráč začne s jinou postavou. Za cca rok reálného času y se tímto systémem řemesla diferencovali a mistři ve všech oborech by jednoduše už nebyli k mání.

Theogil I wrote:
Resumé za mě ..... návrh se mi nelíbí, ale rád si o řemeslech popovídám (popíšu) dále.


To jsem rád, protože o popovídání to právě je.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 10:42 05. Apr 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
Realita craftu je taková, že na začátku možná máš jen 3% zisku při tréninku, ale později, jak začneš dělat kvalitný výrobky, tak máš peněz dost. Netuším, kde jsi vzal to, že dobří crafteři mají zisk 3% za výrobek - to je blbost anebo výmluva nějakého supportera. Já si rozhodně z craftu žiju skvěle a to mi bylo kolikrát řečeno, že mám nízké ceny (tedy párkrát i to, že mám vysoké ceny, ale to bylo od blbečků, kteří si nevšimli, že craft se upravil od stavu před rokem nebo dvěma a vše nyní stojí jaksi o něco více).

Jasně, někdy člověk na jednom dvouch výrobcích udělá level. A zpočátku jich musí vyrobit třeba dvacet. Ale mě osobně už tak nějak příjde, že se dá očekávat, že u těžšího výrobku trvá déle než ho zpracuji, má celkově větší "výdrž" mezi stavem surovým a finálním, oproti těm snazším. Takže než zpracuji ten hodně kvalitní, pomalu opracovatelný výrobek, tak si ozkouším vícero pracovních postupů a nakonec z nich vyberu ten správný (úspěšné XP) a výrobek dodělám, načež zpětně zvážím, který postup byl v které části práce nejvhodnější (to je to získání lvlu). Vysvětlení to může být chatrné, ale osobně v tom vidím jistou logiku a hlavně to celkem sedne do reality craftu, kdy to nejsnazšží seženete na více místech a snadno a to nejlepší sháníte na jednom nebo dvouch specifických místech a není to žádná prdel.

Naučit se crafty není snadné, resp. je snadné naučit se to, na co má člověk vysoké vlasnosti, ale když se učíte třeba podpůrné řemeslo, na které nemáte ideální vlastnosti, tak je to dost těžké, čímž se obvykle otvírá možnost spolupráce mezi craftery.

Problém je, že zatím se žádní crafteři pořádně nezorganizovali, což není chyba craftů, ale když už tak chyba hráčů. Já jsem třeba zpočátku spolupracoval se slévačem a jen si dělal formy, brousil kameny a dělal hotové šperky. Problém bylo, když mi slévač odpadl a já nenašel jiného aktivní, čímž jsem došel k tomu, že jsem se slévařinu naučil (a ono na vyšším lvlu, když víte kam jít atd., je to otázka týdne - a to jsem to nijak moc nehrotil).


Líbí se mi současný craft (je relativně snadný na pochopení, má určitou logiku a dobrou provázanost, ceny mi příjdou úměrné rychlosti a možnostem učení atd.) a nijak výrazně bych neměnil nastavené zvyklosti ohledně učení, přísad apod. Argument se 3% ziskem je argument někoho, kdo ještě craft nezná moc v praxi. Promiň barbare, ale možná potřebuješ víc praxe před podáváním takovýchto návrhů ;)

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 11:07 05. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Nalkanar wrote:
Realita craftu je taková, že na začátku možná máš jen 3% zisku při tréninku, ale později, jak začneš dělat kvalitný výrobky, tak máš peněz dost. Netuším, kde jsi vzal to, že dobří crafteři mají zisk 3% za výrobek - to je blbost anebo výmluva nějakého supportera. Já si rozhodně z craftu žiju skvěle a to mi bylo kolikrát řečeno, že mám nízké ceny (tedy párkrát i to, že mám vysoké ceny, ale to bylo od blbečků, kteří si nevšimli, že craft se upravil od stavu před rokem nebo dvěma a vše nyní stojí jaksi o něco více).


Tyto informace mám odsud z fora. Osobně jsem toto nezjišťoval, výrobky v současné době dělám právě a jen na zjištění principu věci. I tak je to v návrhu jen vedlejší a dosti nepodstatná informace

Nalkanar wrote:
Jasně, někdy člověk na jednom dvouch výrobcích udělá level. A zpočátku jich musí vyrobit třeba dvacet. Ale mě osobně už tak nějak příjde, že se dá očekávat, že u těžšího výrobku trvá déle než ho zpracuji, má celkově větší "výdrž" mezi stavem surovým a finálním, oproti těm snazším.


Můj návrh ale toto nevyvracel. Jsi šperkař, dám ti příklad ze šperkařiny. Vezmeš kámen, vydoluješ z něj broušený drahokam, teď koupíš leštidlo a začneš leštit. Jednoduchá otázka. Kdo spotřebuje větší množství leštidla, mist pro kterého je tato záležitost banalitou nebo naprostý nováček, kterému prakticky vše padá z rukou? Je naprosto v pořádku, že na dvou výrobcích udělá level, ale také na to nutně musí spotřebovat víc všeho, než člověk, který výrobek dělá skoro se zavřenýma očima

Nalkanar wrote:
Takže než zpracuji ten hodně kvalitní, pomalu opracovatelný výrobek, tak si ozkouším vícero pracovních postupů a nakonec z nich vyberu ten správný (úspěšné XP) a výrobek dodělám, načež zpětně zvážím, který postup byl v které části práce nejvhodnější (to je to získání lvlu). Vysvětlení to může být chatrné, ale osobně v tom vidím jistou logiku a hlavně to celkem sedne do reality craftu, kdy to nejsnazšží seženete na více místech a snadno a to nejlepší sháníte na jednom nebo dvouch specifických místech a není to žádná prdel.


Ani na toto jsem nenarážel. Je pochopitelné, že vzácnější suroviny jsou méně dostupné, zisk zkušeností a náročnost opracování je v pořádku.

Nalkanar wrote:
Naučit se crafty není snadné, resp. je snadné naučit se to, na co má člověk vysoké vlasnosti, ale když se učíte třeba podpůrné řemeslo, na které nemáte ideální vlastnosti, tak je to dost těžké, čímž se obvykle otvírá možnost spolupráce mezi craftery.


A to je právě to, kam směřuje můj původní návrh. Aby vznikla vzájemná spolupráce mezi kraftery a aby nemusel každý umět všechny podpůrná řemesla na vysoké úrovni.

Nalkanar wrote:
Problém je, že zatím se žádní crafteři pořádně nezorganizovali, což není chyba craftů, ale když už tak chyba hráčů. Já jsem třeba zpočátku spolupracoval se slévačem a jen si dělal formy, brousil kameny a dělal hotové šperky. Problém bylo, když mi slévač odpadl a já nenašel jiného aktivní, čímž jsem došel k tomu, že jsem se slévařinu naučil (a ono na vyšším lvlu, když víte kam jít atd., je to otázka týdne - a to jsem to nijak moc nehrotil).


Určitě by se toto dalo vyřešit také. Cech by založit šel, v nejhorším poslouží nástěnka na nabídku podpůrných služeb či odprodej kvalitních finálních produktů. Jednoduše by se pak zjistilo, na koho je možné se v dané oblasti obrátit

Nalkanar wrote:
Líbí se mi současný craft (je relativně snadný na pochopení, má určitou logiku a dobrou provázanost, ceny mi příjdou úměrné rychlosti a možnostem učení atd.) a nijak výrazně bych neměnil nastavené zvyklosti ohledně učení, přísad apod. Argument se 3% ziskem je argument někoho, kdo ještě craft nezná moc v praxi. Promiň barbare, ale možná potřebuješ víc praxe před podáváním takovýchto návrhů


Však v pořádku, není to můj argument ony 3%. Je převzatý. V podstatě se ale jedná pouze o vedlejší informaci v mém návrhu. Můj návrh jednoduše spočívá v tom, že se budou jinak spotřebovávat pomocné materiály, které se kupují u správce dílny. Návrh může přinést lepší komunikaci mezi kraftery a hlavně z reálného života nebude umět každý všechno na vysoké úrovni.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 11:12 05. Apr 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
Pokud jde o spolupráci mezi craftery, tak ta šla vyvinout i teď. Ale nikomu se do toho výrazně nechce a je to jen o hráčích, nikoliv o systému, a jejich ochotě se zorganizovat, navzájem si vyřešit férové ceny, aby se jim ta spolupráce vyplácela atd. Systém tomu teoreticky může napomoct, ale prakticky je jedno jaký dáš systém, pokud se na sebe hráči nebudou moct spolehnout, protože se nedomluví.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 11:37 05. Apr 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Nalkanar wrote:
Pokud jde o spolupráci mezi craftery, tak ta šla vyvinout i teď. Ale nikomu se do toho výrazně nechce a je to jen o hráčích, nikoliv o systému, a jejich ochotě se zorganizovat, navzájem si vyřešit férové ceny, aby se jim ta spolupráce vyplácela atd. Systém tomu teoreticky může napomoct, ale prakticky je jedno jaký dáš systém, pokud se na sebe hráči nebudou moct spolehnout, protože se nedomluví.


Ano, je pravda, že spolupráce se dá vyvinout i nyní. Opět to ale není ten hlavní cíl, ke kterému jsem mířil (jen vedlejší i když vhodný). Mým návrhem by systém velice podporoval vzájemnou spolupráci a přitom by stále zůstávalo vše, co odpovídá realitě. V životě také není jeden člověk mistrem ve všem, ale třeba jen v jedné věci a v několika dalších jen průměrný. Přeneseno sem, na vysoký level dosáhne většina jen v jedné disciplíně (vesměs odpovídající vlastnostem postavy) a podpůrné jen na nižších levelech. TOP polotovary by si holt musela část hráčského pléna kupovat od mistrů řemesla.
Nebojím se toho, že když by nějaký mistr odpadl, že by ho v blízké době nezastoupil někdo jiný. Hlavně by tímto vznikla nějaká diferencializace, což by opět odpovídalo realitě.

PS: můžeš si opravdu být jistý, že to nedělám pro svůj vlastní prospěch. Narazil jsem na zajímavost (odlišnost od reality), zamyslil jsem se nad tím, vyšel z toho návrh, který zde předkládám. Nic víc, nic míň.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 11:40 05. Apr 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Vzájemnou spolupráci mezi craftery by nejvíc podpořilo to, že by se každá postava mohla naučit maximálně jedno základní řemeslo a jedno specializované.

Ale to by bylo zas omezení pro ty, které craftit prostě baví.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 11:40 05. Apr 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
Hra má být zábava především. Craft sám o sobě už pak zábava moc není, takže bych to nehrotil dalším "bržděním".

JF Payne - s tím jdi víš kam ;)

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 11:42 05. Apr 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Já jenom říkám, co by reálně "donutilo" craftery spolupracovat. Jinou alternativu, která by šla "reálně" uskutečnit, nevidím.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: úprava kraftů
PostPosted: 11:42 05. Apr 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:24 23. Jun 2007
Posts: 6754
Location: Severní okraj Středozemě
Barbar321 wrote:
... Přeneseno sem, na vysoký level dosáhne většina jen v jedné disciplíně (vesměs odpovídající vlastnostem postavy) a podpůrné jen na nižších levelech. TOP polotovary by si holt musela část hráčského pléna kupovat od mistrů řemesla.
Nebojím se toho, že když by nějaký mistr odpadl, že by ho v blízké době nezastoupil někdo jiný. Hlavně by tímto vznikla nějaká diferencializace, což by opět odpovídalo realitě....
Tak přesně toho co popisuješ se bojím. Na Thalii nehraje taková populace crafterů, a navíc vidím problémy i po RP stránce, aby si navzájem postavy "sedly". To co popisuješ by vedlo akorát k tomu, aby si "top" crafteři založili pro každý podpůrný craft jednu extra postavičku navíc a si polotovary "předávali".
Už vidím, jak se elfové/trpaslíci, případně mágové/hraničáři celí žhaví domlouvají na vzájemné "vnucené" spolupráci.

_________________
Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder)
Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3)
Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2)
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ)
Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 37 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits