Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 17:58 27. Apr 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 11:38 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Tak... nevěřícím to musím prostě natvrdo vlepit na fórum:

DG v PM wrote:
Je třeba si uvědomit, že náhled na některé magické praktiky je věcí IC jednotlivých postav (PC i NPC), resp. frakcí. Je známo, že mezi Církví světla a Azurovou věží existují značné "neshody" v tom, co je přípustné a co ne. Církev by nejradši zakázala všechno co jen trochu smrdí magií (nejen nekromancií), ale nemá příslušnou pravomoc. Typickým příkladem je očarování pomocí duší, proti němuž Církev poměrně brojí. Nicméně to je v kompetenci arcimága.

Čili to jestli je něco povolené nebo ne, může být závislé od postavení dotyčného; co je povoleno mistru Azurové věže, není povoleno potulnému cikánovi; nachytá-li jej inkvizice v ruce se svitkem, který jen trochu zavání nekromancií, ubohý kočovník tratí hrdlo ani nevzdechne, zatímco s mistrem Věže nic takového udělat nejde.

Obecně se za nekromancii považují praktiky manipulující s mrtvými (oživování nemrtvých, tvorba golemů), znesvěcování hrobů, povolávání některých outsiderů atd. Ale pokud jsi někdo bez společenského statusu pak jsi samozřejmě v nebezpečí, že na tebe dopadne ruka příliš horlivého inkvizitora.



Moje otázka byla směřovaná jen krátce k prodeji magických svitků a pak více k nekromancii a jak to s ní přesně je (přecijen chrámy nabízí třeba obnovy, což jsou nekromantská kouzla atd.). Jasně tady vyplývá, že Církev a tedy hlavně Inkvizice jde po všem, co je jen trošku magické. A pak že určité věci jsou povoleny spíše jen, pokud máte určitý status, jinak si na vás Inkvizice nejspíše snadno došlápne.

Jon a motivace: samozřejmě, že se postava chce zapsat, ovlivnit dění, podělit se o znalosti a něco někoho naučit, apod. Jenže třeba můj charakter musí řešit následky každého svého činu, není to postava paladina, kterou každý vítá, ale mají ho lidi víceméně za něco "abnormálního" a možná i odporného. A kór když má Ali rodinu, tak si nemůže dovolit jít po hlavě do rizika.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 11:43 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 12:51 12. Sep 2007
Posts: 1721
Location: Brno
Oprostím se od těch tří méně souvisejících příspěvků (edit. Nalkanar mě předběhl, myšleny ty tři nad ním) výše a zkusím napsat co si myslím. Budu psát heslovitě až zkratkovitě, protože, když to rozvádím, neubráním se pocitové složce a antipatiím, což k ničemu nevede.
Desmond wrote:
Dobré odpoledne,

zajímají mě vaše názory, nápady a připomínky k momentálnímu stavu okolo npc/hráčských spolků.

Rád bych na Thalii viděl vícero hráčských uskupení, protože k dnešnímu dni máme aktivních gild opravdu jen několik. Což je dle mého soudu docela škoda. Co za tím stojí? Málá motivace? Nedostatek vhodných hráčů? Nebo o to prostě a jednoduše nestojíte?

S tím souvisí i má druhá otázka.

Mnozí z vás si jistě pamatují dobu, kdy bylo možné stát se členy npc organizace a využívat výhod z toho pramenících. Hráči takový stav vítali, pro nás DM to bylo neudržitelné. Přišla změna, posun k modelu, který funguje doteď. Doneslo se mi, že právě tohle vám přijde jako největší kámen úrazu. Tak jak je to? Jak byste systém, vylepšili ... změnili, aby byl více nakloněn rozvoji vašich postav?

A na to přímo navážu s poslední otázkou :

Jak hodnotíte otevřenost světa k "postupu" vašich postav na vyšší stupínky společenského žebříčku.

- NWN je hra na hrdiny, na Thalii hrdinové nejsou a nechce se aby byli
- absence NPC spolků do nichž by se mohl hráč přidat a krátký čas, vyčleněný k zábavě, hezky prožít při zábavné smysluplné hře
- nesrozumitelné, rozsáhlé a neúplné reálie omezující naprosto vše - od vzniku a vývoje postav až po spolčování a zábavné hraní (po pročtení tohoto vlákna to nejspíše nejsem jen já, komu je nepříjemný diktát a přístup "buď budeš hrát co chci já a jak já to chci nebo si hrej jak chceš, ale máš utrum a bude k tobě přistupováno jako k plebzu").
- odměna pokud je, je mizivá, naproti tomu systémové a IC postihy jsou krajně demotivující
- orientace na HCRP hráče a spolky (pamětníci vědí, že to tak nebývalo a fungování posledního drowského klanu, před jeho rozpuštěním je důkazem toho, že i ne HCRP přístup dokáže zabavit spousty lidí)
- zapomnělo se že NWN je hra a jako taková má sloužit ke hře a zábavě, nikoli k naplnění ambicí jednotlivců čí určitých skupin
- neúcta k času hráčů, který stráví se svou postavou – mluvíme klidně o měsících či roce (objasnění: městský vobejda v klidu vytře zem s velmistrem řemesla jen proto, že ve vobejdovi je DM a v řemeslníkovi je převtělen „jen“ hráč)


A abych nebyl jen kritický tak zkusím pár návrhů:

- otevření alespoň základních NPC spolků pro PC, kde by PC měli pocit zázemí silné organizace, která jim pokryje záda, smysluplnosti svého počínání a směru, kterým je možno pilně se ubírat
- ponechat možnost založit čistý PC spolek (samozřejmě dle pravidel)
- v rámci těchto spolků umožnit hráčům postupovat alespoň po interním žebříčku hodností, když okolní svět jim není ochoten toto nabídnout
- navodit pocit, že společné úsilí je skvělé, záslužné a bude odměněno (viz. orčí invaze, která mě oslovila – je to sice plytké téma, ale o to více může být zábavné, dle mého je v jednoduchosti síla)

No doufám, že to nebude bráno příliš osobně, ale pouze jako názor hráče. Děkuji Desmondovi, že nám dal možnost se k tomuto tématu otevřeně, na veřejných stránkách, vyjádřit.


Díky za váš čas.

Des

Ps.: i když se to k tomu přímo nabízí, nejedná se o flame! Chovejte se podle toho. Stejně tak zde nebude tolerován spam ani trolling.

_________________
Theogil Mistrovské ostří - strážce králova pokladu, kovář v Ivory
Boindil - trpasličí zvěd, velký čtenář a lenochod
Wahibah Zafirah al Talibah - dědic dračího odkazu, strážce legend


Last edited by Theogil I on 11:51 03. May 2012, edited 2 times in total.

Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 11:43 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Ali je měšťan. To je dost vysoko, podle mě.

A nevidím nic iracionálního na tom, co DG napsal.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 11:49 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
1) neřešíme tu jen Aliho a jeho postup na společenském žebříčku, no ne?

2) tohle jsem řešil začátkem prosince, Ali je měšťan až od února/března.

EDIT: iracionální to nejspíše není, ale zamysli se nad tím, že byli zrušeny svitky 6. a vyššího kruhu a hodně postav je nachází a jen je prodají k NPC. Nebylo by lepší obchodovat s nimi mezi hráči? A najednou dojdeš k tomu, že ti za něco takového můžou pojet postavu kdo ví jakým způsobem = kopanec do ... = ztráta motivace, snaha o přežití

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:11 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
1) Aliho řešíme, protože citovaná PM se vztahuje k jeho konkrétnímu případu.

2) Tak to udělám tak, aby se to žádnej inkvizitor nedověděl, ne? :))

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:14 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Tak tedy řeš Aliho bez křídel neměšťana.

Problém je, že pokud to budeš dělat potichu (což třeba dělám, třeba ne), tak to má příliš velké šance skončit jen u toho, že rozdáváš svitky IC přátelům (někteří hráči OOC přátelům).

Pointa milý Joníku je ta, že postava (a hráč) měla zájem něco vytvořit, nabídnout světu něco navíc a místo toho se stalo co? Bylo naznačeno, že pokud to udělá, může pravděpodobně počítat hlavně s negativními následky. A to je to, o čem tu mluvím.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:22 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Aha! Teď rozumím :) Jsme zpátky u té motivace, no. Já v té PM od DenGrasse ale vidím i naznačenou cestu, kudy by ses měl při svém snažení ubírat, aby ty negativní důsledky nenastaly.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:23 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
A já vidím představu rozdupanou v prach a jelikož moje postava nemá potřebu se tajit, jak zločinec, tak proč by měla hledat nějaké boční cestičky?

Každý to vidí jinak, ale ty jsi takový milovník DM ;)

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:30 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Tak nemusí se krčit, žejo. Stačí, aby založila nějakou magickou organizaci pod Azurovou věží a je z obliga.

Já jsem jen milovník konstruktivního přístupu ke hře, a taky se snažím nejdřív analyzovat, co zlýho může bejt u mě, než budu svalovat vinu za neúspěch na druhý.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:32 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
:lol: :lol: :lol:

Tam opět nevyhovuje moje postava, ale je to v řešení... zatím to nevypadá jako úplně prohraná bitva...

EDIT: a ono to člověka už při nějakém pátém zamítnutí přestává bavit...

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:46 03. May 2012 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
DG v PM wrote:
Je třeba si uvědomit, že náhled na některé magické praktiky je věcí IC jednotlivých postav (PC i NPC), resp. frakcí. Je známo, že mezi Církví světla a Azurovou věží existují značné "neshody" v tom, co je přípustné a co ne. Církev by nejradši zakázala všechno co jen trochu smrdí magií (nejen nekromancií), ale nemá příslušnou pravomoc. Typickým příkladem je očarování pomocí duší, proti němuž Církev poměrně brojí. Nicméně to je v kompetenci arcimága.

Čili to jestli je něco povolené nebo ne, může být závislé od postavení dotyčného; co je povoleno mistru Azurové věže, není povoleno potulnému cikánovi; nachytá-li jej inkvizice v ruce se svitkem, který jen trochu zavání nekromancií, ubohý kočovník tratí hrdlo ani nevzdechne, zatímco s mistrem Věže nic takového udělat nejde.

Obecně se za nekromancii považují praktiky manipulující s mrtvými (oživování nemrtvých, tvorba golemů), znesvěcování hrobů, povolávání některých outsiderů atd. Ale pokud jsi někdo bez společenského statusu pak jsi samozřejmě v nebezpečí, že na tebe dopadne ruka příliš horlivého inkvizitora.


V čem je tato odpověď diktátorská, ničíci hru, zamítající a podobně? Nic takového tam nevidím. DG jen odpověděl, jak se na svitky v Karatha nahlíží a co může postavu potkat. Nikde nevidím, že by svitky zakazoval prodávat nebo postavě něco nařizoval.

IC svět má nějaké zákony a pravidla, které je třeba respektovat (v rámci POSTAVY, neplést s HRÁČEM), pokud se postava nechce dostat do konfliktu s vládnoucí frakcí v dané oblasti. Pokud je porušuje, do konfliktu se dostat může (pokud se na to přijde), nebo nemusí (pokud to dělá šikovně), poté musí počítat s příslušnými následky.

Přijde mi to, jako kdybys napsal, že chceš v Podtemnu založit Deia-Anangovu církev a DG ti odpověděl, že tě za to nejspíše zabijí, pokud se na to přijde. To samé je snažit se v Karathe prodávat svitky s nekromancií.

Takže tu opravdu nevidím žádné diktátorství, spoustu hráčů si plete diktování hry s upozorněním na reakce světa a nejsou schopni nést IC následky za IC činy svých postav.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:48 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
V tom, že mi nešlo o nekromantské svitky primárně, ale celá odpověď říká, že manipulace s magií je něco, co je Inkvizici trnem v oku, takže i normální prodej ne-nekromantských svitků zavání hromadou problémů, kdy záleží hodně na libovůli toho či onoho Inkvizitora, takže prostě celkem bezdůvodně můžu přijít o postavu.

Děkuji, nechci.

EDIT: a zároveň tímto vyvracím ty Desmondovy prázdné řeči o tom, jak o žádné nenávistí takové neví... už ví. Divné je, že se to člen týmu musí dozvědět od hráče.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:54 03. May 2012 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Nalkanar wrote:
V tom, že mi nešlo o nekromantské svitky primárně, ale celá odpověď říká, že manipulace s magií je něco, co je Inkvizici trnem v oku, takže i normální prodej ne-nekromantských svitků zavání hromadou problémů, kdy záleží hodně na libovůli toho či onoho Inkvizitora, takže prostě celkem bezdůvodně můžu přijít o postavu.

Děkuji, nechci.


Stále nevidím nic na tom, že by něco zakazoval dělat či nařizoval dělat něco jiného, jen upozornil na rizika a vlastně i nastínil cestu, jak by toho šlo dosáhnout legálně (přes Azurové mágy). Navíc kdo tvrdí, že se ty svitky musejí prodávat přímo v Karathe? Někdě v Kel-A-Hazru nebo v horách by nad tím neštěkl ani inkvizitorský pes.

Budu se opakovat, ale musíte se naučit, že postavy nesou za své činy následky. Nikdo tě nenutí to ta to dělat, jen každá akce má většinou i reakci.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 13:00 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 17:07 12. Nov 2008
Posts: 2163
Location: Praha
Navíc, nemusí je prodávat přímo Ali. Může jednat přes prostředníka a částečně tak odvrátit nebezpečí.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 13:01 03. May 2012 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
G-ladiator wrote:
Navíc, nemusí je prodávat přímo Ali. Může jednat přes prostředníka a částečně tak odvrátit nebezpečí.


To by se ale musela vyvinout snaha. Hráči zřejmě chtějí předem 100% jistotu úspěchu bez námahy. Jinak si to neumím vysvětlit.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 115 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits