Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 08:47 28. Apr 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:36 03. May 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 01:53 05. Dec 2010
Posts: 4507
Location: Land Down Under
Jen nevím, proč nutně výhody nějakého spolku musí vycházet z nevýhod jednotlivce. To se musí brát motivace něco tvořit tím, že pokud nic nevytvořím budu trpět?

Je snad v zájmu řemeslnického cechu, aby byl vyhledávaný protože tam budou sehraní hráči, kteří budou přijímat další, pokud jim mají co nabídnout, aby byl svižný svěr poptávkových surovin, svižná výroba věcí na zakázku jak od NPC/DM tak od PC a tím si získali jméno a byli vyhledávanější než jednotlivec

Ale tady se to hned pojme jak u komoušu, namísto kvalitní řemeslnické práce vytvoříme cechy a jejich výhody založíme na tom, že všem ostatním zakážeme podnikat na vlastní pěst

proč je tu veškeré myšlení tka strašně naruby? já už vás fakt nechápu, to má být jako ten světlý motivující krok pro nás hráče, abychom začali něco tvořit?

_________________
Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo

Pain is temporary. Victory is forever.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:39 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:24 23. Jun 2007
Posts: 6754
Location: Severní okraj Středozemě
to Ghost: Vidím v tom moc skriptování za málo muziky. Ale třeba se pletu :oops: .

k řemeslníkům: Výhody 1) cechovní trezor (tj. až čtvrtý trezor pro postavu, aka banka-dílny-byt-CECH) - ok
2) levnější suroviny jsou relativní, malá sleva je fajn bonus, velká zneužitelná...už vidím, jak "členové" cechu vynášejí a prodávají ven ve "velkém" :lol: :lol: , když z toho bude koukat "vejvar" :wink: .
3) glejt "zdarma" - ok
4) právo "vyhodit" někoho z necechu od plné kovadliny - ok :twisted: :twisted:
5) "státní" zakázky - ok, i když je to práce pro DM, nejspíš by se šiklo to dělat přes nějaký topic - město poptává to a to, cena je tolik a tolik, OOC je třeba vyrobit to a to, příklad: "Canisová mladší poptává nové kotce pro čoklíky. Je třeba vyrobit 20 pevných klecí. Cena činí "náklady+50% zisk" (OOC 20x deska se železného dubu, 100x prut železa, 30x lepší kůže). Případně Inkvizice chce 20 ks motlitebních škapulířů, šperkař musí vyrobit 20x náhrdelník s ohnivým achátem, cena blabla. Hráč pak napíše že to vyrobí a DM to pak "srovná". I když možná by stačilo jen udělat screeny na forum na dukaz splnění zakázky a pak to prodat NPC.

Určitě bych "Cechařům" nedával nic diskriminačního - rozbije/přesune se tím maximálně komunita postav v dílnách. Viz dění za "války s Isilem", kdy byli crafteři "vyhnáni" do ostatních dílen (Alw/Kel) a do Karathy jezdili akorát prodávat výrobky (jinde nejsou výkupní stolky).

_________________
Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder)
Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3)
Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2)
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ)
Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:40 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Prasokralik wrote:
Ale tady se to hned pojme jak u komoušu, namísto kvalitní řemeslnické práce vytvoříme cechy a jejich výhody založíme na tom, že všem ostatním zakážeme podnikat na vlastní pěst

proč je tu veškeré myšlení tka strašně naruby?


Grin wrote:
S tim remeslnickym cechem bych to videl spis na to ze clen by mel vyhody nez neclen nevyhody.


J.F.Payne wrote:
Co navrhoval Grim jako další výhody se mi líbí. Stejně tak po úvaze souhlasím s tím, že lepší poskytnout členům menší výhody, než nečlenům nevýhody oproti stávajícímu stavu.


Jinak nechápu, Prasokraliku, co konrétně ty od spolků čekáš? Proč by měly vůbec být, kdyby žádné zvýhodnění proti jednotlivcům neměly?

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:47 03. May 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 01:53 05. Dec 2010
Posts: 4507
Location: Land Down Under
Spolek je od otho aby si výhody vytvořil sám. Jestli ti uskupení lidí, kteří táhnou za jeden provaz nepřijde samo o sobě jako výhoda a potřebuješ k tomu svatej oheň za zadkem, pak chápu že máš asi jiné představy

od dm bych čekal že zařídí, aby si spolek časem mohl udělat jméno svými VALSTNÍMI skutky a taky to, aby ve výsledku, pokud si to zaslouží, měl nějaký respekt u npc

nejsou třeba milionová systémová řešení, stačí jen aby se o spolku vědělo

sorry že moje představa je asi v naprostém rozporu se tvým spolkem, kdy bohužel vlastně nikdo neví, co paladini dělají, protože to stejně vůbec není vidět vyjma občasných hlášek ve zprávách z karathy, které stejně nikomu nic neřeknou, viz mrtvý lich... wtf, viděl toho licha vůbec někdy někdo? působil někde nějaké nepříjemnosti?

pak se taky nediv, že se na tebe a tvůj post inkvizitora dívají lidé skrz prsty, protože jsi vp odstatě neznámá a nic neříkající postava s vyjímkou okruhu pár lidí, se kterými hraješ

když se řekne berserk nebo azhael, každý hned ví o koho jde a to nemusí mít ani spolek

když se řekne johanes, vybavím si "jo to je ňákej ten paladin" a když se řekne inkvizitor tak spíš než hráčská postava mě na mysli vykane DG a jeho NPC for NPC play které se hráčům úspěšně vyhýbá (pokud zrovna někoho neupaluje)

Ti noví vlci, to je aspoň spolek. Nemusí mít za zadkem dm a stejně si už pomaličku budují jméno, takoví by se měli podporovat

_________________
Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo

Pain is temporary. Victory is forever.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:54 03. May 2012 
Offline
Urozený
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 17:07 12. Nov 2008
Posts: 2163
Location: Praha
Tohle se víceméně řeší ve SPAMu, ale pokud se nepletu, tak Jonův spolek nezačal DM questem, ten se nachomýtl později, nebo ne?

A to, co navrhujeme je, jestli jsem dobře pochopil, smíšený spolek , ve kterém figurují jak PC, tak NPC.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:55 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
S tím jdi do spamu. Prasokrálík má pravdu. Nekazit lidem nápady a pak si jich trošku všímat a nechat je si vybudovat další reputaci.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:58 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Bože můj, jasně že si to nepředstavuju tak, že se řekne "Tááák, a teď je v Karathě cech řemeslníků a má tyhle a tyhle pravomoce". Vyznělo to snad z něčeho co jsem napsal?
Lidi pokládali nápady, jak by takový spolek mohl fungovat, čeho by mohl dosáhnout... ach jo.

Kromě toho, nevím, kde se bere představa, že máme DM neustále za zadnicemi.

Není vidět co děláme? Hmm... hmm... jenže když něco vidět je, tak se ozve prskot a svalí se tuna hoven na mou hlavu. Díky, nechci.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 21:10 03. May 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Co já tady čtu je "dejte nám to a ono" prokládané "jestli to bude tak nebo onak, tak na to prdím" s případným náběhem na flame. Přidanou hodnotu, kterou by to přineslo osobně nevidím. Buď budou gildy s výhodami a potom bude "nefér", že v nich nemůžou být všichni, nebo budou gildy bez výhod a potom nebudou mít lidi důvod do nich vstupovat. Buď bude gildu táhnout DM, což vede do pekel (protože DM se na to dřív, či později vybodne), nebo hráč. Ale ta situace, kdy existují spolky vedené hráčskými postavami, které se o něco snaží - to tu přece je.

Nevím, možná sem úplně mimo, ale já prostě nevidím možnost, jak uspokojit všechny spolu s tím, aby na to nějaké DM mělo nerv.

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 21:16 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 17:31 22. Jan 2012
Posts: 5998
Location: Nový Jičín / Brno
No, mám dojem, že takhle se nikam opravdu nedobereme. Nápady by byly, ale je potřeba je trochu sjednotit a připomínky spojit s jasně ucelenými nápady, jak by to šlo jinak.

Proto navrhuji následující:
Založit nové vlákno/vlákna, která by byla jasně strukturovaná:

1) Výchozí příspěvek, který by někdo sepsal z prozatímních nápadů tak, aby celkový mechanismus dával komplexní smysl

2) Souhlasný příspěvek:

Ano

Nápady: Souhlasím s tím a mohlo by to tak být, já bych jen ještě doplnil tohle a tohle, ale obejdu se i bez toho...

3) Nesouhlasný příspěvek:

Ne

Důvod: S tímhle nesouhlasím, protože by to bylo moc komplikované a nehratelné...

Řešení: Udělal bych to takhle...
____________________________________________________________________________

Příspěvky s jinou strukturou než tato by byly mazány.
Ve výsledku by se "Výchozí příspěvek" upravoval tak dlouho, než by se na něm shodla alespoň většina zúčastněných hráčů. Tohle je samozřejmě jen návrh, hlavní a konečné slovo by měl tým.
Klidně se založení takového vlákna ujmu sám, jen bych chtěl slyšet, jestli to bude vůbec mít smysl (například názor člena týmu).

_________________
"Všechny hranice jsou konvence, které čekají, až je někdo přesáhne. Někdo může přesáhnout konvenci, pokud mu k tomu někdo jiný vydá podnět." David Mitchell, Atlas mraků
"But what do we have left once we abandon the lie? Chaos. A gaping pit waiting to swallow us all.”


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 21:21 03. May 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Pro dnešek zamykám. Nejsem spokojen jakým směrem se diskuze začíná odvíjet. Pokud to takhle bude pokračovat dál, akorát se celá diskuze totální zazdí a to zajímavé co zde padlo skončí pod tunami prachu.

Popřemýšlím o tom, co psal Aulus. Líbí se mi to.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 14:48 18. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Opět otevřeno pro diskuzi. Konkrétní návrhy možných řešení prosím sem http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?p=149654#p149654. Tak se snad vyvarujeme tomu, že je ztratíme pod nánosem ostatních příspěvků.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 11:19 19. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Proč nejsou spolky, aneb Nalkův teoretický souhrn:
1) Málo zapojení postav do dění ve světe, aneb každý je tu jen pobuda, odpad apod., pokud zrovna nevybere něco, co v dané části světa má význam (církev Světla apod.)
2) Příliš mnoho rizika při dělání čehokoliv, aneb upálíme vás, hodíme do vězení apod., když se jen pokusíte dělat to či ono (prodej svitků x Inkvizice nemá ráda mágy)
3) Nedostupnost reálií - je těžké něco vymýšlet, zkoušet provázat apod., když většina reálií je u DG v hlavě a nikoliv na webu -> DG musí konzultovat asi hafo lidí do týdne, což ho zbytečně vytěžuje
4) Neochota a netrpělivost hráčů - co nejde zařídit hned, to nemá smysl a jdu radši vykosit dung
5) Nedostatek času a neochota DM
6) Spory mezi hráči a flamování mezi spolky (paladiné vs Meynolds)
7) Neziskovost spolků - malý společenský postup, náročnost časová, případně i finanční apod.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 15:08 19. Jun 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 10:27 08. Mar 2011
Posts: 326
Nalkanar wrote:
2) Příliš mnoho rizika při dělání čehokoliv, aneb upálíme vás, hodíme do vězení apod., když se jen pokusíte dělat to či ono (prodej svitků x Inkvizice nemá ráda mágy)
S tímto tvrdě souhlasím. I vyjít z města je na Thalii příliš riskantní. Někteří hráči jsou rádi, když jejich postavy končí upálené, zmrzačené, oloupené, podříznuté, zavražděné, zmučené, posedlé démonem či zavřené ve vězení, ale pochybuji, že by to vyhovovalo všem.

Nalkanar wrote:
3) Nedostupnost reálií - je těžké něco vymýšlet, zkoušet provázat apod., když většina reálií je u DG v hlavě a nikoliv na webu -> DG musí konzultovat asi hafo lidí do týdne, což ho zbytečně vytěžuje
Souhlasím.

Nalkanar wrote:
4) Neochota a netrpělivost hráčů - co nejde zařídit hned, to nemá smysl a jdu radši vykosit dung
Bohužel patřím také k těm netrpělivým. Nechodím do hry o něco usilovat, jdu si pěkně zahrát. A na to by mi teoreticky měla stačit půl hodina až hodina. (Z dávné minulosti si vzpomínám i jak jsem hrál RP asi deset minut a byl z toho uspokojený na celý zbytek dne.) Co nejde zařídit do půl hodiny, to pro mě nemá smysl, protože znám činnosti, které mají poměr užitné hodnoty pro hráče ke strávenému času mnohem vyšší.

Nalkanar wrote:
5) Nedostatek času a neochota DM
DM jsou jen lidé a nedostatek času a neochotu bych jim nevyčítal. Sám nemám čas a bývám neochotný. Spíš se mi nelíbí, kolik věcí vyžaduje DM asistenci. S tím by snad hráčské spolky mohly pomoci.

Nalkanar wrote:
6) Spory mezi hráči a flamování mezi spolky (paladiné vs Meynolds)
Spory mezi hráči jsou a budou (ať už spolky budou nebo ne) a jsem přesvědčen, že je třeba je řešit OOC, protože spory mezi hráči nejsou spory mezi postavami. Jak se vyřeší, záleží na konkrétních hráčích. Diskutovat o tom předem nemá smysl.

_________________
Ester Krejčí -- Moje vinná réva, sestry Janů, Vojtěch Verner, Jana Zlomilová a další. Netradiční inteligentní seriál z prostředí gymnázia.
<Aktivita ve hře: neaktivní>
                                                                                                                                
[Desatero přikázání pro role-playera]   [Hry na hrdiny: Teorie RPG]


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 21:09 19. Jun 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Všechny návrhy spolků co tady byli jsou přiliš neutrální. Jako takové nabízejí zábavu zejména pro lidi kteří jsou součástí toho spolku, s dlouhodobého hlediska to začne časem zkomírat, protože spolek si hrabe na svém vlastím uzavřeném písečku a není schopen, resp. nechce mít interakce s jinymi spolky či hráčskými strukturami.

Obecně bych řekl, že spolky by měli vznikat a také zanikat čistě hráčskou rukou... tzn. skupina hráčů kteří se ženou za nějakým cílem by měli získat status spolku. Nejdůležitější na spolku je právě jeho cíl, skupina mágů co je zavřená ve věži a bádají nad nesmrtelností brouka možná má nějaký cíl... ale není to to pravé.
Nejlepší cíle jsou ty, které jsou dlouhodobé a nejlépe ještě naráží do stávajích reálií, popřípadě ten cíl si odporuje s cílem nějaké jiné frakce či spolku.

Bohužel na Thalii to je komplikovanější. Prvně by to chtělo vyřešit příčiny toho, proč nemá smysl zakládat spolky...
-Dokud nebude možné z hráčské strany ovlivnit děj světa, nebude zde motivace ani chut hrát si s většími cíly - s přijatelnými riziky.
-Hráčské spolky a jejich cíle představují už v samotném základu jeden ze základních kamenů pro vývoj děje ve světě, ale nemění jen děj ale i svět jako takový. A jen DM na toto nestačí. Nelze využít plný potenciál spolků, pokud není wb který se tomu věnuje, což není v tento čas reálné, a kdoví jestli někdy bude.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 12:27 20. Jun 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 10:27 08. Mar 2011
Posts: 326
Shaman88 wrote:
Všechny návrhy spolků co tady byli jsou přiliš neutrální. Jako takové nabízejí zábavu zejména pro lidi kteří jsou součástí toho spolku, s dlouhodobého hlediska to začne časem zkomírat, protože spolek si hrabe na svém vlastím uzavřeném písečku a není schopen, resp. nechce mít interakce s jinymi spolky či hráčskými strukturami.
Nesouhlasím, většina navržených spolků se dá zorganizovat tak, aby interakce měla. Namátkou: strážnická odnož - reaguje na postavy, které se nechovají, jak mají, provozují nekromancii, nadávají na Lorda kancléře apod., přijímá hlášení, dělá výslechy - to všechno jsou interakce s dalšími hráči. Cech obchodníků - obchodníci jsou přímo založeni na tom, že levně kupují a draze prodávají. Budou si dělat reklamu a snažit se vnutit komukoliv cokoliv - opět spousta interakce. Spolek mágů - někteří mágové skutečně budou bádat zavřeni ve věži, ale jiní by mohli chodit mezi prostý lid a snažit se o popularizaci magie. Slyšeli už jste někdy o tetraedrální sféře?...

Podmínkou ovšem je, aby ta interakce nebyla riskantní. Pokud budou mágové přednášením o magii riskovat upálení nebo něco podobného, nelze se divit, že pak budou mnohem raději zavření ve věži.

_________________
Ester Krejčí -- Moje vinná réva, sestry Janů, Vojtěch Verner, Jana Zlomilová a další. Netradiční inteligentní seriál z prostředí gymnázia.
<Aktivita ve hře: neaktivní>
                                                                                                                                
[Desatero přikázání pro role-playera]   [Hry na hrdiny: Teorie RPG]


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 143 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits