Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 19:09 28. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:18 25. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Už jsme trochu OT.

Neexistuje přímá úměra mezi silou (úrovní) postav a jejich sociálním statusem.

To, že je někdo schopen nahonit epickej lvl za tři dny z něj přeci ještě nedělá vhodného kandidáta na post důstojníka stráže. Tam jde o zcela jiné kvality. Lvl je takový v těhle případech skoro nehraje roli. Dokážu si představit důstojníka, který sám třeba ještě ani nedosáhl na epica, ale je dostatečně schopný na to, aby tento nedostatek nahradil dovedností správně koordinovat své podřízené a dohnat je ke zdárnému vítězství.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:32 25. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Asi tu přednesu dost kontroverzní tvrzení, za který budu považován za arogantního erpé fašistu, a budu častován dalšími nelichotivými tituly, ale není nedostatek PC gild způsoben spíš nedostatkem kvalitních hráčů? Myslím tím hráče schopné a ochotné dělat něco navíc, koordinovat chod gildy, organizovat, vést nějaký příběh a nějakou ideu?

Já nezažil na vlastní kůži ten přechozí systém, kde byla možnost být zfleku členem nějakého NPC uskupení, takže mám zkušenosti jen s tím "novým" - ale stále nevím, co na něm negfunguje? Vždyť spolek a gilda je prostě o chuti s někým hrát, vytvořit si svůj okruh lidí se stejnou krevní skupinou. Podle mě to tu jde, stačí mít nápad a poprosit o vytvoření soukromého fóra. Navíc chápu, že předchozí systém byl pro DM neudržitelný, proto jsem za čistě PC gildy, pokud možno.

PC gilda má totiž tu výhodu, že si hráči v ní sami vytvoří strukturu, pravidla fungování, sami si všechno domlouvají a organizují, a ke své běžné herní činnosti v podstatě nepotřebují DM.

Že není motivace? A co byste si představovali? Zlatý hory a stříbrný doly, tituly a výsadní postavení jen tak z fleku? Už být členem nějaké silnější (početnější) skupiny je výhoda číslo jedna.

A to, že se gildy rozpadají, nebo se neudrží, už k tomu patří, ať už je to z IC či OOC důvodů (chápu pak případnou lítost DM nad časem, který do té které gildy investovali). Gildy by měly být poměrně dynamické.

Jo, a mimochodem, pokud někdo hraje solo a i jeho postava je samotář, ať nenadává, že se nikam zapojit "nemůže".

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:49 25. Jun 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Nejsme OT.
Protože právě ta úměra mezi statusem a lvlem, souvisí se spolky.

Resp. stále zde chybí Desmonde odpověď na jednu důležitou otázku.
Proč chcete aby spolky existovaly? (myslím odpověď ze strany týmu).
Je divné řešit proč hráči nechtějí hrát ve spolcích když není řečeno proč by vůbec spolky měli existovat.

Pokud nebudeme chtít aby všichni byli neutrálové zavření ve věžích zkoumající nesmrtelnost brouka a recepty na babiččinu polívku a dostaneme se k tomu že cíle jednotlivých guild budou ve sporu..... tak to vždy to nakonec směřuje k PvP (chcete li si hrát se slovíčky tak CvC).
Bohužel pokud zde není úměra mezi socialním statusem a silou guildy (nebavím se o hráčích ale celé guildě), tak to znamená v praxi vyvraždění či zničení guildy NPC frakcí či NPC jednotkama.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:55 25. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Shaman88 wrote:
...dostaneme se k tomu že cíle jednotlivých guild budou ve sporu..... tak to vždy to nakonec směřuje k PvP (chcete li si hrát se slovíčky tak CvC).
Bohužel pokud zde není úměra mezi socialním statusem a silou guildy (nebavím se o hráčích ale celé guildě), tak to znamená v praxi vyvraždění či zničení guildy NPC frakcí či NPC jednotkama.


Proč? Podle mě z chybných premis vyvozuješ chybné závěry. Tak to přeci vůbec být nemusí, a nejsem si jistej, že by se to kdy nějaké gildě stalo, abys mohl poukazovat alespoň na empirickou zkušenost.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:57 25. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Ve sporu být nemusí.
Vztah mezi RP schopnostma a silou postavy by tam měl nějaký být. Ty dvě věci musí společně fungovat a nemůžeš jednu vyloučit jen tak.

Např. nemůžeš jen tak mít důstojníka stráže, bez lezení nahoru. A nějakýho vojína nevezmeš pro jeho organizaci, protože bude leda tak veliteli do všeho kecat. Musí mít taky nějakou schopnost "umírnit dav/chytit zločince/ubránit počestné obyvatele", což bývá v lvlu vyjádřené.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:08 25. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Na druhou stranu ten důstojník může bejt klidně pětilevelovej arogantní floutek, šlechtickej synáček, co zrovna vylezl z Branovy vojenský akademie, a dostal na starost svůj oddíl, kde bude velet veteránům (klidně epikům). Jde o to, co koho baví hrát, no. Já bych si takovýho arogantního důstojníčka rád zahrál, a věřím že třeba Jarri by si rád zahrál protřelýho veterána...

Že se z toho mladýho debílka může stát vážně schopnej velitel (Horatio Hornblower!), to je už věc času.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:09 25. Jun 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
J.F.Payne wrote:
Shaman88 wrote:
...dostaneme se k tomu že cíle jednotlivých guild budou ve sporu..... tak to vždy to nakonec směřuje k PvP (chcete li si hrát se slovíčky tak CvC).
Bohužel pokud zde není úměra mezi socialním statusem a silou guildy (nebavím se o hráčích ale celé guildě), tak to znamená v praxi vyvraždění či zničení guildy NPC frakcí či NPC jednotkama.


Proč? Podle mě z chybných premis vyvozuješ chybné závěry. Tak to přeci vůbec být nemusí, a nejsem si jistej, že by se to kdy nějaké gildě stalo, abys mohl poukazovat alespoň na empirickou zkušenost.

Vysvětli. Tu větu co jsi napsal já vůbec nechápu, slova premisa a empiristicka vubec neznam....

Zkusím vysvětlit na příkladu. IC postavení - resp. sociální status se dá budovat jen ve vztahu k dobru.
Jenže pokud chceš hrát třeba ochránce města, stráže a tak, tak musíš důvod a cíl proč je hrát (pokud neexistuje guilda zlounů tak obecné chytání zlocinců a časem omrzí a co víc - o zábavu se musí starat DM, zatímco s guildou zlounů by se ty 2 guildy bavily navzájem). Jenže proč zakládat guildu zlounů když i když máte v guildě 10 legendárních postav a uděláte jeden přepad - tak vládce za vás vypíše odměnu a NPC vás chytí a zabijou... upálení, poprava... atd... z toho vyplývá že zlouny se nevyplatí hrát... příliš velké riziko, dobráky protože není protistrana.... a ostatní protože nejsou dobrácí a zlouni a není prostor pro diplomacii....


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:18 25. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Je jasný, že zloun, co se chová chaoticky a vraždí pro zábavu (zní to divně, co, když celá tahle hra je o zábavě :)) asi nebude mít dlouhou životnost, to je pravda. Zloun se prostě musí hrát chytře, a tím nemyslím jen IC, očekává se od hráče nějaká inteligence. V podstatě stejně jako v realitě. Dokonale naplánovaná loupež v kasínu s partou pěti profíků vyjde, ale když dva idioti naběhnou vykrást směnárnu, kde má starej Žid, co krámek vlastní už pět generací pod stolem nabitou magnum... :))

Rozhodně si nemysím, že kariérní postup je otevřený jen pro dobro. Holt si ale lidi nesmí myslet, že správnej evilák jí malý děti, upaluje vesničany pro zábavu a obětovává svým temným bohům menstruační krev mladých panen. Na zlu je havní jistá morální zvrácenost, která ti dovoluje jednat bez skrupulí, porušovat dohody, jít přes mrtvoly... a jasně, když už máš postavení a moc, můžeš si dovolit i nějakou tu strašnou ukrutnost (v historii odkazuju na příběh rytíře Gillese de Rais, vygooglíš - to byl blackguard jak se sluší a patří).

Premisa = nějaký předpoklad, obvykle v logice, na základě kterého vyvozuješ nějaké závěry nebo tvoříš argumenty.
Empirický = založený na základě reálné skutečnosti, kterou jsi zažil a s níž máš osobní zkušenost.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Last edited by J.F.Payne on 20:21 25. Jun 2012, edited 1 time in total.

Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:18 25. Jun 2012 
Offline
Velmistr
User avatar
 Profile

Joined: 11:21 20. Aug 2011
Posts: 1400
Shaman88 wrote:
Zkusím vysvětlit na příkladu. IC postavení - resp. sociální status se dá budovat jen ve vztahu k dobru.
Jenže pokud chceš hrát třeba ochránce města, stráže a tak, tak musíš důvod a cíl proč je hrát (pokud neexistuje guilda zlounů tak obecné chytání zlocinců a časem omrzí a co víc - o zábavu se musí starat DM, zatímco s guildou zlounů by se ty 2 guildy bavily navzájem). Jenže proč zakládat guildu zlounů když i když máte v guildě 10 legendárních postav a uděláte jeden přepad - tak vládce za vás vypíše odměnu a NPC vás chytí a zabijou... upálení, poprava... atd... z toho vyplývá že zlouny se nevyplatí hrát... příliš velké riziko, dobráky protože není protistrana.... a ostatní protože nejsou dobrácí a zlouni a není prostor pro diplomacii....

To je jako epilog nějakého katastroficky dekadentně pesimisticky laděného utopistického románu. Pokud na to koukáš takhle negativisticky, utvrzuješ mě v té tezi problému u hráčů. Protože jsou hráči, co s tím problém nemají.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:27 25. Jun 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
To J.F.Payne: Jo já s tím souhlasím, jenže ono nemůže bejt většina eviláků a intrikářů a žádnej čistě zlej.
To Klobouk: S čím konkrétně nesouhlasíš?


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:29 25. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Shaman88 wrote:
To J.F.Payne: Jo já s tím souhlasím, jenže ono nemůže bejt většina eviláků a intrikářů a žádnej čistě zlej.


To jo, ale ten čistě zlej bude asi vždycky jenom bouchač, kdežto ten intrikán to dotáhne až na kmotra. Alespoň na Povrchu. Ale je fakt, že by to chtělo nějakou eviláckou základnu i na Povrchu, třeba to temný město kdysi mohlo být fajn. Něco, kde by se volně a beztrestně sdružovali rozličný pochybný existence. Vrahové, žoldnéři, kněží zlejch bohů, blackguardi, úchyláci, kacíři, sodomiti, lichváři, děvky, pašeráci, otrokáři a tak...
(Samozřejmě častej návštěvník takovýho města by asi měl počítat s nějakejma problémama v centru království... a takovej paladin s problémama na území tohohle krásnýho místa neřestí :)).

Asi by to bylo dobrý pro frakční svět, jak jsem pochopil, je Podtemno dost zabitý.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 14:01 27. Jun 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
J.F.Payne wrote:
Asi tu přednesu dost kontroverzní tvrzení, za který budu považován za arogantního erpé fašistu, a budu častován dalšími nelichotivými tituly, ale není nedostatek PC gild způsoben spíš nedostatkem kvalitních hráčů?


Plně souhlasím

J.F.Payne wrote:
PC gilda má totiž tu výhodu, že si hráči v ní sami vytvoří strukturu, pravidla fungování, sami si všechno domlouvají a organizují, a ke své běžné herní činnosti v podstatě nepotřebují DM.


...i s tímto souhlasím. V podstatě většina návrhů na vedleším vláknu se dá zařídit jen pomocí schopných lidí jako PC spolek přesně dle tvého návrhu. Problém je v tom, že PC spolky nejsou jako celky brány v potaz NPC spolkama. Takže některým hráčům jde spíš o to, dokázat něco ve světě a ne v hráčské komunitě. K tomu ale už dohled DMka je nezbytný.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 14:19 25. Nov 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 18:43 07. May 2009
Posts: 344
Zdravím.
Spolky, guildy, organizace - věc která je dle mě důležitá na Thalii a téměř nefunguje, tak se vyjádřím i já co bych s tím osobně dělal.
Představu ani návrh k celkovému systému guild nemám, ať sem si vymýšlel cokoliv, vždy jsem nakonec usoudil, že není potřeba zveřejňovat návrh na fóru, protože v něm bude nějaká chyba, která protiřečí nějakému pravidlu, či podmínce, kterou jsem přehlédl. Tedy jsem se zaměřil na NPC guildu, ve které jsem byl v dobách, kdy to bylo možné, a to je Karathská armáda.
Představoval jsem si založení určitého pomocného oddílu, něco jako byla dříve rota, ale bez závislosti na DM.

Teď vyvstává několik problémů (jistě jich bude víc, ale ty které sem si uvědomil bych řešil následujícím způsobem)
1. Jak bude poloNPC guilda fungovat, nebude-li mít svého DM - Oddíl bude mít sepsaná pravidla, zákon (vše v návaznosti na Karathský zákoník), a v neposlední řadě jednoduchou hierarchii. Tím by bylo jasno, co si můžou členové dovolit, jaké mají pravomoce. Na to vše by dohlížel hráč (postava) velitel. Jistě, ve světě Thalie by bylo pěkné, kdyby svou pravomoc zněužíval, používal intrik a využíval podřízenou sílu k vlastním zájmům, ale jsme opět u toho že je potřeba DM - takže NE.

2. Náplň činnosti - Jednalo by se o různorodý oddíl. Povolání i rasy různorodé (samozřejmě vyjma zlých) - a tím pádem by se oddíl dokázal zabavit i sám, ať už creepem, nebo RP hrou.
Činnost by byla následující - pomocný oddíl by podlléhal rozkazům armády a gardy a spolupracoval s inkvizicí a stráží (to jen příležitostně, pokud by byl ochoten nějaký DM, ale v době kdy je zjevná válka s podtemnem vidím poměrně pěkné využití).

3. Dostatek hráčů - Teď opravdu velký problém, díky kterému už nějaká ta guilda zanikla, a to je ten, PROČ BY MĚLI HRÁČI JÍT K TÉTO GUILDĚ. Vím že je to požadavek ,nadmíru, ale v poslední delší době se na Thalii dle mě nic pořádně nedějě, krom toho že je někdy v IC novinkách že Doriel byl TAM a udělal TO. Tak k požadavku - nabídnout členům guildy kasárna, která patřila rotám v pevnosti rytířů (jsou hotová a na serveru, nic se nemusí extra dodělávat) u Zelených vršků, uniformu, status občana a hlavně pocit, že patří k organizaci, která ve světě něco znamená. Ano, požadavky jsou vyšší, ale co bylo doposud mi přišlo, že nefungovalo (teda doposud zaniklo).


Vyjadřujte se prosím s jaký na to máte názor, a v případě, že by se návrh zamlouval alepspoň několika hráčům, kteří by byli ochotni se přidat a Tým by neměl velké výtky. Dodám i podrobnosti ohledně návrhu hierarchie, zákonů, pravomocí a povinností.

dik artx

_________________
Hugo malina z MaliníkuDobré jídlo a řád! A hlavně klid


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 15:44 25. Nov 2012 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 11:55 09. Jan 2012
Posts: 3517
Ahoj trošku trollingu.
Hraje nás tolik, že je reálné postavit 3-4 funkční spolky, každému ale něco nevyhovuje, a tak se zakládají další a další.... sám jsem ten případ.

Bez významné role tahounů GM a tahounů hráčů s tím žádný koncpet byť sebelepší nepohne.

Co bych udělal já? Nechal věci osudu, vždy se nějací takoví blázni najdou.

Určitě bych jako GM bránil velkému množstí spolků a společků, dole povolil maximálně dva. Motivoval lidi, aby vstoupili a motivoval cleny stávající , aby nové lidi brali mezi sebe. Dole to celkem fachá. No a nahoře? Tři spolky musí stačit - hodnáci, zlouni a porno skupinka.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:24 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 16:55 18. Sep 2009
Posts: 5217
Location: Bad Reichenhall
Jo mě se to líbí :). Taky jsem něco takového už tady nadhazoval. Jenže DM ti poví: A proč by jsme měli bandě dobrodruhů dávat mundůry, kasárny, občanství a pravomoce? JSou to jen nějací vobejdové! Ani je neznáme... a jseš zase tam kde to je ted. Musíš založit spolek, něco dělat a propracovat se až k tomuhle aby si tě město všimlo atd. Cesta zdlouhavá a problematická, zvláště když to třeba jiné nebaví a odpadávají ti od spolku. A pak tu je problém s nedostatkem DM řekl bych. Nevím kolik jich je aktivních, vím že aktivní DMka jsou. Jen si nejsem jistej zda je tu nějaké DM ochotné udělat spolku nějakej epic quest s onou odměnou nakonci (jako to měli třeba paladini).

_________________
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
Molly23 alias Mišák

▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 58 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits