Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 01:46 29. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:36 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Uh... status OBČANA? To je něco, co se potulným jen tak nedává. O spolupráci se můžeš snažit a dobrovolnosti se meze nekladou, ale přijít k IC statusu, který dal některým hodně viditelné a jiným méně viditelné práce prostě jen napsáním a fora a/nebo přídáním se k PC uskupení... to asi těžko. Tak maximálně usedlého a i to s hodně IC šoupáním zadnice a zcela jistě ne napsáním požadavku na fora, nebo na DM.

V momentu, co tam máš poslouchání příkazů NPC a zařazení do oficiální struktury, i kdyby na úrovni pomocného oddílu by znamenalo fakticky že hlavou uskupení by opět muselo být DM.

Jo, kdyby to byli chlapci žoldácký, co se občas nechaj najmout armádou, to bych chápal. Stejně, jako bych chápal, že po nějaký době armáda uvidí, že hoši dělaj dobrou práci a tak jim pustěj chlup i v podobě nějakýho uznání a třeba i nějakej ten status, proč ne. Veliteli hoděj nějakýho toho armála, status a odpovědnosti k tomu. Takový případy byly nejen na Thalii a to, jak se ze skupiny otrhanejch vobejdů stala elitní vojenská jednotka zvláštního nasazení vypadá na epickej příběh. Ale každej příběh má svůj začátek a ten je na bodu nula. Nejde začínat zprostředka.

Chceš kasárna - zařiď kasárna IC. Chceš status - zasluž si ho. Chceš dát členům pocit výjmečnosti - niko ti nebrání. Je dobrý, že máš nějakej cíl, kam směřovat, ale nelze rozdávat IC výhody jen na základě OOC žádosti.

Edit: jak říká Molly

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:48 25. Nov 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Jo to je právě ten problém - reálie jsou nepřejícné k hráčských spolkům....


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 18:59 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 16:55 18. Sep 2009
Posts: 5217
Location: Bad Reichenhall
Shaman88 wrote:
Jo to je právě ten problém - reálie jsou nepřejícné k hráčských spolkům....

Taky si to tak trochu myslím :). Já jsem přesvědčen, že jsou zde hráči (a já bych byl jedním z nich), kterým by stačilo hrát i toho blbého strážníka a trajdat po městě s halapartnou. Jenže to nesmíme a dostat se k tomu zabere tolik času a práce, že na to lidi kašlou.

Třeba u té armády, či stráže mi přijde logičtější když dotyčný dorazí na strážnici, že se chce nechat zapsat a oni vidí mladého zdravého kluka a tak z něj udělaj tu nejnižší hodnost, na které se každý vozí a nemá v podstatě vliv na IC záležitosti. Něco jako městský strážník v Praze, ale ted snad nechci nikoho urazit.

Dnes je to nastavené tak, že přijde mladík na strážnici a on se doví, že pobřebuje bandu kamarádů a chytit Azhaela aby se z něj mohl stát onen strážník.

Dám příklad. Moje postava ted pracuje v hospodě. Nejvíc času ve hře strávím za pultem a baví mě to. Nepotřebuju k tomu DM. Dovedu si představit, že bych takhle chodil po městě s halapartnou, hrál si na strážníka a také k tomu nepotřeboval DM.

Tot můj názor.

_________________
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
Molly23 alias Mišák

▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:01 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Shaman88 wrote:
Jo to je právě ten problém - reálie jsou nepřejícné k hráčských spolkům....


Uh? Nějak nechápu, co má společné získání věcí zadarmo s hráčským spolkem. Jo, pokud je hráčský spolek postaven výhradně na myšlence získání maximálního prospěchu s minimální snahou, pak ano.

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:05 25. Nov 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 18:43 07. May 2009
Posts: 344
kokosak wrote:

Jo, kdyby to byli chlapci žoldácký, co se občas nechaj najmout armádou, to bych chápal. Stejně, jako bych chápal, že po nějaký době armáda uvidí, že hoši dělaj dobrou práci a tak jim pustěj chlup i v podobě nějakýho uznání a třeba i nějakej ten status, proč ne.

Aby se nechal žoldácký oddíl sem tam najmout armádou je potřeba DM. Taky proč by armáda najímala žoldáky, když má Pouštní psy, a vlastní vojsko? - takovou bych čekal reakci Týmu
Když armáda uvidí že dělají dobrou práci? - když chytla banda okolo Kory, Falliona a Jorga Berse, bylo to připsáno gardě. Zjevně to tak nějak vede do slepé uličky.
Když sme u těch vysokých požadavků a upustíme od nich. Dejme tomu, že chci být obyčejným ,hloupým, řadovým vojákem a chci jen nosit uniformu a hrát postavu která dává pozor na pořádek - nesním, armáda přece funguje i bez hráčů. Osobně zájem nemám na tom stát se mocným občanem, ale ti už v karatě taky jsou, tak proč je dělat z hráčů? Žoldáky zastupují Psi atd. . . Vše je perfektně nastaveno a žije si svým životem. I réálie jsou výborně sepsané, ale je pramalá šance že se do nich zapíše hráč.
Už to tu bylo několikrát zmiňováno, ale dobrodruzi jsou nic, bez kterých se svět zjevně obejde.

_________________
Hugo malina z MaliníkuDobré jídlo a řád! A hlavně klid


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:11 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Molly23 wrote:
Taky si to tak trochu myslím :). Já jsem přesvědčen, že jsou zde hráči (a já bych byl jedním z nich), kterým by stačilo hrát i toho blbého strážníka a trajdat po městě s halapartnou.


No a ten strážník, co bude trajdat po městě s halapartnou, nemusí on mít nějaký pravomoce? Třeba když uvidí, jak někdo jeden po městě na koni, nemá mu v tom zabránit? Nemají občané (!) poslouchat jeho autoritu? A jakpak nám hráči reagují na IC pravomoce v rukách jiného hráče, než jsou oni sami? Vážně tě minuly ty flejmy o buzeraci? Ono stačí, že hráči brblaj na zásah DM. A to jen brblaj, protože ví, že jim nic nezbejvá a když si budou vyskakovat, dostanou nekompromisně po držce.

IC pravomoce prostě z principu nemůže dostat někdo jen tak. Alespoń teda nevím, že by se někde, v jakýkoli hře něco jen tak dostávalo, co má mít nějakou cenu. Když se to jen tak dává, tak je to bezcenný. IC postavení v RP světě je to nejcennější, co je, protože prachy sou v konečnym důsledky k ničemu. Ale když se někdo prosouloží k šlechtickýmu titulu, tak může (a bude) buzerovat všechny kolem sebe a ti to budou brát jako přííííííííííííííšernou nespravedlnost svýmu ohromnýmu egu, že jejich super-duper namaxovanýho zabijáka sekýruje nějaká párlevlová "nicka", který ovšem, když se zeptaj "ty a jaká armáda?" stačí jen ukázat prstem z okna. Mám pocit, že tenhle argument sem už tady někde použil :D

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:13 25. Nov 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
kokosak wrote:
Shaman88 wrote:
Jo to je právě ten problém - reálie jsou nepřejícné k hráčských spolkům....


Uh? Nějak nechápu, co má společné získání věcí zadarmo s hráčským spolkem. Jo, pokud je hráčský spolek postaven výhradně na myšlence získání maximálního prospěchu s minimální snahou, pak ano.

No podle mě už samotný hráčský spolek musí nabízet nějakou výhodu - tzn. aby se vždy vyplatilo být ve spolku než mimo něj.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:27 25. Nov 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 22:02 12. Mar 2010
Posts: 4748
Location: Kahzet, město smlouvy
Shaman88 wrote:
kokosak wrote:
Shaman88 wrote:
Jo to je právě ten problém - reálie jsou nepřejícné k hráčských spolkům....


Uh? Nějak nechápu, co má společné získání věcí zadarmo s hráčským spolkem. Jo, pokud je hráčský spolek postaven výhradně na myšlence získání maximálního prospěchu s minimální snahou, pak ano.

No podle mě už samotný hráčský spolek musí nabízet nějakou výhodu - tzn. aby se vždy vyplatilo být ve spolku než mimo něj.


Já myslím, že samotný spolek ti nabízí už docela sám o sobě dost.

- equip za náklady
- mít s kym creepit
- šikovný guild master tě určitě dotáhne na víc Q, než by ses zvládl dotáhnout sám
- aspoň pro mě znamená guilda stálý přísun zábavy
- určitě ti nabízí určitou "ochranu"
- a spoustu dalších věcí, nad kterýma se mi teď nechce přemýšlet

_________________
Tvůrce a ničitel
-------
Neaktivní
-------
.: Damian je můj rypák a Xantipka má bohyně :.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:30 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
artaxas wrote:
Aby se nechal žoldácký oddíl sem tam najmout armádou je potřeba DM. Taky proč by armáda najímala žoldáky, když má Pouštní psy, a vlastní vojsko? - takovou bych čekal reakci Týmu

Přesně. Tak nějakou odpověď vymysli. Proč by armáda najímala žoldáky? Protože jsou postradatelní? Protože jsou výkonní, spolehliví a levní? Jak se to dozví? Hmmm, co třeba rozvěšovat letáky, dělat si reklamu, bojový výcviky, co já vím co všechno? Sypu z rukávu co mi první padne na mysl.

Stejná otázka - proč by armáda zakládala nějakej pomocnej oddíl a dala ho do rukou někomu, koho nemá proklepnutýho? Proč by měli jeho (neprověřený) příslušníci mít jakýkoli výhody? Proč by hráč měl dostat cokoli jen proto, že si řekne, že to chce?




artaxas wrote:
Když armáda uvidí že dělají dobrou práci? - když chytla banda okolo Kory, Falliona a Jorga Berse, bylo to připsáno gardě. Zjevně to tak nějak vede do slepé uličky.


Zjevně vyústění veškerého snažení záleží na tom, jak se to IC sehraje a navleče. Můžeš zachránit kompletní Karathu natřikrát, ale když se o tom nedozví správný lidi ve správný náladě a nebude to proti žádnýmu z jejich plánů, tak z toho budeš mít prd.

artaxas wrote:
Když sme u těch vysokých požadavků a upustíme od nich. Dejme tomu, že chci být obyčejným ,hloupým, řadovým vojákem a chci jen nosit uniformu a hrát postavu která dává pozor na pořádek - nesním, armáda přece funguje i bez hráčů.


Viz co sem psal Molymu. Postava, která "jen" dává pozor na pořádek má několikařádovou výhodu oproti ostatním postavám. Pokud někdo přijde a zeptá se "proč?", musí existovat odpověď. A odpověď "protože si o to řekl" opravdu není dobrá.

artaxas wrote:
Osobně zájem nemám na tom stát se mocným občanem, ale ti už v karatě taky jsou, tak proč je dělat z hráčů? Žoldáky zastupují Psi atd. . . Vše je perfektně nastaveno a žije si svým životem. I réálie jsou výborně sepsané, ale je pramalá šance že se do nich zapíše hráč.
Už to tu bylo několikrát zmiňováno, ale dobrodruzi jsou nic, bez kterých se svět zjevně obejde.


Na player-driven svět potřebuješ o HODNĚ větší hráčskou základnu, než je těch pár desítek, co je na Thalce. Pokud není svět player-driven, musí být postaven na NPC. Pokud je svět postaven na NPC, mají NPC v rukou všechnu IC moc. Pokud má někdo IC moc, těžko k ní pustí někoho jiného. Ale přes to všechno se můžeš stát strážným, žoldákem, inkvizitorem, šlechticem a kdoví čím ještě. Jen k tomu nestačí napsat na fora, že chceš. Dokážu si představit, že na postavení strážného, který chodí kolem a píchá do lidí halapartnou toho moc potřebovat nebudeš. Nemusíš chodit rotovat dunžny, nemusíš zachraňovat království. Stejně jako v reálu - něco chceš, tak pro to něco dělej. Chceš, aby tě někdo udělal strážným? Dej mu důvod. Proč by tě měl udělat strážným? Třeba může bejt odpověď, že mu strážní docházej, protože je někdo tajemně likviduje a že se nikdo nehlásí, protože nechce bejt zlikvidovanej a tak vezmou kohokoli. Třeba strážný tajemně likviduješ ty, aby jich bylo málo a ty se jako děsnej evilák dostal do pozice moci, kdo ví? Může bejt odpověď taky to, že sis nějakým způsobem získal důvěru... třeba chodíš každou středu se starostou na pivko?

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:33 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Shaman88 wrote:
No podle mě už samotný hráčský spolek musí nabízet nějakou výhodu - tzn. aby se vždy vyplatilo být ve spolku než mimo něj.


Proč by měl tým dávat výhodu jen za to, že jde někdo do spolku? Jakej přínos to generuje, že se lidi zapíšou na listinu členů? Konkrétně, jakou výhodu získáváš v jakýkoli onlajnovce z toho, že seš v gildě? Dostaneš gildovní trezor a když si ho postavíš/dobudeš, máš i gildovní sídlo. Co z toho není na thalce?

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 19:53 25. Nov 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 18:43 07. May 2009
Posts: 344
kokosak wrote:
Stejná otázka - proč by armáda zakládala nějakej pomocnej oddíl a dala ho do rukou někomu, koho nemá proklepnutýho? Proč by měli jeho (neprověřený) příslušníci mít jakýkoli výhody? Proč by hráč měl dostat cokoli jen proto, že si řekne, že to chce?

No tak mě napadlo... protože ten někdo by mohl být i hráč, třeba né jen jeden a bavil(i) by se u toho. Když navážu zase na ty požadavky které by měl hráč dostat zadarmo - přiznávám, je to tak, ale chci se bavit jako voják a mít vojenské výhody i povinnosti, to by byla součást zábavné hry. Dle mě o to i jde - bavit se. Je taky možnost dělat X času ,něco, pro armádu, gardu atd a za X času se stát vojákem, ale ač bych chtěl, tak na zábavu není tak moc času, přičemž se může stát, že terč v podobě uniformy přiláká postavy jako Azhael a poté co se hlava mojí postavy objeví na cestě nebude jiného východiska než permka :) . Takže asi tak

_________________
Hugo malina z MaliníkuDobré jídlo a řád! A hlavně klid


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:06 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
artaxas wrote:
No tak mě napadlo... protože ten někdo by mohl být i hráč, třeba né jen jeden a bavil(i) by se u toho. Když navážu zase na ty požadavky které by měl hráč dostat zadarmo - přiznávám, je to tak, ale chci se bavit jako voják a mít vojenské výhody i povinnosti, to by byla součást zábavné hry. Dle mě o to i jde - bavit se. Je taky možnost dělat X času ,něco, pro armádu, gardu atd a za X času se stát vojákem, ale ač bych chtěl, tak na zábavu není tak moc času, přičemž se může stát, že terč v podobě uniformy přiláká postavy jako Azhael a poté co se hlava mojí postavy objeví na cestě nebude jiného východiska než permka :) . Takže asi tak


Já tě úplně chápu. Taky sem měl v hlavě koncept, kterej sem chtěl hrát, ale vyhodnotil sem, že nejsem ochotnej věnovat dosažení toho, co chci tolik úsilí, kolik by bylo zapotřebí. Takže to nehraju. Jo, bavilo by mě to. Jo, bavilo by to i lidi kolem... některé a jiný by to žralo k šílenství, což je ještě lepší :D Ale holt když nejsem ochotnej věnovat úsilí, nedostanu odměnu. To je snad jasný a pochopitelný. Uvědom si taky, že každá takováhle "maličkost" stojí dost starostí pro DM/WB navíc a proč by si je oni měli dělat, když ani ty sám tomu ten čas dát nechceš? TY něco chceš, TY pro to něco dělej. Konkrétně, pokud se ti nechce vkládat velký úsilí a přesto chceš vojáka, tak pokud dokážeš držet (nebo tak alespoň úspěšně předstírat) morální kód, zkus se třeba přifařit k Johanesovi. Máš IC postavení jen to fikne ;)

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:18 25. Nov 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 18:43 07. May 2009
Posts: 344
kokosak wrote:
zkus se třeba přifařit k Johanesovi. Máš IC postavení jen to fikne ;)

No toho sem si taky všiml, v čem je ten trik stát se NĚKÝM u NPC spolku inkvizice? Asi je to mojí absencí ve hře v době rozmachu této guildy, ale hrál sem, a zčista jasna je tu iknvizitor, nebo co je to za kádra. A k inkvizici nechci :mrgreen:

No, to sem trochu přehnal (závist :mrgreen: ), do toho mi nic není jak se kdo dostal k jaké guildě. Omlouvám se. Řešme raději ten můj zmiňovaný návrh.

_________________
Hugo malina z MaliníkuDobré jídlo a řád! A hlavně klid


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 20:28 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
artaxas wrote:
No toho sem si taky všiml, v čem je ten trik stát se NĚKÝM u NPC spolku inkvizice?


No, ať je to co chce, očividně to není žádost na foru. Možná poskytnutí odpovědi na otázku "proč by měl být u inkvizice" ;)

artaxas wrote:
No, to sem trochu přehnal (závist :mrgreen: ), do toho mi nic není jak se kdo dostal k jaké guildě. Omlouvám se. Řešme raději ten můj zmiňovaný návrh.

Já upřímně nevím, co chceš řešit. Jestli chceš IC postavení, musíš ho IC dostat. Ani já, jakožto ex-DM a ukázkový navštěvovatel grilovaček nedostanu nic bez IC snahy a je to tak dobře. Máš z mého pohledu dvě možnosti - můžeš začít věnovat úsilí dění ve hře, místo na foru a pak můžeš dosáhnout svého cíle hrát vojáka (možná bys chtěl spíš strážného, že by voják něco mohl, krom komandace nižších šarží, o tom nevím). Nebo bys měl upravit svoje představy tak, abys je mohl dosáhnout za úsilí, které tomu jsi ochoten věnovat.

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 21:10 25. Nov 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 17:31 22. Jan 2012
Posts: 5998
Location: Nový Jičín / Brno
Kokos to napsal dobře a podepsal bych se pod to.

Mi osobně by se třeba taky hrozně líbilo, kdyby každá smysluplná postava se zájmem někam patřila a měla jisté pravomoci a povinnosti. Krom důvodů, které tu popsal Kokos, to má ještě jeden docela podstatný zádrhel a tím je počet aktivních DM, jejich čas a hráčské nároky na ně.

Pokud by jedna postava byla jen tak přijata do NPC spolku, dostala jistou míru moci a pravidelné úkoly, bude takovou postavu chtít většina hráčů a oprávněně si bude stěžovat na nespravedlnost, pokud nic nedostane. Takže by pak každý druhý hráč měl postavu v NPC spolku, což by znamenalo především:
- nutnou přípravu pravidelných úkolů pro každou skupinku či jednotlivce
- velmi častou přítomnost DM při užívání pravomocí a podobně

Za sebe už teď můžu říct, že mi chodí hodně žádostí o odehrávání problémů postav a to ani ve spolcích často nejsou. Při stupňujících se povinnostech ve škole to znamená, že na vlastní questy ze své hlavy mi nezbývá skoro žádný čas a do hry chodím odehrávat jen to, co jsem slíbil. A teď si ještě představte, že by se to, co jsem popsal výše, stalo skutečností.
Často pak dochází k tomu, že se pro DM stane hra povinností a zábavnost velice rychle mizí. Proto by byl nastíněný stav dlouhodobě neudržitelný.

Pořád je tu samozřejmě cesta přes PC spolek, který se do organizace NPC včlení. Je to samozřejmě často kostrbatá varianta a má řadu zádrhelů, ve výsledku je ale mnohem stravitelnější a hratelnější i bez nutné stálé přítomnosti DM.

_________________
"Všechny hranice jsou konvence, které čekají, až je někdo přesáhne. Někdo může přesáhnout konvenci, pokud mu k tomu někdo jiný vydá podnět." David Mitchell, Atlas mraků
"But what do we have left once we abandon the lie? Chaos. A gaping pit waiting to swallow us all.”


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 38 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits