Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 12:16 28. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 21:25 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 16:55 18. Sep 2009
Posts: 5217
Location: Bad Reichenhall
A pak se jeden snaží někam dostat a stejně skončí za barem u pípy (A že i to bylo kostrbaté!!!) ... :lol:
Image

_________________
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
Molly23 alias Mišák

▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 21:55 25. Nov 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 13:37 02. Feb 2008
Posts: 2654
Location: Praha
Zdá se mi to, nebo půlka mluví o spolku hráčů, gildě, kde jde o to, aby si hráči vzájemně pomohli expit, lootit a měli nějaké sídlo a trezor, kam dávat artefakty, a druhá polovina o klasickém RP spolku, kdy jde o charaktery postav a jejich motivaci?

Když zůstanu u toho druhého, (ten první není moje parketa, nic o tom nevím a rozebírání nechám jiným, takže kdo se řadí tam, nemusí ani dál číst) pak bych otevřela spolky tak, jak to je na EQ - hráč dokáže, že na to má, postava vydrží zkušení lhůtu a v případě třeba strážného přebírá část pravomocí, dostává klíče od vězení a může udílet nějaké malé tresty. (Pokuty do nějaké výše, vězení do nějakého času atd.) Větší pak konzulutuje na podforu s DM.
Jenže ejhle - hráči o to nestojí, i když jim to přináší nesporné výhody. Proč? Protože to dost omezuje. Strážný tam musí pochodovat, i když je tam třeba sám, a ideální je, když si zábavu stahuje k sobě, místo aby ji vyhledával mimo hranici svého města. Alespoň většinově.
Zkrátka víc času by mělo tvořit hraní strážného ve všech podobách, než létání po dunzích, lootění a zabíjení potvor.

Thalie má tu výhodu, že je centralizovaná do Karathy, což hře třeba strážného nahrává, na druhou stranu je tu RP sice podporované, ale dobrovolné, klidně i nulové - a být součástí NPC spolku vyžaduje, co si budeme povídat, aby ten hráč RP BYL, bez výjimky. Což je problém pro přijímání hráčů - jak mám někomu odůvodnit, že ho tam nechci, protože na to hráčsky nemá? Zkušební lhůta to může ukázat, ale ta vyžaduje, aby to někdo (DM...) sledoval.
Variantou je PC spolek pod NPC, aby byl takto nejdřív na základě prokázaných schopností přijat jeden schopný hráč, a ten pak může přijímat jiné a prověřovat je. Tak to funguje víceméně u nás (paladinů). Jenže....

...jenže je tu velký nešvar Thalie, který už zmínil kokosak, a to je závist. Je to už rok a půl, možná něco přes, co se paladini prosadili pod Jonovým vedením jako spolek u NPC, a může si kdo chce říkat co chce, hráč prokázal, že má na to to vést, tvoří zábavu nejen pro spolek a hlavně že je uvědomělý (tzn i když by to velmi snadno šlo, není cílem zatknout každého kacíře a za každý prohřešek upalovat, ale spojit zábavu hráče s reáliemi a realističností hry, aby byl poměr vyvážen) - a stejně se stále dokola budeme řešit, jak hrozně je to nefér a nespravedlivé, jak by to mít neměl, jak to získal jen protekcí, protože nic jiného ani není možné...

A druhá věc jsou pravomoce. Ano, znovu narážím na forum. Nechoďme daleko, třeba k dóze. Jedno pitomé prohledání bytu, jedno dočasné zabavení předmětů, které neměly peněžní hodnotu větší jak deset tisíc, a které se měly vrátit... a těch stránek, těch stížností, že to nikdo nemůže, že to je omezování a jak to je nespravedlivé.

Teď si představím, že by tu takto "mocných" postav mohlo být třeba deset... které vás mohou zatknout, dát do vězení, soudit - a nachytat někoho při nekalé činnosti je velmi snadné, hlavně u hráčů, kteří primárně chtějí běhat dungy, a nějaké hlídání si sesílání negativních kouzel či veřejné pobuřování je jim někde. A nachytat na švestkách není těžké, hlavně když se na to člověk soustředí.

Když vezmu co dokázala jedna dóza, tak na víc postav s mocí druhého k něčemu nutit není topik SPAM dost velký. Spíš bych se nedivila, kdyby se dřív zrušili paladini coby spolek pod NPC, než aby se povolilo cokoli podobného znovu.


P.S. Molly, bez urážky - u tebe mám pocit, že tvé a Vilny ambice by uspokojil jen okamžitý sňatek s Dorielem a jmenování Vilmy královnou Alwariel :). Ono to chce občas přijmout, že ne každého vysněného cíle jde dosáhnout, a že toho, co Vil v průběhu času získala (a ztratila :D) je více, než si může 90% hráčů nechat zdát. I postava má své limity.

P.P.S. Drobnější a detailnější diskuzi na téma "protekční paladini" si doufáme ušetříme zase tak na měsíc, byla tu přecijen nedávno. :D

_________________
Ryudern Tann - 29 level fňukna, 1 level "muž".
Píšu přesně to, co mám na mysli. Nemohu za to, že někteří čtou to, co mají na mysli oni.
Vrchní prohledávač cizích trezorů, zabavovatel dóz, nejvyšší šátrač ve stolcích a pověřený prohmatávač koberců.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 22:16 25. Nov 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Nu když může Maya rozdávat jen tak členství u Strážců hodnot, tak proč nemůžou "běžní hráči bez grilování" dostat post u armády? :lol:


Vážněji...
- nevýhoda je, že jedinec sám nemá šanci, pokud si nesežene nějaké další lidi. Ale kamarády to nutně nemusí bavit a přestanou pomáhat s hraním (se jen podívejte i třeba na uhrávání dětí a jak moc jsou nakonec ty postavičky ve hře). Druhá varianta je lovit ty postavy náhodně ve hře, což se může, ale i nemusí podařit. A pak jsou tam další rizika - opět to, že někdo přestane hrát, případně že bude mít nakonec jinou vizi, anebo tam dojde k nějakých podrazům.

- myslím, že jen malé množství spolků by mělo mít reálné pravomoce vůči ostatním PC. Návrhy typu "spolek cech řemeslníků bude moct zakazovat nečlenům řemeslničit" jsou dle mého názoru zcela likvidační. Pokud pravomoce, tak opravdu jen u struktur propojených s armádou, církví Světla (na území Karathy) a mágy.
BTW: on i Johannes není kdo ví jakej inkvizitor, když je "pomocný", ne?

- nedostatek DM i na to, aby si všimli objektivně snah všech spolků. Zatímco paladinové si půl roku jeli quest za questem až ke statusům a spolkům, tak třeba jiný spolek půl roku čekal, až se DMka uráčí něco dělat (protože mezitím bylo u paladinů, ač mělo řešit spolek druhý).
(Dál paladiny rozebírat nemusím, ač Braenn píše kraviny.)

- myslím, že přítomnost DM dost hrotíte. Strážnému oddílu postačí 90% času určit oblast k hlídání a členové tam můžou chodit hlídací kolečka a dokonce jim to do jisté míry dovolí i něco vybíjet (samozřejmě s tím, že tu pak většina lidí chodí za hlavním výdělkem a expením do Prahvozdu nebo na Poušť, což jsou oblasti, na kterých se RPení moc nehrotí - nejsou aktivní lidi hrající Kel a Alwariel tak jak KArathu, tzn. že si mlátiči moc nezamlátí, pokud budou hlídat relevantní oblasti).

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 22:41 25. Nov 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 18:43 07. May 2009
Posts: 344
Nalkanar wrote:


Vážněji...
- nevýhoda je, že jedinec sám nemá šanci, pokud si nesežene nějaké další lidi. Ale kamarády to nutně nemusí bavit a přestanou pomáhat s hraním (se jen podívejte i třeba na uhrávání dětí a jak moc jsou nakonec ty postavičky ve hře). Druhá varianta je lovit ty postavy náhodně ve hře, což se může, ale i nemusí podařit.
Právě z tohoto důvodu sem návrh nejprve předložil na fórum a sleduju, jestli je zájem. Nahánět hráče ve hře je opět časově extra náročné.


Nalkanar wrote:
- myslím, že jen malé množství spolků by mělo mít reálné pravomoce vůči ostatním PC. Návrhy typu "spolek cech řemeslníků bude moct zakazovat nečlenům řemeslničit" jsou dle mého názoru zcela likvidační.

Tak dal sem tady přibližný návrh a zajímalo mě jestli by byl zájem a co na to lidi z týmu. To že bychom někoho měli omezovat sem na mysli neměl. Konkrétně - oddíl by neměl xtra pravomoce, jak jsem zmínil, spolupracoval by se stráží a inkvizicí, takže když by DM chtěl, oslovil by postavy skrze NPC. Pokud by někdo dělal něco nezákonného, řešilo b se to dle současných pravidel. Oddíl by se do toho nepletl bez žádosti DM. Od toho aby byl pořádek ve městě dohlíží stráž (NPC). Jinak práce by zahrnovala boj proti podtemnu atd. u toho se hráči dovedou zabavit i sami.

Že by měli cimru s nástěnkou v pevnosti, uniformu a mohli o sobě říkat ,,jsme od Karathských,, to je výhoda, ale pokud by hráči dali na foru najevo že by měli zájem, domluvili jsme se, zvolili někoho komu tým věří, kdo je rozumný a kdo by velel, dali dohromady přesně o co by šlo - tak si myslím že by mohla fungovat slušná guilda (v době války s podtemnem aktuální). Asi příliš utopistická myšlenka, ale jinak mě to nenapadá.

_________________
Hugo malina z MaliníkuDobré jídlo a řád! A hlavně klid


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 23:02 25. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
artaxas wrote:
Že by měli cimru s nástěnkou v pevnosti, uniformu a mohli o sobě říkat ,,jsme od Karathských,, to je výhoda, ale pokud by hráči dali na foru najevo že by měli zájem, domluvili jsme se, zvolili někoho komu tým věří, kdo je rozumný a kdo by velel, dali dohromady přesně o co by šlo - tak si myslím že by mohla fungovat slušná guilda (v době války s podtemnem aktuální). Asi příliš utopistická myšlenka, ale jinak mě to nenapadá.


Tak já ti dám polopatistický návod, když tě myšlenka nenapadá. Začni s tím, že dáš dohromady fungující skupinu. Družinu, která nestojí a nepadá na benefitech, které se snažíš vydobít, ale lidi, kteří spolu budou fungovat. Spolu dělejte IC akce a předveďte, co ve vás je. A tím nemyslím který všechny dungy dáte. Ukažte, že vydržíte dýl, než ten tejden, dva. A PAK začni řešit, že byste něco chtěli. Pokud možno IC s tím, že se s DM domluvíš a on ti odehraje NPC, který tě vyslechne, nebo pošle do řiti.

Klidně OOC na forech si dej dohromady skupinu a začněte něco dělat. Nečekejte, že cokoli dostanete. Hrej a bude ti hráno ;)

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 23:21 25. Nov 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 18:43 07. May 2009
Posts: 344
kokosak wrote:
Tak já ti dám polopatistický návod, když tě myšlenka nenapadá. Začni s tím, že dáš dohromady fungující skupinu. Družinu, která nestojí a nepadá na benefitech, které se snažíš vydobít, ale lidi, kteří spolu budou fungovat. Spolu dělejte IC akce a předveďte, co ve vás je. A tím nemyslím který všechny dungy dáte. Ukažte, že vydržíte dýl, než ten tejden, dva. A PAK začni řešit, že byste něco chtěli. Pokud možno IC s tím, že se s DM domluvíš a on ti odehraje NPC, který tě vyslechne, nebo pošle do řiti.

Klidně OOC na forech si dej dohromady skupinu a začněte něco dělat. Nečekejte, že cokoli dostanete. Hrej a bude ti hráno ;)

Dík za názory a myšlenku. Zkusím to tímto způsobem.

_________________
Hugo malina z MaliníkuDobré jídlo a řád! A hlavně klid


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:09 26. Nov 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
kokosak wrote:
Shaman88 wrote:
No podle mě už samotný hráčský spolek musí nabízet nějakou výhodu - tzn. aby se vždy vyplatilo být ve spolku než mimo něj.


Proč by měl tým dávat výhodu jen za to, že jde někdo do spolku? Jakej přínos to generuje, že se lidi zapíšou na listinu členů? Konkrétně, jakou výhodu získáváš v jakýkoli onlajnovce z toho, že seš v gildě? Dostaneš gildovní trezor a když si ho postavíš/dobudeš, máš i gildovní sídlo. Co z toho není na thalce?

Protože to vede lidi k rozdělení do daných spolků.... s dobrým nastavením do spolků, které si navzájem odporují.
Pak by nenastávala taková ta blbá situace že jsou na povrchu spolky v podstatě všechny na jedné straně barikády s minimálními rozdíly a místo toho aby se spolky bavily navzájem musí tu zábavu pro ně obstarávat DM (kterých moc není a mají minimum času). Tzn. na Thalii nemůžeš říct že se ti vyplatí být v nějakém spolku.

To Derken:
To co ty píšeš je o hráčích. Pokud budeš mít v partě postavy co neumí ani chodit... tak nic z toho nemáš.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:14 26. Nov 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 22:02 12. Mar 2010
Posts: 4748
Location: Kahzet, město smlouvy
Tak do takový guildy bych asi nešel ne? -> co nic nenabízí

_________________
Tvůrce a ničitel
-------
Neaktivní
-------
.: Damian je můj rypák a Xantipka má bohyně :.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:16 26. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Shaman88 wrote:
To Derken:
To co ty píšeš je o hráčích. Pokud budeš mít v partě postavy co neumí ani chodit... tak nic z toho nemáš


Ale můžeš z toho mít spoustu zábavy. A o tu jde především.
Jinak ty Derkenovy výhody se dost dobře dají kombinovat s "RP" výhodami. Nevidím v tom nejmenší problém

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:18 26. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Derken- wrote:
Tak do takový guildy bych asi nešel ne? -> co nic nenabízí


Tak ono každou postavu i hráče láká něco jiného, žejo. Takže to, co ta která gilda nabízí, je dost subjektivní.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:26 26. Nov 2012 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Derken- wrote:
Tak do takový guildy bych asi nešel ne? -> co nic nenabízí

Tak předně jde o to že se bavíme každý o něčem jiném - to co ty píšeš v těch odrážkách je prostě jen o skupině hráčů - tzn. když se dám se 3 hráči dohromady a hrajeme spolu tak jsme parta ale to ještě neznamená že jsme spolek...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:46 26. Nov 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 22:02 12. Mar 2010
Posts: 4748
Location: Kahzet, město smlouvy
Shaman88 wrote:
Derken- wrote:
Tak do takový guildy bych asi nešel ne? -> co nic nenabízí

Tak předně jde o to že se bavíme každý o něčem jiném - to co ty píšeš v těch odrážkách je prostě jen o skupině hráčů - tzn. když se dám se 3 hráči dohromady a hrajeme spolu tak jsme parta ale to ještě neznamená že jsme spolek...


Já tu ale mluvím o spolku...

Když budeš mít guildu řemeslnickou :
- budete si dělat za náklady (teda bylo by to správné)
když budeš mít guildu například otrokářskou (jako mám já) :
- budeš je muset vycreepit a secvičit, aby mohli chytat otroky
když budeš mít guildu žoldáků:
- pravděpodobně spolu budete taky creepit (nemusíš creepit sám), protože žoldáky na prvním levelu si asi nikdo nenajme
- nejspíše ti taková guilda bude poskytovat i ochranu, pokud budeš mít problém, protože bude stát při tobě

A mohl bych pokračovat. Myslím, že každá guilda by ti především měla nabídnout přátele a zábavu a pokud tomu tak není, tak do ní přeci nepůjdu ne?

_________________
Tvůrce a ničitel
-------
Neaktivní
-------
.: Damian je můj rypák a Xantipka má bohyně :.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:53 26. Nov 2012 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 11:55 09. Jan 2012
Posts: 3517
Trošku si přidám.
Creep je jedna z variant jak zabavit celou partu, když na Vás nemá čas GM. Kdyz vidim vzdycháni nekterých, rikam si, sakra, jaktoze my si vystacíme bez GM?
Někddoo by rekl, protože nemáte RPéééé tááákhle dlouhý, ale to neni pravda, dole se role hrají vlemi důsledně.

Crepp není nic zavrženíhodného, je to součást hry.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:55 26. Nov 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Samozřejmě, creep se s RP nevylučuje.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky
PostPosted: 00:59 26. Nov 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 01:53 05. Dec 2010
Posts: 4507
Location: Land Down Under
RP neboli roleplaying je, obzvlášť v hrách jako nwn, důležité. Lítat do dungu nazdařbůh tu hru akorát pokazí. Je důležité si předem určit - a uzpůsobit tomu i svůj build - kdo tam plní roli tanka, kdo healera, kdo buffuje a kdo jede čistě na dmg.

_________________
Ignore list: Theogil I, Krysak, Koninho87, Kokosak, Grin, efu_redo

Pain is temporary. Victory is forever.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits