Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

NPC/Hráčské spolky
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=5787
Page 15 of 16

Author:  Shaman88 [ 01:00 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Mě jde ale o to že tyhle věci nerozlišují partu ooc kamarádů od spolku.... spolek se nějak angažuje v rámci světa.... to kamarádi co jen tak craftí aby měli top itemy a expí aby měli top lvly aby zvládaly top dungy se do světa nijak angažovat nemusí...
A zatím mi to tak příjde že je na Thalii výhodnější být v takové partě lidí než v nějakém spolku co se snaží hru ovlivnovat.

Author:  Derken- [ 01:05 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Shaman88 wrote:
Mě jde ale o to že tyhle věci nerozlišují partu ooc kamarádů od spolku.... spolek se nějak angažuje v rámci světa.... to kamarádi co jen tak craftí aby měli top itemy a expí aby měli top lvly aby zvládaly top dungy se do světa nijak angažovat nemusí...
A zatím mi to tak příjde že je na Thalii výhodnější být v takové partě lidí než v nějakém spolku co se snaží hru ovlivnovat.


Chápu dobře, že bys chtěl, aby někdo kdo nově přišel do guildy, tak krom těch výhod, které jsem tu vypsal byl ještě stejně vážený pro kdekoho jako někdo, kdo už v tý guildě je 2 roky a hodně pro ní udělal?

Author:  Aulus [ 01:05 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Shaman: Ale pokud někomu jde vážně jen o expy, prachy, craftové výrobky, proč by se měl do nějakého spolku přidávat? A teď to nemyslím jen z jeho pohledu, ale i z pohledu DM a světa. Hráč, který má zájem jen o tyto tři věci a nechce hrát RP, by ve spolku ovlivňujícím svět hru ostatním spíš kazil. Je pravda, že možná by se hrát naučil, ale bez zájmu těžko. A právě ten zájem určuje, jestli se mu do takových spolků "vyplatí" zařazovat. Takže jsme tam, kde jsme byli - kdo ve spolku chce být, ten si cestu většinou najde, kdo v něm být nechce, cestu nehledá a taky se to od něj neočekává.

Author:  Shaman88 [ 01:08 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Derken- wrote:
Shaman88 wrote:
Mě jde ale o to že tyhle věci nerozlišují partu ooc kamarádů od spolku.... spolek se nějak angažuje v rámci světa.... to kamarádi co jen tak craftí aby měli top itemy a expí aby měli top lvly aby zvládaly top dungy se do světa nijak angažovat nemusí...
A zatím mi to tak příjde že je na Thalii výhodnější být v takové partě lidí než v nějakém spolku co se snaží hru ovlivnovat.


Chápu dobře, že bys chtěl, aby někdo kdo nově přišel do guildy, tak krom těch výhod, které jsem tu vypsal byl ještě stejně vážený pro kdekoho jako někdo, kdo už v tý guildě je 2 roky a hodně pro ní udělal?

Bavíme se pořád o té samé věci?
Já se bavím o motivaci hráče vstoupit do spolku, který se podílá na dění ve světě.
Jak to souvisí vážností členů v rámci guildy?

Author:  Aulus [ 01:12 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Shaman88 wrote:
Já se bavím o motivaci hráče vstoupit do spolku, který se podílá na dění ve světě.
Jak to souvisí vážností členů v rámci guildy?


Pozor, Derken měl podle všeho na mysli váženost členů guildy navenek. To jest - nováček u stráže bude u plebsu stejně vážený jako veterán a podobně. Asi myslel, že výhodou má být například statut, který by nováček po přijetí dostal. :wink:
Ale možná to tak není, jen hádám.

Author:  Shaman88 [ 01:16 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Aulus wrote:
Shaman: Ale pokud někomu jde vážně jen o expy, prachy, craftové výrobky, proč by se měl do nějakého spolku přidávat? A teď to nemyslím jen z jeho pohledu, ale i z pohledu DM a světa. Hráč, který má zájem jen o tyto tři věci a nechce hrát RP, by ve spolku ovlivňujícím svět hru ostatním spíš kazil. Je pravda, že možná by se hrát naučil, ale bez zájmu těžko. A právě ten zájem určuje, jestli se mu do takových spolků "vyplatí" zařazovat. Takže jsme tam, kde jsme byli - kdo ve spolku chce být, ten si cestu většinou najde, kdo v něm být nechce, cestu nehledá a taky se to od něj neočekává.

Přesně tak.
Bez zájmu nemá důvod se do spolku přidávat. Tzn. nemá motivaci pro to se tam přidat.
Tzn. vyplatí se mu raději se nikam nepřidávat. A to je to o čem celou dobu mluvím.
Pokud se tohle nezmění... tzn. pokud hraní mimo spolek bude vždy výhodnější než hrát ve spolku tak smysl spolků je kontraproduktivní.

Author:  Aulus [ 01:21 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Shaman88 wrote:
Přesně tak.
Bez zájmu nemá důvod se do spolku přidávat. Tzn. nemá motivaci pro to se tam přidat.
Tzn. vyplatí se mu raději se nikam nepřidávat. A to je to o čem celou dobu mluvím.
Pokud se tohle nezmění... tzn. pokud hraní mimo spolek bude vždy výhodnější než hrát ve spolku tak smysl spolků je kontraproduktivní.

Nesouhlasím.

Smysl spolků má být produktivní především v IC dění a RP, nikoli systému. Proto není důvod dávat členům spolku automatické systémové výhody, když samotnou výhodou již je, že se spolkem mohou prosadit v IC rovině a společensky stoupat a questit s DM.

Přidávání se do spolků jen za důvodem systémových benefitů by bylo kontraproduktivní a hře škodlivé, protože by to snížilo úroveň hry ve spolcích. Aspoň já si tak myslím.

EDIT: Ještě připomínka - jak se mu vyplatí, že se nikam nepřidá? Chápu, že přidání mu toho může dát pramálo, ale že by se přímo nevyplatilo?

Author:  Derken- [ 01:27 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Mluvil jsem o tom, že k nováčkovi se nikdo přece nebude chovat stejně jako k veteránovi jen proto, že vstoupil do nějakého uskupení. (pokud to nebude stráž, ikdyž je možné, že nějaký silný - teď nemyslím statově, ale charakterově - evil, by si se střážníkem nováčkem klidně zadek utíral). Prostě to bude pořád nováček. A taky za předpokladu, že nevstupuješ do guildy "elitních střelců světového žebříčku", protože to by jsi nejspíše byl vážený už jen tím, že ses tam dostal, protože to jsou fakt esa.

Nicméně k té motivaci. Mně samotnému není známa žádná aktivní guilda, která by se hnala JENOM za exp, goldy a výbavou. Takže vlastně nevím, proč si myslíš, že takové guildy zde existují (možná mi něco uniká) a hráč by volil přednostně je. Nesouhlasím s tvým tvrzením, že být hráčem mimo spolek je výhodnější než hráčem ve spolku.. A pokud hráči není dostatečnou motivací stálý přísun zábavy, který mu to takový spolek přináší + ochrana, kterou mu spolek svým způsobem poskytuje, tak myslím, že je to marné. Když nechceš, tak se prostě nezapojuj, proč by ti to někdo měl nutit?

Souhlasím s Aulusem

Author:  Shaman88 [ 01:37 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

To Aulus:
Já jsem nikde nepsal že to musí být systémová motivace - kdybych si to myslel tak bych to vůbec neřešil protože vím že by to stejně nikdo nenascriptoval.... :mrgreen:

Mě se právě nelíbí zákládání spolků jen pro jejich společenský postup a hru s DM....
Tzn. pořád tam je nutnost mít to DM:
- DM má omezený čas...
- Co se stane když DM odejde - či jich bude málo ?

Author:  Aulus [ 01:42 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Shaman88 wrote:
To Aulus:
Já jsem nikde nepsal že to musí být systémová motivace - kdybych si to myslel tak bych to vůbec neřešil protože vím že by to stejně nikdo nenascriptoval.... :mrgreen:

Mě se právě nelíbí zákládání spolků jen pro jejich společenský postup a hru s DM....
Tzn. pořád tam je nutnost mít to DM:
- DM má omezený čas...
- Co se stane když DM odejde - či jich bude málo ?

Ale kouzlo spolků je právě v tom, že fungují dost dobře i jen na bázi hráčů. U některých jen stačí, když DM čas od času ťukne a spolek má co hrát na další dva měsíce. A když už chce DM questit, je nejvýhodnější právě se spolkem, protože tak zabaví větší počet lidí a navíc tuší, kam je směřovat, protože oni už si nějakou parketu vybrali.

V podstatě se tedy dá říct, že hráči, kteří postavy ve spolku nemají, jsou sami proti sobě. Na druhou stranu je dobře, že ne všichni jsou ve spolcích. Dává to větší prostor IC manipulacím, drbům, atd. :mrgreen:

Author:  Derken- [ 01:43 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Shaman88 wrote:
Mě se právě nelíbí zákládání spolků jen pro jejich společenský postup a hru s DM....
Tzn. pořád tam je nutnost mít to DM:
- DM má omezený čas...
- Co se stane když DM odejde - či jich bude málo ?


Když měl Bahnák pauzu, tak jsme bez něj hráli přes půl roku a přežili jsme. Pak jsme o nej přišli úplně.
V období potartenském, kdy většinu z nás sužovala zlost hráli aktivně 2-3 hráči (místo původních čtrnácti) po dobu 3 měsíců a jak vidíš, stále žijeme a to opět v celkem hojném počtu.

Author:  Krysak [ 01:46 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Derken- wrote:
Shaman88 wrote:
Mě se právě nelíbí zákládání spolků jen pro jejich společenský postup a hru s DM....
Tzn. pořád tam je nutnost mít to DM:
- DM má omezený čas...
- Co se stane když DM odejde - či jich bude málo ?


Když měl Bahnák pauzu, tak jsme bez něj hráli přes půl roku a přežili jsme. Pak jsme o nej přišli úplně.
V období potartenském, kdy většinu z nás sužovala zlost hráli aktivně 2-3 hráči (místo původních čtrnácti) po dobu 3 měsíců a jak vidíš, stále žijeme a to opět v celkem hojném počtu.


O Vás to není, nahoře jsou lidi, kteří lognou a začnou psát do party. "Nazdar hostinskej, máš tu nějakej bordel." Je to o stylu, problém je že my se dokážem tak zabavit sami, že se ani do země písků nikdy nepodíváme, protože furt je tu nějaký potřebný zoufalec, co musí řešit svůj nejdůležitější osobní příběh.
Edit: to není nic ve zlém, chápu, že individuální potřeby jsou u jednotlivců na GM odlišné a musíme nějak udržet i ty, co se sami nezabaví.

Author:  Snekoun [ 02:40 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Myslím si že pro vytvoření spolku není ze začátku potřeba mít podporu DM. Sám jsem na jiném serveru vytvořil a vedl několik úspěšně fungujících spolků. Jediné v čem vidím tady problém je ve financování spolku (placení nemovitosti, výplaty, poplatky, příspěvky) a dále v právech k užívání nemovitosti (klíče od společného bytu, domu).

Author:  J.F.Payne [ 03:45 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Já sepíšu, proč mě motivovalo hrát v gildě (resp. jednu založit - body nejsou seřazené podle priority):

1) Baví mě vymýšlet různé zápletky (např. "Grálové výpravy", úkoly pro jednotlivé členy gildy, zápletky spojené s osobními cíli postav či spolku...), baví mě dokreslovat a působením gildy dotvářet zvyklosti světa (IC modlitby, rituály, legendy...) - a k tomu všemu potřebuji kvalitní spoluhráče a partnery. Jsem "autoquestový", to mě baví hodně (samozřejmě v mezích reálií), a autoquesty se nejlépe dělají z pozice vůdce spolku.

2) Skupina je ve světě vždy lépe konkurenceschopná (náklady, creep, expení v grupě... vše to v podstatě popsal Derken). Systémová konkurenceschopnost jde ruku v ruce cíli s každé gildy. Důležitá je pro prosazování svých zájmů "silou" (radši ale volím sofistikovanější cesty).

3) Uvědomuji si, že možnost skupiny ovlivnit nějak dlouhodobější dění ve světě je mnohem větší než možnost jednotlivce. Toho gilda určitě může využít a patří to mezi největší výhody a hlavně mezi nejlepší motivace. Ono nakrásně můžete mít miliony v bance a level 40, ale když postava zmizí a neštěkne po ní ani pes, není to můj šálek kávy.

4) Faktor zábavy hraní ve stálé grupě je mnohonásobně zvětšený. Postavy se více poznají, vztahy mezi nimi se vyvíjejí, postavy si mohou utvořit dlouhodobá a pevná přátelství, rozvíjí se příběhy lásek, cti, nenávisti a zrad... zrátka koření každého příběhu. Prostě je vždycky co hrát, i kdyby gnómy věšeli... A někdy se i z hráčů postav stanou dobří přátelé (nebo nepřátelé, muhahahaha!).

5) Samotnýho mě hrát nebaví, to si radši zahraju něco v singlu. Víc hlav víc ví.

6) Možnost vytvořit si a vést v podstatě jakýkoliv spolek je prostě k nezaplacení. Nemusím se přidávat k nějakým NPC uskupením, které mi nemusí vyhovovat - stačí mít koncept, cíl, vizi, a můžu uskutečnit skoro cokoliv. A skoro cokoliv může fungovat (jasně - pokud si vymyslím spolek nekromantů, kteří fungují pod patronací Církve Světla a loví jiné nekromanty, asi riskuju, že mě DG pošle do míst, kde slunce nesvítí; když ale spolek koncipuju podle reálií světa rozumně, třeba si vytvořím spolek "jediných pravých" Zeirových věřících, který loví nekromanty, už je to reálnější...). Prostě... proč si neuskutečnit třeba vlastní maličkej pognóm, nebo neprovést zvrhlý kacířský obřad, vše v gildě?

7) Ochota DM hrát s fungující a dlouhohrající (ve smyslu toho, že je třeba prokázat, že gildě vážně o něco jde, a že to není jen nárazovka na tři tejdny) grupou, od jejichž členů ví, co čekat, a ví zrhuba, co a jak zahrají, co je potěší, jak budou postavy reagovat, a jak příběh uchopí a rozvinou... je mnohem větší, než ochota DM hrát s jednotlivci. DM se chce u hraní taky bavit, a pokud v gildě nalezne dobré herní partnery, je to jen dobře. Questy, které DM dělají, jsou nezřídka nějaké gildě "na míru" jednoduše proto, že s gildou mají co hrát.

A určitě bych toho ještě spooooustu vymyslel.

Author:  Barbar321 [ 09:04 26. Nov 2012 ]
Post subject:  Re: NPC/Hráčské spolky

Snekoun wrote:
Myslím si že pro vytvoření spolku není ze začátku potřeba mít podporu DM. Sám jsem na jiném serveru vytvořil a vedl několik úspěšně fungujících spolků. Jediné v čem vidím tady problém je ve financování spolku (placení nemovitosti, výplaty, poplatky, příspěvky) a dále v právech k užívání nemovitosti (klíče od společného bytu, domu).



Zaujmi pro svou myšlenku nějakého dlouhohrajícího hráče s miliony v bance a nemáš problémy s financováním svého spolku

Page 15 of 16 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/