Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

GS versus modrý ioun
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=6023
Page 1 of 8

Author:  Braenn [ 19:12 21. Dec 2012 ]
Post subject:  GS versus modrý ioun

Zajímalo by mě, zda může postava mága (nebo kohokoli jiného) rozeznat efekt GS od efektu modrého iounského kamene. Jedná se mi pěkně prosím o IC technickou stránku věci z pohledu postavy, nikoli systém.

Jak vlastně vypadá v praxi iouňák seslaný na postavu? Rotující kamínek?
Jaké je odůvodnění toho, že postava v GS je pro ty, pro které nemá odpor, viditelná? Jde to zdůvodnit i IC?

Author:  G-ladiator [ 19:15 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

Podle mě iounský kámen od kouzla poznat jde, protože jde o magický kámen, co ti poletuje kolem hlavy

Author:  KaTo [ 19:41 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

Co se pamatuju, tak jsem to IC viděl postavy hrát (a j to převzal), že Iuňák je "kouzelný" šutr poletující okolo postavy jako víla Zubnička a trousící za sebou různě barevné zubní kazy...teda různě barevnou záři.
OOC ty dva efekty od sebe rozpoznat nelze. Buďto víš, že postava není schopna sama si GSko seslat (tj. není klerik nebo čáryfuk), tak pak je to vždy ioňák. Mno a u čáryfuček se asi budeš muset ptát.

Author:  klobouk [ 19:44 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

Odbočka
Možná by nebylo úplně od věci změnit u útočiště efekt - najít nějaký na vaultu/vybrat nějaký nevyužitý vhodný z nwn. Ještě mě napadlo hodit všem postavám ve hře odpor při zakouzlení GS, ale to je už takové moc ujeté.

Author:  slencak [ 19:46 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

G-ladiator wrote:
Podle mě iounský kámen od kouzla poznat jde, protože jde o magický kámen, co ti poletuje kolem hlavy

Naopak já ho beru jako kterékoli kouzlo na vlastnost s efektem barevné ,,aury" ( záříš barvou kamene).

GS vs hráči bez odporu je hloupá chyba.

Author:  innfra [ 19:47 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

GS by mělo být přesunutí postavy do jiné pláně jakoby... takže i přes systémovou chybku ve viditelnosti by postava neměla nic vidět. Alespoň se tak domnívám já. Jestli je to jinak, tak by mě to taky zajímalo dík.

Author:  Braenn [ 20:02 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

GS je částečné přesunutí/prolnutí postavy do ethereal sféry nebo něčeho takového, nepletu-li se, taková sféra ovšem v TH reáliích není. Vlastně žádná sféra.
Systémová chybka se obvykle řeší odporem, v případě že se nenastaví by mě právě zajímalo IC vysvětlení toho, proč hráč může dotyčéhzo vidět, a klidně si s ním povídat.

Author:  Caehan [ 20:06 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

innfra wrote:
GS by mělo být přesunutí postavy do jiné pláně jakoby... takže i přes systémovou chybku ve viditelnosti by postava neměla nic vidět. Alespoň se tak domnívám já. Jestli je to jinak, tak by mě to taky zajímalo dík.

Zase je otázka, nakolik je bug, že tě vidí lidé v partě a že na ně můžeš sesílat z té jiné sféry kouzla... nevím, no, je divné, když tě vidí vlastní, ale v partě se to hodí.

Author:  innfra [ 20:18 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

No, pokud nejsou definované sféry, tak jak pak vysvětlit povolávání démonů a jiných sumonnů? :P
Heh, no řeknu to tak, že GS v partě jsem nepoužíval :) Takže asi tak...
Rozhodně by to chtělo vyjádření někoho kompetentního v oboru magie... tohle je třeba jeden z důvodů proč nerozjedu mága... byl by to čistě ooc charakter i když by se mi líbil :twisted:

Author:  Barbar321 [ 21:35 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

Dle mého soudu posuzujete opět dvě OOC informace. Na "dislike" jsem se tu nedávno ptal.

„pár dotazů nováčka“ v 17:17 07. Říj 2012 a reakce na něj (odkaz sem hodit neumím)

Pokud je odpor pouze OOC informací a v odporu a v GSku postava IC vidět nejde, je logické, že i bez nastavení odporu jde vidění postavy v GSku pouze OOC informace.

tj. postava v GSku vidět za normálních okolností nejde (a dle pravidel Thalie nejde vidět ani s pomoci pravdivého vidění)

Author:  Braenn [ 21:50 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

No... OOC info. To se hezky řekne, OOC info, a co třeba kouzla, co zraňují jen nepřátele? Tam je odpor taky OOC info, a mělo by to zraňovat všechny, ne?

IC vysvětlení by se nabízelo, že mág to dokáže nějak ovlivnit. A to včetně GS. Jinak to jde do drobných paradoxů.
Nějak si neumím představit přesvědčování hráče, kterého jsem právě bez odporu smahla IGMS (a udělalo to prázdné vššš), aby si odečetl xy životů, které by mu to bylo bývalo sebralo, protože odpor je jen OOC info. A nebo se rovnou zabil.

Author:  kokosak [ 22:04 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

Ještě lepší - jak přesvědčíš stráž, že si nechtěla zabít toho kolemjdoucího, kterej si na tebe hodil odpor, když si smažila nebezpečnou zvěřinu?

Author:  Barbar321 [ 22:09 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

Braenn wrote:
No... OOC info. To se hezky řekne, OOC info, a co třeba kouzla, co zraňují jen nepřátele? Tam je odpor taky OOC info, a mělo by to zraňovat všechny, ne?

IC vysvětlení by se nabízelo, že mág to dokáže nějak ovlivnit. A to včetně GS. Jinak to jde do drobných paradoxů.
Nějak si neumím představit přesvědčování hráče, kterého jsem právě bez odporu smahla IGMS (a udělalo to prázdné vššš), aby si odečetl xy životů, které by mu to bylo bývalo sebralo, protože odpor je jen OOC info. A nebo se rovnou zabil.


...jenže přesně na to jsem se ptal v tom příspěvku v dotazech. Bylo mi řečeno, že v případě odporu se jedná pouze o OOC informaci, že na ní není možné prakticky nijak IC reagovat.

Author:  innfra [ 22:20 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

kokosak wrote:
Ještě lepší - jak přesvědčíš stráž, že si nechtěla zabít toho kolemjdoucího, kterej si na tebe hodil odpor, když si smažila nebezpečnou zvěřinu?

Aoe kouzla účinkují na všechny nehledě na odpor. Hrajeme na HC pravidlech tuším. Takže všechny efekty mají plné účinky a aoe kouzla účinkůjí i na členy party.

Edit: Příjde mi to jako řešení chyby systému, který je po většinou v jádru a nejde upravit tuším.
U odporu je problém v landování skillů, prostě se musí nastavovat, ale vzhledem k RP u GS si myslím, že není tak nutný pokud nejde o útok na PC.

Author:  kokosak [ 22:49 21. Dec 2012 ]
Post subject:  Re: GS versus modrý ioun

Jenže IGMS nemá plošný (AoE) zranění, tam by to fungovalo. IGMS si vybírá cíle v prostoru a ty pak konkrétně cílí. Proto se dá střílet i do bitevní vřavy.

Page 1 of 8 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/