Thalie http://thalie.pilsfree.cz/forum/ |
|
Dveře a přechody http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=6837 |
Page 1 of 1 |
Author: | Rejty [ 17:09 09. Dec 2013 ] |
Post subject: | Dveře a přechody |
Dveře a přechody |
Author: | Rejty [ 17:10 09. Dec 2013 ] |
Post subject: | Re: Dveře a přechody |
Přechody: Přechod pomocí spouště: Spoušť najdete v levém panelu: Kreslit spoušť / Změna oblasti - Nový přechod oblasti. Poté nakreslíte pole ve tvaru obdélníku, které bude daný přechod představovat. Následně otevřete vlastnosti a pole a nastavíte: - jméno + tag: ve tvaru xx_aaaa_bbbb, kde xx je váš prefix, aaaa je zkratka lokace z níž vede přechod a bbbb je zkratka lokace, do níž přechod vede * Tagy u přechodů dělejte co nejkratší, pokud je tag spojovaných přechodů moc dlouhý, přechod nebude fungovat! To samé nastavíte na druhou spoušť (s tím rozdilem, že aaaa a bbbb bude opačně, tj. přechod vede opačným směrem). Poté Otevřete záložku Změna oblasti - Nastav přechod oblasti. Zde vyberete cílovou oblast a v ní cílovou spoušť. Na spouštích se vám objeví kontrolní bod (takový vykrojený žlutý trojúhelníček s modrou vlaječkou). Jeho špička určuje směr, ve kterém bude postava po průchodu natočena. * Nezapomeňte nastavit správný směr, ať postava nestojí zády k místu, odkud přišla! Lepší je WP umístit před samotnou spoušť, zabrání se tak přechodovému bugu. Přechod pomocí dveří: Postup je stejný - ve vlastnostech v záložce Změna oblasti uděláte to samé. Nezapomeňte nastavit dveřím správný tag! Zde se nenastavuje směr natočení postavy po přechodu, u dveří je postava automaticky natočena správným směrem. |
Author: | Rejty [ 17:22 09. Dec 2013 ] |
Post subject: | Re: Dveře a přechody |
Dveře: Nastavení ve vlastnostech: - nastavte originální tag s vaším prefixem - nastavte vzhled dveří - u nerozbitných dveří (zpravidla v obydlených oblastech) nastavte zápletku, u dveří rozbitelných (zamčených, zpravidla v dungeonu) nastavte tvrdost (= snížení zranění) a jejich životy a záchranný hod na výdrž (při utržení velkého množství zranění si dveře testují na výdrž, zda se rovnou nerozbijí) Zamčení dveří: Ve vlastnotech můžete nastavit, že jsou dveře zamčené. U hráčských domků a sídel zaškrtněte "Lze znovu zamknout". Poté nastavte TO zamykání a odemykání, případně "Lze odemnout jen speciálním klíčem" a jeho tag (dveře v tomto případě půjdou otevřít jen s daným klíčem). U zvláštních dveří (hráčské domky, pokladnice v dungeonech atd.) nastavte "Lze odemknout jen speciálním klíčem", je třeba nastavit tag klíče, kterým půjdou dveře otevřít. Těmto dveřím nastavte i zápletku. U pokojů, bytů, domů atd. na pronájem je tag klíče určen číslem pronajímatele a číslem pronájmu, více víz pronajímatelné domy. Počáteční stav: Zde můžete nastavit, jestli budou dveře otevřené nebo zavřené. Dveře se zavírají / zamykají: Nastavte v záložce Skripty do OnOpen skript ja_door_onopen. Dále je třeba nastavit následující proměnné: DOORCLOSE int 1 DOORCLOSE_DELAY int 10 DOORLOCK int 0 - hodnota DOORCLOSE_DELAY určuje, po jakém časovém intervalu se dveře po otevření samy zavřou - hodnota DOORLOCK: 1= zamykání v noci, 2= zamykání ve dne, 3= zamykání vždy * Dveřím v obydlených oblastech, které nikam nevedou, nastavte ve vlastnotech zápletku, zamčeno a lze otevřít jen speciálním klíčem, tag klíče nevyplňujte. Dveře poté nepůjdou rozbít, otevřít ani odemknout. * V obchodech apod. nenechávejte dveře zamykat jen zvenčí, zevnitř nejdou otevřít a hrozní uvíznutí postavy. * V dungeonech samozavírací dveře nenastavujte! |
Author: | Rejty [ 17:31 09. Dec 2013 ] | ||
Post subject: | Re: Dveře a přechody | ||
Ovládání dveří Pokud potřebujete ovládat dveře nějakým placeablem (typicky dveře v hospodě, které mají jít otevřít jen zevnitř, nebo placeblové dveře), použijte následující. Na ovládací placeable (páku, řetěž, nebo cokoliv) nastavte OnUsed ku_opendoor. Další možnosti specifikují následující proměnné: PLC_DOORS int 1 - Aby se vedelo, ze se jedna o placeablovy dvere. Pokud bude 0, budou se brát nejbližší normální dveře DOORS_TAG string ph_kar_mobr - Tag dveri, ktere to ma ovladat - pro plc dveře na paku nutné DOORS_COUNT int 2 - Pocet dveri, ktere to ma najednou ovládat. Např mriz je slozena ze dvou. Dveře musí mít stejný tag. DOORWAY_BREAK string x0_fallentimber - resref placeablu, kterym se ma zatarasit cesta - nutné pro plc dveře, které jsou průchozí i v zavřeném stavu. DOORS_REVERSE int 1 - Prevraceny dvere. Některé dveře jde použít tak, že v zavřeném stavu fungujou jako otevřené a naopak. (Např. mříž, která se má být otevřená, když je nahoře, né dole) DOORWAY_BREAK_OFFSET_Z float -2.5 - Pokud je potreba to zataraseni nekam vejskove posunout (vuci dverim). Priklad: Mriz je 3.5 nad zemi, takze -2.5 udela pekny brevno tak akorat ve vejsce pasu. Otevírací script v případě placeablu automaticky volá ja_door_onopen. Stačí nastavit variably. Standartním dveřím je třeba ja_door_onopen přidat do OnOpen. Pokud se maji PLC dvere otevirat primo kliknutim na dvere, nenastavujete DOORS_TAG script ku_opendoor nastavte do on used primo na dvere. Scripty jsou kompatibilni s prilozenymi CEP scripty pro otevirani dveri. Idealni zataras brany najdete u CEP bran vetsinou prednastaveny v pormennych (napr.zep_gateblock004). Zmente jen naze promenne na DOORWAY_BREAK Pokud vám chybí potřebné scripty:
|
Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |