Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Dveře a přechody
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=6837
Page 1 of 1

Author:  Rejty [ 17:09 09. Dec 2013 ]
Post subject:  Dveře a přechody

Dveře a přechody

Author:  Rejty [ 17:10 09. Dec 2013 ]
Post subject:  Re: Dveře a přechody

Přechody:


Přechod pomocí spouště:

Spoušť najdete v levém panelu: Kreslit spoušť / Změna oblasti - Nový přechod oblasti. Poté nakreslíte pole ve tvaru obdélníku, které bude daný přechod představovat. Následně otevřete vlastnosti a pole a nastavíte:

- jméno + tag: ve tvaru xx_aaaa_bbbb, kde xx je váš prefix, aaaa je zkratka lokace z níž vede přechod a bbbb je zkratka lokace, do níž přechod vede

* Tagy u přechodů dělejte co nejkratší, pokud je tag spojovaných přechodů moc dlouhý, přechod nebude fungovat!

To samé nastavíte na druhou spoušť (s tím rozdilem, že aaaa a bbbb bude opačně, tj. přechod vede opačným směrem). Poté Otevřete záložku Změna oblasti - Nastav přechod oblasti. Zde vyberete cílovou oblast a v ní cílovou spoušť. Na spouštích se vám objeví kontrolní bod (takový vykrojený žlutý trojúhelníček s modrou vlaječkou). Jeho špička určuje směr, ve kterém bude postava po průchodu natočena.

* Nezapomeňte nastavit správný směr, ať postava nestojí zády k místu, odkud přišla! Lepší je WP umístit před samotnou spoušť, zabrání se tak přechodovému bugu.


Přechod pomocí dveří:

Postup je stejný - ve vlastnostech v záložce Změna oblasti uděláte to samé. Nezapomeňte nastavit dveřím správný tag! Zde se nenastavuje směr natočení postavy po přechodu, u dveří je postava automaticky natočena správným směrem.

Author:  Rejty [ 17:22 09. Dec 2013 ]
Post subject:  Re: Dveře a přechody

Dveře:


Nastavení ve vlastnostech:

- nastavte originální tag s vaším prefixem
- nastavte vzhled dveří
- u nerozbitných dveří (zpravidla v obydlených oblastech) nastavte zápletku, u dveří rozbitelných (zamčených, zpravidla v dungeonu) nastavte tvrdost (= snížení zranění) a jejich životy a záchranný hod na výdrž (při utržení velkého množství zranění si dveře testují na výdrž, zda se rovnou nerozbijí)


Zamčení dveří:

Ve vlastnotech můžete nastavit, že jsou dveře zamčené. U hráčských domků a sídel zaškrtněte "Lze znovu zamknout". Poté nastavte TO zamykání a odemykání, případně "Lze odemnout jen speciálním klíčem" a jeho tag (dveře v tomto případě půjdou otevřít jen s daným klíčem).

U zvláštních dveří (hráčské domky, pokladnice v dungeonech atd.) nastavte "Lze odemknout jen speciálním klíčem", je třeba nastavit tag klíče, kterým půjdou dveře otevřít. Těmto dveřím nastavte i zápletku. U pokojů, bytů, domů atd. na pronájem je tag klíče určen číslem pronajímatele a číslem pronájmu, více víz pronajímatelné domy.


Počáteční stav:

Zde můžete nastavit, jestli budou dveře otevřené nebo zavřené.


Dveře se zavírají / zamykají:

Nastavte v záložce Skripty do OnOpen skript ja_door_onopen.

Dále je třeba nastavit následující proměnné:
DOORCLOSE int 1
DOORCLOSE_DELAY int 10
DOORLOCK int 0

- hodnota DOORCLOSE_DELAY určuje, po jakém časovém intervalu se dveře po otevření samy zavřou
- hodnota DOORLOCK: 1= zamykání v noci, 2= zamykání ve dne, 3= zamykání vždy

* Dveřím v obydlených oblastech, které nikam nevedou, nastavte ve vlastnotech zápletku, zamčeno a lze otevřít jen speciálním klíčem, tag klíče nevyplňujte. Dveře poté nepůjdou rozbít, otevřít ani odemknout.

* V obchodech apod. nenechávejte dveře zamykat jen zvenčí, zevnitř nejdou otevřít a hrozní uvíznutí postavy.

* V dungeonech samozavírací dveře nenastavujte!

Author:  Rejty [ 17:31 09. Dec 2013 ]
Post subject:  Re: Dveře a přechody

Ovládání dveří


Pokud potřebujete ovládat dveře nějakým placeablem (typicky dveře v hospodě, které mají jít otevřít jen zevnitř, nebo placeblové dveře), použijte následující.

Na ovládací placeable (páku, řetěž, nebo cokoliv) nastavte OnUsed ku_opendoor.


Další možnosti specifikují následující proměnné:

PLC_DOORS int 1 - Aby se vedelo, ze se jedna o placeablovy dvere. Pokud bude 0, budou se brát nejbližší normální dveře

DOORS_TAG string ph_kar_mobr - Tag dveri, ktere to ma ovladat - pro plc dveře na paku nutné

DOORS_COUNT int 2 - Pocet dveri, ktere to ma najednou ovládat. Např mriz je slozena ze dvou. Dveře musí mít stejný tag.

DOORWAY_BREAK string x0_fallentimber - resref placeablu, kterym se ma zatarasit cesta - nutné pro plc dveře, které jsou průchozí i v zavřeném stavu.

DOORS_REVERSE int 1 - Prevraceny dvere. Některé dveře jde použít tak, že v zavřeném stavu fungujou jako otevřené a naopak. (Např. mříž, která se má být otevřená, když je nahoře, né dole)

DOORWAY_BREAK_OFFSET_Z float -2.5 - Pokud je potreba to zataraseni nekam vejskove posunout (vuci dverim). Priklad: Mriz je 3.5 nad zemi, takze -2.5 udela pekny brevno tak akorat ve vejsce pasu.


Otevírací script v případě placeablu automaticky volá ja_door_onopen. Stačí nastavit variably. Standartním dveřím je třeba ja_door_onopen přidat do OnOpen.

Pokud se maji PLC dvere otevirat primo kliknutim na dvere, nenastavujete DOORS_TAG
script ku_opendoor nastavte do on used primo na dvere.

Scripty jsou kompatibilni s prilozenymi CEP scripty pro otevirani dveri.
Idealni zataras brany najdete u CEP bran vetsinou prednastaveny v pormennych (napr.zep_gateblock004). Zmente jen naze promenne na DOORWAY_BREAK


Pokud vám chybí potřebné scripty:

Attachments:
doors110719.rar [4.98 KiB]
Downloaded 377 times

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/