Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 12:27 28. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Dveře a přechody
PostPosted: 17:09 09. Dec 2013 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Dveře a přechody

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
 

 Post subject: Re: Dveře a přechody
PostPosted: 17:10 09. Dec 2013 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Přechody:


Přechod pomocí spouště:

Spoušť najdete v levém panelu: Kreslit spoušť / Změna oblasti - Nový přechod oblasti. Poté nakreslíte pole ve tvaru obdélníku, které bude daný přechod představovat. Následně otevřete vlastnosti a pole a nastavíte:

- jméno + tag: ve tvaru xx_aaaa_bbbb, kde xx je váš prefix, aaaa je zkratka lokace z níž vede přechod a bbbb je zkratka lokace, do níž přechod vede

* Tagy u přechodů dělejte co nejkratší, pokud je tag spojovaných přechodů moc dlouhý, přechod nebude fungovat!

To samé nastavíte na druhou spoušť (s tím rozdilem, že aaaa a bbbb bude opačně, tj. přechod vede opačným směrem). Poté Otevřete záložku Změna oblasti - Nastav přechod oblasti. Zde vyberete cílovou oblast a v ní cílovou spoušť. Na spouštích se vám objeví kontrolní bod (takový vykrojený žlutý trojúhelníček s modrou vlaječkou). Jeho špička určuje směr, ve kterém bude postava po průchodu natočena.

* Nezapomeňte nastavit správný směr, ať postava nestojí zády k místu, odkud přišla! Lepší je WP umístit před samotnou spoušť, zabrání se tak přechodovému bugu.


Přechod pomocí dveří:

Postup je stejný - ve vlastnostech v záložce Změna oblasti uděláte to samé. Nezapomeňte nastavit dveřím správný tag! Zde se nenastavuje směr natočení postavy po přechodu, u dveří je postava automaticky natočena správným směrem.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
 

 Post subject: Re: Dveře a přechody
PostPosted: 17:22 09. Dec 2013 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Dveře:


Nastavení ve vlastnostech:

- nastavte originální tag s vaším prefixem
- nastavte vzhled dveří
- u nerozbitných dveří (zpravidla v obydlených oblastech) nastavte zápletku, u dveří rozbitelných (zamčených, zpravidla v dungeonu) nastavte tvrdost (= snížení zranění) a jejich životy a záchranný hod na výdrž (při utržení velkého množství zranění si dveře testují na výdrž, zda se rovnou nerozbijí)


Zamčení dveří:

Ve vlastnotech můžete nastavit, že jsou dveře zamčené. U hráčských domků a sídel zaškrtněte "Lze znovu zamknout". Poté nastavte TO zamykání a odemykání, případně "Lze odemnout jen speciálním klíčem" a jeho tag (dveře v tomto případě půjdou otevřít jen s daným klíčem).

U zvláštních dveří (hráčské domky, pokladnice v dungeonech atd.) nastavte "Lze odemknout jen speciálním klíčem", je třeba nastavit tag klíče, kterým půjdou dveře otevřít. Těmto dveřím nastavte i zápletku. U pokojů, bytů, domů atd. na pronájem je tag klíče určen číslem pronajímatele a číslem pronájmu, více víz pronajímatelné domy.


Počáteční stav:

Zde můžete nastavit, jestli budou dveře otevřené nebo zavřené.


Dveře se zavírají / zamykají:

Nastavte v záložce Skripty do OnOpen skript ja_door_onopen.

Dále je třeba nastavit následující proměnné:
DOORCLOSE int 1
DOORCLOSE_DELAY int 10
DOORLOCK int 0

- hodnota DOORCLOSE_DELAY určuje, po jakém časovém intervalu se dveře po otevření samy zavřou
- hodnota DOORLOCK: 1= zamykání v noci, 2= zamykání ve dne, 3= zamykání vždy

* Dveřím v obydlených oblastech, které nikam nevedou, nastavte ve vlastnotech zápletku, zamčeno a lze otevřít jen speciálním klíčem, tag klíče nevyplňujte. Dveře poté nepůjdou rozbít, otevřít ani odemknout.

* V obchodech apod. nenechávejte dveře zamykat jen zvenčí, zevnitř nejdou otevřít a hrozní uvíznutí postavy.

* V dungeonech samozavírací dveře nenastavujte!

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
 

 Post subject: Re: Dveře a přechody
PostPosted: 17:31 09. Dec 2013 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Ovládání dveří


Pokud potřebujete ovládat dveře nějakým placeablem (typicky dveře v hospodě, které mají jít otevřít jen zevnitř, nebo placeblové dveře), použijte následující.

Na ovládací placeable (páku, řetěž, nebo cokoliv) nastavte OnUsed ku_opendoor.


Další možnosti specifikují následující proměnné:

PLC_DOORS int 1 - Aby se vedelo, ze se jedna o placeablovy dvere. Pokud bude 0, budou se brát nejbližší normální dveře

DOORS_TAG string ph_kar_mobr - Tag dveri, ktere to ma ovladat - pro plc dveře na paku nutné

DOORS_COUNT int 2 - Pocet dveri, ktere to ma najednou ovládat. Např mriz je slozena ze dvou. Dveře musí mít stejný tag.

DOORWAY_BREAK string x0_fallentimber - resref placeablu, kterym se ma zatarasit cesta - nutné pro plc dveře, které jsou průchozí i v zavřeném stavu.

DOORS_REVERSE int 1 - Prevraceny dvere. Některé dveře jde použít tak, že v zavřeném stavu fungujou jako otevřené a naopak. (Např. mříž, která se má být otevřená, když je nahoře, né dole)

DOORWAY_BREAK_OFFSET_Z float -2.5 - Pokud je potreba to zataraseni nekam vejskove posunout (vuci dverim). Priklad: Mriz je 3.5 nad zemi, takze -2.5 udela pekny brevno tak akorat ve vejsce pasu.


Otevírací script v případě placeablu automaticky volá ja_door_onopen. Stačí nastavit variably. Standartním dveřím je třeba ja_door_onopen přidat do OnOpen.

Pokud se maji PLC dvere otevirat primo kliknutim na dvere, nenastavujete DOORS_TAG
script ku_opendoor nastavte do on used primo na dvere.

Scripty jsou kompatibilni s prilozenymi CEP scripty pro otevirani dveri.
Idealni zataras brany najdete u CEP bran vetsinou prednastaveny v pormennych (napr.zep_gateblock004). Zmente jen naze promenne na DOORWAY_BREAK


Pokud vám chybí potřebné scripty:


Attachments:
doors110719.rar [4.98 KiB]
Downloaded 367 times

_________________
Vedoucí týmu Thalie
Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits