Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 22:14 21. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 76 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Diskuze k čarodějům na NT
PostPosted: 17:57 29. Jan 2014 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 23:30 05. Dec 2010
Posts: 4064
Carodej

Mam nekolikero otazek k NT nastaveni carodeje. U jednotlivych bodu mam na nasledujicim radku mensim fontem pripominky/oduvodneni dotazu...

1) Jaky byl duvod snizit mnozstvi pridelovanych dovednostnich bodu ze zakladu 2 na 1?
Vadilo snad ze ze sve vysoke INT ma dostatecne bonusy?

2) Uvazuje se o pridani nejake non-cross class dovednosti pro carodeje?
Nastevenim NT byly bez vyhrady carodeji zruseny nasledujici dovednosti: craft weapon, craft armor, craft trap, aktualne ma pouze ctyri: Soustředění (Concentration), Léčení (Heal), Znalosti (Lore), Čarozpyt (Spellcraft). Porovnavam li to s jinymi povolanimi, je na tom dost bidne. Kuprikladu cernokneznik ma non-cross class dovednosti hned osm, vcetne UMD. S ohledem na to jake je kuprikladu nastaveni DC pasti na modulu, carodej neni schopen asi pri maxovani cross-class skilu je jakkoli vyuzit.

3) Je stavajici nastaveni (a druh) kouzel konecne?
Priklad: Vezmu-li ohnivou zbran, presunutou na lvl 5 a postavu cisteho carodeje kdy ji poprve muze pouzit (na NT je postava na 10 urovni: 1 dobrodruh, 9 mag). Pri standartni inteligenci ma postava na 5. kruhu pouze jedno toto kouzlo na meditaci.
Pri zakouzleni ma trvat ohen na zbrani (bez ohledu na zabugovanost a nefunkcnost) 9 kol a ma pridavat (1k6 + 2) dmg ohnem (na ktery je plno rezistu a snizeni dmg u NPC, bossu specialne). Je-li zakouzlena na bojovnika stejne urovne, pocitam-li (velmi optimisticky) s 4 utoky za kolo, tak za celou dobu trvani kouzla, pri 50% zasahovosti udela kouzlo 18x(1k6 +2 - redukce) zraneni, v prumeru 99 zivotu (pri nulovych redukcich).
Srovnam-li to kuprikladu s nekonecnym mnozstvim cernokneznikovych tajemnych vybuchu, kdy na teze urovni udela cernokneznik za kolo 5k6 magickeho poskozeni, prijdme mi uprava ohnive zbrane jako... pofiderni, slusne receno. Na to ze takoveto kouzlo ma carodej jedno za medit (dost dlouhy).


4) Neuvazuje team o vetsim repertoaru ochrannych kouzel pro carodeje at jiz ciste mirenych na castera nebo i seslatelnych na jine (coz navazuje na bod 3) )?
S posuvem zakladniho krycihou kouzla neviditelnosti o 3 kruhy kouzel vyse musi carodej spolehat jen na to, ze si jej AI nevybere za cil. Pokud vybere - tezko s tim cokoli jineho udela nez ze zemre (casem zaseknuty o neviditelnou prekazku v terenu :) ).
AI se zda, zatim, vybira opravdu spise bojovniky v predu, ale neni to pravidlem. Bohuzel jsou tu lokace - a neni jich malo - kde je takove mnozstvi NPC, ze nestaci ani dva bojovnici vpredu aby je na sebe "naagregovali", eventuelne jsou NPC ihned za prechodem (typicky vetsina "tajnych pruchodu", ale i dost beznych prechodu mezi lokacemi).


5) Je cilem nebo opomenutim, ze mnohe interlokacni pruchody nepresunou spolu s hracovou postavou i jeho povolane/pritelicky?
Jen namatkou: veskere stoky pod Karathou, krabi jeskyne, koboldi nory, oba majaky, hrbitov u Ivory...

Dekuji predem za odpovedi.

_________________
Diagnostikovany.
Každý moudrý má nač pomysliti,
kdyby ho pobídlo hovno v zápas jíti,
porazíš-li je, co z toho budeš míti,
a pakli ono tebe porazí, hned do lázně musíš jíti.
. . . . . . . . . Holan, V.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 00:15 30. Jan 2014 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
No odpovím na to co vím, v každém případě neznám už plány týmu:
1) Ano přesně to byl důvod.
2) Kdo ví, ale určitě pokud to někdo bude chtít rozšířit tak bude muset následovat vcelku rozsáhlá relevel párty, protože stavající hráči si budou stěžovat že si to nemohli vzít, takže si tým určitě každou takovou úpravu velmi rozmyslí.
3) Cílem úprav čaroděje bylo aby z něj nebyl na nízkých okruzích buffer a na vysokých útočný mág, tedy aby neměl primárně obě tyto funkce, dále se pak efekty kouzel které nějakým způsobem rozhodující posunuly výš (plamen, neviditelnost), pro podporu útočných mágů byly zvednuty stropy zranění u útočných kouzel.
4) Bohužel - když jsem veškeré změny navrhoval tak jsem počítal s tupou AI. Vznikla chyba v komunikaci za kterou se velmi omlouvám, ale upřímně netuším jak to řešit.
5) Jo to je opomenutí, v modulu chybí jedna důležitá oprava pro přechody.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Diskuze k čarodějům na NT
PostPosted: 14:00 30. Jan 2014 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 23:30 05. Dec 2010
Posts: 4064
Shaman88 wrote:
No odpovím na to co vím, v každém případě neznám už plány týmu:
1) Ano přesně to byl důvod.
2) Kdo ví, ale určitě pokud to někdo bude chtít rozšířit tak bude muset následovat vcelku rozsáhlá relevel párty, protože stavající hráči si budou stěžovat že si to nemohli vzít, takže si tým určitě každou takovou úpravu velmi rozmyslí.
3) Cílem úprav čaroděje bylo aby z něj nebyl na nízkých okruzích buffer a na vysokých útočný mág, tedy aby neměl primárně obě tyto funkce, dále se pak efekty kouzel které nějakým způsobem rozhodující posunuly výš (plamen, neviditelnost), pro podporu útočných mágů byly zvednuty stropy zranění u útočných kouzel.
4) Bohužel - když jsem veškeré změny navrhoval tak jsem počítal s tupou AI. Vznikla chyba v komunikaci za kterou se velmi omlouvám, ale upřímně netuším jak to řešit.
5) Jo to je opomenutí, v modulu chybí jedna důležitá oprava pro přechody.

Dekuji za odpoved.

Ujasnim-li si to:
ad 1) Skill-pointy
Nevim zda brat odpoved jako pokus o trol-provokaci nebo zda byla myslena vazne.

ad 2) Uvedomuji si potize s tim spojene. Fakt je vsak ten, ze v papirovem D&D jsou tuny mist kam skilll pointy investovat. System nwn nabizi velmi prorezanou verzi. Rozhodnuti temau toto radne prorezani jeste vice prorezalo. Prosim, porovnejte nasledujici obrazek, kde jsem vynezl pocet non-cross skillu pro jednotliva povolani NT.

Image
Nejmensi pocet ma zaklinac a carodej. Jinak receno tim rikate, ze jak zaklinac, tak carodej jsou ve spektru druhu dovednosti jeste mene schopni jak bojovnik/Dwarf Def/klerik/sermir. Proste nezvladnou nic jineho...

Odebranim non-cross-class (nevim jak se jim rika v nasi materstine, pardon) skillu samozrejme muze carodej investovat do cross-class skillu. Jen se to nikde neprojevi - nastaveni sveta tlaci k maximalnimu maxovani dovednosti. Tzn. postava investujici co muze do cross-clas skilu neni systemove umozneno tento skill vyuzit - dokud nezajde do lokaci pro naproste newbies. Neb neni schopna prehodit minimalni hod proti skillu.

ad 3) cituji Samanovu odpoved: "Cílem úprav čaroděje bylo aby z něj nebyl na nízkých okruzích buffer a na vysokých útočný mág"
Takze na nizkych okruzich je mu zabraneno buffovat, na vysokych je mu zabraneno byt utocnym magem...

PRosim, co tedy ma postava carodeje ve skupine delat? Jakou cinnost ktera (v budoucnu) bude nejak systemove podporena? Na nizkych urovnich jsem s carodejem jeste i neco obcas trefil. Na urovnich okolo 10 lvlu uz neni sance trefit NPC obdobne obtiznosti a kdyz uz trefi, neudela dmg. Muze behat s lekarnami v rukou a lecit - pokud unese lekarny (vahove limity) a kdyz po ni nejde AI (nema jak se schovat).

Muze resit logicke hadanky (zatim jsem na jedinou systemovou nenarazil) nebo filozofovat o nesmrtelnosti chroustu...

ad 4) Shrnu-li to: zaklinaci/carodeji jste odebrali moznost se schovat, drasticky zredukovali moznost se zastitit kouzly - a nastavenim na ne zaroven stvete NPC.
Uz jsem mnohokrat zazil situaci, kdy se tahnu s postavou na hranici dohledu bojovniku - a NPC se od bojovniku utrhnou a jdou po me (ne, nevystrelil jsem, ne nekouzlil jsem).

ad 5) Dekuji za odpoved.

edit: Par zpresneni
edit2: Budu rad za vyjadreni teamu.

_________________
Diagnostikovany.
Každý moudrý má nač pomysliti,
kdyby ho pobídlo hovno v zápas jíti,
porazíš-li je, co z toho budeš míti,
a pakli ono tebe porazí, hned do lázně musíš jíti.
. . . . . . . . . Holan, V.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 14:31 30. Jan 2014 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
3) osobně to, pavade, chápu tak, že jde o omezení toho být buffer i útočný mág zaráz] V běžném nastavení totiž první čtyři kruhy naplníš buffy a vše výše hlavně útokem. Smysl úprav je asi nutit vybrat si jen jednu roli v partě v dané situaci a dle toho vybrat kouzla.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 14:36 30. Jan 2014 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 21:02 12. Dec 2013
Posts: 1582
Jak ale hrát útočného mága s hodinovou meditací ? Kdybys opravdu používal kouzla primárně útočně, nevydrží ti zásoba kouzel déle než pár minut.

edit: já toho kosťu viděl! :lol: to bohužel není útočný, to je furt to samý.. a.k.a koukaní z pozarohu jak to tvůj nabuffovaný summon/party member kosí.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 14:56 30. Jan 2014 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 21:47 12. Mar 2010
Posts: 4674
Location: Kobka
Já Vám nevím ale když jsem za wizzarda byl jako buffer měl jsem ty buffy na každém kruhu až nahoru. A na útočná kouzla nezbyl prostor. Takhle jsem to míval na ST.
Jak to bude na NT, jak se tam budou motat invisky a podobné to nevím. Ukáže praxe.

_________________
O podtemnu se v posledních letech říká, že tam hrají samé čuňata a PKčka. Tento mýtus bohužel nemáme čas vyvracet, protože "JEDEME BOMBY!"

Dočasně mimo.
Jsem Žena!


Nhill'nue Zau'ndar
Anirrinths Zau'ndar
Izzrar Zau'ndar - ten druhej, nebo první


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 15:43 30. Jan 2014 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 10:42 30. Nov 2013
Posts: 615
Já hrál wiznu na ST a ochraná kouzla na vysokých kruzích tedy moc nebyli, strkali se tam pracky na chycení a protikouzlení. Takže role Buffer/Debuffuer byla celkem jediná hratelná možnost. A když jsi jo jel pecky a měl dost slotů na kouzla tak jsi občas pufnul jedno, dvě maxinutá kouzla.

Útočného mága si představuji na dmg s útočnými kouzly typu kouzelná střela, IMS, IGMS, ohnivé šípy, kužely a tak dál... žádného summonera, sumon je věc sama pro sebe, měla by stát stranou.

Navíc s natáhnutou dobou meditace se útočná dmg kouzla na creep použít nedají. Maximálně se namodlit před bosem, hodit si spěch, ochranu a modlit se, že zrovna nechytnu agro a nepoběží po mě, až mu tam protlačím těch pár kouzel, přes jejich stropové záchranné hody. Ale v tu chvíli zas skupina nebude mít bufy, takže nějaký crowd control ze strany bojovníků bude o to těžší, pokud nebudou dva mágové v partě.

Neřeknu, kdyby se přidala kouzla typu hromadného bufování, jako je magická odolnost. Pak by se tam opravdu dalo něco v tomto nastavení udělat.

Pokud není cílem manipulovat s dobou meditace pro všechny, mohl by se čas potřebný na meditaci kouzlícím povoláním zkracovat se zvyšujícím se lvlem.

_________________
Valghloth - "Darkness from the dark."

Elitní Kazišuk!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 23:05 30. Jan 2014 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
-darkvision- wrote:
Já Vám nevím ale když jsem za wizzarda byl jako buffer měl jsem ty buffy na každém kruhu až nahoru. A na útočná kouzla nezbyl prostor. Takhle jsem to míval na ST.
Jak to bude na NT, jak se tam budou motat invisky a podobné to nevím. Ukáže praxe.


Souhlas, měl jsem to stejně. Ani jedno útočný kouzlo až do 9-tky :|

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 00:05 31. Jan 2014 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 11:55 09. Jan 2012
Posts: 3517
Asi rok a pul nazpet jsem psal o zkrácení doby meditace, nedpadlo to, držím Vám palce, že toď to výjde:)

Edit: osal jsem tehdy, že bymi přišlo fajn mít jednu meditaci na cca 30 minut od lvl 20+ pak jsme slevili na 40 minut (to vydrží akorát prdloužené boostíky)... ale ani to nebylo vyslyšeno.


PPS: Kvuli delece meditací jsem zabalil mága, protože dispell po meditaci znamenal konec, zaklínač zregeneruje jendou buffy.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 03:46 31. Jan 2014 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
Hodinová délka meditace je sice vcelku moc ale i tak, pokud hraješ útočného mága tak by sis to neměl představovat jako že budu hrát solo, a prostě naspím kouzla, naběhnu do dungu všechno vystřílím, medituju a tak stále dokola tohle opravdu nikdy nebylo v plánu.

Jde spíš o to že mág je postava do party, at už jako buffer tak jako útočný mág kdy potřebuješ ochranu těch ostatních aby ses dostal třeba k bossovi kterého pak velmi rychle zničíš....

Jinak pavade nechápu to s těmi skillpointy, jaký je rozdíl mezi tím zda máš 2 body v základu nebo 1 když máš inteligenci třeba 30.

Jako kdyby bylo po mým tak inteligence tak se body dovedností vůbec nepočítají z inteligence ale jen podle typu povolání.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 09:37 31. Jan 2014 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 14:39 27. Aug 2013
Posts: 2521
Feat boj po slepu se uplatňuje i pro střelce?

_________________
Abigaill Moon - střelená, praštěná...no dobře prostě vtipkující drobná elfina - princezna Abi

Mireia Chica de Guerra Vasquez - vysoká bojovnice z ciziny s falchionem většinou držící flašku alkoholu - Mireia

Lucka Jehlička - malá hobití druidka s medvědem v kapse - Lucka


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 09:50 31. Jan 2014 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 17:31 22. Jan 2012
Posts: 5998
Location: Nový Jičín / Brno
Shaman88 wrote:
Jako kdyby bylo po mým tak inteligence tak se body dovedností vůbec nepočítají z inteligence ale jen podle typu povolání.

Tím bys ale naprosto degradoval inteligenci jako vlastnost, která by už nebyla dobrá pro nikoho kromě čarodějů. Výsledek by byl takový, že by po Thalii běhalo 80% postav, které by neuměly složit ani jednoduchou větu. Navíc by tou změnou utrpěl v zásadě hlavně čaroděj a tulák, což jsou povolání, která skutečně mají zvládnout dost věcí.

EDIT: To můžeme rovnou i útočné číslo a zranění počítat jen ze zbraně a povolání a na sílu se vykašlat. :lol:

_________________
"Všechny hranice jsou konvence, které čekají, až je někdo přesáhne. Někdo může přesáhnout konvenci, pokud mu k tomu někdo jiný vydá podnět." David Mitchell, Atlas mraků
"But what do we have left once we abandon the lie? Chaos. A gaping pit waiting to swallow us all.”


Top
Reply with quote  

 Post subject: Diskuze k čarodějům na NT
PostPosted: 10:02 31. Jan 2014 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 13:01 26. Mar 2012
Posts: 4644
Location: Teplice/Praha
Hmm, a proč to není třeba inteligence a moudrost?

_________________
Na vyžádání.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Diskuze k čarodějům na NT
PostPosted: 10:31 31. Jan 2014 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 23:30 05. Dec 2010
Posts: 4064
Aulus wrote:
Shaman88 wrote:
Jako kdyby bylo po mým tak inteligence tak se body dovedností vůbec nepočítají z inteligence ale jen podle typu povolání.

Tím bys ale naprosto degradoval inteligenci jako vlastnost, která by už nebyla dobrá pro nikoho kromě čarodějů. Výsledek by byl takový, že by po Thalii běhalo 80% postav, které by neuměly složit ani jednoduchou větu. Navíc by tou změnou utrpěl v zásadě hlavně čaroděj a tulák, což jsou povolání, která skutečně mají zvládnout dost věcí.:
Dovolil jsem si zduraznit cast Tveho prispevku.

V soudobem nastaveni NT tulak zvlada dost veci... Carodej (a s nim se svezl i zaklinac, ten tim ale tolik netrpi) ma nejen snizenou moznost je zvladat snizenim obdrzenych bodu dovednosti - ale jeste systemove zakazane (vyrazenim jeho non-cross-class skilu).

Prosim o korekci mylim-li se: INT se na NT projevuje pouze mnostvim obdrzenych skill-pointu. INT se nepridava do zadne socialni dovednosti (tam vsude je CHA). INT byla nahrazena DEX u nekterych "tricky" zalezitosti s pastmi (coz mi prijde rozumne!). Dale se vsak INT _nijak_ systemove neprojevuje.

Ostatni povolani ktere si zvysuji primarni vlastnost z toho tezi na vicero zpusobu: nejkriklavejsi je sila (zvysena nosnost, ktery nesilovy build netrpi tim ze unese 2 toulce se sipy, jednu cutoru s vodou, minimum nejakeho RP a creep vybaveni + vyzbroj co ma na sobe... a zbyva mu misto jen na 6 broucich krovek nez je pretizeny?) a odolnost (ti co zvysuji vydrz dostavaji odmenu v hodech na jedy + zivoty), lec jak WIS a CHA se projevuje o dost vice nez INT.

Nemohu si pomoci, stale mi prijde (muj nazor!) ze high-int povolani je proste orezavano s pohledem "vsak on ma dost vysokou INT, on nic vic nepotrebuje"... Prijde mi, ze dalsim nastavenim se dale jen zapomina ze mag proste nic jineho jak kouzla nema.

Ne, nemam zajem hrat postavu co s prstem nevim kde vybije cele dungy i s bossem na konci sama. Lec po par tydnech hrani se nemohu zbavit dojmu ze s cim vyssi urovni, tim mene jsem druzine ke prospechu. Ono to tak take vypada: drzet se na hranici dohledu abych nechytil agro znemoznuje nejen herni interakci, ale i jakoukoli podporu druziny treba tim lecenim. Chytnu-li agro, jdu se podivat k dablovi bez ohledu na sebelepsi nakouzleni obran.

Proto rozviruji hladinu - a stale cekam na vyjadreni teamu (zatim se vyjadril pouze byvaly clen, Shaman)... Jak je zamyslen carodej? K cemu ma smerovat?

_________________
Diagnostikovany.
Každý moudrý má nač pomysliti,
kdyby ho pobídlo hovno v zápas jíti,
porazíš-li je, co z toho budeš míti,
a pakli ono tebe porazí, hned do lázně musíš jíti.
. . . . . . . . . Holan, V.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Dotazy k úpravám
PostPosted: 11:03 31. Jan 2014 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 11:55 09. Jan 2012
Posts: 3517
Urcite je osekání skillpointů u maga spatným krokem, degradovalo to jednu z nosných výhod.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 76 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits