Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

zakrytí jména postavy
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=7724
Page 4 of 5

Author:  J.F.Payne [ 05:53 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Já v podstatě souhlasím, i když si myslím, že kdyby se ten systém používal rozumně, své pozitivní ovoce by nesl.

Author:  pavad [ 07:16 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

J.F.Payne wrote:
Já v podstatě souhlasím, i když si myslím, že kdyby se ten systém používal rozumně, své pozitivní ovoce by nesl.
...
Straze, straze! Videl jsem jak v nekde napadli nekoho. Nuze... jak ze vypadali? *hrac zira na screenshot ktery udelal*
Helma: model cislo 3, barva latky 156, barva kovu 34.
Plast: barva 201, s vysitou rukou.
Hadry: model roby 74, barva latky 156, barva kovu 34.

Aha... ze podrobny popis - dekuji, snazil jsem se! Eh... rasa? To nevim, ono to poznat nejde, urcite to ale nebyl tlustoch a ani hiran nebo pulork, ani pulcik.

Jak mluvil? Jo, on nepromluvil ani slova! Rovnou rezal. Jo kouzla take sesilal - ale tam maji vsichni hlas stejny.

Zvlastni poznavaci znaky? Eh - nic, on mel, pane, prazdny popis postavy!

...

Rozjelo se patrani po nekom, kdo ma v invu ony tri perfektne urcene veci: robu, plast, helmu.

Jenze patrani narazilo: jedine misto kam postava muze odlozit veci je trezor v bance/dilnach, nelze uschovat plast do skryse ve vykotlanem stromu, nikdo tedy nema pravo smejdit v invu postavy (a to i kdyby se to chtelo DM delat).

Dohledatelnost takoveho "neznameho v helme" je zcela nulova.

Prehlednost v boji (vsichni maji helmu): prakticky nulova, v party listu samy "neznamy v helme", v logu vidis ze nejaky "neznamy v helme" vola ze "prestal videt ty neviditelne hady - magu neco s tim udelej". Vyborny pocin nutici pak jakoukoli ne-singl vypravu pouzivat kecatko byvse bylo umozneno vubec komunikovat a rozeznavat kdo komu co rekl.

Minimalni prinos se spoustou systemovych potizi.

Author:  Krysak [ 09:21 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Pavade, je to výborně napsané, doufám, že si to přečtou i zástupci bezejmenných zabijáků.

PS: od tebe jsem čekal spíše nějakou bláznovou obhajobu toho, že by si každý mohl psát jméno jak by chtěl a tak. Velmi pzitivně jsi přkvaplů:)


Jachyme, přesně tak, stačí chvilka a naši scripteři se vrhnou na tohle, sice je potřeba mnoho a více jiných věci, ale prokrastinace na této blbosti by mohla strhnout všechny:).

Author:  Radim [ 09:27 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Mno nevím k čemu by to vedlo mít změnu jména jen díky nasazení helmy nebo kápě. Co to lidem udělá, když tomu věnují 5 minut času a napíšou základní poznávací rysy postavy. Samotné jméno a popis toho co měl na sobě je vám stejně k ničemu, za rohem se převlíknu a dohledali jste. Často vidím jak tady tak ve hře, se někdo ohání hcrp kecama, ale obyčejnej popis nemá. Jistě, že někdo kdo hraje vraha si nedá do popisku, že má pihu třeba i na zadku, jsou prostě vyjímky těch není však moc.

Author:  Shaman88 [ 10:53 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Já hrál na zahraničním serveru kde jména šla měnit stejně a bylo tam tak obrovské množství hráčů v různých denních dobách že prakticky bylo nemožné zapamatovat si vizuál daných postav.
A tak platilo velmi jednoduché pravidlo: Pokud postava A IC zná jméno druhé postavy, resp. došlo k představení postavy A postavě B, tak postava B dokáže postavu A kdykoli rozpoznat.

Není to dokonalé, ale je to v celku prověřený model.

Author:  Goran [ 11:01 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Shaman88 wrote:
Já hrál na zahraničním serveru kde jména šla měnit stejně a bylo tam tak obrovské množství hráčů v různých denních dobách že prakticky bylo nemožné zapamatovat si vizuál daných postav.
A tak platilo velmi jednoduché pravidlo: Pokud postava A IC zná jméno druhé postavy, resp. došlo k představení postavy A postavě B, tak postava B dokáže postavu A kdykoli rozpoznat.

Není to dokonalé, ale je to v celku prověřený model.


Dokonalé to moc není, to je pravda. Je to asi, jako by se legalizovala tráva, a zároveň zavedlo povinné očkování séra, které neutralizuje všechny její pozitivní účinky :-D.

Author:  seveřan [ 11:09 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

pavad wrote:
J.F.Payne wrote:
Já v podstatě souhlasím, i když si myslím, že kdyby se ten systém používal rozumně, své pozitivní ovoce by nesl.
...
Straze, straze! Videl jsem jak v nekde napadli nekoho. Nuze... jak ze vypadali? *hrac zira na screenshot ktery udelal*
Helma: model cislo 3, barva latky 156, barva kovu 34.
Plast: barva 201, s vysitou rukou.
Hadry: model roby 74, barva latky 156, barva kovu 34.

Aha... ze podrobny popis - dekuji, snazil jsem se! Eh... rasa? To nevim, ono to poznat nejde, urcite to ale nebyl tlustoch a ani hiran nebo pulork, ani pulcik.

Jak mluvil? Jo, on nepromluvil ani slova! Rovnou rezal. Jo kouzla take sesilal - ale tam maji vsichni hlas stejny.

Zvlastni poznavaci znaky? Eh - nic, on mel, pane, prazdny popis postavy!

...

Rozjelo se patrani po nekom, kdo ma v invu ony tri perfektne urcene veci: robu, plast, helmu.

Jenze patrani narazilo: jedine misto kam postava muze odlozit veci je trezor v bance/dilnach, nelze uschovat plast do skryse ve vykotlanem stromu, nikdo tedy nema pravo smejdit v invu postavy (a to i kdyby se to chtelo DM delat).

Dohledatelnost takoveho "neznameho v helme" je zcela nulova.

Prehlednost v boji (vsichni maji helmu): prakticky nulova, v party listu samy "neznamy v helme", v logu vidis ze nejaky "neznamy v helme" vola ze "prestal videt ty neviditelne hady - magu neco s tim udelej". Vyborny pocin nutici pak jakoukoli ne-singl vypravu pouzivat kecatko byvse bylo umozneno vubec komunikovat a rozeznavat kdo komu co rekl.

Minimalni prinos se spoustou systemovych potizi.



Od hráče jako jsi ty, bych takový nesmysl opravdu nečekal.... docela jsi mě zklamal.

Zajímalo by mě, jak bys popsal postavu se jménen nad hlavou. Asi nějak takto? : "Postava vypadala jako František Nezbeda"

Hráči co nemají s tímto systémem zkušenosti se jen tak snadno nepřesvědčí. Hráči, kteří nepreferují RP hodnoty nad ostatníma, tak pro takové ten systém nemá smysl. Mám s tímto systémem dobré zkušenosti. Postava se od postavy pozná už kvůli stylu mluvy. Není to tak obtížné. Někteří hráči občas zapomenout na rysy, které je nakonec prozradí. Atypická zbraň atd.

Samozřejmě jsem zastáncem toho, aby se nejprve odladili všechny podstatné chyby, jakými jsou nad/podhodnocené příšerky, craft a další. Tudíž jsem nyní hlasoval "NE", kdyby však systémy byly dokončené a Thalie neměla neuvěřitelné množství nedodělávek, tak bych hlasoval pro "ROZHODNĚ ANO".

Author:  klobouk [ 12:55 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

A je to vůbec technicky možné? To dělá nějaký nwnx plugin?

Author:  Krysak [ 13:15 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Ano, taky jsem byl chvili na serveru, kde zrusili minimapu, protože v reálném svete není. A vymejsleli jiné bejkárny. A třeba je ůbec nenapadlo, že v reálném světě jsou slunce a hvezdy na orientaci.

Lobování zazZrušení jména u postavy je nepochopitelný mentální úlet.

Inteligetní RP hráč ví, že je to jen berlička a podle jména nad hlavou nikoho neusvědčí. Ale pomůže mu to poznat postavu, která ma 3 modely..... Normální PK ví to samé a baví se, kdž se ho nekdo snaží usvedcit.

Svět bez jmen nad hlavami nepomůže normálním, inteligetním RP hráčům, ti dokazali hrát i nyní, tahle berička by pomohla jen psychopatickým PK a RP exhibicionistům.

Nerozumím tomu, přoč by se měla hledat cesta jak ukojit hráče na nižším evolučním stupni.


Lidi, uvedomte si, že se hraje hra, není to reálný svět, je v ní tisice chyb, které potřebují opravit. Vymejělením ptákovin non plus ultra se akorát plýtvá čas všech.

Author:  Barbar321 [ 13:25 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Já měl za to, že toto vlákno je dobrých třičtvrtě roku uzavřené a v koši

Author:  kucik [ 13:37 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Nekromancie topiců je populární sport.

Author:  Caehan [ 13:44 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

A přitom v koši není! Magie! :o

Author:  seveřan [ 14:19 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Krysak wrote:
....


To co píšeš a forma, kterou používáš je trochu zcestná.

Je zajímavé, že je svět, kde něco takového funguje a hráči si toho velmi cenní. Na tom světě ale nenajdeš PKčka jak tomu říkáš. Ani jiná zvěrstva, které jsi popsal.

Z toho, co jsi zde napsal mi vyplívá, že na Thalii jsou jak RP hráči, tak hráči (nevím kam bych je zařadil, nazvu je třebas MMORPG hráči a PKčka), pokud jsou tu i tací, kteří by toho zneužívali, pak souhlasím, že systém nemá smysl a byl by spíše na škodu. Pokud by tu ale byla většina slušně hrajících a většina, která vyžaduje RP prvky, pak by systém na škodu nebyl a nesl by ovoce.

Chápal bych tvůj postoj, kdybys hrál na serveru, kde je 99,9% RP hráčů a měl s tímto systémem zkušennost tam.

Pokud má být topic uzavřen, případně je zbytečné přispívat, pak je tento příspěvek poslední z mé strany, v tomto tématu.

Author:  Krysak [ 14:26 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

OK, po nás, co jsme proti chcete vy zastánci přínosy, ale zastanci mohou plácat.... tak se ukažte.

Nejlépe to napsal Pavad, pokud tedy myslíte, že je to dobré prosím o zdůvodnění, proč tomu tak je.

Zajímají mne oblasti:
1. Absence ostatních smyslů
2. Totální přavaha agresora, kterej se schová jen zmenou kabátu v běhu.
3. Vypořádání se s omezenými modely a tvářemi.
4. Analýzu, jak se zavede alternativní rozpoznání postav
5. Jak donutit lidi psát si popisky (ja je třeba mam a myslim vymazlené, ale 50% lidi je nemá)

A další, které nakousl Pavad a ostatní.

Máme stestí, že nehorší "magoři" Jako ulraeen, morten a další nehrají, takže klasická PK v pravém slova smyslu už jen tak neuvidíš, ale nerozumím tomu, proč dělat zbytečný nástroj.
Právvě tech 99% rp hráčů takovou blbost vůbec nepotřebuje.

Author:  J.F.Payne [ 14:36 19. Dec 2014 ]
Post subject:  Re: zakrytí jména postavy

Tak ono by to teoreticky nemělo mít žádnej význam, protože pokud postavu poznáváš podle jména nad ní, je to metagame. Takže ty vlastně v nynějším stavu víš, kdo je útočník pouze OOC. Ic jseš omezenej naprosto stejně, jako kdyby postava nad hlavou nic napsáno neměla.

EDIT: Stále je tu velká škála věcí, které pomohou postavu identifikovat. Rasa (to prostě poznáš v jakémkoliv modelu), snad i pohlaví, výstroj a výzbroj (krátký meč s odkapávajícím jedem nenosí každý...), bojový styl (ne každý umí to a to kouzlo... víš že hledaný bojuje tak, že sešle temnotu a pak tě v ní rozkrájí na kousky... taky neumí každý...). Pak taky pomůže stará dobrá otázka "co jste dělal včera večer a kdo to může dosvědčit?"...A tak.

Page 4 of 5 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/