Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Pasti, pasti, pastičky
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=8160
Page 1 of 2

Author:  Bahnak [ 19:06 30. Oct 2014 ]
Post subject:  Pasti, pasti, pastičky

Po diskuzi ve SPAMu nad tématem nepoužitelnosti pastí jsem se alespoň pokusil upravit vlastnosti pastí tak, aby něco dělaly, je to jen úplně první nástřel a měl by zhruba vystihovat skutečnost, že pasti kromě by kromě DMG měly i dělat něco, čehož by družina mohla v boji třeba využít a byl by tak důvod konečně i pasti pokládat. Více než jako finální profukt je toto spíše určeno k otevřené diskuzi nad tématem použitelnosti pastí a jejich zatraktivněním pro používání.

Než přejdeme k tabulce, shrnu úpravy kus po kuse:

Acid blop - zvednuty DC, Paralýza v kolech prodloužena (ideálně se scriptem který by kola paralýzy pro PC vydělil dvěma)
Acid splash - zvednuty DC, přidat snížení dexterity cíle pokud neuspěje v záchraném hodu, trvání v tazích. Past by měla být instalované před bojovým bossem a snížit mu tak po dobu boje AC. Přijde mi to jako důvod ji pokládat.
Electrical - jen jsem rozšířil DCčka aby nezačínaly tak vysoko, past sama o sobě v pořádku, dává nejvyšší DMG z pastí ve hře a tak to má taky asi být, užitečné do CvC či na koberečky proti hejnům mobů. Pokud by to šlo, odstranil bych maximální počet targetů. Prostě by elektrika smažila v oblasti dokud by měla DMG - další cíl vždy 1/2, takže by časem vypršela. Pokud by to nějak blblo, tak nastavit strop třeba na 20.
Fire - u epiky zvětšen radius na 15ft, po neúspěšném záchraném hodu by byla oběť oslepena na počet kol dle tabulky. Užitečné jak v CvC tak CvE.
Frost - zvednuty DC, krátká paralýza změněna na slow, zato ale delšího trvání. Opět by mělo PC obdržet jen 1/2 délky trvání pokud by to bylo možné. Cíl je používat i na bosse, zpomalit jej a třeba ustřílet či alespoň využít jeho dočasné slabosti - 10 kol u epiky je docela dlouhá doba a využít se dá více než dobře.
Holy - razantně zvednuto DMG, které je uděleno nemrtvým, toto by měla být primární past, díky které by už nemusel pastičkář být v dungu nemrtvých za úplného loosera. Konečně bych řekl že by vzniklo využití pro tuto past.
Negative - Podobně jako acid splash by negativka brala sílu, a tu už ne tak chatrně jako dosud, využití určitě u bosů při snižování jejich AB. Trvání v tazích.
Sonic - decentně zvednuto DC, prodloužen stun, chycený mob/boss tak bude delší dobu bezbranným cílem pro družinku.
Spike - Tuto past pokládám s současném nastavení jako nejzbytečnější. Razantně jsem zvedl DMG (neboť jde redukovat), DC a přidal krvácení. Výška krvácení za kolo a počet kol krvácení je v tabulce. Vize zhruba taková: položit spike a za ní slow, NPC dostaně ťafku, zpomalí se a než se k pastičkáři doplazí tak vykrvácí.
Tangle - klasická zpomalovačka, ta jediná se občas používá, drobné navýšení počtu kol zpomalení.

Mezi dalšími úvahami co pastem přidat je (co mě tak napadá):
- Spell failure (vcelku markantní na castery bosse)
- Dispell (už teď na NT tuším jsou nějaké)
- Snižování sejvů (vhodné třeba proti mobkám když je potřebujeme oslabit a pak dorazit plošným spellem)
- Zapálení cíle (mohl by hořet a dostávat DMG/kolo
- Únava (do CvC, podělávací past)
- Zmatek (postava by byla po několik kol pod vlivem kouzla zmatení)
- Náchylnost na zranění sekem, bodem, tupým (prostě by obět dostávala o nějaké % větší DMG některým typem útoku)
- Ztráta levlů, postupné ztrácené levlů co tah...?
- Nevolnost - postava by po několik kol náhodně psala a emotovala nevolnost - ekvivalent opilství na ST (tančíme, joo, tančíme)
- atd. fakt je toho tuna

Ještě mě zároveň k tomu napadly zlodějské featy:
- prodloužení doby působení pastí na dvojnásobek
- zvedání DC pastí
- epický feat (nejspíše hodně drsně podmíněný) - vytvoření "opakovací" pasti.
Ale jak říkám, jsou to všecno jen nápady k diskuzi.

K tabulce. Vlevo tuším stávající, vpravo změněné.

Attachments:
pasti.jpg
pasti.jpg [ 378.52 KiB | Viewed 8233 times ]

Author:  pavad [ 20:08 30. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Par poznamek:

Snizeni ability je potencialne nebezpecne - nevim jak NT, v nwn-vanilla snizeni ability pod (tusim) 3/-4 je rovno smrti u postavy.

Silu takovehoto posileni nejsem schopen ocenit - to musi nekdo kdo ma vice v maliku schopnosti vsech povolani vseobecne.

Pridal bych dispell pasti.

Author:  sandoftime [ 20:11 30. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

To snížení jen v určitých případech, jako uoky dotykem stínů, u většiny případů se to zastaví na 4 což je minimální hodnota a dál to nejde.

Jinak já bych yl pro nějaké pasti proti bosům, koupitelné za tučnou sumu a použitelné třeba jen jednou denně, mohlo by to dávat procentuální dmg. Tak by se dal boss stáhnout třeba o 20% života a hned by byla past učinná. Navíc to zajistí nezneužívání na mobkách, protože 20% do bosse je herda lae do normálního npc to bude jen malá rána.

Author:  Infra [ 21:45 30. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Je to dobrý návrh, ale v mnoha ohledech nesouhlasím s navrhovanými úpravami. DC v některých případech měníš zcestně a přidáváš efekty tam kde bych je nerad viděl.
Tím pádem odsouváš některé typy pastí úplně mimo použitelnost a děláš z nich ultimátní zbraně. Což nemá být smyslem pasti, aby se používala místo klasické zbraně. Past by měla být doprovodná, nikoliv primární zbraň.

Vyjádření k jednotlivým pastem:
Acid blop - zvednuty DC ANO, Prodloužení paralízy silně nedoporučuji, je to smrtící, ve chvíli když nepřehodíš a máš kolem sebe mobky či nepřátele. Ještě bych uvažoval nad tím, že bych prohodil dmg se splash pastí a dal prodloužené trvání paralízy s tím že by se razantně zvedl dmg splash pasti bez dalších úprav (posílený dmg u vanily)

Acid splash - zvednuty DC, přidat snížení dexterity cíle pokud neuspěje v záchraném hodu, trvání v tazích. Past by měla být instalované před bojovým bossem a snížit mu tak po dobu boje AC. Přijde mi to jako důvod ji pokládat. Ano, tohle se mi líbí, ale snížení mi přijde trochu moc velké na epické, asi bych škáloval pouze do maxima 4 bodů dex. Možná bych kvůli zneužitelnosti pouze navýšil základní acid dmg a DC a nechal vanilou.

Electrical - Ano, to postupné snižování dmg se mi líbí. Ale nedával bych neomezeně npc, myslím že ten progres 4-7 je postačující. Spíše bych snížil dmg na 5d6 a TO 20 u minor pasti, u average bych dal 10d6 s TO 25, strong 20d6 TO 25, deadly 30d6 TO 30, epic 40d6 TO 40
Fire - u epiky zvětšen radius na 15ft může být, po neúspěšném záchraném hodu by byla oběť oslepena na počet kol dle tabulky se mi vůbec nelíbí, posiluješ už tak silnou past navíc, je zde ten efekt plošně, takže smaží stejně plošně jako elektrika. Pokud bych zvažoval oslepení až od deadly, ale pouze na jedno kolo, nebo dvě u epic. Dle mě může zůstat vanila. Případně bych znovu upravil dmg progress.

Frost - Nelíbí se mi vůbec. Progress bych nasadil totožně jako u acid. Ke zpomalování máš Tangle past.
Holy - razantně zvednuto DMG, které je uděleno nemrtvým, toto by měla být primární past, díky které by už nemusel pastičkář být v dungu nemrtvých za úplného loosera. Konečně bych řekl že by vzniklo využití pro tuto past. Souhlas, nastavení mi přijde adekvátní Možná bych ještě přidal u toho dmg progressu na nemrtvé 10,20,30,40 d10

Negative - Nelíbí se mi. Efekt vanila je dostatečně silný. Progres TO bych zvedl na totožnou úroveň jako je navrhováno u acid splash. Možná bych zvedl dmg následovně: minor 2d6, average 4d6, dedly 8d6, epic 12d6
Sonic - zase se mi nelíbí prodlužování stunu. Stun bych neupravoval. minor 2d4 TO 10, average 4d4 TO 15, strong 8d4 TO 20, deadly 12d4 TO 25, epic 16d4 TO 30
Spike - Velice pěkné, jen bych nedával na minor 3 dmg na 5 kol, pro člověka bez regenu/lékárny je to smrt... Spíše bych pro minor dal 1dmg na 5 kol a dále to zvyšoval 3, 6, 9(10) Ale jinak se mi líbí asi nejvíc.

Tangle - Vanila je velice postačující. V současnosti je to moje oblíbená past, jelikož se hojně vyskytovala v dungeonech. A jako jedna z mála byla díky vysokému DC použitelná. takže její TO bych bral za vzor. To navíšení u epické je adekvátní. Naprosto souhlasím.

K dalším pastem:
Ano tohle se mi líbí. Jako custom pasti palec nahoru. Spíše bych sem mířil ty abilitové pasti, jak jsi chtěl vázat na ty DMGovací.

Možná mám pár výhrad co se mi nezamlouvá:
únava, ztráta lvlů ... nemyslím si že toto do pastí od hráčů patří.

Ad featy DC pastí si nejsem jist, chtělo by to nejdříve ozkoušet, jak by se osvědčily úpravy na pastech, ale nejsem zásadně proti tomu.
prodloužení... mno nelíbí se mi to moc, vzhledem k paralizačním... leda by se paralízy stáhli na polovinu aby nedocházelo k přesílenému zastavení postavy. Možná by nebylo špatné, aby paruky trvali 1-2 kola a feat je mohl prodloužit až na 4.
opakovací past... zajímavé, ale s tím bych byl velice opatrný spíš bych na to vázal podmínku, že může být položena pouze jedna opakovací past.


Jinak ještě bych dodal, že bude potřeba přepracovat DC sebrání pastí... což je také velice důležité v rámci balance.

Tohle nastavení se mi líbí, až na věci které jsem vypíchl. Myslím, že to máš hodně povedené. Za mě palec nahoru.

Edit: Co to tak čtu, tak tam je blbě poznat co jsem připsal... nějak to obarvim, hmm ta žlutá mě moc bije do očí, měl jsem vzít béžovou sry.

Author:  KaTo [ 22:59 30. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

To snižování vlastností je nebezpečné. Názorná ukázka, kam to vede, viz níže:
Attachment:
snížení statu do záporu.jpg
snížení statu do záporu.jpg [ 16.43 KiB | Viewed 8880 times ]

Jinak mám za to, že jedy nějaký spodek vlastnosti ignorují. Prostě odčítají od aktuální hodnoty. Takže pastí zkriplíš, jedem dorazíš.

Author:  Infra [ 23:16 30. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Jed se zasekává na minimu. Pokud ne, jde o nějakou chybu. Osobně jsem se nesetkal s tím, že bych měl abilitu menší jak 3. Pokud někdo ano, zajímalo by mě kde a jak, kvůli mechanické stránce.

Author:  KaTo [ 00:06 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Zrovna ten Ulitharid tě zabije přes (ale máš možná pravdu, že to co používá není jed) skill, který ti sníží INT pod nulu. Něco podobnýho pak umí i Duchové, co sajou vlastnosti.

Author:  Infra [ 01:16 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Hmm, to bych musel vidět skript a srovnat ho se skriptem jedu. Takhle z fleku si netroufám říci, co tam je a neni, protože tuhle problematiku nastudovanou nemám.

Author:  sandoftime [ 01:17 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

KaTo wrote:
Zrovna ten Ulitharid tě zabije přes (ale máš možná pravdu, že to co používá není jed) skill, který ti sníží INT pod nulu. Něco podobnýho pak umí i Duchové, co sajou vlastnosti.

však jo, to jsou utoky to je něco jiného. Jedy to nedělají. Nemoc taky ne.

Author:  Caehan [ 01:21 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Dejte si pozor na to, co si myslíte, že víte o pastech.

Když mají sekundární efekt, tak se se záchranným hodem ruší jen ten, nijak se neredukuje zranění, a to je taky docela podstatné.

Author:  Bahnak [ 03:34 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Čisílka jsem pálil od boku, jistě že to není vyvážené ani náhodou, cílem bylo vyvolat diskuzi, zamyslet se nad pastmi a koukám že se zatím daří. Chceme přece opravdu vytvořit takové pasti, které by pastičkář chtěl pokládat a nepovažoval to za ztrátu času - ale zároveň nesmí být přesílené aby pak nevznikl pastičkář na 12. levlu co s prstem v nose půjde do epického dungu a prodlaždí si pastmi cestu až k epickému bosovi na které by si vylámala zuby i družinka třicítek. Ty pastičky by prostě měly k něčemu být, momentálně slouží pouze jako zdroj peněz a to rozhodně nebylo cílem.

Takže pište dál, editujte stávající, dumejte, řekl bych že velmi pravděpodobně se přece jen pak něco použije - i když netuším kdy, té scripterské práce před námi leží koukám fakt už obří vlak.

Author:  Infra [ 11:05 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Zkusím vypracovat nějakou tabulku dle návrhu:
Shaman88 wrote:
Caehan wrote:
Mohlo by se nastavit, že damage pastí ovlivňuje NPC jinak, než PC.

To by mělo jít.


Jen nevím kdy se k tomu dostanu, v úterý budu mít test ze statistiky, takže uvidím, jak moc budu mimo do té doby.

Author:  kucik [ 12:16 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

Jediné co bych nerad viděl, aby ty pasti fungovaly jinak na bossy/npc a jinak na PC. To je prostě vždycky divné.

Author:  Barbar321 [ 13:54 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

kucik wrote:
Jediné co bych nerad viděl, aby ty pasti fungovaly jinak na bossy/npc a jinak na PC. To je prostě vždycky divné.


V podstatě to vidím z hlediska zachování reality shodně, ale pak je těžké rozlišit použitelnost, aby past za
a) něco udělala
b) nebyly přesílené a ultimátní proti PC

Takže opravdu zůstane otázka, zda-li se nemůže jevit odsuzované jako vhodný kompromis a nebylo by v tomto případě výhodnější ustoupit od reálného modelu.

Author:  pavad [ 14:07 31. Oct 2014 ]
Post subject:  Re: Pasti, pasti, pastičky

kucik wrote:
Jediné co bych nerad viděl, aby ty pasti fungovaly jinak na bossy/npc a jinak na PC. To je prostě vždycky divné.
Presne tohle mi taktez vadi: jak je mozne ze na 2 stejne postavy, stejne urovne, stejne povolani, stejne featy - jen jedna PC a druha NPC... past funguje zcela jinak.

Bohuzel, neprisel jsem na nic co by pastovy (a i dmg z kouzel davajici) problem vyresilo. EDit:Pasti a dmg kouzla totiz jsou fakticky totozny system, trpici stejnym vstupnim problemem: devalvace udelovaneho dmg kvuli nasobnemu navyseni hp u NPC a bossu. Plosnym zvednutim dmg udelate jedno i druhe naprosto smrtici v CvC. Rozbocovacem logickeho rozpoznavani PC vs NPC se vyrabi (IMHO) logicky nesmysl. Ponechanim ve stavajicim stavu je obe ucinne pouze do CvC, v CvE ne.

Page 1 of 2 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/