Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 18:27 28. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 16:19 09. Jun 2015 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Dejme tomu, že mě zajímá, co si myslí hráči (haha :)), takže bych se vás rád zeptal, jaké zápletky máte nejradši? Co ještě v časech her jako je Witcher 3 a podobně očekáváte od Neverwinter Nights? Za mě odpovím, že já beru hru NWN vždycky jako seanci Dračáku nebo ADaD online. Láká mě hra charakteru, reakce na různé situace a podobně. Za DM mě pak baví sledovat některé postavy a jejich činy, baví mě tipovat si, jak se asi kdo zachová, jak kývne na tu a tu nabídku...

Jaké typy zápletek vás v NWN baví? Akční? Intriky a politika? Detektivní? Chcete naplnit sny o svojí psotavě, se kterou máte svoje cíle? Co až ty cíle s postavou splníte? Budete vědět i co pak? Byli byste ochotni zahrát si například pevně danou, třeba epizodní postavu podle charakterníku, který bych pro vás připravil - v základních rysech, charakter byste měli v ruce vy?

(Př.: Nejmenované DM chce odehrát zápletku, ve které hledá dvorního šaška, zamilovaného panoše a jednu mladou dámu z dobré rodiny, aby mohl rozehrát příběh... a proto bude takové postavy poptávat. Přihlásili byste se do takového konkurzu?)

Preferujete hrát s dlouhodobou postavou, která je váš avatar a je v podstatě nesmrtelná, protože nejste ochotni se jí vzdát, vzhledem k tomu, že jste s ní strávili desítky a stovky hodin času, piplali jí a podobně? Chápu... Jenže co když už vás nudí a jste u ní jen ze setrvačnosti? Jaké jsou ve světě nastaveném jako Nová Thalie motivace pro hru high level postavy? Nechtěla by nějak hýbat světem? Jak by toho chtěla docílit? Co by dělala na vysoce postaveném místě?

Uvítali byste silně viditelný světopříběh? Chtěli byste se do něj přímo zapojovat a stát se hrdiny nebo antihrdiny světa (třeba za cenu permanentní smrti), nebo je pro vás světopříběh jen více či méně zajímavou kulisou, která vám jen podává berličku při vlastní hře?

Tímto poptávám i nápady na "náhodná setkání". Chcete, aby se vaší postavě něco přihodilo? Klidně mi o tom napište... Chcete potkat procesí flagelantů? Tlustou lidožravou obryni? Chcete zachránit šlechtice na lovu? Uvítám tu jakékoliv nápady, a kdo ví... když se mi budou líbit, třeba se vám (nebo někomu jinému) přihodí.

Uvítám diskuzi na úrovni, toto vlákno nemá sloužit ke stěžování si na to, co je špatně... spíš pojďme podiskutovat o tom, co by mohlo být lepší.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 16:55 09. Jun 2015 
Offline
Mistr
User avatar
 Profile

Joined: 15:13 27. Sep 2012
Posts: 967
Asi jsem tím profláknutý, ale jsem zastáncem RP rozvoje postav, vnitřních cílů, tužeb, schopnosti zařadit tyto postavy do světa. :-D

Hraní dlouhodobější postavy, ano... a může to být přínosné ...ale když ji člověk hraje, jako sebe, je lehké zklouznout do toho, že IC problémy, jsou najednou OOC. Takže je lepší si prostě vymyslet postavu, která sedne. V něčem je podobná v něčem jiná. Hlavně se s ní ztotožnit po stránce zábavy a hry. Jinak vypadá postava co má cíle "lvl 18 a chtěl bych meč ze stínovky", a jinak postava co má široké RP cíle.

Epizodní postavy. Za mě ne. Asi bych vše nestíhal. Pro ostatní? Zajímavé postavy s možnostmi navíc od DM? Proč by ne. Pokud je DM podpoří a k takovým postavám se dostanou ti co rozvinou hezké příběhy, jen do toho.

Jinak bych sám uvítal možnosti budování RP základů postav. To znamená, navyšování moci, možností, zapojení do funkcí, získání pasivního příjmu, získání výzbroje, která jinak není dostupná. Samozřejmě pro všechny, a v rámci RP dosažení a obhájení úspěchů.

Příklad je třeba získání podniku, půdy, co vydělává. Postava to získá, musí se o to starat. Zabránit, aby to někdo poškozoval, rozvíjet to. Nacházet nové trhy. Pokud na takový podnik dostane měsíčně méně, než kolik by motivovalo začínající postavu zaměstnance to měsíc hrát. Je to lehce demotivující. Hraje se RP co prodělává, byť třeba baví. Vložit možnosti pasivního zisku a velkých zisků všem... věřím, že by se mocenské souboje s snahy silně umocnily. Neb otázka... na co hrát RP hru , když si za IR měsíc vydělám 30 000... když si tohle můžu vydělat za 2 hodky creepení... A naopak, co by dělaly postavy, kdyby bylo možné získat měsíčně 3 000 000, ale muselo by se to RP obhájit velmi tvrdě... to by pak byly hned jiné třenice a spory, než že někdo byl v dungu první...

(tím nemyslím takové zisky za hospodu, kdyby to někoho napadlo, myslíšto spíše obecně)


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 19:22 09. Jun 2015 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 11:55 09. Jan 2012
Posts: 3517
Časem se rozepíšu, ale už jsem to psal na foru podtemna a jinde tolikrát, že musim najít sílu:

1. ADND - kvuli tomu tu hru hrajeme, ne? Creep se stal v podstatě řešením, aby človek logoval do mrtvého světa bez hybatele.

2. Na akci je creep, pokud jd o přiběh s hráči a GM tak mi přijde, že je to jasné dle charakterů postav. My dole by jsme intriky a boj o moc, postavení i malé výhody. Intriky jsou i činnost detektivní, akční. Podle mne je nehorsi chystat tuny potvor a kulisy na nejakou masovku... daleko lepší je atmosféra, skrytá hrozba. U pribehu jsem vzdy rikal, ze kdyz se bojuje, neco jsme udělali spatně, když se hralo ADND.

3. Charakter pevne danej na epizodu je problem, sam človek nebuduje, ale když by za to byl odměnen, ža napříště zahraje ty "jendorazove postavy" někdo jinej pro "něj" tak ano, ale aby to nebyla jen investice bez návratu typu. Potřebujeme, aby vily vynikly a nahonily si EGgo - epizoda 1 a 999....
Nerozumím, proč tohle bylo vždy zamítnuto v minulosti. Ma to logiku. 100% by to vše zlepšilo.

4. Kvuli osobnim questíkům a nápadům pro GM jsme psali historie, ja je mam naříklad u všech schválených postav například. Nemyslím si, že by kromě Aula někdo ěkdy něco četl:)

5. Upřimě mne představa vynucené smrti po jednom dvou questíkách bez možnosti hru ovlivnit u multicrafta typu "Rajkir" chybi mi na 20 lvl jen jedinej craft asi donutila odejít ze serveru natrvalo. Nejde o ty XP z creepu a casovek, ale o ten silenej opruzvyjet řemesla potřetí. S opravdu komplexním příběhem a vynucenou smrtí seriíí chyb by se človk smířil.

6, Světopříběh - vlemi často jsem do podtemna psal řafu námětů na nějaký pohyb ve světe, podle mne to, aby "obživly obrazy" je nezbytnou podmínkou funkčnosti sveta typu thalie. Hraci preci nemusi byt hlavnimi hybateli, ale jen jazyckem na vahách. Urcite bych nebyl vdecný za ualovský lineární model. Měl bych radši rozdání karet a vývoj dle toho jak se vyvijí štychy.

7. Osobně se nepřikáním k individuálním "sobec questům" GM je málo. osobní příběhy by měly tvořit mozaiku vetších příběhů - společných motivací, tvrobě družin a interakce s jinými hráči. I hry ADND mívaly 2-5 hráčů a jedno GM. Nejlepší hry jsou pro mne 3,,4 hráči a jedno GM ko. Na thalii to moc hodnotit nemůu, GM je pro nás něco jako Yetti, ale třeba bahnák nás obycejným malým příbehem s kamínkem jedním celkem namlsal - intriky, poznání atd... bohužel odpadl jak podtatý.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 19:34 09. Jun 2015 
Offline
Ďábel
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 21:37 08. Aug 2008
Posts: 6885
Location: Praha
Krysak wrote:
4. Kvuli osobnim questíkům a nápadům pro GM jsme psali historie, ja je mam naříklad u všech schválených postav například. Nemyslím si, že by kromě Aula někdo ěkdy něco četl:)


Já je četl skoro všechny, nebo se tím u aktivně hrajících postav probírám. Problém je, že jsou třeba buď naprosto nesplnitelné, nebo zoufale neaktuální. Největší problém je to u starých postav. Co postava chtěla, to už má, a DM nemá jiné vodítko pro to, co by si hráč přál. Může ledacos vytušit, nebo vypozorovat, ale to by postavy nesměly trávit 80% herního času za craft stolem. Dám příklad. Když vidím, že nějaký paladin svolává výpravy proto, aby našel nějakou svatou relikvii, tam mu třeba nějaký to vodítko hodím. Nebo mág, kterej pátrá po mocný grimoáru, cokoliv takovýho. Při výpravě na meteor to jde hůř. A to jsou jen, dejme tomu, "krátkodobé" cíle.

_________________
Kraki Skengdrang a nejzlejší DM


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 23:41 09. Jun 2015 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 21:55 13. Feb 2013
Posts: 145
Já dávám přednost jedné dlouhodobě hrané postavě, než více epizodním postavám. Zahrát si ale příběhově a nezávazně nějakou epizodní postavu by mi nevadilo, problém by byl, jak tu někdo zmiňoval, kdyby to mělo být epizod více, nebo by jí pak hrál zase někdo jiný. Nevím, muselo by se to ještě promyslet.

Co očekávám? Svým postavám nekladu vysoké cíle, záměrně. Ale hrám s dm se vůbec nebráním, naopak, téměř vždy to bylo příjemné zpestření... Problém vidím v tom, že dm mají málo času, aby pak příběh třeba více rozvedli, což chápu, nikomu nevyčítám nebo nemám za zlé. Sama nemám mnoho času, o to je to pak složitější se domluvit a když to trvá dlouho, tak mě osobně i přechází chuť to dál řešit. Také dávám přednost hrám s dm, kdy se může zapojit více hráčů - například jsem se hodně těšila na pátrací skupinu po už ani nevím čem, která ale ztroskotala právě nedostatku času dm.

Jinak pokud by byla možnost, aby postava mohla snadněji stoupat ve společenském žebříčku, myslím, že by to bylo jedině správné. Ale zase - jestli by to nevedlo k uzurpování si dm jen pro tu konkrétní postavu a člověka, což by znamenalo, že by nebyl čas na ostatní... Bez dm ale zároveň nikdo postavení nezíská (nebo nevím jak). Bylo by dobré, kdyby takové postavy pak mohly více zasahovat do pozadí dění ve světě, například mohly zasahovat do královské politiky a podobně.

Tím se dostávám k tomu, že pozadí dění ve světě je podle mě velmi důležité. Když se nic neděje, je to na nic. Když se něco děje, podněcuje to hru mezi hráči. Jsem pro více informací z dění ve světě. Přivítala bych především politiku, na povrchu třeba více informací o tom, který šlechtický rod nemá rád který a pod.

Chtěla bych říct, že podtemno si také zaslouží více dění. Moc se mi líbí reálie, svět podtemna mi přijde zajímavý a myslím, že má hráčům hodně co nabídnout - ale nic se tam neděje. Hra s hráči je sice zajímavější, když se zrovna neběží něco lovit, ale je jí (pro mě) málo. Navíc, kdyby v podtemnu nikdo nehrál a sem tam nekuli pikle proti povrchu, byl by tento svět Thalie o hodně chudší :)

_________________
Amal - inspiraci pro ní jsem nalezla u tohoto klipu: https://youtu.be/nuckTcoZG4Q
Zar´tyriel
Nazyia - její příběh byl dovyprávěn <3 https://youtu.be/9yT0OW_GOpI

Moje <3 https://youtu.be/EugpuiJFfKo


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 07:43 10. Jun 2015 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Mno. Tak nejprve odpovím na to, na co si se neptal :D Upřímně řečeno upřednostňuju zápletky s PC. NPC jsou do jisté míry předvidatelné, s omezenou historií a interakcemi, protože žijí právě jen tak dlouho, jak dlouho je oživuje DM. Krásným příkladem tohoto může být Upsilon, kdy ano, je-li oživen, je s ním zábava, ale pokud k němu dojdu v náhodně vybraný moment, absolutní většinu případů stojí a čučí před sebe a když ožije neví, co se mu v lokále stalo včera.

Dále pak mám rád spíš epizodní záležitosti, ve kterých si postava sama zvolí účast. Zápletka typu "unesli ti dítě, musíš to řešit, protože postava to musí řešit, já sem odehrál únos a pak se tejden nelognu za DM" je pro mě neuvěřitelně frustrující a demotivující. Ze stejného důvodu se spíš vyhýbám cílům postavy závislých na DM. Nechápejte mě špatně, když je spolupracující DM, je to úžansý, ale postavit hlavní směřování postavy na DM interakci je IMHO dost krátkozraké.

Z questů mě hodně baví příběhové, oběvovací, s trochou toho tajemna, epizodní a uzavřené, leč s kontinuitou - jinými slovy přesně takové, jaké je většinou Jone děláš :D Odehrát krátký příběh s předdefinovanou postavou zní dobře. Baví mě i hrát takové ty polo NPC, je to odfrknutí od hlavního charakteru.

Motivace postavy na high levelu - postava s vysokým postavením má tu výhodu, že dokáže do jisté míry generovat zábavu pro okolí. Takový PC inkvizitor dokáže s hrou zahýbat řádově víc, než inkvizitor NPC, není-liž pravda ;) Na druhou stranu taková hra předpokládá souhru s DM. Každopádně pro mou postavu je to otázka spíše akademická, protože představa, že by se víla stala v nějakém aspektu IC důležitá mi připadá poněkud úsměvná. Květa inkvizitorem, Květa velvyslancem, Květa vyšetřovatelem, Květa patriarchou, Květa velmistryní rytířského řádu.. jako ano, o zábavu (případně paniku) pro mě i široké okolí by bylo postaráno, ale ruku na srdce - příliš smysl to nedává. I když, situace, kdy se dostane přičiněním neuvěřitelné náhody do odpovědné pozice a musí si s ní nějak poradit by mě bavila hodně :D "Eee... umm.. kho... popravte? Šmankote! Nebo ne! Vlastně.. umm.." :D

Světopříběhy jsou fajn. Ideální jsou pak IMHO takové, které samy generují zábavu i bez dozoru DM. Klasika je zapojení hráčů do nějakého konfliktu tak, aby obě strany byly stejně přitažlivé pro hráče a dostaly tak obdobně zastoupené PC obsazení. Pozor, ne typ konfliktu "povrch x podtemno", kde k interakci dochází zřídka, ani konflikt "jedna strana dobrá, druhá strana špatná". Tím, že se hráči s něčím dokáží identifikovat a zároveň se proti nim postaví jiní hráči mají obě strany při lognutí do hry o zábavu postaráno.

Z náhodných setkání bych celkem rád viděl:
- interaktivní červené NPC v dungu (skřet, co chce odkrouhnout současného šéfa, aby sám zaujal jeho místo)
- poutník nabízející cestu k mocnému artefaktu (ve skutečnosti k přepadení bandity)
- vynálezce tvořící jakýsi přístroj, zapomnivší si doma šrtoubovák, pro který PCčko pošle, ovšem to při návratu s šroubovákem nalezne už jen kráter tam, co byl přístroj
- oblíbené ztracené dítě
- naprosto důvěryhodná osoba, potřebující doručit naprosto obyčejný balíček na naprosto nezajímavé místo do města, jistě, ano, všechno naprosto legální a v pořádku, proč se ptáte?
- jedno NPC honící druhé - chyťte zloděje! vs. pomoc, vrah!
- pegas se zlomeným křídlem (na léčení, nebo salám)
- senilní dědeček, který se zaběhl do hlubokého lesa myslíc, že jde navštívit dávno mrtvou Mařenku
- skřítek na konci duhy, co dá postavě bambilijon grešlí (toho bych prosil pro Květu) :D

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 08:45 10. Jun 2015 
Offline
Bůh
 Profile

Joined: 23:30 05. Dec 2010
Posts: 4064
Quote:
Jaké typy zápletek vás v NWN baví? Akční? Intriky a politika? Detektivní? Chcete naplnit sny o svojí psotavě, se kterou máte svoje cíle? Co až ty cíle s postavou splníte? Budete vědět i co pak? Byli byste ochotni zahrát si například pevně danou, třeba epizodní postavu podle charakterníku, který bych pro vás připravil - v základních rysech, charakter byste měli v ruce vy?

kokosak wrote:
...

Boze na nebi - ja se snad shodnu s kokosem na nejake tema! Asi ta Apokalypsa opravdu prichazi... ;)

typy zapletek: Jakekoli "uveritelne". Tzn. ne ze jeden den PC/NPC chce zachranit obohe detatko zatoulavsi se v lese. A o den pozdeji totez NPC chce donest jeste bijici srdce jineho jinocha. Tohle je problem s kontinuitou co tu Kokos uvadel, primarne se tyka NPC. Tento kontinuitni problem muze byt i u PC - ale mnohem mene casto, odklon od obvyklych vzorcu chovani je pak prilis patrny a znaci neco duleziteho (pokud tedy nejde o postavu s rozstepenou osobnosti).

Coz se vsak poji s tim ze ony vzorce musi byt zname: coz u epizodnich postav typu co jsi tu Johne predestrel moc dobre nejde. Tzn. ne, epizodni postavy bych zrovna nehral.

ad cile postavy: Rozlisoval bych kratkodobe cile a "long-term" cile. Mezi kratkodobe radim i to zminovane "na lvl 21 chci poridit meteorickou vyzbroj". Za idealni "long-term" cil co podporuje interakci povazuji cil co je (temer) nesplnitelny, zato se k nemu da iterovat salamkovou metodou. ;) Priklad (z jedne postavy co tu kdysi davno hrala): Kam se podela loutna jeho otce, zabiteho u najezdu drovu?

Tohle je cil lehce uchopitelny pro DM, idealni pro interakci s okolim (PC i NPC), kterezto interakce sam o sobe dokaze generovat.

Akcni cile: Osobne jsem se jim (hlavne za DM) vyhybal. Prilis velke nebezpeci ze "to nekde ujede", DM neodhadne (ne)schopnosti PC. Navic v takovychto DM questech prakticky nelze slozit druzinu z vetsiho nez maleho lvl rozptylu (tzn. je to show jednoho muze high lvlu).

Intriky a politiku preferuji, lec kontinuita zde je klicova, tzn. obtizne hrana pro hrace co nejsou ve hre pravidelne).

Zbytek Tveho dotazovani, Johne, je IMHO irelevantni pri srovnavani s vyse uvedenym. Bez ohledu na ono uvozujici
Quote:
"Dejme tomu, že mě zajímá, co si myslí hráči (haha :))...
. ;)

Edit: Par nametu na setkani - zavzpominej na pohadky. Nemusi byt vzdy pravdou ze vyhraje silnejsi... Napr. setkani Obra s Honzou, kdy obr drtil skaly na prach v pesti - a HOnza syrovatka na vodu. Obr uznal ze je slabsi jak Honza. Nebo zla carodejnice a otazky "nesly tudy dve deti?" s odpovedmi "Je tu plno smeti!". Daval jsem prednost zapojeni hlavy a duvpitu pred bezduchym klikanim v DM questech typu "zab vse co se vali".

_________________
Diagnostikovany.
Každý moudrý má nač pomysliti,
kdyby ho pobídlo hovno v zápas jíti,
porazíš-li je, co z toho budeš míti,
a pakli ono tebe porazí, hned do lázně musíš jíti.
. . . . . . . . . Holan, V.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 10:15 10. Jun 2015 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 19:58 10. Nov 2011
Posts: 1500
Location: Žatec
Takže Krysák už se zapojil za Podtemno zapojim se taky....

Rád hraju jednu postavu
jelikož jsem o DM v podtemnu nezakopl...hmmm možná dobrejch 3/4 roku...tak už skoro nevim co to hra s DM je....

Mám rád takové ty Qesty co jsou na dýl...například..sorry že se k tomu vracim...,,Tarten,, to byl Qest supr...přípravy, načasování, každá chybička by byla pohroma pro všechny!! z ST máme takových Qestů rozdělaných, ale upadli v zapomění.
Rychlé Qesty ve stylu....,,Ahoj ztratil jsem to a to, a je to tam a tam a dám ti tohle a tamto,, taky nejsou k zahození...

Johane....pokud jsi teda četl ,,podtemno,, tak jsi četl i ,,můj deník,, a pokud sis dobře přečetl...tak tam kolikrát podněcuju DM k nějaké hře, zahrál bych to i sám...ale k tomu všemu je opravdu DM....
nerad bych někoho chytl a i přes jeho nezájem aatd..bych chtěl někomu kazit hru....

Thalie se mi líbí, lidi jsou tu fajn..až na některé..s lidma s kterýma hraju jsou fajn...
Tohle je server na kterém jsem začínal hrát NwN...tak proč to konečně neoživit....

_________________
Rau'nun Zau'ndar jeho čas opět přišel!!!
Riu'kis zahalená Drowka, a cvičitelka zvířátek...

Renderis i tupej nůž ti může skončit v zádech

Za pěknou RP hru, ti poděkuju pěknou smrtí

Kde neni Krocák, tam se nechodí!!



Jako děti jsme se báli příšer pod postelí, pak přijde den kdy pocítíme, že ta příšera je v nás

Quote:
Země je jiná forma pekla, a lidé jsou jeho démoni


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 10:37 10. Jun 2015 
Offline
Měšťan
 Profile

Joined: 10:01 24. Aug 2012
Posts: 265
kokosak wrote:
Z náhodných setkání bych celkem rád viděl:
- interaktivní červené NPC v dungu (skřet, co chce odkrouhnout současného šéfa, aby sám zaujal jeho místo)
- poutník nabízející cestu k mocnému artefaktu (ve skutečnosti k přepadení bandity)
- vynálezce tvořící jakýsi přístroj, zapomnivší si doma šrtoubovák, pro který PCčko pošle, ovšem to při návratu s šroubovákem nalezne už jen kráter tam, co byl přístroj
- oblíbené ztracené dítě
- naprosto důvěryhodná osoba, potřebující doručit naprosto obyčejný balíček na naprosto nezajímavé místo do města, jistě, ano, všechno naprosto legální a v pořádku, proč se ptáte?
- jedno NPC honící druhé - chyťte zloděje! vs. pomoc, vrah!
- pegas se zlomeným křídlem (na léčení, nebo salám)
- senilní dědeček, který se zaběhl do hlubokého lesa myslíc, že jde navštívit dávno mrtvou Mařenku
- skřítek na konci duhy, co dá postavě bambilijon grešlí (toho bych prosil pro Květu) :D


+10


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Copak byste rádi ve hře zažili?
PostPosted: 15:13 23. Aug 2015 
Offline
Šlechtic
User avatar
 Profile

Joined: 21:00 13. Jul 2010
Posts: 454
Sice jsem nějakou dobu nehrála, ale jelikož po prázdninách asi zase začnu a tenhle topic se mi velmi líbí, přisadím si svou troškou do mlýna :mrgreen:

Já osobně jsem výjimka v tom, že mě by epizodní postavičky bavily. Ráda si zkouším všemožné šílené i obyčejné chary, baví mě ta různorodost hrát, co se rovna namane, takže za mě - klidně bych se nějaké takové epizodní výpravy účastnila. Vzhledem k tomu, že už si můžeme chary i sami mazat by myslím nebyl problém založit něco po domluvě s DM na questík (asi tedy nějaký příběhový, co lvl 1 nesejme... anebo by to fungovalo tak, že by byl dočasně třeba 10 lvl od DM daný s tím, že po Q se odebere, jde-li to - myslím, že jde -) a pak char dát k ledu, smazat, prostě jednorázová zábava. Já jsem pro, horší je, že ostatní by se do toho třeba až tak nehrnuli.

Samozřejmě k tomu máme asi všichni nějaké dlouhodobější postavy, takže aby bylo něco i pro ně... Mně by se líbila třeba setkání s nadpřirozenými bytostmi - ať už někdo v lese potká dryádu, které vadne strom nebo třeba podivného upíra, který miluje poezii a požaduje po hráči inspiraci pro další verš :D Smutný duch, který chce povyprávět svůj příběh nebo potřebuje vysvobodit. A pak samozřejmě třeba kokosákem zmiňovaná různá NPC s různými úkoly. Potřebují někam doprovodit, něco pomoct vypátrat, pomocníka na magický/alchymistický experiment... a samozřejmě se musím přimluvit za eviláky (a některé neutrály), kteří celou dobu musí hrát normální a alespoň v nějakém tom questu by se rádi zapletli do zakázky na nájemnou vraždu NPC, krádež, převoz drog, uctění temného boha v rámci nějakého kultu, atd. Jsem holt na příběhovky, creep se dá zařídit i bez DM. Celkově věci, co hráč/hráči sami nedokáží jsou nejlepší námět pro DM quest.

No a nakonec k těm charakterníkům apod., jelikož já jsem chronický neposílač :D Mívám dost charů jen na zkoušku, jestli mě budou bavit a nevidím smysl v tom zahlcovat DM charakterníkem kvůli každému... už tak si pamatuji, že když jsem je zkoušela posílat, prostě se to nestíhalo vyhodnocovat. Jak je to teď, nevím. Ale napadlo mě, pokud by se toho nějaký DM chtěl ujmout, že bychom jako hráči mohli dostat možnost posílat svoje návrhy na questy pro svou postavu/postavy, kdykoli by nás něco splnitelného napadlo a DM by to pak vyvěsil na DM forko a pokud by měl někdy chuť něco z toho vybrat a sehrát, tak by mohl, samozřejmě nemusel. Výhoda oproti náhodnému questu je v tom, že hráč by měl stále překvapení, protože by nevěděl, kdy to přijde a pokud vůbec, a přitom by se sehrálo něco pro jeho postavu a tím i pro něj pozitivní, co opravdu chtěl hrát. A pozitivní nemusí být nutně úspěch a velká odměna, ale zkrátka, že to bude obě strany bavit :)

A krom nápadů pro jednu postavu by mohl přijít i návrh na nějaký větší quest pro více lidí, třeba ovlivňující události ve světě. Akorát by to muselo fungovat na vzájemné respektu obou stran, že DM si nebudou stěžovat, že jim hráči diktují, co mají dělat a hráči si nebudou stěžovat, že DM nedělají něco, co nechtějí nebo se jim nehodí do plánů, o kterých hráči neví. Brát to jen jako návrhy a nic víc.

_________________
Chaotic Evil Mistress

Gabriel Grym - šikovný po tatínkovi, hodný po mamince, většinou někde v Kelu
Valindra - bardka ze Sluneční říše


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits