Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Nováček a začínající postavy na Thalii
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=105&t=9406
Page 1 of 4

Author:  Rejty [ 06:10 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Nováček a začínající postavy na Thalii

Rád bych znal názory na nováčky na Thalii, co je pro ně ve hře, případně i na fóru nepřívětivé, mohlo by je odradit, výrazně stěžuje hru atd. To samé i k novým postavám na nízkých úrovních. Uvítám i případné návrhy na zlepšení.

Děkuji za návrhy a připomínky :)

Author:  Puxina [ 06:33 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Některé informace na webu jsou staré.
Některé informace jsou rozházené na foru a na webu a těžko jsem se k nim dostával (třeba mi trvalo než jsem našel jaké jsou postihy za smrt, dokud jsem nepřišel o prachy :D ).

Třeba tyhle info http://thalie.pilsfree.cz/co-thalie-nabizi-28.htm jsou jen na webu, ale na foru to není.

A ve hře?

- asi by mě hodně štvalo hledání učitele pro povolání. Lognu do hry a dostanu expy, takže mám 2.lvl a ted hurá hledat učitele. Nejsem ted jistý jestli všichni jsou v městě. A někteří učitelé jsou fikaně schovaní. Potom je lepší hrát jednu postavu, zkouknout svět a založit druhou :).

- jako vždy dlouhé cestování :P. Dostal jsem se do fáze, kdy radši vezmu koně a jedu na něm, pokud to jde (naštěstí asi fakt byly zmenšeny lokace a netrvá to tak dlouho).

- ve hře je hodně RP předmětů, to je fajn. Ale Thalie mi přijde, že vcelku bije postavy s nízkou hodnotou síly. Nemůžu si ty RP předměty brát protože mám nosnost 86liber a věcma co mám nesu už nějakých 60, takže na nějaké srandy mi nezbývá nosnost.

- a opět postavy, které jsou hbité a nemají sílu, tím pádem mají i menší dmg. Hodně potvor má jistý druh imunit a nebo pohlcení. Takže potom nepřátele doslova pižlám. Mám porovnání, když jsem soloval s Abi a když ted soluju s Mireiou. Postava na sílu je vysmátá, co se zabíjení potvor týče. Nemít s Abi zákeřníky, tak nevím :D.

-itemy ve hře jsou fajn, hodně se mi jich fakt líbí (myslím ted hlavně dobrodruha), ale jsou dost zaměřené ….. třeba vidím super plášť seděl by i k postavě, ale smůla je pro hraničáře, takže nezbývá než klikat UMD a nevím jestli mi to bude stačit. Třeba s Abinou mám prachy, ale nemám za ně co koupit (ještě nevím co umí craft na craftery jsem zatím neměl moc štěstí ;) )

Author:  Rejty [ 06:44 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Na aktualizaci webu a fóra pracuji. Jen se to dlouho nedělalo, tudíž je s tím dost práce. Pak sem ještě hodím téma na hlášení "neaktuálností". Rád bych pak udělal jako globální příspěvek rozcestník, který by odkazoval na důležité věci na fóru i na webu.

U učitelů je otázkou, zda jsou přínosní a k čemu vlastně mají sloužit. Chápu, že pro neznalé je otrava je hledat a pro ostatní za nimi furt běhat.

Po změně lokací se svět zmenšil cca o 1/3. Jinak se pracuje na zkrácení intervalů mezi odjezdy dostavníků a lodí.

Co třeba myslíš těmi RP předměty s vysokou váhou?

Obchody a předměty projdou v budoucnu revizí.

Author:  Puxina [ 07:52 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

S těma intervalama u lodí a dostavníků je to fajn :). Když mi včera pašerák řekl, že lod do Kelu pojede za 2 hodiny 3 minuty a xx sekund, tak ho Abi poslala k šípku osedlala antilopu .... teda koně a jedla do Karathy.

U obchodníků jsou nějaké deky, koberce a takové věci, ale některé myslím měly váhu 5,5 liber, což nevím zda jde změnit, ale prostě by to byla zbytečná zátěž. A nějaké batohy se snížením hmotnosti na modulu asi nejsou a zavádět se nebudou co?

Co se týče revize předmětů, možná by stálo za to bud přidat pro určité předměty víc povolání a podobně. A určitě by bylo fajn přidat i další předměty. Hodně jich je málo na univerzální záchranné hody (třeba pláště a tak, ale jak jsem psal nevím co umí craft).

Author:  Rejty [ 08:00 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Pašerácké lodě do Kelu se vyřeší v rámci jeho úprav, dáme je do přístavu.

Na předměty se dá nastavit snížení váhy, jen nevím, zda to nezvedne cenu.

Batohy se zavádět nebudou.

Author:  kucik [ 08:15 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Rejty wrote:
Na předměty se dá nastavit snížení váhy, jen nevím, zda to nezvedne cenu.

Zvedne.
Aby to nezvedalo vahu, muselo by se v nastaveni ceny predmety nastavit, ze snizeni vahy nic nestoji.

Author:  Goran [ 08:43 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

1) Složitost instalace hry, nahrání patchů atd... Ten proces je dlouhý, složitý, a dost lidí na něm odpadne. Spousta lidí také neví jak správně vygenerovat CD klíč, kam ho vložit atd... A teď neřeším pirátství. V případě zakoupení ofik nwn dnes stejně dostanete univerzální klíč, takže vás generování nemine. Možná by to chtělo zamyslet se nad něčím samoinstalačním, případně projít problémy řešené na foru of "počátku věků" a udělat podrobný návod.

2) Dost informací na foru/webu je zvláštně umístěných, nebo nedostatečných. Revize mechaniky, případně reálií, by asi byla na místě. Narazit napříkald na to, že se u postavy dá měnit popisek, případně jak, je asi malý zázrak. Většinou se to neobejde, bez zásahu dalších hráčů. Osobně by se mi líbil systém, kdy na webu jsou obecné informace v krátké formě (tak aby čtenáře nezahltily). Podrobnější reálie by mohly být roztříděny do příslušných vláken na foru, a pod správou kronikářů. Pokud se dodrží postup - od obecných informací k podrobnostem a špekům, můžou být reálie přehlednější, a zároveň aktivně spravované a rozvíjené. NA foru také odpadne nutnost najít pokaždé někoho, kdo vloží změnu na web. Nevýhodou je, že někteří na forum moc nechodí, ale tohle bych asi neřešil. Tihle se většinou stejně neponoří do reálií detailněji, pokud ano, může tam být zmínka o umístění širších zdrojů.

3) Často si nováčci (i starší hráči) stěžují, že ve světě na nikoho nenatrefí. V tomhle by asi mohla pomoct avízovaná snaha o vytváření center. Možná by nebylo od věci dát učitele základních povolání právě do těchto center. Pokud budou učitelé v blízkosti centra dění, budou tam postavy směřovány a potkají se. Je také snadné se na učitele doptat.

4) Absence základních hratelných buildů. Hráči (hráčky) často neznají mechaniku, řeší tedy týdny kdo jim udělá build. Dost často to dopadá tak, že na reálou hru ani nedojde. Ta věc se dá obejít jedině tak, že si rozjedou "blbost" build, který jim dovolí začít hrát, ale pravděpodobně je bude frustrovat v pozdějších fázích hry za postavu.

5) Obtížnost světa, co jde na ruku nejhranějším PB. Nevím jestli to někteří tvůrci udělali schválně, ale dost často se mi zdá vše jdoucí na ruku silovým PBčkám. Snad každý třetí dung je plný nemrtvých a elementálů, kteří mají imku na zákeřné.

6) Častá absence spolků a "mentorů" ve hře. Tuhle úlohu plnila Květuška, Maria, nebo jsem se snažil vypomáhat já. Jde o to, že postava může mít reálný problém zapadnout do světa. Pokud ji někdo pomůže pochopit fungování světa, je připraven zodpovídat dotazy, případně seznámit postavu s ostatními, může to postavě a hráči dodat určitý elán a zájem o hraní. Stejně tak bývala fajn plná hospoda, kdy si nový hráč mohl přivydělat a se všemi se seznámit skrze hru servírky/vyhazovače.

-------------------
Quote:
Pašerácké lodě do Kelu se vyřeší v rámci jeho úprav, dáme je do přístavu.


Jak to mám chápat? Pašeráci budou v přístavu Karathy?

Author:  Rejty [ 08:48 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Goran wrote:
Jak to mám chápat? Pašeráci budou v přístavu Karathy?


Ne, v Kelu.

Author:  Puxina [ 09:13 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Goran wrote:
....


ad 1 - obrovský souhlas, kdyby bylo možné to nějak zjednodušit, bylo by to super. Taky mě stahování těch věcí štvalo.

ad 2 - jo nikde jsem nenašel něco napsané ohledně /pc příkazů až mi pak jeden hráč písl házení kostkou a já si uvědomil, že když napíšu /pc help, tak na mě vyskočí ty různé příkazy na změnu barvu vlasů, očí, popisu postavy, házení kostek a tak :).

ad 3 - dle mě nehrotit IC a ptát se OOC a OOC se domlouvat na schůzkách (ikdyž i to se dá IC okecat :roll: ).

ad 4 - kdysi jsem se dotazoval nebo navrhoval, zda by bylo možné provést relvl i mimo relvly, které se dělají nyní. Prostě udělám postavu, zjistím, že něco nefunguje, jak jsem se dočetl nebo jak jsem si myslel a poprosím o relvl. (na druhou stranu je to práce navíc pro DM a aby potom každý neotravoval s relvlem).

ad 5 - souhlas, někdy když vidím jaké mají monstra AB a podívám se na AC mé postavy, tak si říkám "sakra to abych rozjel něco s šíleným množstvím životů, redukcí a nejlíp na fulplate se štítem a nebo prostě něco kouzelné, co si nakouzlí všechny kravinky" naštěstí v partě se to většinou relativně dá, ale i tak už nás některé potvory párkrát prohnaly nebo sundaly.

ad 6 - tohle je problém hráčů, pokud jsou líní spolek stvořit a řídit, tak nevím .....

Author:  Rejty [ 09:20 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Si říkám, jestli by na ty rady do hry nešel využít deník postavy, zatím v něm nic není. Ale to je otázka spíš na Shamana nebo Kucika. To samé s registrací a instalací.

Author:  Nalkanar [ 10:58 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

2. lvl jde naklikat bez učitele :lol:

Skoro bych byl pro to, kdyby se spawn point dal někam jinam než ke stargatu :D a tam stálo nějaké pojmenované NPC (třeba správce přístavu / strážný), které by postavě mohlo dát quest, se kterým by postava obešla hlavní body v Karathě. Ideálně, kdyby to hodilo postavu třeba i na třetí lvl, což by pomohlo postavě přežívat.
Obsah - ukázat místa typu dílny, chrám, trhy, arénu, cestou se zastavit třeba u pár nejběžnějších trenérů (třeba hraničář je zašitý v Akademii atd.).

Chtělo by to nějaké začátečnické dungy. Na jiných světech podobného ražení (tzn. ne EQ, ale spíše zahraničí) vlezu do hry, hra se obvykle zeptá zda jsem nový nebo ne, podle toho doporučí spawn point (v zásadě buď do centra pro nováčky, nebo kam se mi zachce pro zkušenější) a jelikož jsou XP z creepu, tak mi to dovolí hned jít bojovat.
Na TH první dungy většina buildů ubíhá s lukem v ruce, což je takový pochybný styl, jak přijít k expům. Navíc jsem potkal (tak někdy loni :D ) nováčky, kteří naprosto nechápali, že hrají hraničáře, mají dual-wield, ale na prvních lvlech ho nesmí použít, ba dokonce, že by měli ideálně jen střílet a pobíhat.

Obecně by to chtělo více tahounů, jenže tahouni potřebují taky nějakou motivaci. Nyní dost klesl počet hráčů, možná se pletu, ale taky zrovna Desmond rozjel věci a asi teď malinko nestíhá, a žádný další DM nic neprodukuje. Přitom stačí zkoušet oživit posezení v hospodě, zorganizovat z pozice DM nějaké menší dění, napsat něco do novinek a podporovat aktivity hráčů v tom směru. Mě třeba hra s Alim nebaví, protože poslední dvě tři změny DM týmu přišli s tím, že každé DM si vnutilo vlastní vizi, přišli jsme o několik výsad (a už nám prakticky nic nezbylo), snaha o vylepšení Ivory umřela na nepochopení od WB (i po pěti vysvětlení od dvou různých lidí), o tom, jak jiné spolky narušovaly nastavená pravidla a omlouvaly to roleplayem ani nemluvím. Zkrátka není motivace něco dále tvořit, když padají klacky pod nohy. 8)

PS: buildy jsem chtěl trošku sepsat, ale dostal jsem tolik hatu i soukromou cestou, že jsem ztratil motivaci...

Author:  Rejty [ 11:12 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Já bych se vykašlal na staré křivdy a orientoval se na přítomnost a budoucnost... ostatně proto tu ta témata otevírám :)

Co si představit pod začátečnickými dungy?

Ten "tutorial" pro nováčky nezní špatně.

Author:  Shaman88 [ 11:23 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Nalkanar wrote:
Chtělo by to nějaké začátečnické dungy. Na jiných světech podobného ražení (tzn. ne EQ, ale spíše zahraničí) vlezu do hry, hra se obvykle zeptá zda jsem nový nebo ne, podle toho doporučí spawn point (v zásadě buď do centra pro nováčky, nebo kam se mi zachce pro zkušenější) a jelikož jsou XP z creepu, tak mi to dovolí hned jít bojovat.
Na TH první dungy většina buildů ubíhá s lukem v ruce, což je takový pochybný styl, jak přijít k expům. Navíc jsem potkal (tak někdy loni :D ) nováčky, kteří naprosto nechápali, že hrají hraničáře, mají dual-wield, ale na prvních lvlech ho nesmí použít, ba dokonce, že by měli ideálně jen střílet a pobíhat.

Jo na tohle jsem taky narazil. Nový hráč. Povolání barbar, vzal si do ruky obouručku a prostě šel se mlátit. Zjistil že nic nezabije nebo skupinka prvních potvor na cestě zabije jeho a prostě zábava prudce klesla na bod mrazu.

Za mě začátečnický dung je něco co jde rychle procházet bez nějaké větší námahy a nahnat nějak rychle počáteční 2-3 úrovně, byly to třeba vosy před úpravou a zrušením pláště na pohlcení kyseliny.
Bývají to třeba krysy nebo jiné low potvory poblíž měst. Takové co dávají 1 dmg bez kritiku. a mají poměrně málo hp. třeba 10. Prostě thalie je v tomhle strašně obtížná, my staří matadoři to vůbec nevnímáme ale pro nováčky v podstatě krizové když nenajdou na prvních levelech nic co by bylo zábavné a při boji s čímkoli se dostavuje frustrace.

Author:  Nalkanar [ 11:24 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Prostě něco, čímž zvládne projít i low postava, která má tu shit začáteční výbavu. Dřív si hráči našetřili na 5/1 róbu a šli obíhat Doren. Dneska jdou na stonožky a ubíhají s lukem kde co. Stačilo by pár dungů, potvorám zařídit nějak slabší dmg (skřeti se shit zbraněma?), možná i přihodit nějaký jednorázový quest (stráž a "nebaví nás chodit čistit skřety, skoč tam ty"), aby to postavu dostalo někam k lvlu 5-7, kdy už má lvl na splnění požadavků pro rozumnou výbavu (plátovka, většina +1 věcí, některé +2 boostavací itemy - rukavice, prsteny...).

Porovnám starty:
Thalie - nakoupím si nějaký equip (max AC 4 zbroj, AC 2 štít + nějaké zbraně, ani nevím zda cash výjde na štít + zbroj), vykopne mě to v Karathě bez dalšího směřování a mám lvl 2 zdarma. Můžu balíkovat, ale když neznáš svět, tak je to dost obtížné. Můžu do dungu, ale z většiny se nevrátím živý (jsem-li nováček a nehraju-li střelce, tak na příšery budu nabíhat napřímo). Pokud nenacházím hráče, nebo jiný dung (a třeba ty ubitelné stonožky jsou mimo cestu, kam se nováček asi neodváží), tak mi nabíhá dluh, nebo jen obíhám balíky, případně odcházím.

Amie (a x jiných) - objevím se ve hře s cashem, druhý lvl, poblíž stojí zadavatel questu. Oběhnu s questem město, dostanu 3. lvl a nakoupím si výbavu (bojovník klidně i plátovku + pavézu). U brány z města (té hlavní, ke které mě quest naviguje, ale často i u těch vedlejších) dostanu šanci si sebrat quest či několik, které jsou nastaveny tak, aby mě dovedly někam do low dungu. Tady dle buildu snáze, či obtížněji, ale tak jako tak splním quest, probiju se dungem, dohromady se splněním mám lvl 4 a nějaký cash na ruce. Dostanu doporučení kam jít dál, pokračuju ve hře.

Author:  Rejty [ 11:59 16. Oct 2018 ]
Post subject:  Re: Nováček a začínající postavy na Thalii

Quest navede do dungu jak? Stačí říct směr, nebo jak si to představit?

Page 1 of 4 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/