Ukázka z dema Aliens:Colonial Marines
http://www.comingsoon.net/news/gamenews.php?id=82744Tak na tuhle věc se těším už asi tři roky, ale po shlédnutí záběrů z dema cítím trochu zklamání (minimálně raději chladím, co nejvíc své počáteční nadšení). Předesílám, že jsem skalní fanoušek vetřelčího univerza, takže můj pohled může být o něco kritičtější (první dva filmy řadím mezi to "nej" co se v tomto žánru natočilo, třetí film uznávám, čtvrtý mi až tak příliš nevoní a u zbývajících dvou kousků, ve kterých se do všeobecného veselí přidává i predátor, mám pocit, že by možná bylo lepší, kdyby se vůbec nenatočili - oproti stejnojmenným počítačovám hrám, které jsou asi zatím to nejlepší co na nás programátoři přichystali).
Co mě teda příliš nesedlo:Nové "mutace" vetřelců - Pretoriana (taková zmenšenina vetřelčí královny) jsem ještě snesl, docela mi do všeho zapadal, ale nový druh "crusher", který vypadá jako vetřelec spářený s triceratopsem se mi opravdu zajídá. Chápu potřebu větší variability, ale myslím, že není nutné být originální za každou cenu.
Inteligence vetřelců - Možná je to jen tím demem nebo je to kvůli stádia ve kterém se právě nachází příběh kampaně, ale tak trochu mi přijde, jako bych se díval na nějakou automatovou arkádu. Tak nějak mám pocit, že se u vetřelců i vytratila jejich pověstná rychlost. Tvůrci v předchozích rozhovorech slibovali opravdu propracovanou AI, kde na vás vetřelci budou schopni skrytě vyčkávat, klást léčky, používat průzkumníky atd... .
Kyselina - Při sledování jsem se jaksi nemohl zbavit dojmu, že se tento aspekt docela přehlíží. Jako by tam byla spíš jen jako kulisa - viz. chlápek co v bezprostřední blízkostí odpráskne vetřelce brokovnicí a ani se při tom nezachvěje (pominu to, že odrazí vetřelce zbraní, což mě neskutečně iritovalo už v AvP3). I to jak se vetřelci rozprskávají po kontaktu s projektily do okolí, je takové podivné. Opětovně doufám, že je to pouze problém dema.
Dále už by byli jen nějaké kosmetické výtky, třeba jako proč sakra mají vetřelci na ocasech tak neuvěřitelně zvýrazněný "hřeben" apod..., ale já jsem na věci co se týče "reálií" kolem vetřelců fakt pedant.
Co vidím jako plus:Cooperativní hra - Jedno z těch nejhlavnějších plusů, co tu ještě přiliš v žádné vetřelčí hře nebylo podporováno. Autoři slibují možnost až čtyřech hráčů, kterří budou společně procházet příběhovou kampaní (plus se jistě objeví hafo dalších multiplayer map).
Příběh a atmosféra - Za příběhem stojí prý docela známá jména a děj přímo navazuje na události po druhém filmu. Atmosféra se musí osahat přímo hraním, ale tady tak nějak doufám, že Gearbox udělá vše, aby ji nezabil a naopak posunul ještě o něco dál.
Obranné věže - To samé jako ve filmu, jsem rád, že je dodali i tady. Jen doufám, že je hráč bude smět položit téměř všude a nebude (tak jak bylo vidno v demu) příliš voděn za ručičku.
Motion tracker - Možná jste si všimli, že toto udělátko už není součástí přímo grafického rozhraní, ale musí se na něj kouknout, stejně jako ve filmu. Rozhodně palec nahoru.
Doufám, že Gearbox fanoušky nezklame a po dlouhé době se zase objeví hra s vetřelčí tématikou, zpracována tak jak si to jen tohle téma zaslouží.