Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 22:41 28. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 15:05 03. Oct 2017 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
kucik wrote:
Shaman88 wrote:
Thalie není svět, který by byl primárně pro RP hru. Na webu a foru se tak prezentuje, ale ze strany týmu Thalie je to přesně naopak.

Za těch X let co jsem byl součástí vývoje světa se řešily po stránce vývoje "jen" úpravy povolání, úpravy lootu, úpravy xp, síla potvor a podobné věci. Prakticky 99% veškeré práce a směřování vývoje byla mechanika a systémy, které ovlivňují technický ráz hry, což neříkám že je špatně ale pro projekt, který se tak sáhodlouze popisuje jako RP server je to dle mě málo.

Já aktuálně hraju na Arelithu (anglický RP server) a pár týdnů jsem taky součástí vývojového týmu tohoto světa, a musím konstatovat že jejich vývoj je opravdu vývoj RP světa (vývoj mechaniky zabírá asi 15% z celkového vývoje)

RolePlay je a vždy byla jedna z priorit při návrzích a úpravách jakéhokoliv systému. Že jsme měli často problém ti to vysvětlit neznamená, že na to ostatní dlabali.
Ať už se řeší třeba loot v dungeonu, vždy to má dopad na styl hry na serveru. Tedy i roleplay.
Pokud jsi navíc měl přístup jen do části fora, kde se řešily převážně technikálie, chápu, že se ti to tak mohlo zdát.

Držim ti palce, ať ti nadšení pro vývoj na tamním serveru vydrží více týdnů, než tomu bylo vždy na Thalii.

Díky. Zatím se držím :).

Já tyhle body co jsi vypsal považuju stále za věci technického rázu, protože to jsou systémy které vznikají prostě čistě v systémové rovině. I to ikdyž looty či jiné systémy mají dopad i na roleplay.
Já se bavím spíše o vlivu roleplaye na technický ráz světa. NWN to jako jedna z mála her poskytuje a ted to vidím i v praxi:
1) DM Questy měnící svět(mechaniku), to se děje/dělo i na Thalii, ale jen u fakt velkých questů mě přišlo. Ale já to vidím i u drobných questů. Sám jsem zažil drobný quest kdy jsme prchali z dungeonu před obrovskou přesilou tím že jsme se snažili v podzemí přeplavat část vodní plochy (z jedné strany lokace na druhou, ale nevedla tam žádná cesta). Den na to po restartu už tam by udělaný přechod, který symbolizoval to přeplavání. (To mě neskutečně potěšilo)
2) Hráčské questy měnící svět - když DM vidí že se něco děje tak to sleduje třeba i pasivně ale svět přesto upraví. Např. Spolek XXX dostane zakázku na výrobu předmětu X, který v modulu není, snaží se o výrobu ale hrají to že se jim to prostě nedaří a i tak je to hra na několik večerů, kdy zkoušejí různé materiály a výrobní postupy.... světe div se - po pár dnech je craft rozšířen o několik předmětů včetně předmětu X.
3) Hráči samotní měnící svět - území pod správou hráčů, kdy mohou tito hráči perzistentně za běhu modulu toto území spravovat, od ekonomických faktorů až po umístění objektů - prostě plná správa bez nutnosti DM asistence.

To není ale výtka, je to prostě jiný přístup ke hře i k tvorbě. Ale mě se to zatím neskutečně líbí.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 16:23 03. Oct 2017 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Mno, jsem trochu zmaten, protože pamatuju, jak když nějaká skupina hráčů něčeho ve světě díky RP dosáhla, nebyl jsi z toho nadšený.

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 16:36 03. Oct 2017 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 17:59 25. Oct 2014
Posts: 710
Shaman88 wrote:
kucik wrote:
Shaman88 wrote:
Thalie není svět, který by byl primárně pro RP hru. Na webu a foru se tak prezentuje, ale ze strany týmu Thalie je to přesně naopak.

Za těch X let co jsem byl součástí vývoje světa se řešily po stránce vývoje "jen" úpravy povolání, úpravy lootu, úpravy xp, síla potvor a podobné věci. Prakticky 99% veškeré práce a směřování vývoje byla mechanika a systémy, které ovlivňují technický ráz hry, což neříkám že je špatně ale pro projekt, který se tak sáhodlouze popisuje jako RP server je to dle mě málo.

Já aktuálně hraju na Arelithu (anglický RP server) a pár týdnů jsem taky součástí vývojového týmu tohoto světa, a musím konstatovat že jejich vývoj je opravdu vývoj RP světa (vývoj mechaniky zabírá asi 15% z celkového vývoje)

RolePlay je a vždy byla jedna z priorit při návrzích a úpravách jakéhokoliv systému. Že jsme měli často problém ti to vysvětlit neznamená, že na to ostatní dlabali.
Ať už se řeší třeba loot v dungeonu, vždy to má dopad na styl hry na serveru. Tedy i roleplay.
Pokud jsi navíc měl přístup jen do části fora, kde se řešily převážně technikálie, chápu, že se ti to tak mohlo zdát.

Držim ti palce, ať ti nadšení pro vývoj na tamním serveru vydrží více týdnů, než tomu bylo vždy na Thalii.

Díky. Zatím se držím :).

Já tyhle body co jsi vypsal považuju stále za věci technického rázu, protože to jsou systémy které vznikají prostě čistě v systémové rovině. I to ikdyž looty či jiné systémy mají dopad i na roleplay.
Já se bavím spíše o vlivu roleplaye na technický ráz světa. NWN to jako jedna z mála her poskytuje a ted to vidím i v praxi:
1) DM Questy měnící svět(mechaniku), to se děje/dělo i na Thalii, ale jen u fakt velkých questů mě přišlo. Ale já to vidím i u drobných questů. Sám jsem zažil drobný quest kdy jsme prchali z dungeonu před obrovskou přesilou tím že jsme se snažili v podzemí přeplavat část vodní plochy (z jedné strany lokace na druhou, ale nevedla tam žádná cesta). Den na to po restartu už tam by udělaný přechod, který symbolizoval to přeplavání. (To mě neskutečně potěšilo)
2) Hráčské questy měnící svět - když DM vidí že se něco děje tak to sleduje třeba i pasivně ale svět přesto upraví. Např. Spolek XXX dostane zakázku na výrobu předmětu X, který v modulu není, snaží se o výrobu ale hrají to že se jim to prostě nedaří a i tak je to hra na několik večerů, kdy zkoušejí různé materiály a výrobní postupy.... světe div se - po pár dnech je craft rozšířen o několik předmětů včetně předmětu X.
3) Hráči samotní měnící svět - území pod správou hráčů, kdy mohou tito hráči perzistentně za běhu modulu toto území spravovat, od ekonomických faktorů až po umístění objektů - prostě plná správa bez nutnosti DM asistence.

To není ale výtka, je to prostě jiný přístup ke hře i k tvorbě. Ale mě se to zatím neskutečně líbí.


Já osobně jsem se třeba snažil měnit svět, pokud jsem byl u toho, když ho měnil i hráč (logickým způsobem), ale nebyl jsi u toho. Nyní ti taková věc chybí. Třeba se takové věci dávno stali, jen jsi u nich nebyl. Rozumím tvému postoji a jsem rád, že tě to nyní baví, i když jinde, ale taky vím, že jsi i ty sám neměl o RP zájem a úspěšně jsi ho ignoroval. Také zmíním, že naše společné dungaření jsem i já pojal volnomyšlenkářsky a farmářsky, abych tu nerozšiřoval jen jeden pohled na věc, ale tak už to prostě je. Jakmile nejsou stanovené mantinely, tak lidi divočí.

"Sem na Thalii nebudu chodit pěšky a pomalu, raději poběžím tři hodiny v kuse. Stejně to dělá každý"

"Bažiny nebažiny, já si jdu jak král v plné polní a nic mne nezastaví"


"Jsem téměř mrtev. Nevadí, je to jen téměř, pískám si."

Thalie není špatná, jen by bylo fajn, kdyby bylo RP vyžadováno. (čistě můj názor) Může to být na jednu stranu omezující, ale na druhou je to "gró", které tu stařičkou hru může povznést a odlišit od dnešních nakopávek online světa.

_________________
"Don Salieri je hodný člověk, který má hodně přátel, a těch, co ho zradili už moc není. Don Salieri je také lidumil, který lidem rád pomůže, když si za ním přijdou pro radu nebo pro pomoc, ale to samé Salieri očekává od nich. Někdy se může stát, že se don Salieri rozhodne, aby jeho nepřátelé zmizeli do jednoho."


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 16:55 03. Oct 2017 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9754
kokosak wrote:
Mno, jsem trochu zmaten, protože pamatuju, jak když nějaká skupina hráčů něčeho ve světě díky RP dosáhla, nebyl jsi z toho nadšený.

Ne, já jsem nebyl nadšený z toho že si hráči diktují jak to má vypadat.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 00:21 07. Jan 2018 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
Měl jsem možnost teď pozorovat nováčka, který začal na povrchu. Když se zasekl, tak jsem radil a pomáhal, jinak to bylo na něm.

1. Jen těžko se v Karathe i potom v nejbližších lokalitách dá orientovat s kamerou - jak ty hradby a brány, tak potom ty vysoké skály mají pro nováčka velkou nevýhodu v tom, že mají neustále tendenci zakrýt celý obraz.

2. Nevěděl kam jít. Sice se doštrachal k přívozu do rybářské osady, ale nenašel by přechod bez přímé rady. Když se někdo pohybuje myší, tak neviditelný přechod nemá jak najít.

3. Když se po dlouhé době probloudil přes lokace s farmami, tak první na co narazil, byli tři lítí jezevci. Než stihl zareagovat pořádně, ležel s -1 životem, pak čekání, než umřel... a zase v Karathe. Šel tedy opačným směrem, prošel přes městskou bránu, zase veliké, prázdné lokace z hlediska toho, co může dělat nebo zabít, potloukání se kolem majáku, kde nikde nic. Pak bloudění směrem na Tarten, dva netopýři, pár sov modrých, které ho vůbec nenapadlo zabít. Dohrabal se do Tartenu, tam naštěstí balíček pro klenotníka, tak se vydal zpět do Karathy. Kousek za přechodem lítý vlk - první nepřátelská bytost tímto směrem, kterou potkal. :wink: Zase v Karathe, tak odevzdal balík a zkusil stoky. Nejprve ty z městské brány, tam zabil pár krys, super. Pak ho vyhnali brouci a pak potkal ettercapy a pavouky... Tak tedy zkusil jít do kanálu hned z úvodní lokace - s tím, že to bude určitě pro nováčky, naběhli na něj mutanti. I když hned začal utíkat, dohnali ho za přechodem a utloukli na -1 život. :mrgreen:

4. Začal bez stahovacího nože a v úvodním obchodě není stahovací nůž na prodej. Když ho konečně někde objevil, už na něj neměl peníze, protože si krásně upravil zbroj. :wink:


Návrhy:
1. přidat stahovací nůž do výbavy nově založeným postavám.
2. vytvořit u toho startovacího místa v Karathe nějaké NPC, které poradí kam se postava může vydat (že vůbec jde jít do kanálů třeba, případně, že tam nováček lézt nemá a vůbec co dělat a podniknout na úplném začátku, kam jít a kam raději ne - třeba to může být dobrodruh co dá pár rad a příběhů do začátku z doby, kdy začínal).
3. Pokud by to šlo, tak ten přechod k přívozu udělat viditelný nebo ho nějak zvýraznit...
4. Přidat do rozhovoru balíkářům možnost se na jednotlivá NPC zeptat, kde jsou, jak je najít.

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 08:42 07. Jan 2018 
Offline
Nováček
 Profile

Joined: 23:34 29. Dec 2016
Posts: 16
Není to tak dávno, co jsem na Thalii začal hrát a začínalo se mi velice dobře. Radši věci objevuju přímo ve hře, ale před začátkem jsem si otevřel forum a potěšilo mne, že je hned k nalezení 1 stránka textu ve foru Informace, Než začnete hrát, Pár praktický rad do začátku
viewtopic.php?f=3&t=779

Tudíž ideální, protože kdyby toho bylo 20 stran, tak to nečtu. Na tý jedný stránce je i o stahovacím noži a je fajn, že ho člověk nekoupí u smrťáka, protože tohle ho přinutí omrknout tržiště, než vyleze do divočiny.

Dále, měl smůlu, že natrefil hned pouze na líté jezevce. Nebylo to v noci? Jak vidím lítý, tak se trochu zamyslím.

Vychcípat hned na začátku je pro nováčka jedině prospěšný, pro low lvl jsou kvůli tomu úlevy u postihu na smrt. Myslím, že snaha o ulehčování a další ulehčování už ulehčeného nevypěstuje kvalitní hráče, protože co je levné, to je bezcenné. Ať se hráči musí trochu posnažit, když je tu chcete vídat pravidelně:) Na to, když jsem se měl někde jako v bavlnce, si už nevzpomenu, ale na to, jak mne přes 2 lokace naháněl lítý vlk a nakonec i dohnal, vzpomínám pokaždé, když ho vidím.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 12:30 07. Jan 2018 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Mno, musím souhlasit s tím, že umírání k prvnímu prozkoumávání zkrátka stále patří. Stačí jen, když si vzpomenu na své začátky na ST. Postihy nejsou v prvopočátku tak strašné a metoda pokus-omyl je použitelná.

Ale něco bude i na tom, že když ubylo výrazně hráčů na serveru, určitě by neuškodilo ani to, kdyby opravdu nějaká NPC dokázala začátečníkovi poradit, kterým místům se vyhnout a kde nejspíš začít své dobrodružství. Dříve to přecijen zajišťovali hráči ve hře, že dokázali ty základy předat a v lepším případě i některá místa pro začátečníky ukázat a nebo tam nováčka donavigovat. Po těhle úvodech už se nováček mohl volně pouštět i do objevování s tím, že věděl, kam ještě ne a kde to zkusit příště. A když mu to tam nešlo, věděl, kde si spravit náladu z další smrti při objevování.

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 12:52 07. Jan 2018 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
Je možné, že to včera byla nějaká haluz. Protože poté, co narazil na tři líté jezevce (jsou tam i přes den, je to spawn směrem na Ivory hned za farmami), pak lítého vlka, pak pavouky a nakonec mutanty, tak jeho další setkání bylo se čtyřmi divokými psy, které zabil a potkal rovnou tygry a šel zase do Karathy, protože se zamotal a neutekl. A to vše stále na prvním levelu a téměř bez toho, že by potkal i něco, co zabít dokázal. :wink:

Pak se to zlomilo a pohodicka - krysy a nemrtví, krabi, želvy, stonožky, první bossové, ideální začátek.

Thalie je tak stavěná, že vždy člověk může narazit na to, co ho prožene nebo rovnou zabije při průzkumu. Z Karathy jde vyjít snad 4 cestami a jen jedna je skutečně vhodná pro nováčka. Lokace jsou veliké. Nejde ani tak o postih za smrt, ale o to, že když člověk není nasměrován zpočátku, tak může hodiny bloudit a narážet jen na to, co ho rovnou zabije s trochou smůly. To se třeba v současném podtemnu nestane - tam vždy rychle po východu z města narazí na styrgy - a ty ho buď uklovou nebo je dokáže ubít, ale šanci má.

Dát na povrchu, tam jak hráč začíná, nějaké NPC pro úvodní informace přímo ve hře, by se podle mne hodilo. Mohlo by upozornit, že je dobré si koupit stahovací nůž na tržišti, zmínit možnost nosit balíčky a další věci, kterými je možno si vydělat, poradit kam zpočátku jít, že postava může zadarmo přespat u přátelských druidů nebo zajít do hospody v přístavu... Leckdy, když se nováček teď připojí, tak ve hře není vůbec nikdo a na fóru to třeba sice je, ale tam je toho hodně a snadno se to přehlédne. Navíc, působilo by to přátelštěji.

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 13:26 07. Jan 2018 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Osobně bych z webu odebral sekci Co Thalie nabízí, zaaktualizoval bych sekci Než začnete hrát, sepsal bych pro každou frakci rychlý manuál činností (ostatně jsem ti nabízel, že bych něco sepsal...), kterými lze přežít nízké úrovně. Problém je, že to, co jsem sepsal, je dnes neaktuální (spousta dobrých i špatných změn).
Taky by šlo udělat sérii questů - normální nwn questy - které by dalo vzít jen jednou a postava by s ním začínala. Tam by oběhla pár NPC, ty by vysvětlily fungování a řekly pár tipů (dostavníky a lodě jezdí sem a sem, takže pokud je na balíku čas 3 hodiny a víc, tak lze v pohodě dorazit bezpečnou cestou, jinak lze bezpečně dojít sem a sem, tam už moc ne...). Oběhalo by se město, vysvětlilo, co kde je, vše za třeba 1000 XP, aby postava brzo přešla z lvlu 2 na lvl 3 a měla zase o něco vyšší šanci přežít. Ale to by muselo být aktivní WB...


EDIT dodatek: ty sekce na webu jsou imho přežitek z dob, kdy světů na českých scéně bylo asi 10 a měl to každý. Dneska žijou dva nebo tři, takže to nemá moc smysl, spíše bych pak někam dolů doplnil odkaz do fóra, které má přesnější údaje a aktualizuje se častěji. Pak bych přidal odkaz na build sekci, aby se případný nováček mohl poradit.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Jak je vlastně těžké využít potenciál krás Thalie
PostPosted: 15:47 07. Jan 2018 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Jestli se toho někdo ujme a sepíše to, tak není problém to aktualizovat :)

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits