|
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Caehan
|
Post subject: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 04:40 12. Jan 2014 |
|
Joined: 18:51 02. Apr 2010 Posts: 2956
|
Vítejte! Ano, mám na mysli vás! Vítejte! Počkat! Vím, na co se chcete zeptat... jistě si říkáte, co se to objevilo za nové vlákno, když jste si nechali na fóru zobrazit nové příspěvky. Někteří z vás si jistě říkají: "Trpasličí pevnost? Co je to?"Další se možná ptají: "To je ta divná hra, co o ní neustále meleš, Caehane?" A pár z vás si možná přisadí: "Kdo je na tohle podle tebe zvědavej?"Či dokonce: "Jdi někam!"Pokusím se odpovědět popořadě. Dwarf Fortress (celým jménem Slaves to Armok: God of Blood Chapter II: Dwarf Fortress) je roguelike strategie s nechutně propracovanými detaily a velmi strmou křivkou obtížnosti. Hra je podle svého tvůrce stále v alfa verzi, což ovšem růstu její popularity nijak nebrání, ba možná naopak. Některé z podivně fungujících prvků hry vedou k jejím nejzábavnějším okamžikům! To je také hlavní součást DF... zábava. (Fig. 1 - křivka obtížnosti DF)"Počkat, říkal jsi roguelike? To jako že to má místo grafiky ASCII? S tím se jdi vycpat!" ...jedno po druhém! Trpělivost, prosím! Dostanu se k tomu! Hlavní mód spočívá v generaci světa podle zadaných parametrů i s jeho (někdy i mnohasetletou) historií. Hráč si následně zvolí jednu z přítomných trpasličích civilizací a jeho výprava sedmi se vydá na obtížnou cestu, aby zbudovala novou sluj ke zvětšení slávy své horské domoviny! (Fig. 2 - profesionál hrající Dwarf Fortress)Obrazovka v DF obvykle zobrazuje průřez jednou z horizontálních úrovní mapy, mezi kterými jde posouvat nahoru a dolu. ASCII se může zdát nepřehledné, ale od toho jsou tu tilesety, které nahrazují jednotlivá písmena a klikyháky obrázky a pomáhají tak začínajícím hráčům v orientaci. Mohl bych se teď samozřejmě sáhodlouze rozepsat o tom, co vše je součástí. Nic není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát a výpravu našich sedmi jistě potkají mnohá nebezpečenství a budou nuceni překonat mnohé obtíže. Všeho do času. Namísto toho bych rád popsal určitý druh hry, který se velmi rozmohl mezi jejími fanoušky na internetových fórech. Hra je jen pro jednoho hráče, ale je to skutečně nepřekonatelný problém? Ukazuje se, že ne... Quote: Komunitní pevnost je druh hry, kdy jeden z hráčů (zpravidla po domluvě s ostatními) založí pevnost podle dohodnutých parametrů, dohodne se s ostatními, jaká vlastní pravidla se budou respektovat. (žádné zadané ženy v armádě, žádná armáda, jen pasti, hra bude směřovat ke stavbě obrovského chrámu...)
První hráč se stává prvním správcem pevnosti. Odehrává dohodnutou dobu (obvykle herní rok) a jednou za rok či roční období podává zprávu v příspěvku na fóru, a to z pozice vypravěče příběhu.
Ostatní si mohou vyžádat pojmenování jednoho z trpaslíků (či trpaslic), načež dotyčné (dotyčnému) píší ve svých příspěvcích deník, sledují postup a od současného správce pevnosti požadují nasměrování jejich muže či ženy určitým směrem. Otázka teď samozřejmě zní, s jakými parametry pevnost založit. Již bylo rozhodnuto, že se bude nacházet na rozhraní tundry a ledovce. Někdy odpoledne sem přidám anketu s výběrem civilizace. Má-li někdo připomínky či dotazy, stačí se zeptat - směle do toho!
_________________ Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.
Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy
Incoherent fire dissipates all contingency. ZANEPRÁZDNĚN
Last edited by Caehan on 15:03 12. Jan 2014, edited 2 times in total.
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost Posted: 05:52 12. Jan 2014 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Vypadá to jako další klon PacMana...
|
|
Top |
|
Caehan
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost Posted: 12:06 12. Jan 2014 |
|
Joined: 18:51 02. Apr 2010 Posts: 2956
|
To proto, že je to screen hry bez tilesetu. Tohle už by mělo být srozumitelnější: Attachment:
Adventurer Aflame (b).png [ 168.2 KiB | Viewed 7582 times ]
(Fig. 3 - hořící dobrodruh běžící k tůni)Na tomto obrázku vidíme: - Šedý kouř, který se line z hořícího dobrodruha a který lemuje dráhu, kterou během svého pohybu vykonal.
- Před ním je v modré barvě provedená tůň.
- Trojúhelníčky s hrotem dolů značí svah dolů - v tomto případě břeh tůně.
- Zelené trojúhelníčky s hrotem nahoru pak svah směřující do kopce porostlý trávou.
- Kameny a stromy se zdají být dostatečně výmluvné.
- Černá označuje místa, kam dobrodruh nedohlédne.
- Červená trávu chytající od dobrodruha.
Attachment:
Screen shot 2013-11-19 at 15.17.01.png [ 18.94 KiB | Viewed 8730 times ]
(Fig. 4 - družina lidských vojáků vedená trpasličím hrdinou)
Zkusím nějaký příklad - dejme tomu, že chci vyrobit sud trpasličího světlého pro své trpaslíky. Nejprve musím někomu určit, že má zastávat funkci farmáře. Ujistit se, že mám správná semínka pro zasazení rostliny. Určit místo v podzemí (je to trpasličí plodina), kde se bude rostlina pěstovat. (Buď jsem zvolil místo se zeminou, nebo musím na místo dopravit vodu - buď pomocí svých kopáčů, nebo přikáži několika trpaslíkům s kbelíky, aby vodu na místo nosili.) Nastavit pro místo k pěstování, aby se na něm pěstovala rostlina, kterou chci. Vytvořit skladiště pro jídlo a nechat tesaře vyrobit nějaké sudy (nebo kameníka nějaké kamenné nádoby, nebo hrnčíře nějaké keramické či skláře nějaké skleněné). Postavit pivovar/destilační aparaturu a určit jednoho ze svých trpaslíků jako vařiče piva/alkoholu. Pěstitel pak vezme semínka a zasadí je. Na sklonku ročního období posbírá celé rostliny, ty se společně se sudy odnesou do pivovaru a na světě je první várka světlého piva! Stejná rostlina, která se používá na výrobu světlého piva je shodou okolností používaná i na výrobu některých textilií. Nejprve se extrahují vlákna, načež se z nich na tkaldcovském stavu vytvoří plátno. To se může nebo nemusí barvit pomocí barviv získaných z jiných rostlin u barvíře. Následně se látka dostane do ruky krejčímu, který z ní může udělat nějaké oblečení, toulce pro kušníky, batohy pro vojáky nebo pytle či něco podobného. Snad to jako vysvětlení toho, že to není Pac Man, stačí. Jsou i externí programy, které DF zobrazují ve 3D, ale o tom třeba někdy později.
_________________ Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.
Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy
Incoherent fire dissipates all contingency. ZANEPRÁZDNĚN
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 18:24 12. Jan 2014 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Z nového popisu vyvozuju že je to něco jako kombinace Minecraftu a Dungeon Keepera...
|
|
Top |
|
Caehan
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 18:47 12. Jan 2014 |
|
Joined: 18:51 02. Apr 2010 Posts: 2956
|
Shaman88 wrote: Z nového popisu vyvozuju že je to něco jako kombinace Minecraftu a Dungeon Keepera... Ve skutečnosti je to přesně naopak Dungeon Keeper, Dwarf Fortress a Infiniminer (to třetí jsem nikdy nehrál) jsou jedněmi z hlavních inspirací Minecraftu
_________________ Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.
Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy
Incoherent fire dissipates all contingency. ZANEPRÁZDNĚN
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 19:13 12. Jan 2014 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Tak to já zůstanu u Keepera, ta grafika je tam stále trošku koukatelnější, navíc můžeš mlátit dělníky....
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 20:39 12. Jan 2014 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Na tu grafiku existují i jakési mody.
|
|
Top |
|
Caehan
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 00:57 13. Jan 2014 |
|
Joined: 18:51 02. Apr 2010 Posts: 2956
|
Původně jsem chtěl navrhnout hlasování na výběr jména civilizace... nakonec jsem vybral přízvisko "ledových štítů," a to jednak proto, že se to k pevnosti na ledovci hodí, jednak proto, že ostatní jména byla příšerná. Mnoho hráčů spatřuje v náhodně generovaných jménech další z komických prvků hry (jedna z nejslavnějších pevností se ne nadarmo jmenuje Bronzemurder (=Bronzmord)). Pokud vás zajímá, co ostatního bylo na výběr za jména: Civilizace/klan
- Chodeb mazání
- Natěsnaných svazků
- Stálokovu
- Knihy pramenů
- Kůlu počasí
- Úchvatné zbroje
- Vyzývající trubky
...tak *proto* vyhrály štíty ledu... i když klan nebo dva by jistě prošly jako jména skupiny trpasličích dějepisců a sběratelů pověstí... pokud se někomu nějak zvlášť nelíbí nějaké jiné jméno, začnu s uvedenou volbou.
_________________ Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.
Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy
Incoherent fire dissipates all contingency. ZANEPRÁZDNĚN
|
|
Top |
|
Shaman88
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 01:00 13. Jan 2014 |
|
Joined: 09:41 01. Sep 2010 Posts: 9754
|
Jen tak mimochodem, nedal jsi tu žádný link ke stažení.
|
|
Top |
|
Caehan
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 01:11 13. Jan 2014 |
|
Joined: 18:51 02. Apr 2010 Posts: 2956
|
Ke stažení? Jestli myslíš hru jako takovou: oficiální http://www.bay12games.com/dwarves/ neoficiální http://dffd.wimbli.com/file.php?id=7622(přidány některé tilesety a některá vylepšení, nejspíš lepší volba pro uživatele Windows) Hra ze začátku téměř nejde hrát bez nápovědy a ta nejlepší je přímo tady http://dwarffortresswiki.org/Něco málo česky pak tady http://dwarf.forumczech.com/Jestli myslíš sezónní uloženou pozici komunitní pevnosti, hru odehrává vždy jeden hráč a první dva herní roky si je předáme my dva s pavadem. Poté se uvidí, jestli se někdo přidá jako správce, nebo budou ostatní jen spolurozhodovat.
_________________ Eribor Tanithil - elfský bylinkář a lukostřelec.
Deirdra Monteil - čarodějka z Karathy
Incoherent fire dissipates all contingency. ZANEPRÁZDNĚN
|
|
Top |
|
Barbar321
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 10:53 13. Jan 2014 |
|
Joined: 10:07 13. Mar 2012 Posts: 4376
|
DF hraju rád. Už se mi povedlo pěkných pár let s pevností přežít. Systém, který tu naznačuješ si nedovedu úplně na 100% představit, protože každý má jiný styl hry. Někomu může vadit slabá armáda, jinému třeba použití vychytávky se skládkou, další třeba směřuje rozvoj na kamenné výrobky, jiný zase zplundruje lesy pro kovovou výrobu.
I tak bych rád pomohl to trochu rozpohybovat pokud budete mít zájem.
Budu rád za doplňující informace
_________________ je cosi shnilého ve státě dánském ...ale plíseň je dobrá pro penicilín z hodně léků však bolí hlava ...a tvoří se závislost Vhodný čas na odvykací kůru
člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 12:02 13. Jan 2014 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Barbar321 wrote: DF hraju rád. Už se mi povedlo pěkných pár let s pevností přežít. Systém, který tu naznačuješ si nedovedu úplně na 100% představit, protože každý má jiný styl hry. Někomu může vadit slabá armáda, jinému třeba použití vychytávky se skládkou, další třeba směřuje rozvoj na kamenné výrobky, jiný zase zplundruje lesy pro kovovou výrobu.
I tak bych rád pomohl to trochu rozpohybovat pokud budete mít zájem.
Budu rád za doplňující informace O tom, že každý to hraje jinak to právě je
|
|
Top |
|
pavad
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 12:15 13. Jan 2014 |
|
|
Bůh |
|
Joined: 23:30 05. Dec 2010 Posts: 4064
|
G-ladiator wrote: Barbar321 wrote: DF hraju rád. Už se mi povedlo pěkných pár let s pevností přežít. Systém, který tu naznačuješ si nedovedu úplně na 100% představit, protože každý má jiný styl hry. Někomu může vadit slabá armáda, jinému třeba použití vychytávky se skládkou, další třeba směřuje rozvoj na kamenné výrobky, jiný zase zplundruje lesy pro kovovou výrobu.
I tak bych rád pomohl to trochu rozpohybovat pokud budete mít zájem.
Budu rád za doplňující informace O tom, že každý to hraje jinak to právě je Precti si par komunitnich reportu. Neni vetsi srandy nez mit po predchudci pevnost, nad kterou se tyci pracne vybudovane lavove jezero, z ktereho muzes lavu vypoustet do ruznych mist - podle zoufalosti obrancu. Vypousteni je ovladano pakami... Ano, jsou tamhle v mistnosti, za zamcenymi dvermi... Ale ne, nevime ktera paka pousti lavu kam - zda do obranneho prikpu... Nebo do centralni trpaslici jidelny!
_________________ Diagnostikovany. Každý moudrý má nač pomysliti, kdyby ho pobídlo hovno v zápas jíti, porazíš-li je, co z toho budeš míti, a pakli ono tebe porazí, hned do lázně musíš jíti. . . . . . . . . . Holan, V.
|
|
Top |
|
G-ladiator
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 12:31 13. Jan 2014 |
|
Joined: 17:07 12. Nov 2008 Posts: 2163 Location: Praha
|
Ano, četl jsem. Rozhodně mi to přijde zábavnější (alespoň na čtení ), než perfektně fungující trpasličí městský stát.
|
|
Top |
|
Barbar321
|
Post subject: Re: Dwarf Fortress - Komunitní pevnost (informace) Posted: 13:40 13. Jan 2014 |
|
Joined: 10:07 13. Mar 2012 Posts: 4376
|
To by mi jen ten rok trvalo přijít na to, co jak funguje Na druhou stranu bych se taky mohl podívat, jak hru hraje někdo jiný
_________________ je cosi shnilého ve státě dánském ...ale plíseň je dobrá pro penicilín z hodně léků však bolí hlava ...a tvoří se závislost Vhodný čas na odvykací kůru
člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
| |