Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Galerie - tvorba
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=119&t=1546
Page 2 of 3

Author:  davidsoft [ 09:38 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Konečně jsem našel model lodě, který se mi líbí, a dodělal animaci. Nyní je možné se projet po skutečně se pohybujícím moři, což jsem v NWN ještě nikde neviděl. Pro zájemce jsem připravil jsem i malý demo-modul: http://www.stud.fit.vutbr.cz/~xhroma06/ds_more.zip.
Pro co nejlepší zážitek doporučuji vypnout ve hře efekt "zářící vody" a pusit si k projížďce Call of Destiny.

Animace se spouští příkazem /start zadaným do chatu a trvá 4 minuty.

Attachments:
File comment: Vzdalující se krajina.
lod3.jpg
lod3.jpg [ 73.5 KiB | Viewed 8414 times ]
File comment: Plavba.
lod2.jpg
lod2.jpg [ 59.26 KiB | Viewed 8416 times ]
File comment: V toolsetu.
lod1.jpg
lod1.jpg [ 36.96 KiB | Viewed 8418 times ]

Author:  kucik [ 09:42 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

To je zajímavý. Jak jsi v nwn vyřešil, že se ti měněj dlaždice, nebo jak to funguje? Na to se fakt budu muset podívat.

Author:  davidsoft [ 10:13 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

kucik wrote:
To je zajímavý. Jak jsi v nwn vyřešil, že se ti měněj dlaždice, nebo jak to funguje? Na to se fakt budu muset podívat.
Podívej. Je to řešené tak, že veškerá grafika kromě lodě je tvořena jedním nestatickým animovaným umístitelným objektem (značně rozměrným, což ale enginu nijak nevadí, pokud takový objekt nemá pwk a není použitelný). Nestatické umístitelné objekty se zobrazují tehdy a jen tehdy, když je od nich hráčská postava vzdálena nanejvýš 45 metrů, což omezení walkmeshe na lodi dovoluje vynutit (platí, že celá přístupná walkable-plocha oblasti se vejde do koule o poloměru 45 m).

Author:  Narsith [ 10:47 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Eh..jde to dat do hry ? :D. Což mě napada...kdyby to šlo tak by byla bomba mit možnost si ve hře zakoupit loď .Třeba i nějakou malinkou a mit možnost třeba jen v jedne lokaci si na ni dělat vyjižďky.Hodně by to spestřilo hru. Samozřejmě že takovy luxus by musel byt vavženy pořadnou sumou v penězich.

Author:  Nalkanar [ 10:54 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

davidsoft: vysvětlení pro lajky by šlo? Aneb funkce v praxi?

Zatím to chápu tak, že máš loď, na tý stojí postavičky a ten terén okolo neodpovídá skutečným lokacím na pobřeží, ale prostě jen simuluje to, jak loď putuje kolem. Takže v případě vylodění se přesune postava do nějaké té odpovídající lokace.

Author:  davidsoft [ 11:03 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Nalkanar wrote:
davidsoft: vysvětlení pro lajky by šlo? Aneb funkce v praxi?

Zatím to chápu tak, že máš loď, na tý stojí postavičky a ten terén okolo neodpovídá skutečným lokacím na pobřeží, ale prostě jen simuluje to, jak loď putuje kolem. Takže v případě vylodění se přesune postava do nějaké té odpovídající lokace.
Ano, myslím, že to chápeš správně.

Author:  J.F.Payne [ 13:25 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Chlape, to je nádhera!

Author:  davidsoft [ 13:47 09. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

J.F.Payne wrote:
Chlape, to je nádhera!
:) Ale neříkej mi, prosím, chlape. Jsem na to citlivý.

Author:  Shaman88 [ 16:41 11. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Tzn. ale že nemůže se postava pohybovat po krajině co?
A ještě by mě zajímalo jak dlouho ti trvalo to vytvořit?

Author:  davidsoft [ 16:58 18. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Shaman88 wrote:
Tzn. ale že nemůže se postava pohybovat po krajině co?
A ještě by mě zajímalo jak dlouho ti trvalo to vytvořit?
Ano, po krajině se postava v dané oblasti pohybovat nemůže, takže na plavání po potůčku někde po městě to použitelné není. Na to existuje jiný způsob, kde se pak ale zase postava nemůže pohybovat po lodi.

Za základ terénu jsem vzal model wsf10_d02_02 ze sady dlaždic WoRm_Forest_Seasons, takže jsem nemusel generovat původní terén (rovněž původní textura je zachována). Díky tomu mi to zabralo asi dva dny, už si přesně nevzpomínám. Moře nepočítám, to už jsem měl před tím; ty dva dny zabralo vymýšlení a odladění transformací terénu, aby ta krajina vypadala přijatelně, navržení matematického popisu animace na papíře a jeho naprogramování a poslední dvě hodiny odladění animace ve hře.

Author:  davidsoft [ 17:06 18. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Sestavil jsem animaci plavání. Nyní mohou postavy v NWN plavat pod vodou, a to v různých výškových úrovních a tyto úrovně lze dynamicky přepínat - chvilku postava plave u dna, chvilku zase o několik metrů výš. Navíc může na jednom místě plavat víc postav nad sebou.

Abych vás neochudil o tento v NWN nevšední zážitek, připravil jsem i tentokrát malý demo modul: http://www.stud.fit.vutbr.cz/~xhroma06/ds_usea.zip (67,6 kB). Je nutno si stáhnout také HAK se sadou dlažic wrm_undersea.hak: http://nwvault.ign.com/fms/Download.php?id=95300 (19,6 MB) (stránka na Vaultu).

Diskusi prosím směřujte do http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=111&t=5647, ať nespamujeme zde v galerii.

Poznámka: Přepínání výškových úrovní plavání si můžete sami vyzkoušet, ale vaše postava pro to musí splnit následující podmínky: Rasa: člověk/půlelf. Pohlaví: žena. Ovládání probíhá pomocí příkazů zadávaných do chatu: /0 přepne postavu do módu chůze po dně, /1 znamená plavání ve výšce 0 metrů nad dnem, /2 plavání ve výšce 0,5 metru, ..., /9 plavání ve výšce 4 metry nad dnem a /10 plavání ve výšce 8 metrů nad dnem.

Technicky je možné zajistit odpovídající funkčnost pro všechny rasy, fenotypy a pohlaví, ale znamenalo by to vytvořit 240 modelů (6 ras * 2 fenotypy * 2 pohlaví * 10 souborů = 240), což by dalo spoustu další práce a pro předvedení použité technologie to nepovažuji za podstatné.

Attachments:
File comment: Chůze po dně (kolem plavou NPC).
usea3.jpg
usea3.jpg [ 97.62 KiB | Viewed 8517 times ]
File comment: Seznamování s rybami.
usea2.jpg
usea2.jpg [ 160.92 KiB | Viewed 8464 times ]
File comment: Atlantida v toolsetu.
usea1.jpg
usea1.jpg [ 55.54 KiB | Viewed 8467 times ]

Author:  Radim [ 17:29 18. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Nemám slov,to je luxusní co vytváříš za kousky

Author:  KaTo [ 18:26 18. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

*dívá se jak plavou a napadá ho* ...že bez vody by takhle mohli..některé "xenotypy" i lítat, ne?* :biggrin:

Author:  Aillen [ 20:05 19. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Bylo by krásné, kdyby ti kteří mají křídla mohli opravdu létat. Jinak jsou křídla jenom na okrasu a to je škoda.

Jestli je to jenom trochu realizovatelné, tak se za létání přimlouvám :) I když moje postava křídla nemá.

Olwen

Author:  Bahnak [ 20:13 19. Jan 2012 ]
Post subject:  Re: Galerie - tvorba

Trošku se pak bojím situace:
A: "Povidám, pojď dolů!"
B: "Povidám, pojď ty nahoru!"
......................................
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Page 2 of 3 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/