Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 10:40 28. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 14:34 18. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Navazuje na diskuzi v http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?p=143525#p143525 a poslední návrh od Auluse.

Kvůli přehlednosti dodržujte prosím stanovenou formu příspěvku.

Vzor:

Název: Zlaté jablko

Stručný popis : Každá nová skupina dostane od DM zlatý jablko, který může vyměnit buď za +10 lvlů pro jednoho z členů, nižší šlechtický titul pro guild mastera a nebo vilu v Targothu.

Kompletní návrh : Myslím, že jediný schůdný řešení je .... protože, vestibulum fringilla augue viverra lorem aliquet egestas. Pellentesque aliquam tempor felis ut sollicitudin. Sed imperdiet pellentesque augue, vitae auctor nibh tincidunt ut. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aenean elementum, diam id luctus pellentesque, mi turpis fringilla sem, a auctor lacus dui id turpis. Každá nová skupina dostane od DM zlatý jablko, který může vyměnit buď za +10 lvlů pro jednoho z členů, nižší šlechtický titul pro guild mastera a nebo vilu v Targothu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Reakce na jednotlivé návrhy pak budou vypadat následovně :

Reakce na : "Zlaté jablko" - ANO

Nápady/Změny :
Zlatý jablko by mělo jít vyměnit i za možnost nakopání Kancléře do jeho tlustý zadnice!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

nebo :

Reakce na : "Zlaté jablko" - NE

Důvod a řešení :
Nelíbí se mi, že jsou ty jablka zlatý. Zlatá je klišé, to jabko by mělo být v kukuřičný žluti!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Všechno OT nemilosrdně mažu.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 15:29 18. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Spolek přátel řemesel
Stručný popis: spolek, který seskupuje zkušené řemeslníky z řad "dobrodruhů", umožňujíc tak těmto potulným existencím nalézt místo ve společnosti a obživu mimo pochybné potulky

Kompletní popis: spolek skládající se ze zkušených řemeslníků, kteří si chtějí svojí kariéru vybudovat na výrobcích a nikoliv useknutých hlavách, službě šlechtě/církvi/čemukoliv apod. Podmínkou pro vstup je zvládnutí jednoho řemesla. Je možno vstoupit i jako učeň, avšak je nutno získat patronaci od regulérního člena. Členové postupně získávají zakázky pro město/království a mohou mít možnost se dopracovat k titulu měšťana a nadále pracovat na speciálně určených zakázkách od království.

Dodatky:
Název je pracovní, osobně mi názvy trvají moc dlouho.
Jen tím pokračuji v té debatě o tom, jak by takový spolek mohl vypadat. Pro mě osobně to není úplně nejzajímavější spolek

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 15:36 18. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 16:55 18. Sep 2009
Posts: 5217
Location: Bad Reichenhall
Šlechtické družiny NPC šlechtice

stručný popis:
skupina zabývající se službě šlechtici. Pomáhá mu získat politický vliv, stará se o jeho pohodlí, dělá pro něj třeba i špinavou práci atd.

celý popis:
šlechtice hraje DM, jedná se o vysoce postaveného šlechtice, DM si sám vybírá hráče do skupiny dle jejich hry a schopností. Šlechtic zadává svým svěřencům všelijaké úkoly. Možnost růstu v hierarchii služebnictva, stejnokroj v barvách šlechtice, vysoká prestiž.

Nevýhody: Nutnost jednoho DM na jednoho šlechtice, vysoká pozornost DM


Armádní. gardistická, strážnická odnož - četa dobrovolníků


stručný popis:
skupina hráčů vypomáhající armádě, stráži, gardě, dle toho co si velitel (DM) oné skupiny bude přát.

celkový popis:
DM provede nábor rekrutů, provede s nimi výcvik a zaškolí je do jejich povinností. V průběhu výcviku DM vybere vůdce dle schopností a souhlasu zvoleného, popřípadě si vůdce (důstojníka) volí skupina. Potom už začne jednotka fungovat jako operační, dostává rozkazy z velitelství (od DM) a koná.
Skupina nosí stejnokroje služby pro kterou pracuje, ale jedná se dá se říct o nezávislou jednotku operující v rámci svých pravomocí. Postup v hierarchii, prestiž, pravomoci, žold...

_________________
▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬
Molly23 alias Mišák

▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬


Last edited by Molly23 on 21:41 18. Jun 2012, edited 2 times in total.

Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 16:09 18. Jun 2012 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 18:19 17. May 2009
Posts: 612
Spolkový dualismus

Stručný popis: Dvojí systém guild umožnující zakládat guildy nové stejně jako se přopojit k nynějším NPC uskupením.

Kompletní návrh: Rozdělil bych guildy na 1) originální v čele se starším hráčem v roli GuildMastera a na guildy 2) s tradicí v čele s DM.


Originální Guildy

I. Zakladatelé by měli mít možnost (sami v toolu) si vybudovat skromný brloh, kde se mohou scházet. (zemlajnku, menir v lese, dutinu za vodopádem, pokoj v Karathe nebo pronajmout a spravovat laboratoř v Ivorské magické věži...)

II. Navrhoval bych, aby v čele sice bylo pc, ale nevylučovalo by se přijetí i NPC.

Příklad:
Nikdo ze Zlodějské guildy není zrovna online nebo se jej nepodaří nalézt a proto se postava obchodníka rozhodně navštívit sídlo zlodějského cechu, aby jej požádala o vystopování padoucha co jej přepadl a okrad o cennosti.
Přijde ke vchodu a NPCčku z guildy řekne do PARTY co potřebuje a jakou nabízí odměnu za nalezení ztracených věcí. DM to posléze vyvěsí na dané forum a je to. Ano, mohlo by se to udělat i formou nástěnky, ale...
a) jedinec nemusí chtít aby se vědělo oč ani o koho jde
b) Tím že by DM mohlo samovolně intervenovat do činnosti spolku (klidně i bez diskuze s guildmasterem), by se nejen lépe udržela kontinuita spolku, ale došlo by i k oživení světa a přidání dalších možností (Jak pro DM tak pro hráče).

- Tedy nejen že by hráči přicházeli k DM postavám jako jejich IC poddaní, ale naopak i nadřízení a hráčům by se tak splnilo jejich přání posunout se v žebříčku a DM by stále měly možnost zasáhnout z vyšší instance - Vlk se nažere a koza zůstane celá nebo koza se nažere a vlk zůstane celý :wink: ?

- Také by to mohl být způsob vytvoření zdravé konkurence a odlivu peněz. Členové by přispívali do spolku, který by jim poskytoval výhody a za tyto peníze by se kupovalo nejrůznější vybavení (např. by mohl ve větším a tedy levněji koupit sadu stejných zbrojí od určité řemeslnické skupiny - skupina 3 mistrů - a jiná by naopak chtěla tuto guildu jako zákazníka ona) nebo by za peníze mohla: OOC jednorázově koupit NPC, IC dalšímu členu dávat pravidelnou výplatu. Čím víc NPC by guilda měla, tím větší šance že dojde ke zradě, infiltrací skupinou s opačnými cíly či zpronevěření/prodeji informací. Do NPC by se mimo DM mohl vtělit i sám Guildmaster čímž by se rozvinula možnost pro autoquesty, ale to by byly už skripty navíc.

- To by samozřejmě nyní znamenalo expanzi nových spolků a problém koho dosadit do jejich čela. Na EQ jsem hrál asi jen 33min, ale nejvíc mě zaujal místní princip postupu v OOC žebříčku. Je poté jen na soudnosti DMs koho do jejich čela posadí a nakolik by samovolně intervenovali (IC akce proti spolku, akce za spolek - za NPC člena ať už v regulích daného spolku či nikoliv) ale myslím, že ať už by to bylo jakoliv nikdo z DM se na svuj post nehlásil, aby se podilel na ničení světa Thalie/spolků/jedinců, ale na jeho obohacení nejlépe jak umí. Namátkou mě na pozici GM zlodějského cechu napadá Lorelai, nedávno se na foru ptal zdali se systém okrádání už zprovoznil a předpokládám, že důvěru týmu má také.


Guildy s tradicí

I. Možnost zapojit se i do NPC spolků ať už přímo nebo jako jejich "dceřinná společnost" by podle mě byla velmi vítána. Je jich hodně, fantazie hráčů není nekonnečná a právě ony mají největší vliv na dění ve světě (většina mnohonásobně větší než jakákoliv pc guilda). Proč k tomu nepřiblížit i hráče? Stačilo by aby DG takovouto dceřinou společnost schvalil a případně poupravil jejich směr/ukol.

II. Toto by šlo také nahradit jednošude tak, kdyby NPC spolky prostřednictvím DM kontaktovaly jednotlivé Originální uskupení a najímalo si je jako externí pracovníky.


Reakce na Aulovu reakci

- Částečně souhlasím s tím co říkáš, jen bych chtěl upřesnit další podstatu dualismu.
Co jsi napsal o karierním postupu bych aplikoval na Guildy s tradicí (NPC), ale v ostatních, tedy v těch jejichž hlavou by byl pc guildmaster by i další členové byli legitimními a ne externími a tudíž i oni měli šanci na kariérní postup. Guildmaster by jistě potřeboval pravou možná i levou ruku minimálně z důvodu předávání velení v offline době. Složitost hiearchie by se pak sama odvíjela podle počtu členů.

- Co se týká toho efektu ducha, toho se zbavit pujde jen stěží. Představu mám ale takovou že Guildmaster by podával pravidelné hlášení DM týmu o směřování dalších kroků a tedy pro DM nebude problém něco překazit či pomoci a tedy nějaké potenciální příkoří či naopak uspěch a odměna by se děla nejen na základě šikovnosti a kvality hry daného jedince, ale především na základě Většího plánu směřování světa, který zná jen a pouze DM tým.
Tedy postavě guildmastera i když hrajě pěkné a kvalitní RP se může stát, že za asistence DM ji zajme konkurence. Nemělo by se ale stát že ji zavraždí. To bych nechal čistě na CvC, protože bych u takových postav očekával permanentní smrt, pakliže se obět s vrahem případně DM(božstvem) OOC nedohodnou na možné formě záchrany života.

_________________

"Nikdo není beznadějněji zotročen než ten, kdo falešně věří, že je svobodný."

Johann Wolfgang von Goethe


Last edited by Sielencer on 11:48 26. Jun 2012, edited 4 times in total.

Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 16:52 18. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 20:20 24. Jul 2009
Posts: 5342
Nalkanar wrote:
Spolek přátel řemesel
Stručný popis: spolek, který seskupuje zkušené řemeslníky z řad "dobrodruhů", umožňujíc tak těmto potulným existencím nalézt místo ve společnosti a obživu mimo pochybné potulky

Kompletní popis: spolek skládající se ze zkušených řemeslníků, kteří si chtějí svojí kariéru vybudovat na výrobcích a nikoliv useknutých hlavách, službě šlechtě/církvi/čemukoliv apod. Podmínkou pro vstup je zvládnutí jednoho řemesla. Je možno vstoupit i jako učeň, avšak je nutno získat patronaci od regulérního člena. Členové postupně získávají zakázky pro město/království a mohou mít možnost se dopracovat k titulu měšťana a nadále pracovat na speciálně určených zakázkách od království.

Dodatky:
Název je pracovní, osobně mi názvy trvají moc dlouho.
Jen tím pokračuji v té debatě o tom, jak by takový spolek mohl vypadat. Pro mě osobně to není úplně nejzajímavější spolek


ANO, souhlas

Spolek, který by jistě našel své uplatnění v té spoustě crafterů, co na Thalii je.

Jen pár připomínek:
- členové by mohli získat slevu na přísady
- členové by mohli mít vyšší zisk z prodeje NPC odkupců zboží a surovin
- možnost vlastnit půdu, kde by mohli pěstovat rostliny či stromy, s tím souvisí i péče, údržba a nakupování potřebných věcí.
- možnost otevřít si vlastní doly (samozřejme ne doly na meteor, ale max například titan a podobně), s tím ale souvisí i finanční náročnost na údržbu a ochranu.

- negativum by mohlo být, zda by hráči měli zájem se zapojit do budování, či plnění zakázek pro město, jiné spolky a podobně.Takže s tím souvisí i aktivita DM.

_________________
Aria Oria - pohledná divoká dívka, která ráda své skvostné tělo vystavuje jen ve skromném oblečení. Její postava nese znaky dračí krve, od rudých křídel, přes oranžové dračí oči, až po tělo hřející tak, jako by měla horečku.
Měšťanka Karathy a členka Morusova stánku.

*otisk rudých rtů nad tím malý dráček držící mrkev a to vše ve zlatém poli*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 17:03 18. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 20:20 24. Jul 2009
Posts: 5342
Cech (spolek) obchodníků:

Popis:
Sdružení postav, které se živí obchodem a ne výrobou. To jest nakoupit a prodat.

Komplet návrh:

- s rostoucí úrovní obchodníka by mohly klesat ceny za nákup zboží od NPC a tím úměrně narůstat ceny z prodeje zboží NPC (i nad limit 10k).
- obchodník by mohl plnit zakázky od jiných spolků (například právě spolek řemeslníků), či města a podobně.
- možnost vlastnit dům, který by se dal provozovat jako obchod (s přístupnou částí všem hráčům, pro jednání a uzavírání zakázek, či schůzek týkajících se obchodu s daným obchodníkem.)
- možnost vlastnit obchodní lod.


nevýhody:

- nutnost systému, tím myslím scriptování. Pokud by jste se chtěli tohohle vyvarovat, tak to je stejný problém jak téměř u všech spolků a to jest aktivita DM a vymýšlení zakázek a podobně.

_________________
Aria Oria - pohledná divoká dívka, která ráda své skvostné tělo vystavuje jen ve skromném oblečení. Její postava nese znaky dračí krve, od rudých křídel, přes oranžové dračí oči, až po tělo hřející tak, jako by měla horečku.
Měšťanka Karathy a členka Morusova stánku.

*otisk rudých rtů nad tím malý dráček držící mrkev a to vše ve zlatém poli*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 17:13 18. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 20:20 24. Jul 2009
Posts: 5342
Magický spolek (mágové a spol)

Popis:
Spolek sdružující milovníky magie, zaklínače, čaroděje, popřípadě i bardy a kleriky

Komplet návrh:

- spolek by mohl nabízet své magické služby dalším spolkům. Různé výpravy a podobně = přiliv peněz do spolku.
- výuka a osvěta pro mladé a začínající magiky, popřípadě i veřejné přednášky o magii.
- výzkum a pozorování magie (různe výpravy a zkoumání magických jevů na daných místech.
- spolek by mohl mít přístup ke kvalitnějším hůlkám, holím, svitkům, ty by ale musely sloužit jen členům spolku, maximálně by svitky šly prodávat i nečlenům spolku, za vyšší cenu = příliv peněz do spolku. (problém by možná byl v zneužitelnosti, nějaký debil, co by dostal hůlky i mezi postavy, které nejsou ve spolku by se vždy našel)

Dodatek
Časem by tento spolek mohl stát u zrodu craftu výroby magických holí či hůlek, popřípadě psaní svitků. Ale to je náročné na to mít scriptera, který by tohle udělal. Zárověn by to asi odporovalo velkému omezení hůlek a spol.

_________________
Aria Oria - pohledná divoká dívka, která ráda své skvostné tělo vystavuje jen ve skromném oblečení. Její postava nese znaky dračí krve, od rudých křídel, přes oranžové dračí oči, až po tělo hřející tak, jako by měla horečku.
Měšťanka Karathy a členka Morusova stánku.

*otisk rudých rtů nad tím malý dráček držící mrkev a to vše ve zlatém poli*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 18:33 18. Jun 2012 
Offline
Velmistr
User avatar
 Profile

Joined: 13:55 05. Oct 2008
Posts: 1491
Spolek poznání světa (nebo tak nějak)

Popis:
Spolek dobrodruhů, kteří chtějí objevovat i nejzapadlejší části světa. Získat (a možná se i podělit) o historické artefakty.

Komplet návrh:

- úzká spolupráce s dalšími spolky (obchodnický a i ten magický)
- lov pokladů (ať už bezvýznamných nebo větších)
- bádání nad starými legendami zmiňující se o artefaktech a bájných stvořeních
- pozůstatky prvních civilizací (písemnosti, náboženské symboly, sošky, obřadní předměty)
- pozůstatky vyhynulých stvůr
- lov bájných stvoření jako výstavní exponáty
- vedení muzea nebo nějakého výstaviště těchto nálezů
- kvalitní RP doplněk

- pod dozorem DM klidně i odměny od muzea za cenné exponáty
- nová budova v karathě (či jinde), která bude nabízet odměny za různé obrazy/kameny/...

Dodatek
Hráči by mohli lovit poklady bez i s asistencí DM.
Muzem bych si představoval z části jako klasické muzeum (potvory, šutry a další možné věci) a také jako muzeum kuriozit jako ve hře Planescape Torment (živé obrazy, předměty z jiných sfér,...).

Samozřejmě by musela být před většími questy a vytvoření muzea porada s naším kronikářem DenGrassem :)

_________________
Jake Buchar, Kybernautický detektiv
A když se to těm ouřadům na radnici nelíbí, můžou si strčit do tý svý zazobaný zadnice tenhle prostředníček a tak hluboko, až budou pištět jako prasata na líbánkách!

Azhael Morten Hbitý tiefling s vyššími zájmy, uctívač Helgarona a prince pekla Astarotha
Grombo Omborg Vychytralý půlkork s velikými ambicemi, PRASOBIJEC


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 23:06 18. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 16:25 16. Nov 2008
Posts: 6579
Location: Praha
reakce na:
Quote:
Spolek přátel řemesel

NE
Důvod a řešení:
Spolek je jen zástěrka pro získání systémových výhod, ve hře momentálně vznikají řemeslné uskupení vcelku běžně a tedy nevidím důvod je systémově ještě podporovat.
Jako jediné pozitivum shledávám odstranění "glejtu" z Karathských dílen, neboť vzhledem k tomu že nejde koupit bez asistence DMs defakto pouze vznikla zbytečná byrokracie která ve skutečnosti k ničemu není.
---

reakce na:
Quote:
Spolek poznání světa (nebo tak nějak)

NE
Důvod a řešení:
Opět nesouhlasím, všechny jmenované body činností běžně vykonávají již stávající a dávno fungující spolky.
Defakto vidím jen výčet questů a ne nic, čím by se spolek lišil od "normálu".
---

reakce na:
Quote:
Magický spolek (mágové a spol)

ANO
Důvod a řešení:
Trefa do černého, mágové volně pobíhající po planetě kouzlící si jak se jim zachce mi nikdy příliš nešlo přes prsty.
Vzal bych si vzor v hrách jako BG. (i když magická uskupení jsou defakto v každém magickém fantasy světě)
Na Thalii je již jeden takový PC/NPC spolek - Azurová věž. Sice k ní pomalu nenajdeme v reáliích ani řádku, ale o to více by se šiklo tuto chybu opravit.
Mágové by se společně mohli učit magii, vznikly by zajímavé autoQ pro hodně lidí.
Aniž by DM museli být perma za zadkem, dokázal by tento spolek těžit sám ze sebe, a to je pro mě rozhodně plus.

_________________
KDVP
Kucik:153, Bahnak:175, Drake: 48, Fryn:163, Klobouk:19, Derken:8, Vejk:8, Nomis -16, Terka:1


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 23:31 18. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Spolek přátel řemesel - reakce
-držel bych se mého původního návrhu, kdy jde jen o možnost získat IC postavení (aneb RP řemeslníka a nejen nějakého tuláka, který shodou náhod dokáže tavit meteor a kovat z něj ty nejlepší zbraně) a možnosti nějakých RP zakázek
- jsem proti zlevňování surovin apod., kde kdo by pak do spolku mohl chtít jen kvůli "šetření", anebo by se to nějak přeprodávalo mezi kamarády (aneb nová forma supportu). Jediná výhoda, co se mi zamlouvá, je spešl místnustka/dům, kde by existovali nějací zadavatelé zakázek na hotové výrobky (něco jako nynější "dones mi X kusů této suroviny a vyplatím ti X krát více)

Bahňák - řemeslnické spolky? kde je vidíš? pokud nepočítám přátelskou výpomoc mezi craftery, tak mě napadá jedině to, když někteří začínající prodávají suroviny už bohatším, které nebaví suroviny shánět a opracovávat, což není zrovna tvorba spolku.


Magický spolek - ANO (a v řešení :D )
- odměny v podobě lepších itemů apod. mohou přilákat creeperské mágy, kterých je hodně a mohli by jen zaplnit spolek a po získání toho, co potřebují, zneaktivnět a nejvýše logovat na vybíjení/support
- RP mágů je jako šafránu a těm by ty odměny měly být určeny primárně ;)
- souhlas s možností nějak
- bylo by fajn mít ucelená infa k magickým organizacím v království a blízkém (hratelném) okolí, např. se mi zdá, že někdo smázl Mágy ohně, Azurová věž má infa rozsekaná v obecných dějinách a navíc to nejsou až tolik praktické věcné informace

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 08:22 19. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 20:20 24. Jul 2009
Posts: 5342
Dodatek k Magickému spolku:

Ano, mohlo přilákat creepery s vidinou toho, že se dostanou k lepším věcem, ale to už bude záležet na tom, aby daný spolek měl schopného vůdce, který si to pohlídá.
Osobně bych členy přijímal na základě nějaké zkoušky ze znalostí magie. Dle dosažených bodů, by byli členové rozdělení do skupin, samozřejmě s drobným příhlednutím na lvl. Probíhaly by pak různé výuky a výzkumy a podobně.
A tady se dá krásně ohlídat přístup k lepším věcem, k těm by se dostali až po svých výsledcích v rámci celého spolku, taková příjemná motivace pro hráče.
Pokud by člen porušil nějaké pravidlo, tak by mohl být donucen vrátit věci, které díky spolku získal.

Ještě jsem přemýšlel, zda by byl spolek jen arkány, to jest pro mágy a zaklínače (popřípadě pro bardy, ale ti by tam asi velké uplatnění neměli).

Otázkou zda tam přidat i kleriky, páč jde hrát i kněze zaměřené výhradně na magii a pár takových tu je nebo bylo.

Druidy bych určitě nepočítal, těm by spíš příslušel Spolek objímačů stromů, otázkou jestli by takový spolek měl na Thalii své uplatnění, kdysi tady něco takové bylo, ale nějak to umřelo.

_________________
Aria Oria - pohledná divoká dívka, která ráda své skvostné tělo vystavuje jen ve skromném oblečení. Její postava nese znaky dračí krve, od rudých křídel, přes oranžové dračí oči, až po tělo hřející tak, jako by měla horečku.
Měšťanka Karathy a členka Morusova stánku.

*otisk rudých rtů nad tím malý dráček držící mrkev a to vše ve zlatém poli*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 10:43 19. Jun 2012 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 20:20 24. Jul 2009
Posts: 5342
Molly23 wrote:
Šlechtické družiny NPC šlechtice

stručný popis:
skupina zabývající se službě šlechtici. Pomáhá mu získat politický vliv, stará se o jeho pohodlí, dělá pro něj třeba i špinavou práci atd.

celý popis:
šlechtice hraje DM, jedná se o vysoce postaveného šlechtice, DM si sám vybírá hráče do skupiny dle jejich hry a schopností. Šlechtic zadává svým svěřencům všelijaké úkoly. Možnost růstu v hierarchii služebnictva, stejnokroj v barvách šlechtice, vysoká prestiž.

Nevýhody: Nutnost jednoho DM na jednoho šlechtice, vysoká pozornost DM


Šlechtické družiny - ANO

Doplnění:
- bylo by fajn kdyby těchto skupinek bylo víc a mohly mezi sebou soupeřit, či nějak navzájem spolupracovat. Přece jen šlechta sleduje své zájmy v boji o moc, bohatství, území a tak. Mohly by se tam najít záminky pro nesváry a boje mezi šlechtickýma skupinkama a podobně.
- postup v hierarchii je skvělý nápad, motivující členy dané družiny a s tím by souvisely i jisté výhrady pro členy, výhody a podobně.

Nevýhody:
- otázka je zda by se pro to našel dostatečný počet postav.
- možná by hrozily jisté ooc hádky a podobně.

Výhody:
- konečně nějaké větší oživení do hry, zapojení postav do nění ve světě, možnost si udělat nějaké jméno ve směru politiky a soubojů.

Edit:J.F.Payne jaký význam měl tvůj příspěvek? Desmond psal, aby se pokud možno dodržovaly příspěvky dle jeho vzorů. Hezké, že si písl, že napíšeš až večer, ale v tom případě si tu nemusel ted psát vůbec a mohl si počkat na večer ne? A nebo máš touhu říct "Bacha! Jsem tu a napíšu tu! Bojte se!"
Dodatky k jednotlivým návrhům se snad můžou psát, dá to fajn inspiraci pro ty, kteří by spolek chtěli založit.

_________________
Aria Oria - pohledná divoká dívka, která ráda své skvostné tělo vystavuje jen ve skromném oblečení. Její postava nese znaky dračí krve, od rudých křídel, přes oranžové dračí oči, až po tělo hřející tak, jako by měla horečku.
Měšťanka Karathy a členka Morusova stánku.

*otisk rudých rtů nad tím malý dráček držící mrkev a to vše ve zlatém poli*


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 13:58 19. Jun 2012 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Spolek přátel řemesel

Ano, souhlas

- je to dobrý nápad pro postavy, které nebaví likvidovat tuny monster
- umožní to dosáhnout jistého společenského postavení (a o to většině hráčů jde – něčeho dosáhnout)
- dobrý nápad je i plnění veřejných zakázek
- výhodou by mohlo být i to, že skrze cech by bylo možné nabízet některé výrobky a suroviny
- určitě ale nezlevňovat přísady, je to snadno zneužitelné a i kdyby ne, je to zbytečné znevýhodňování ostatních
- doly ne, to by měla být výsada majitele půdy (král, šlechta)


Spolek obchodníků

NE, nesouhlas

- v principu mě přijde jen jako zvýhodňování jedněch, sleva se dá získat schopnostmi, které ve hře již jsou
- i když mi nápad samotných prodejen přijde jako přínosný, velice se to váže na další systémové věci


Spolek mágů

Ano, souhlas

- opět možnost pro část postav něčeho dosáhnout
- arcimágem by po čase byla hráčská postava, která by sama mohla řídit činnost spolku
- nemusí být tolik pod dozorem DMka
- výroba dalších věcí by mohl být problém. Proto by bylo velice důležité, aby v čele byla opravdu schopná osoba (a to ne zrovna levelem, ale reálnými vlastnostmi řídit další hráče)
- možnost „pronajímat“ členy pro další hráče. Tj. pletařiny by mohli být doprovázeny doporučenými mágy dle potřeby

Spolek poznání světa

NE, nesouhlas

- nepřijde mi, že by v návrhu byl nějaký přínos – děje se to i teď
- nevím, jestli by se našlo dost hráčů, kteří by našli (a složili) artefakt a jen tak ho uklidili pod vitrínu
- myslím, že jediný cíl tohoto spolku má být možnost složit si vlastní artefakty


Šlechtické družiny

Ano, souhlas

- opět možnost dosáhnout jisté prestiže a možnost rozvoje postavy i jiným směrem
- nevýhodou oproti spolku mágů je nutnost DMka (šlechtice)
- pokud by byla možnost vyzdvihnout do šlechtického stavu hráčskou postavu, spolek bez nutnosti přímého dohledu DMKa (i když i král se občas zajímá, co dělají šlechtici)
- souboje šlechtických družin by byl vzhledem k nedostatku hráčů problém (moc takových spolů se vytvořit nemůže)

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 14:20 19. Jun 2012 
Offline
Šlechtic
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 10:27 08. Mar 2011
Posts: 326
Reakce na : "Magický spolek (mágové a spol)" - ANO

Nápady/Změny :
Magický spolek by mohl být otevřený i teoretickým čarodějům, kteří sami nekouzlí nebo jen minimálně a soustřeďují se na studium stávajících poznatků v oboru, tvorbu teorií, objevování nových sfér apod., případně čarodějům na pomezí magické teorie a filozofie, kterým jde hlavně o objasnění hlubších charakteristik metafyzična a srovnání jejich pohledu na věc s pohledy autorit v oboru (arcimág Lucianus a spol.).

Druidy a kleriky bych ze spolku explicitně nevykazoval. Mohou napomoci vzniku univerzálních teorií popisujících mechaniku všech druhů magie jednotným formálním aparátem. Klerici nejspíš riskují, že když se "zaprodají" mágům, jejich bůh se na ně může naštvat a kouzla jim přestanou fungovat. U druidů toto nehrozí.

_________________
Ester Krejčí -- Moje vinná réva, sestry Janů, Vojtěch Verner, Jana Zlomilová a další. Netradiční inteligentní seriál z prostředí gymnázia.
<Aktivita ve hře: neaktivní>
                                                                                                                                
[Desatero přikázání pro role-playera]   [Hry na hrdiny: Teorie RPG]


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: NPC/Hráčské spolky - Navrhněte řešení
PostPosted: 17:18 19. Jun 2012 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 11:53 27. Sep 2009
Posts: 2551
Jen, aby bylo jasno. Mnozí z Vás již nejspíš ztratili nit co se týče obsahu původního vlákna "NPC/Hráčské spolky". Ano, do "Navrhněte řešení" patří i příklady konkrétních uskupení, které podle vás na Thalii chybí, ale nejblíže zamýšlenému účelu tu byl zatím Sielencer se svým Spolkovým dualismem. Určitě je přínosem vidět, které gildy byste rádi viděli ve hře, ale diskuze by se rozhodně neměla ubírat pouze tímto směrem. Původně jsme měli problém s tím, že se diskuze zanesla tunou ostatních příspěvků a to opravdu zajímavé skončilo někde uvnitř té hromady.

Edit: příště bych si to po sobě měl aspoň jednou přečíst.


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 35 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits