Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 09:26 17. Aug 2022

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 127 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 08:40 14. Aug 2020 
Offline
Bůh
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 13:37 02. Feb 2008
Posts: 2654
Location: Praha
sandoftime wrote:
Když chci hrát neohroženého rytíře co má pro strach uděláno, musí být schopný taky uštědřit ránu. Jinak je to jen blábolící nekňuba. Což odpovídá většině tvých postav. Páčko

...vzhledem k tomu, že jediná má zde dlouhodobě hraná postava byl(a) blábolící nekňuba naprosto cíleně, necítím se ukřivděna. Mám to i v podpisu. :) A přesto to nakonec dotáhl v IC moci docela daleko. O jeho buildově stejně slabém pánovi ani nemluvě. Za mě dobrý, co ty? 8)

_________________
Ryudern Tann - 29 level fňukna, 1 level "muž".
Píšu přesně to, co mám na mysli. Nemohu za to, že někteří čtou to, co mají na mysli oni.
Vrchní prohledávač cizích trezorů, zabavovatel dóz, nejvyšší šátrač ve stolcích a pověřený prohmatávač koberců.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 09:17 14. Aug 2020 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Podobně, jako naprosté ignorování systémové mechaniky není dobré ani naprosté ignorování IC reality ;)

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 12:10 14. Aug 2020 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16269
Location: Somewhere around nothing
Pokud mám navázat na zdejší zpolareanimované zkameněliny, tak:

#1 Kokos to napsal do puntíku přesně.

#2 Pokud vás něco sere, řešte to hned. Ne za týden, ne za měsíc. Kokos popsal jak. Nebuďte hašteřivé báby. Když to není rozebrané na foru, tak dva týdny staré události nikoho nezajímají. Měsíc staré už neexistují. Vůbec.

#3 Ne všechno, co jste četli ve fantasy, historických knihách nebo co jste viděli v jiných hrách funguje na Thalii. Ne, ani když se vám to líbí. Ne, ani když by to mohlo dávat smysl. Nevíte? Přečtěte si reálie. Pořád nevíte? Zeptejte se. Ale někoho, kdo těm reáliím rozumí. Thalijským reáliím.

#4 Sorry za rejpnutí, ale aktivní WB tým je od dob (vývoje) NT stejný. To že jeden z WB pětkrát odešel a zase se vrátil na tom nic nemění. Čímž neupírám nikomu, že se může změnit.

A teď se jdu zase uložit pod přesličky.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 07:27 15. Aug 2020 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
xpm335 wrote:
Tak,
... Psal jsem Damienovi o orcích, navrhoval jsem tu linku znovu otevřít. Co si budeme, skončila s otevřeným koncem ,nebyl důvod to větší skupině nedat. Na odpověď čekám od začátku KVětna, budiž. Stane se že si nevšimneš zprávy 3 měsíce...


Omlouvám se, trefil ses do doby, kdy já už ten quest po delší době uzavřel (jak píšeš, otevřený konec) a mám období neaktivity (je to v podpisu, mimochodem). Plus jsem tvou zprávu opravdu přehlédl. Mít zrovna na hru čas, tak bych podobnou snahu z tvé strany nejspíš uvítal a dalo by se domluvit.

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 08:54 15. Aug 2020 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
Na okraj k spawnování dungů:

U dungů typu orků v zelených vršcích se to dá okecat tím, že dung je jen jedna z pevností, jednoho z klanů orků v té oblasti. I když to tam někdo prošel a "vyčistil", je IMHO IC lepší pojímat to tak, že jen porazil a zahnal ty orky, co tam zrovna byli. Další by IC byli na hlídkách kolem, na lovu, výpravách... Dokonce nejspíš IC ani neprošel celou tu pevnost (někde naznačeno nepřístupnými částmi, cestami, co nevedou "nikam", domečky, do kterých nejde vstoupit), ale zase jen její malou, ve hře přímo vytvořenou část. Neviděl nudnější místa, jako sklady, kde jsou orčice, orčata, neozbrojení orci s běžnou prací...

Dobýt orčí pevnost při běžném creepu pak je trochu jako kdyby ozbrojená parta překvapivě vpadla třeba na policejní stanici nebo vojenskou posádku, v rychlosti si prostřílela cestu na určené místo, pobrala co unese a vypadla. To fakt nejde vykládat tak, že to tam vyčistila a pozabíjela všechny policisty nebo vojáky, dobyla celé město nebo dokonce území.

To je pak vidět, když to není creep, ale quest. Je třeba mít síly pro zajištění přístupových cest (protože doráží posily), orků je mnohem víc, organizují se, svolávají... pokud to není rychlý, překvapivý útok v ninja stylu, tak orci tam jen tak nepostávají, ale mají všude zátarasy, pasti, zamčenou, hlídanou bránu... Náročnost poražení i jen té jedné, už zburcované a na boj připravené orčí pevnosti IC, je úplně jiná, než projít to při creepu a i nepřátel nejsou desítky, ale klidně stovky (idálně část porazí zase neviditelné nebo jen částečně viditelné síly npc na straně hráčských postav).

U zlobrů, mravenců, skřetů a na mnoha dalších místech je to podobné.

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 12:39 15. Aug 2020 
Offline
Poutník
 Profile

Joined: 02:09 21. Jan 2010
Posts: 52
U inteligentních ras jde tedy často o "loupežné přapadení zákonem nechráněných obětí", což se dá na základě potřeby rozvoje dalšího dění vykládat jako činnost užitečná jelikož "ukazujeme jim naši sílu!" nebo naopak nežádoucí "provokujeme rozpoutání širšího konfliktu"? Sem tam se dá něco ukecat na záchrannou operaci a v případě hmyzu a jiného potvorstva se jedná o "úzce cílenou demonsterizaci"?

Stále čekám na odpověď, která by mi pomohla pochopit nutnost spojení IC moci postavy s jejím buildem a odvahy či neohroženosti se schopností uštědřit ránu.
Souhlasím, že je třeba, aby postava odehrávaná jako "válečník", byla schopná unést svou zbroj a vzít do ruky zbraň, ale to se stěží dá označit za "buildování" (spíš by bylo třeba aktivního "antibuildování", aby to válečník nezmohl).
Jeden z prvních obrazů v Chrámu Bílé dvojice znázorňuje neozbrojenou ženu zaštiťující vlastním tělem děti před zbrojnošem. Těžko se mi představuje, že by nebyla statečná, že by byla schopna protivníka skopat nebo že by se vymlouvala jako eRPík. Mimochodem eRPík na serveru v jehož pravidlech se uvádí mimo jiné i "Cilem Thalie je vytvoril RP svet."

P.S. Žádný hráč na serveru nemůže ignorovat jeho mechaniky skrze které jeho postava žije a umírá. Nemusí vidět do jejich přesného fungování, nemusí se aktivně zajímat o jejich změny, ale ignorovat je může jen tak, že nelogne.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 16:12 15. Aug 2020 
Offline
DM Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 21:02 21. Jun 2007
Posts: 4205
zdech wrote:
U inteligentních ras jde tedy často o "loupežné přapadení zákonem nechráněných obětí", což se dá na základě potřeby rozvoje dalšího dění vykládat jako činnost užitečná jelikož "ukazujeme jim naši sílu!" nebo naopak nežádoucí "provokujeme rozpoutání širšího konfliktu"? Sem tam se dá něco ukecat na záchrannou operaci a v případě hmyzu a jiného potvorstva se jedná o "úzce cílenou demonsterizaci"?


Asi ano. Podle mě je ideální používat takové výklady, které umožní do IC zahrnout co největší část systémové mechaniky a zároveň umožňují volnost interpretace a nepředjímají stanoviska NPC.

Třeba:
"Slyšel jsem, že se přemnožili jezevci" - je asi v pořádku, protože to postavám dává legitimní důvod jít na jezevce a i kdyby se tam objevil NPC druid, co začne postavy peskovat, dá se pružně přejít na to, že asi slyšel špatně.

"Druidi mě pověřili odlovením přemnožených jezevců" nedoporučuji, pokud skutečně pověřen nebyl, protože hráč by neměl rozhodovat o nastavení světa a reakcí npc. Pokud takový výklad má, tak jedině pokud to třeba hraje tak, že jeho postava cíleně lže (a pokud toto dělá častěji, doporučuji o tomto chování informovat DM, aby mohli případně reagovat za svět).

"Tak, teď jsme zde vyhubili všechny jezevce v celé oblasti do posledního" nedoporučuji (pokud cíleně nehraje hloupou postavu, která dělá chybná prohlášení a pak je v úžasu), protože to narazí na mechaniku respawnu (vytváří to absurdní situaci) a navíc hráč se snaží rozhodovat za svět - jako hráč nemůže rozhodnout o tom, že v dané oblasti už nejsou jezevci jen na základě toho, co on sám přes svou postavu vidí v lokalitě. Musel by se zeptat DM a i ten by ho nejspíš nechal provést nějaké pátrání a pak by mu jen dal vědět, co jeho postava zjistila.

Je prostě třeba určitá kreativita, tolerance a dobrá vůle, aby šlo překlenout rozdíl mezi mechanikou a IC. U propojení IC moci a systémové síly postavy je to podobné. Osobně jsem v tomhle trochu radikál (a jsem myslím v DM týmu v menšině), snažím se vždy zohlednit i IC co největší část síly buildu postav. Ale nejde to používat jako diktát a cokoli si na základě levelu IC vynucovat.

_________________
Půlork BU, bývalý šampión arény. BU! UGHR!
Tiefling Merakh a Amadeo Crowley. Aasimar Auriel. Hakavarn Skall Ocellom. Drow Nadas a Malzar Zau'ndar. Elf Melron Sil Naril, hobit Peranoel Thoris, lidé Ramon a Adrian Bach, Taranis a asi dvacet dalších. .o)

Aktivní, kontaktovat kvůli: záseky, questy, aréna a dění v Kel A Hazru


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 127 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits