Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 09:49 25. Apr 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 127 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 09:38 12. Aug 2020 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 19:19 24. Mar 2011
Posts: 147
Braenn wrote:
XPM: Jaký středověk jako vzor, co to sem taháš? A co má co dělat nastavení Th s tím, jak to bylo nebo nebylo v reálu, někdo se snaží z toho udělat další Kingdom Come? Nemyslím si.


Co ti na tohle mám odepsat prosimtě? :D
Já narážel na to že "stráž" a nebo "právo" není ani oklikou fantasy věc. Proto by nebylo na škodu se i podívat jak to fungovalo, protože kdyby se to dělalo jinak tak to nejspíš fungovat nebude.
Trochu uvěřitelnosti by to ale mít opravdu mohlo.

Kingdom Come bylo příjemné osvěžení oproti všemu co vychází nebo vycházelo v té době.
To už je ale asi opět jen můj pohled.
Pointa toho proč jsem psal to stou stráží je ta, že pokud chceme hrát stráž jako organizovanou jednotku. Jistě by se neřídila strukturou středověku. Viz stejně jako Armádní celek dnešní doby nebude mít ve vedoucí funkci Hetmana Jízdy / Hejtmana pěchoty atd. Tak nebude mít stráž Rychtáře ale kupříkladu Strážmistra či jiného důstojníka který se bude zodpovídat městské radě popřípadě rovnou koruně.
Rád bych viděl v těchto věcech větší smysl, thats all. Protože potom by nedocházelo jak jsem zmínil v příkladu že k vyšší kastě se budou dostávat reporty o hádce dvou plebejců v hospodě a tak dále.

Tohle jsme z tvé otázky vyčetl, pokud si to myslel jinak. Vřele mě oprav.

_________________
Svenn Bjornsonn
"Je jedno jestli jsi král nebo sedlák...stejně tě pošlu tam kde slunce nesvítí."
Zemřel tak jak žil, jako idiot.
https://www.youtube.com/watch?v=0YuKhXZPAgQ

Magistr Stregan Kane
„Všechno, co lidstvo udělalo, vymyslelo, čeho dosáhlo, i to, čím je, všechno to leží zázračně uchováno na stránkách knih. “
Aktivně hrán s chutí někomu pokazit den.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 09:51 12. Aug 2020 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 19:19 24. Mar 2011
Posts: 147
Všechno z čeho vychází fantasy existovalo , až na vyjímky co jsem jmenoval, draci , magie atd.

Takže je třeba pohlížet i na to z čeho to vychází. To je pointa.

Ve fantasy světě se budou držet vesměs stejné zákony jak v reálném středověku. Zloděj? Půjde sedět, vrah? Bude popraven.
Můžou se dopsat vyhlášky typu "Nenechte kadit orka do kašny pod trestem pokuty" Ale, zákon bude až na drobné rozdíly 1 ku 1 s zákonem co existoval, nebo existuje pokud si někdo veme příklad z dnešní doby.

Proto ta uvěřitelnost je poměrně zásadní. Aspoň pro mě.

Takže ano, ohánět se středověkem ve fantasy je poměrně akurátní, vychází z něho.

_________________
Svenn Bjornsonn
"Je jedno jestli jsi král nebo sedlák...stejně tě pošlu tam kde slunce nesvítí."
Zemřel tak jak žil, jako idiot.
https://www.youtube.com/watch?v=0YuKhXZPAgQ

Magistr Stregan Kane
„Všechno, co lidstvo udělalo, vymyslelo, čeho dosáhlo, i to, čím je, všechno to leží zázračně uchováno na stránkách knih. “
Aktivně hrán s chutí někomu pokazit den.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 10:03 12. Aug 2020 
Offline
Nováček
User avatar
 Profile

Joined: 12:32 30. Apr 2020
Posts: 11
xpm335 wrote:
Já si jen odložím, když už se bavíme o stráži.
Pokud má Thalie být po vzoru středověku, možná bych si přečetl že stráže jako takové nebyli.
Zatím mi Thalie zařazením přijde mix 13.stoletím a 20.


No, tak zrovna na fantasy světě, kde se názvosloví a různé úřední či jiné pořádky řídí tím, jaký název toho či onoho postu je foneticky nejhezčí, bych se sice úplně nehádal o zasazení, ale určitě bych neříkal 13. století, kdežto s klidem 15. To, že má armáda názvy postů jako za Marie Terezie, ale jen potvrzuje, že nemá smysl se nad tímto příliš pozastavovat.

xpm335 wrote:
Křížové výpravy, všechny státy jsou svaté. Boje o moc s jiným nábožestvím a kulturou. Všechno v hajzlu, všude chodí umrlci a vše je špatně.
Mezitím zavádíme demokratické právo, máme již v naší době strelný prach, stálou armádu s hiearchii a naše uřady jsou svaté a braní uplatku je špatné



To s demokratickým právem ve feudální společnosti skutečně vidím jako problém taky, ale nevím, na co tím narážíš. Jestli spíš nejde jen o kiks několika hráčů, než že by to tak cíleně hrálo nějaké DM. A co se týče úplatků, jejich braní či nabízení je vždycky špatné. Proto se slovo úplatek obaluje do slov, který už nejsou tak kontroverzní. Jako třeba administrativní náklady.

xpm335 wrote:
Chci jen říct, že pokud máme lore založen na 90% toho co opravdu existovalo. Možná by jsme se mohli i držet toho jak to fungovalo.
Magie, klerici bohové atd. jsou těch 10% co u nás nenajdeme. Pokud si někdo myslí že Baroni, Kancléři, Králové, Plátové zbroje a nebo třeba ražené mince jsou Fantasy, tak žije v očividně Sci-fi světě


Taky nevím, kde se vzalo dělení 9:1. Sám bys měl vědět, že bez složky hráčské stráže to jde poměrně blbě, a když se založí ozbrojená frakce, kde hráči nemůžou stoupat v hodnostech (kdyby jsi se toho držel, bude v čele Vaší v největší slávě dvanáctičlenné Kumpanie kaprál a nazdar, pokud by to byla výrazně větší skupina, dalo by se přemýšlet o seržantovi, ale oba víme, že když do těch uskupení nenahážeš další hodnosti, tak o to hráči ztrácí zájem. Viz rework našeho Cechu mágů na Kingshills, kde když jsme udělali trochu zajímavější hodnostní systém, ač přehledný, nahrnuli se tam hráči.
Přijde mi, že na to, jak se profiluješ jako jistý RP matador, tak ti unikají zcela zásadní souvislosti, jako kompromisy, který je prostě někdy potřeba udělat v zájmu udržení hratelnosti.

Pak tu cituješ cosi o biřicích. Hele, a vzal jsi prostě v potaz, že to někde bylo jinak? V Anglii byla státem zřizovaná jednotka Ponocných (Nightwatchmen, neplést si kvůli jmenné shodě s ponocným, jak tomu bylo u nás, ti byli vesměs civilní, takto tomu v Anglii rozhodně nebylo) a to dokonce v roce 1252, což do tvého 13. století sedí. Nejen do 13., Assize of Arms jen vylepšil vymahatelnost proklamace z roku 1181, založil se post "konstábla", ten pod sebou měl různé "seržanty" a to všichni se zodpovídali "šerifovi", což byl jakýsi soudce a správce zároveň, už od Viléma Dobyvatele.

Long story short, nikdo neříká, že je Karatha středověkou Prahou, Českými Budějovicemi, nebo tak něco. Fantasy má být uvěřitelné, ale držet se křečovitě předlohy a vřískat, když to tak není, taky nedělá dobrotu.



xpm335 wrote:
Ke všemu existovali dokumenty, ke všemu. To je dnešní doba že ti stačí občanka ( viz placka Fénixe ) a jsi prokázaná osoba.
Baron měl hrad, opasek s mečem a pečeť. Přijel na jednání a stejně musel předložit šlechtický diplom aby prokázal kdo je. Svět je velký a ne každý zná každého.
To že Svenn prohlásí "To si umím vyrobit taky, kde je lejstro?" je adekvátní otázka a nikoliv jak to zde prezentujete "Kecy o falšování"
Hlavně když přijde člověk za "stráží".


To jednoduše není pravda. Alespoň ne v kruzích, kde se vyskytuje 99% hráčských postav. V době, na kterou se tak křečovitě odkazuješ, se drtivá většina řídila odkázáním se na třetí osobu, která ze své podstaty byla považována za důvěryhodnou, nebo se pracovalo s doporučeními. Hezky o tom píše Giacomo Casanova (17. stol.) ve své autobiografii, kde, ač mu kardinál Acquaviva vystavil pas, dost dává najevo, že jeho doporučující dopis byl mnohem důležitější. Proto byla taky krádež identy opravdu častou záležitostí, ať už to byla kauza falešných Frederiků po smrti císaře SŘŘ v r. 1250, nebo falešní francouzští vévodové, případně pak falešní Romanovci, kterých se vyrojily po převratu desítky.

Právě proto, že je svět velký, a ne každý zná každého, existovaly cechy a spolky, které mezi sebou komunikovaly. Z první ruky musím říct, že si moje postava tuhle problematiku docela slušně okusila, a co se týče nějaké věrnosti zahrání, nemám si ze strany DM naprosto nač stěžovat.


S ekonomikou máš pravdu, ta je rozházená, ano.

_________________
Lucius da Sagrati (1537 - xxxx)

https://imgur.com/a/n2YBtaF


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 10:14 12. Aug 2020 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 19:19 24. Mar 2011
Posts: 147
Nejsem děd vševšed, to je holý fakt. Takže se snažím vycházet z toho co vím nebo co si čtu.

Nicméně díky za osvětlení, tohle bych asi jen tak nenašel :D Zkusím tedy pro příště se dívat z širšího pohledu!

_________________
Svenn Bjornsonn
"Je jedno jestli jsi král nebo sedlák...stejně tě pošlu tam kde slunce nesvítí."
Zemřel tak jak žil, jako idiot.
https://www.youtube.com/watch?v=0YuKhXZPAgQ

Magistr Stregan Kane
„Všechno, co lidstvo udělalo, vymyslelo, čeho dosáhlo, i to, čím je, všechno to leží zázračně uchováno na stránkách knih. “
Aktivně hrán s chutí někomu pokazit den.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 10:26 12. Aug 2020 
Offline
Šlechtic
 Profile

Joined: 17:24 04. Jan 2016
Posts: 400
Ad městská stráž -
Je to celý o lidech za klávesnicí. Pořád se tu utrzkovite objevuje případ s halapartnou. Teoreticky se na drevcovou zbraň nedá vyhláška o tasené zbrani moc uplatnit. Halapartnu, stejně jako kopí, případně hole mágů, nelze tasit. Nemá z čeho býti tasena. Stejně tak ji dost dobře nejde nosit na řemeni někde na zádech. Paradoxně jediný způsob jak s předmětem delším než metr proplout městskými uličkami nebo trhem je, že si ho hodíte na rameno a snažíte se ho držet kolmo vzhůru. Nehledě na skutečnost, že halapartna rozhodně není zbraň, se kterou by někdo šel přepadat v úzkých uličkách počestné občany. Tedy pokud to není sebevrah. Doporučil bych tedy stráži v těchto případech jistou míru benevolence. Samozřejmě záleží na dané situaci. Pokud se postava halapartnou ohání uprostřed náměstí je to jiné, než když se o ní opírá a konverzuje s ostatními.
Na druhou stranu hráči by mohli mít trochu soudnosti a přemýšlet o tom, jestli by oni sami skutečně chodili po městě, do obchodů a mezi stánky na trhu s dvoumetrovým klackem. Je to dost nepohodlné a krom toho těžko se nakupuje a vybírá zboží, když máte obě ruce plné halapartny.

Osobně jsem se stavem dění na serveru víceméně spokojen. Něco se děje. To považuju za pozitivní. Byly doby, kdy jsem se na serveru potkávál pravidelně ve hře s jedním člověkem. Od té doby aktivita výrazně stoupla. Už se těším až dám do kupy komp a taky se budu moct účastnit dění i jinak než pročítáním fóra.

_________________
Alkin - potulný minnesänger
Kulik - seržant Isilské Druhé jízdní


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 10:32 12. Aug 2020 
Offline
Nováček
User avatar
 Profile

Joined: 12:32 30. Apr 2020
Posts: 11
xpm335 wrote:
Nejsem děd vševšed, to je holý fakt. Takže se snažím vycházet z toho co vím nebo co si čtu.

Nicméně díky za osvětlení, tohle bych asi jen tak nenašel :D Zkusím tedy pro příště se dívat z širšího pohledu!



V pohodě, to se stane. Co se týče ekonomiky, souhlasím s Tebou, ale nevyřeší se to tím, že přijde skupina hráčů a začne říkat "Fixněte to, nebo jdeme pryč". Ekonomika je tvořena i hráčstvem a hodně blízko souvisí s tím, na co si tu už někdo stěžoval, že se ve světě nic nemění. Ti samí lidé si stěžují, že mají stovky milionů v bankách. Hele a na co ty postavy potřebujou víc?

Jako pokud by moje postava měla, jak říkáte, víceméně neomezené zdroje, tak bych z ní logicky udělal filantropa a začal přispívat do armády, nějaké jiné samosprávy, stavět věci a tak dále.. Pokud tohle svět neumožní, okay, to je pak druhej problém, ale pochybuju, že by to neprošlo. Určitě by Království ocenilo, kdyby jim na některých místech (zejména tam, kde se ukazujou drowové) vyrostlo bez nákladů na jejich straně pár strážných věží, například. Ale možná to vidím jen trochu idealisticky. To by vyřešilo stížnost okolo lokálního dění.

S tím úzce souvisí i hra ve společnosti. Všiml jsem si, že se tu stěžuje na jakousi absenci společenské hry, co jsem tak nějak postřehl, a vtipné je, že to jde vždycky od těch, co hrajou postavy, které se společnosti vyhýbají. Sure, můžete říkat, že ta postava by tam nevlezla proto že X a protože Y taky, ale vy jste hráč, který má s něčím problém. Vy ovládáte postavu a vždycky se dá najít uvěřitelný důvod ke kompromisu.

Pokud někomu vadí, že je ta či ona surovina nedostupná, a proto je její cena nafouknutá, proč se to nevyřeší zajištěním dolu? Proč vznikl kolonialismus? Protože se člověku za upečení půl kila perníčků pro svoje hosty na hradě, aby si s nima poměřil svoje aristokratický přirození, nechtělo platit tolik, kolik by zaplatil za válečnýho koně.
Může mi nějaký DM prosím potvrdit nebo vyvrátit schůdnost takových představ? Zdá se mi to jako naprosto logické, protože se na to dá i bez DM dozoru dlouho připravovat a hrát směrem k tomu, aby to přitáhlo dost hráčů a DM pak měl důvod se tomu seriozně věnovat, ale třeba fakt melu blbosti.

_________________
Lucius da Sagrati (1537 - xxxx)

https://imgur.com/a/n2YBtaF


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 10:38 12. Aug 2020 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 19:19 24. Mar 2011
Posts: 147
Lusignan wrote:
xpm335 wrote:
Nejsem děd vševšed, to je holý fakt. Takže se snažím vycházet z toho co vím nebo co si čtu.

Nicméně díky za osvětlení, tohle bych asi jen tak nenašel :D Zkusím tedy pro příště se dívat z širšího pohledu!



V pohodě, to se stane. Co se týče ekonomiky, souhlasím s Tebou, ale nevyřeší se to tím, že přijde skupina hráčů a začne říkat "Fixněte to, nebo jdeme pryč". Ekonomika je tvořena i hráčstvem a hodně blízko souvisí s tím, na co si tu už někdo stěžoval, že se ve světě nic nemění. Ti samí lidé si stěžují, že mají stovky milionů v bankách. Hele a na co ty postavy potřebujou víc?

Jako pokud by moje postava měla, jak říkáte, víceméně neomezené zdroje, tak bych z ní logicky udělal filantropa a začal přispívat do armády, nějaké jiné samosprávy, stavět věci a tak dále.. Pokud tohle svět neumožní, okay, to je pak druhej problém, ale pochybuju, že by to neprošlo. Určitě by Království ocenilo, kdyby jim na některých místech (zejména tam, kde se ukazujou drowové) vyrostlo bez nákladů na jejich straně pár strážných věží, například. Ale možná to vidím jen trochu idealisticky. To by vyřešilo stížnost okolo lokálního dění.

S tím úzce souvisí i hra ve společnosti. Všiml jsem si, že se tu stěžuje na jakousi absenci společenské hry, co jsem tak nějak postřehl, a vtipné je, že to jde vždycky od těch, co hrajou postavy, které se společnosti vyhýbají. Sure, můžete říkat, že ta postava by tam nevlezla proto že X a protože Y taky, ale vy jste hráč, který má s něčím problém. Vy ovládáte postavu a vždycky se dá najít uvěřitelný důvod ke kompromisu.

Pokud někomu vadí, že je ta či ona surovina nedostupná, a proto je její cena nafouknutá, proč se to nevyřeší zajištěním dolu? Proč vznikl kolonialismus? Protože se člověku za upečení půl kila perníčků pro svoje hosty na hradě, aby si s nima poměřil svoje aristokratický přirození, nechtělo platit tolik, kolik by zaplatil za válečnýho koně.
Může mi nějaký DM prosím potvrdit nebo vyvrátit schůdnost takových představ? Zdá se mi to jako naprosto logické, protože se na to dá i bez DM dozoru dlouho připravovat a hrát směrem k tomu, aby to přitáhlo dost hráčů a DM pak měl důvod se tomu seriozně věnovat, ale třeba fakt melu blbosti.


Proto jsme se bavili o možnosti investicí pro bohaté postavy. To aby mohli i bohaté postavy utrácet a ne jen "platím 12 lidí" a tak mám odtok peněz.
Jak si zmínil, král, radní kdokoliv by byl debil pokud jim někdo nabídne investici do něčeho co je nákladné. A odmítne to s prostým "Ne děkuji, vy nejste vlivný"

_________________
Svenn Bjornsonn
"Je jedno jestli jsi král nebo sedlák...stejně tě pošlu tam kde slunce nesvítí."
Zemřel tak jak žil, jako idiot.
https://www.youtube.com/watch?v=0YuKhXZPAgQ

Magistr Stregan Kane
„Všechno, co lidstvo udělalo, vymyslelo, čeho dosáhlo, i to, čím je, všechno to leží zázračně uchováno na stránkách knih. “
Aktivně hrán s chutí někomu pokazit den.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 10:45 12. Aug 2020 
Offline
Nováček
User avatar
 Profile

Joined: 12:32 30. Apr 2020
Posts: 11
xpm335 wrote:
Proto jsme se bavili o možnosti investicí pro bohaté postavy. To aby mohli i bohaté postavy utrácet a ne jen "platím 12 lidí" a tak mám odtok peněz.
Jak si zmínil, král, radní kdokoliv by byl debil pokud jim někdo nabídne investici do něčeho co je nákladné. A odmítne to s prostým "Ne děkuji, vy nejste vlivný"


Tak pochybuju, že kdyby postava přišla a prostě dala peníze - nebo materiál - nebo si vyptala povolení ke stavbě - tak by ji s tím poslali někam, ale tady jde spíš o to, do jaké míry jsou DM ochotni třeba některé dungy navrátit postupně civilizaci, i kdyby to měly být dlouhé questy. Podle mě to přirozeně vyplývá z vývoje společnosti ve hře, ta touha prorazit skleněný strop. Ale nedá se to ze strany hráče dělat tak, že napíšu "je inflace, DMka, snižte ceny". Ona to není toliko inflace, jako to, že Vaše postavy jsou svým konáním blíže hráči, než postavě a společnosti. To je pak jasné, že dojde k jistým nelogičnostem, jako třeba, že ač by vůbec nemusela, dále shromažďuje bohatství, a tak. Vygooglujte si třeba "what did rich people do in the medieval times", třeba to někomu pomůže.

_________________
Lucius da Sagrati (1537 - xxxx)

https://imgur.com/a/n2YBtaF


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 11:05 12. Aug 2020 
Offline
Šlechtic
 Profile

Joined: 17:24 04. Jan 2016
Posts: 400
Mě třeba současný systém ekonomiky, kdy jde vydělat poměrně slušné grešle vyhovuje. Mé postavy taky mají na účtech poměrně vysoké sumy grešlí. Nejde o to jestli má vaše postava miliony v bance. Jde o to, jak k tomu přistoupíte jako hráči. Kulik coby seržant isilské druhé se nijak netají tím, že je majitelem jedné otriskane zbroje a pryčny v kamrlíku ve Varské tvrzi. Přitom má samozřejmě v bance dost grešlí, abych mu mohl platit koně a zaplatit i nové kousky výstroje a kdybych jo chtěl, tak třeba i dva byty ve městě a ještě by mohl přispívat na charitu. Je tedy rozdíl v systému a v RP. I když vytvořím postavu žebráka tak budu ty miliony pro ni potřebovat. Jinak si v systému ani neškrtne. Takže z mého pohledu je to o tom, jak kdo svou postavu hraje. Systém má být spíš podpora, než aby se na něm zakládalo RP. Viz ty halapartny, viz jarní rozepře mezi některými postavami o zbytkových viditelných efektech kouzel. Případně 10 zbrojí v batohu. Postava nemůže mít halapartnu v pochvě na zádech nebo složenou v batohu, protože žádný funkční závěs na halapartnu zkrátka nejde vyrobit ani vykouzlit. Postava, co nemá o magii ani anung, by těžko nějaký vedlejší efekt doznivajiciho kouzla postřehla. To samý jsou ale i grešle. V herním systému, který je z velké části postaven na bonusech ve věcech jsou prostředky k získání těch věcí nezbytné. Tedy i grešle pro postavy žebráků a pristavnich povalečů.

_________________
Alkin - potulný minnesänger
Kulik - seržant Isilské Druhé jízdní


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 11:34 12. Aug 2020 
Offline
Nováček
 Profile

Joined: 15:19 02. Jul 2016
Posts: 13
Braenn wrote:
AD respekt ke stráži - není založen na respektu k síle jednotlivce, ale k vědomí, že za jedním strážným stojí i ten zbytek a nad nimi někdo vysoce postavení. V takto nastaveném světě celkem slušné možnosti i mimo právní systém, jak postavám jdoucím proti stráži zkomplikovat život. Hlavně proto, že 99% postav jsou nuzáci bez postavení. Stačí když dotyčného oficiální orgány uvedou jako nežádoucí, a je veta po nějakých žádostech o práci pro město, statusy atd. U prudičů nekonečné možnosti zákonné šikany ze strany stráže - prohlídky před vstupem do města, šacování invu, prohlídky domů, až třeba po vyhoštění z města a pokuty za blbosti. A to ještě nepopouštím uzdu fantazii. Tohle prostě nechcete - když stačí místo zbytečného macho chování říct jen "ano pane" a jít si po svém. Jenže tohle je pro spoustu hráčů příliš, mají přece větší lvl a sílu než postava stráže, tak jakýpak copak... a pak se spustí nekonečné brekoty nad tím, jak je stráž zlá. Tak určitě.

Zkrátka - přístup je stráži "jdi do prdele, krávo, co mi můžeš" je věc, která by měla mít automaticky následky i od NPC a postava, která ve městě žije, by to měla vědět a počítat s tím. Jenže pokud DM za svými strážnými nestojí, následky nepřichází a tyhle věci se stávají normou... pak hrát stráž nemá smysl.

Dle mého je ale docela špatně řešen i respekt k hráčským postavám. Přeci jen i dobrodruzi mají možnost, jak stráži docela znepříjemnit život. Kdyby tihle "tuláci" přestali chodit do práce, tak se za týden vyhrnou z dungů hordy orků, kenku a všemožných jiných přemnožených příšer. Podle mě, není úplně logické, že dobrodruzi by měli mít respekt ke stráži, která by je měla "chránit" ve městě, ale stráže nemusí mít ani kapku respektu proti těm, kteří je "chrání" venku. Nepřijde mi prostě úplně fér, že přijde strážný k postavě, která běžně zabíjí (pro strážníka) nepředstavitelně silná monstra a chová se k ní, jako k absolutnímu nuzákovi. Neřekl bych tedy, že je stráž zlá, jen se prostě občas chová dost hloupě.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 12:07 12. Aug 2020 
Offline
Nováček
User avatar
 Profile

Joined: 12:32 30. Apr 2020
Posts: 11
lopkop wrote:
Dle mého je ale docela špatně řešen i respekt k hráčským postavám. Přeci jen i dobrodruzi mají možnost, jak stráži docela znepříjemnit život. Kdyby tihle "tuláci" přestali chodit do práce, tak se za týden vyhrnou z dungů hordy orků, kenku a všemožných jiných přemnožených příšer. Podle mě, není úplně logické, že dobrodruzi by měli mít respekt ke stráži, která by je měla "chránit" ve městě, ale stráže nemusí mít ani kapku respektu proti těm, kteří je "chrání" venku. Nepřijde mi prostě úplně fér, že přijde strážný k postavě, která běžně zabíjí (pro strážníka) nepředstavitelně silná monstra a chová se k ní, jako k absolutnímu nuzákovi. Neřekl bych tedy, že je stráž zlá, jen se prostě občas chová dost hloupě.



Tady je potřeba rozeznávat rozdíl mezi RP hrou a obstaráváním prostředků. Ano, pokud tomu tak je, a postava opravdu vyčistí nějaký dungeon (trvale) od hrozby tam sídlící, třeba nějakého quest-based zlouna, tak jo, asi se může dostat do povědomí. Ale že bych chtěl, aby mě stráž plácala po rameni za to, že chodím zabíjet Zeirovy kněží, to je fakt na hlavu postavený. Prostě je nutný si uvědomit, že creep se úplně nepřekládá do poměrů, které nastavuje RP hra. Ne, pokud ten creep není odehrán a neměl konkrétní vliv na svět.
Stráže jsou pořádkovou složkou nějakého establishmentu, který představuje vrchnost Karathy, a jako výkonnou složku moci těchto pánů je třeba je respektovat, tečka. Není přípustná jakákoliv diskuse. Pokud to chce člověk vzít k soudu, může, jestli se nemýlím. Pakliže na to má právo.

_________________
Lucius da Sagrati (1537 - xxxx)

https://imgur.com/a/n2YBtaF


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 12:08 12. Aug 2020 
Offline
Poutník
 Profile

Joined: 02:09 21. Jan 2010
Posts: 52
Strážného poznáte podle stejnokroje. Postavu běžně zabíjející pro strážníka nepředstavitelná monstra poznáte podle...čeho?
Co jsou "pro strážníka nepředstavitelná mostra"? Stráž zcela zjevně rozšiřuje své řady i o veterány monstrobíjcovství.

Nelogický je systém Respawnu. Bez božího zásahu se sebevětší ztráty na životech doplní do tří dnů (a to včetně velení). Osobně si ale myslím, že to je nelogičnost vynucená hratelností a ne důkaz pekla za hradbami, které hrozí pohltit celý svět hned jak nebude mít těch dvacet třicet krvelačných nuzáků náladu na genocidu.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 12:19 12. Aug 2020 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 05:40 31. Jan 2008
Posts: 1829
Braenn wrote:
AD respekt ke stráži - není založen na respektu k síle jednotlivce, ale k vědomí, že za jedním strážným stojí i ten zbytek a nad nimi někdo vysoce postavení. V takto nastaveném světě celkem slušné možnosti i mimo právní systém, jak postavám jdoucím proti stráži zkomplikovat život. Hlavně proto, že 99% postav jsou nuzáci bez postavení. Stačí když dotyčného oficiální orgány uvedou jako nežádoucí, a je veta po nějakých žádostech o práci pro město, statusy atd. U prudičů nekonečné možnosti zákonné šikany ze strany stráže - prohlídky před vstupem do města, šacování invu, prohlídky domů, až třeba po vyhoštění z města a pokuty za blbosti. A to ještě nepopouštím uzdu fantazii. Tohle prostě nechcete - když stačí místo zbytečného macho chování říct jen "ano pane" a jít si po svém. Jenže tohle je pro spoustu hráčů příliš, mají přece větší lvl a sílu než postava stráže, tak jakýpak copak... a pak se spustí nekonečné brekoty nad tím, jak je stráž zlá. Tak určitě.


Tím spíš to chce jednotlivé strážníky rovnou umlčet na dobro :D Což by ve fantasy světe neměl být problém, ale stráže, halvně NPC stráže holt mají plot armor silnější než Rey z nových star wars.

_________________
Your strikes are way too quick to parry Your expression I can't read The game is on! Here I go, but you frighten me!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 12:25 12. Aug 2020 
Offline
Rytíř
 Profile

Joined: 19:45 13. Jan 2012
Posts: 599
Braenn wrote:
AD respekt ke stráži - není založen na respektu k síle jednotlivce, ale k vědomí, že za jedním strážným stojí i ten zbytek a nad nimi někdo vysoce postavení. V takto nastaveném světě celkem slušné možnosti i mimo právní systém, jak postavám jdoucím proti stráži zkomplikovat život. Hlavně proto, že 99% postav jsou nuzáci bez postavení. Stačí když dotyčného oficiální orgány uvedou jako nežádoucí, a je veta po nějakých žádostech o práci pro město, statusy atd. U prudičů nekonečné možnosti zákonné šikany ze strany stráže - prohlídky před vstupem do města, šacování invu, prohlídky domů, až třeba po vyhoštění z města a pokuty za blbosti. A to ještě nepopouštím uzdu fantazii. Tohle prostě nechcete - když stačí místo zbytečného macho chování říct jen "ano pane" a jít si po svém. Jenže tohle je pro spoustu hráčů příliš, mají přece větší lvl a sílu než postava stráže, tak jakýpak copak... a pak se spustí nekonečné brekoty nad tím, jak je stráž zlá. Tak určitě.

Zkrátka - přístup je stráži "jdi do prdele, krávo, co mi můžeš" je věc, která by měla mít automaticky následky i od NPC a postava, která ve městě žije, by to měla vědět a počítat s tím. Jenže pokud DM za svými strážnými nestojí, následky nepřichází a tyhle věci se stávají normou... pak hrát stráž nemá smysl.


Pravda pravdoucí, ale to by se musela změnit ta podstata hry na Thalii, postavy by za své akce museli opravdu pocítit následky, to se nestává a pokud ano tak jak jsem si přečetla výše je to jen v nesmyslných situacích. Stále mám v živé paměti to jak se zavalili vstupy do podtemna a museli se odvalit z čistě ooc rozkazu, protože podtemnaci brečí. Jakýkoliv DM quest končí z velkého množství případů kompletní smrtí všech zúčastněných npcček a ve stejnou chvíli jsou hráčské postavy nedotknutelné, nesmrtelné a nestárnoucí božské bytosti které jsou ale v RP rovině odpadem světa.

_________________
------------------ =^.^=
Titulovaná sekretářka Rodiny Zručných


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Ani nevím jak to pojmenovat.
PostPosted: 12:26 12. Aug 2020 
Offline
Ďábel
User avatar
 Profile

Joined: 11:18 05. Feb 2008
Posts: 6102
Modelování fungující společnosti s magií vede ke stráži s TS helmami a komandy insta-teleportujících se epických mágostráží. To nechcete.

Chce to konejšit svoje ego jinak, než pohledem na vycreepovaný level postavy, zvlášť v souvislosti se silou NPC a NPC skupení. Víte vy vůbec, kolik časovek nasbírali? :D

_________________
PUF!


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 127 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits