Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 17:17 15. Oct 2018

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: ZÁKLADNÍ POVOLÁNÍ: Šermíř
PostPosted: 18:19 29. Apr 2017 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9205
ZÁKLADNÍ POVOLÁNÍ - Šermíř


Ve světě těžce obrněných rytířů na obrovských cválajících koních a mocných mágů, vládnoucích kouzly, jež matou smysly i mysl, v takovém světě není místo pro šermíře, který spoléhá na svou lstivost, rychlost a reflexy. Je to tak? Není. Šermíř je přesvědčen, že přesnost a dovednost dokáže víc, než jen nahradit masivní zbraně, a že rychlost dokáže vyvážit těžkou zbroj.

Šermíř je štíhlý, inteligentní bojovník, cvičený v přesných výpadech jednoručními zbraněmi, jako je rapír nebo dlouhý meč. Šermíři v boji plně využívají rychlost svých reflexů a svou lstivost. Místo aby se nechali omezovat těžkou zbrojí, raději se jí vyhýbají úplně, spoléhaje se zcela na rychlost svých nohou a bojové umění.

Šermíři jsou stejně často bojovníci, hraničáři, jako tuláci a bardové. Zaklínači jsou až překvapivě dobří šermíři, protože jsou zvyklí nespoléhat se na zbroj. Proto hodně těží z bojových dovedností šermíře. Barbaři musí obětovat mnoho z klasického pojetí tohoto povolání, aby se stali šermíři. Elfové bývají šermíři častěji než trpaslíci, vzácní nejsou v tomto oboru ani půlčíci nebo gnómové. Půlorčí šermíři jsou velmi vzácní.

Šermíři jsou obvykle samotáři hledající dobrodružství, anebo zhýralci toužící buďto po pobavení, nebo po bohatství. Někdy tvoří malé skupinky, bojujíce všichni pospolu ve smrtonosné spolupráci.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Přesvědčení: jakékoliv

Životy na úroveň: 8 + bonus za odolnost

Ovládání zbraní a zbrojí:
- Šermíři ovládají jednoduché a smrtící zbraně, neovládají žádné zbroje ani štíty.

Dovednosti povolání:
- Dovednosti povolání pro šermíře jsou: Kryt (Parry), Léčení (Heal), Výcvik (Discipline), Akrobacie (Tumble), Naslouchání (Listen), Všímavost (Spot), Výsměch (Taunt), Znalosti (Lore)
- Dovedností body: 2 + oprava za Int

Hlavní záchranné hody: Reflexy

Základní bonus k útoku: +1 za úroveň


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zvyšování úrovně:

Quote:
1. lvl - Přesný bod +1d6
2. lvl - Zlepšená iniciativa (Improved initiative)
3. lvl -
4. lvl - Přesný bod +2d6, Pružný útok (Spring attack)
5. lvl - Chytrá obrana
6. lvl - Šermířské finty, Naostření zbraně
7. lvl - Špičková iniciativa iniciativa (Superrior initiative)
8. lvl -
9. lvl - Přesný bod +3d6, Odrážení střel (Deflect arrows)
10. lvl -
11.lvl - Nečestný boj
12. lvl -
13. lvl -
14. lvl - Přesný bod +4d6
15. lvl -
16. lvl - Rychlý jako blesk
17. lvl -
18. lvl - Záhadné uskočení I (Uncanny dodge I)
19. lvl - Přesný bod +5d6


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schopnosti povolání:


Chytrá obrana:
- Tuto schopnost šermíř získává na 5. úrovni. Když nemá šermíř žádnou zbroj a v ruce má jednoruční zbraň samotnou, v páru, případně s pěstním štítem, přičítá si ke svému OČ (AC) bonus za inteligenci (má-li nějaký). Maximální bonus do obrany, který si může šermíř za bonus inteligence přičíst, je omezen jeho úrovní (tedy např. na 5. úrovni šermíře si může přidat za bonus inteligence maximálně +5 do OČ (AC), i kdyby byl jeho bonus vyšší než +5).

Přesný bod
- Na 1. úrovni získává šermíř zvláštní schopnost velmi přesně bodnout nepřítele svou zbraní. Má bonus +1k6 ke zranění. Šermířův přesný bod účinkuje pouze na živé tvory, kteří mají rozlišitelnou anatomii. Tvorové imunní vůči kritickým zásahům (včetně nemrtvých, konstruktů, slizů, rostlin a nehmotných tvorů) nejsou zranitelní přesným bodem. Za každých dalších pět úrovní šermíře se zranění zvýší o +1k6. Toto bonusové zranění se nenásobí kritickým zásahem. Tuto schopnost může šermíř použít, pouze pokud bojuje zbraní jednoruční zbraní, může ji používat v páru nebo s pěstním štítem.

Zlepšená iniciativa (Improved initiative)
- Šermíř získává na 2. úrovni zdarma odbornost Zlepšená iniciativa (Improved initiative).

Pružný útok (Spring attack)
- Šermíř získává na 4. úrovni zdarma odbornost Pružný útok (Spring attack).

Šermířské finty
- Tato schopnost umožňuje šermířovi používat jeho speciální schopnosti. Tato schopnost může být aktivována třikrát denně + oprava za šermířova oprava za inteligenci.
- Použití těchto schopností stojí šermíře jednu aktivaci: Rychlý jako blesk, Nečestný boj a Naostření zbraně.

Naostření zbraně
- Šermíř dokáže skvěle pečovat o zbraně. Tato schopnost je obdobná kouzlu Ostrost (Keen Edge), akorát s tím rozdílem, že ji může šermíř použít jen na sebe. Tato schopnost trvá 1 tah za úroveň šermíře + jeho oprava za inteligenci. Použití této schopnosti stojí jednu aktivaci ze schopnosti Šermířské finty.

Špičková iniciativa iniciativa (Superrior initiative)
- Šermíř získává na 7. úrovni zdarma odbornost Špičková iniciativa (Superrior initiative).

Odrážení střel (Deflect arrows)
- Šermíř se může pokusit odrazit jednu střelu za kolo. Aby tak učinil, musí projít testem na reflexy proti TO (DC) 20.

Nečestný boj
- Šermíři ovládají zákeřný způsob boje, kdy dokáží protivníkovi hodit například písek do očí, případně saze, či jej jednoduše bodnout do slabin. Při použití nečestného boje provede šermíř útok dotykem na blízko, při neúspěchu je schopnost i tak vypotřebována. Zasažený nepřítel musí projít testem na rexlexy proti DC 10 + 1/2 úrovně postavy (celková úroveň, ne jen úroveň šermíře) + jeho oprava za inteligenci, v případě neúspěchu je cíl na 2 kola oslepen. Použití této schopnosti stojí jednu aktivaci ze schopnosti Šermířské finty.

Rychlý jako blesk
- Šermíř se dokáže velmi rychle pohybovat a útočit. Tato schopnost je obdobná kouzlu Spěch (Haste), akorát s tím rozdílem, že ji může šermíř použít jen na sebe. Tato schopnost trvá 1 kolo za úroveň šermíře + jeho oprava za inteligenci. Použití této schopnosti stojí jednu aktivaci ze schopnosti Šermířské finty.

Záhadné uskočení I (Uncanny dodge I)
- Šermíř si ponechává bonus k obratnosti do AC, i když je zaskočen nebo na něj útočí skrytý nebo neviditelný protivník.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Šermířovy volitelné odbornosti:


Quote:
Extra finty I - III

Požadavky
Schopnost Šermířské finty.

Výhoda
Získáváte 3 aktivace schopnosti Šermířské finty navíc.

Speciální

Tuto odbornost si lze vzít vícekrát, její efekt se sčítá.

_________________
Bonifác - Škoda slov!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: ZÁKLADNÍ POVOLÁNÍ: Šermíř
PostPosted: 18:20 29. Apr 2017 
Offline
WB Thalie
User avatar
 ICQ  Profile

Joined: 09:41 01. Sep 2010
Posts: 9205
Epický šermíř


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Životy: 8 + bonus za odolnost
Body dovedností: 2 + int modifikátor
Bonusové odbornosti: Epický šermíř získává bonusovou odbornost za každé 3. úrovně po 19. úrovni. Jinými slovy na úrovních 22, 25 a 28.

Bonusové odbornosti epického šermíře:

- Standardní: Pancéřová kůže (Armor skin), Oslepující rychlost (Blinding speed), Epické uhýbání (Epic dodge), Epická zdatnost (Epic prowess), Epická houževnatost (Epic toughness), Zlepšený vířivý útok (Improved whirlwind attack), Ukryj sebe (Self concealment)

- Šermířské: Vylepšený nečestný boj I - III, Vylepšený přesný bod I - X

- Na vlastnosti: Ohromná obratnost I - X (Greater dexterity I - X), Ohromná inteligence I - X (Greater inteligence I - X)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zvyšování úrovně:

Quote:
20. lvl - Epický šermíř
21. lvl -
22. lvl - Bonusová odbornost
23. lvl -
24. lvl - Přesný bod +6d6
25. lvl - Bonusová odbornost
26. lvl -
27. lvl -
28. lvl - Bonusová odbornost
29. lvl - Přesný bod +7d6
30. lvl -



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Šermířovy epické volitelné odbornosti:

Quote:
Vylepšený nečestný boj I - III [Epic]

Požadavky
Epická postava, Nečestný boj, inteligence 15+

Výhoda
Přidejte si +2 k DC a +1 kolo k trvání vašeho Nečestného boje. Rovněž získáváte jedno použití Šermířských fint navíc.

Speciální
Tuto odbornost si můžete vzít vícekrát. Její efekt se sčítá.


Quote:
Vylepšený přesný bod I - X [Epic]

Požadavky
Epická postava, Přesný bod

Výhoda
Šermířův přesný bod je vylepšen o +1d6.

Speciální
Tuto odbornost si můžete vzít vícekrát. Její efekt se sčítá.

_________________
Bonifác - Škoda slov!


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits