ZÁKLADNÍ POVOLÁNÍ - ŠermířVe světě těžce obrněných rytířů na obrovských cválajících koních a mocných mágů, vládnoucích kouzly, jež matou smysly i mysl, v takovém světě není místo pro šermíře, který spoléhá na svou lstivost, rychlost a reflexy. Je to tak? Není. Šermíř je přesvědčen, že přesnost a dovednost dokáže víc, než jen nahradit masivní zbraně, a že rychlost dokáže vyvážit těžkou zbroj.
Šermíř je štíhlý, inteligentní bojovník, cvičený v přesných výpadech jednoručními zbraněmi, jako je rapír nebo dlouhý meč. Šermíři v boji plně využívají rychlost svých reflexů a svou lstivost. Místo aby se nechali omezovat těžkou zbrojí, raději se jí vyhýbají úplně, spoléhaje se zcela na rychlost svých nohou a bojové umění.
Šermíři jsou stejně často bojovníci, hraničáři, jako tuláci a bardové. Zaklínači jsou až překvapivě dobří šermíři, protože jsou zvyklí nespoléhat se na zbroj. Proto hodně těží z bojových dovedností šermíře. Barbaři musí obětovat mnoho z klasického pojetí tohoto povolání, aby se stali šermíři. Elfové bývají šermíři častěji než trpaslíci, vzácní nejsou v tomto oboru ani půlčíci nebo gnómové. Půlorčí šermíři jsou velmi vzácní.
Šermíři jsou obvykle samotáři hledající dobrodružství, anebo zhýralci toužící buďto po pobavení, nebo po bohatství. Někdy tvoří malé skupinky, bojujíce všichni pospolu ve smrtonosné spolupráci.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přesvědčení: jakékoliv
Životy na úroveň: 8 + bonus za odolnost
Ovládání zbraní a zbrojí: - Šermíři ovládají jednoduché a smrtící zbraně, neovládají žádné zbroje ani štíty.
Dovednosti povolání:-
Dovednosti povolání pro šermíře jsou: Kryt (Parry), Léčení (Heal), Výcvik (Discipline), Akrobacie (Tumble), Naslouchání (Listen), Všímavost (Spot), Výsměch (Taunt), Znalosti (Lore)
-
Dovedností body: 2 + oprava za Int
Hlavní záchranné hody: Reflexy
Základní bonus k útoku: +1 za úroveň
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zvyšování úrovně:Quote:
1. lvl -
Přesný bod2. lvl -
Zlepšená iniciativa (Improved initiative)3. lvl -
4. lvl -
Pružný útok (Spring attack)5. lvl - Chytrá obrana
6. lvl - Šermířské finty,
Naostření zbraně7. lvl -
Špičková iniciativa iniciativa (Superrior initiative)8. lvl -
9. lvl -
Odrážení střel (Deflect arrows)10. lvl -
11.lvl -
Nečestný boj12. lvl -
13. lvl -
14. lvl -
15. lvl -
16. lvl -
Rychlý jako blesk17. lvl -
18. lvl - Záhadné uskočení I (Uncanny dodge I)
19. lvl -
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schopnosti povolání:Chytrá obrana:- Tuto schopnost šermíř získává na 5. úrovni. Když nemá šermíř žádnou zbroj a v ruce má jednoruční zbraň samotnou, v páru, případně s pěstním štítem, přičítá si ke svému OČ (AC) bonus za inteligenci (má-li nějaký). Maximální bonus do obrany, který si může šermíř za bonus inteligence přičíst, je omezen jeho úrovní (tedy např. na 5. úrovni šermíře si může přidat za bonus inteligence maximálně +5 do OČ (AC), i kdyby byl jeho bonus vyšší než +5).
Přesný bod- Na 1. úrovni získává šermíř zvláštní schopnost velmi přesně bodnout nepřítele svou zbraní. Má bonus ve výši 1 + úroveň šermíře /5 standardním bodným zraněním (násobí se kritickým zásahem). Tuto schopnost může šermíř použít, pouze pokud bojuje dýkou, krátkým mečem, dlouhým mečem nebo rapírem.
Zlepšená iniciativa (Improved initiative)- Šermíř získává na 2. úrovni zdarma odbornost Zlepšená iniciativa (Improved initiative).
Pružný útok (Spring attack)- Šermíř získává na 4. úrovni zdarma odbornost Pružný útok (Spring attack).
Šermířské finty- Tato schopnost umožňuje šermířovi používat jeho speciální schopnosti. Tato schopnost může být aktivována třikrát denně + oprava za šermířova oprava za inteligenci.
- Použití těchto schopností stojí šermíře jednu aktivaci: Rychlý jako blesk, Nečestný boj a Naostření zbraně.
Naostření zbraně- Šermíř dokáže skvěle pečovat o zbraně. Tato schopnost je obdobná kouzlu Ostrost (Keen Edge), akorát s tím rozdílem, že ji může šermíř použít jen na sebe. Tato schopnost trvá 1 tah za úroveň šermíře + jeho oprava za inteligenci. Použití této schopnosti stojí jednu aktivaci ze schopnosti Šermířské finty.
Špičková iniciativa iniciativa (Superrior initiative)- Šermíř získává na 7. úrovni zdarma odbornost Špičková iniciativa (Superrior initiative).
Odrážení střel (Deflect arrows)- Šermíř se může pokusit odrazit jednu střelu za kolo. Aby tak učinil, musí projít testem na reflexy proti TO (DC) 20.
Nečestný boj- Šermíři ovládají zákeřný způsob boje, kdy dokáží protivníkovi hodit například písek do očí, případně saze, či jej jednoduše bodnout do slabin. Při použití nečestného boje provede šermíř útok dotykem na blízko, při neúspěchu je schopnost i tak vypotřebována. Zasažený nepřítel musí projít testem na rexlexy proti DC 10 + 1/2 úrovně postavy (celková úroveň, ne jen úroveň šermíře) + jeho oprava za inteligenci, v případě neúspěchu je cíl na 2 kola oslepen. Použití této schopnosti stojí jednu aktivaci ze schopnosti Šermířské finty.
Rychlý jako blesk- Šermíř se dokáže velmi rychle pohybovat a útočit. Tato schopnost je obdobná kouzlu Spěch (Haste), akorát s tím rozdílem, že ji může šermíř použít jen na sebe. Tato schopnost trvá 1 kolo za úroveň šermíře + jeho oprava za inteligenci. Použití této schopnosti stojí jednu aktivaci ze schopnosti Šermířské finty.
Záhadné uskočení I (Uncanny dodge I)- Šermíř si ponechává bonus k obratnosti do AC, i když je zaskočen nebo na něj útočí skrytý nebo neviditelný protivník.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Šermířovy volitelné odbornosti:Quote:
Extra finty I - III
Požadavky
Schopnost Šermířské finty.
Výhoda
Získáváte 3 aktivace schopnosti Šermířské finty navíc.
Speciální
Tuto odbornost si lze vzít vícekrát, její efekt se sčítá.