Thalie
http://thalie.pilsfree.cz/forum/

Nováčkovské dotazy
http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=20&t=4639
Page 4 of 17

Author:  Bahnak [ 18:42 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

Nevidím nic pozitivního na zveřejnění návodu pro craft, už vůbec ne pro alchymii.
X postav se tomuto věnuje několik let a stále neznají všechny recepty, čas od času se od kotle prostě ozve radostné "HURÁ"...
Zveřejněním byť třeba jen nějakých základních receptů by hra přestala být hrou, s takovou pak rovnou můžem napsat návody na creep, návody na balíky, návody na craft vůbec. Pak i nováček bude vždy expit bez strachu ze smrti, pošťáci donesou balík vždy včas i když vůbec nebudou tušit kde jsou a crafter na prvním levlu vám z fleku řekne co mu máte přinýst za suroviny aby vám za dva dny předal +5 prsten...

Pokud však někdo z epických hráčů sepíše nějakou příručku, která by nesmrděla OOCčkem, nevidím problém ji začít ve hře prodávat.

"Thalijský poštovní úřad v kostce, aneb křížem krážem s balíkem po světě"

"Bestiář mladého lovce, aneb kterak zkušenosti z bitev získati bez rizika velikého na svém životě"
"Herbář alchymistů noviců, aneb Jak sobě jednodušší lektvary připraviti"
"Kořin průvodce řemesly od švadleny po zbrojíře"

Problém ale bude někde jinde. Sám jsem se na Thalii o sepsání něčeho podobného kdysi snažil. Začal jsem coby noob sepisovat knihu, postupem času jsem ji sepisoval dál a dál až jsem došel do stádia, kdy jsem knihu roztrhal se slovy: "Tak já se s tím dřu měsíce jak poleno a nějaká lopata by tohle všechno zjistila zadarmo? Hrom aby do mě uhodil!"
(následný efekt blesku a načítání lokace podsvětí netřeba rozepisovat)
Čili se bohužel "nováčci" nedivte že neochota hráčů poskytnout leckteré informace za které oni v minulosti platili vysokou daní je více než většinová...
(Aneb: "Jen si prevíti jděte na prvním levlu do Tartenu čistit a slévat rudu aby jste zjistili že bez železa stejně nic kloudnýho neutlučete!")

A mnou mnohokráte opakovaná rada pro nováčky:
Nezačínejte s craftem na nízkém levlu. Nejspíše se totiž stejně nedostanete k vzácnějším surovinám a jen vyplýtváte čas a peníze.
Netvrdím že nejde kraftit od prvního levlu. Jde! Ale je to mnohonásobně těžší než když začnete alespoň trochu později.

Author:  Radim [ 19:44 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

AMEN

Author:  G-ladiator [ 19:56 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

Já bych jen bumpnul můj dotaz na potřebnou sílu pro válečné kladivo (na webu to chybí).

Author:  G-ladiator [ 21:40 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

G-ladiator wrote:
Já bych jen bumpnul můj dotaz na potřebnou sílu pro válečné kladivo (na webu to chybí).

Nikdo?

Author:  kucik [ 22:27 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

Ja si teda myslim, ze momentalne tam neni nastavena jako pozadavek zadna, coz je ale chyba nejspis se tam nejaka nastavi. Ocekaval bych stejnou silu jako pro obourucni sekyru.

Author:  G-ladiator [ 22:36 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

Obouruční sekyru? Jakože 18? Eh... proč? Ta zbraň není zdaleka tak silná - je totožná s bitevní sekyrou, jen je o jednu libru těžší a má tupý dmg.

Author:  kucik [ 23:01 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

Sorry, ja myslel, ze mluvis o obourucnim kladivu. Warhamer ma 12.

Author:  G-ladiator [ 23:21 29. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

Uf, trochu jsi mě vyděsil :)

Author:  -darkvision- [ 00:59 30. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

J.F.Payne wrote:
Mně se líbí jak to je, metoda pokus-omyl. A pokud chcete recepty, proč je nesepíše a neprodává nějaké PC? Vždyť to může být zlatý důl :)


Protože by to nabouralo ekonomiku?
Tak jako prodat co jakej kov dělá.
Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné.
Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné.

A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd.
A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm ..
(to není mířeno na tebe, ale na všechny :ewink: )

Author:  Prasokralik [ 01:44 30. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

J.F.Payne wrote:
Mně se líbí jak to je, metoda pokus-omyl. A pokud chcete recepty, proč je nesepíše a neprodává nějaké PC? Vždyť to může být zlatý důl :)


Jop, souhlasím. Když už se má něco zveřejnit tak se to nejdřív musí objevit. Čili po receptech se ptát alchymistů co existují a nebo si holt udělat vlastní recepty a co s nima každý hráč udělá je už čistě jeho věc.

Author:  J.F.Payne [ 04:49 30. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

-darkvision- wrote:
Protože by to nabouralo ekonomiku?
Tak jako prodat co jakej kov dělá.
Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné.
Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné.

A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd.
A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm ..
(to není mířeno na tebe, ale na všechny :ewink: )


No, samy recepty by asi ekonomiku nenabouraly, pokud bych nedával epickej repcept na lektvar "kámoši za sto zlatejch". Cena by měla být přiměřená, a co líp, ještě o dost nadsazená.

Hloupé je to hlídání, aby se recepty k někomu nedostaly OOC cestou "kámoš koupil tenhle recept, tak ho děláme, já šetřím na tenhle..."

Kde se co dá sehnat by rozhodně nemělo být součástí receptu. Ani další věci jako síla potvor, co suroviny střeží.

Nicméně, kdybych měl alchymistu, dokážu si představit vybudovat na tomhle výnosný byznys. Kromě toho, alchymista neručí za VŠECHNY ingredience, co byly do lektvaru dodané... holt jiná tpelota varu, jiný katalyzátor... uhh... pardon, pane, zmýlil jsem se... asi? Stačí třeba jen naznačit, pokud nechcete hned přijít o léta dřiny a experimentování. A nebo, ještě lépem, alchymista neruší za nic, co prodá (jen to chce si tu reputaci alchymisty vybudovat).

Buď jak buď, mně se líbí princip pokus-omyl. Je to zase něco, co dělá hru HROU.

Author:  -darkvision- [ 06:48 30. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

J.F.Payne wrote:
-darkvision- wrote:
Protože by to nabouralo ekonomiku?
Tak jako prodat co jakej kov dělá.
Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné.
Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné.

A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd.
A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm ..
(to není mířeno na tebe, ale na všechny :ewink: )


No, samy recepty by asi ekonomiku nenabouraly, pokud bych nedával epickej repcept na lektvar "kámoši za sto zlatejch". Cena by měla být přiměřená, a co líp, ještě o dost nadsazená.

Hloupé je to hlídání, aby se recepty k někomu nedostaly OOC cestou "kámoš koupil tenhle recept, tak ho děláme, já šetřím na tenhle..."

Kde se co dá sehnat by rozhodně nemělo být součástí receptu. Ani další věci jako síla potvor, co suroviny střeží.

Nicméně, kdybych měl alchymistu, dokážu si představit vybudovat na tomhle výnosný byznys. Kromě toho, alchymista neručí za VŠECHNY ingredience, co byly do lektvaru dodané... holt jiná tpelota varu, jiný katalyzátor... uhh... pardon, pane, zmýlil jsem se... asi? Stačí třeba jen naznačit, pokud nechcete hned přijít o léta dřiny a experimentování. A nebo, ještě lépem, alchymista neruší za nic, co prodá (jen to chce si tu reputaci alchymisty vybudovat).

Buď jak buď, mně se líbí princip pokus-omyl. Je to zase něco, co dělá hru HROU.


To mi připomíná asi to, jako že snad každá postava povrchu se kamarádí s Ariou, nedejbože, když jeden hráč má více postav a už skoro od low se s ní, každá jeho postava zná. Taková naše celebritka :twisted:
Jestli to tak není, tak mě vyvěďte z omylu .. na mě to tak ale působí :ewink:

Author:  dira_v_bubnu [ 07:48 30. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

-darkvision- wrote:
Protože by to nabouralo ekonomiku?
Tak jako prodat co jakej kov dělá.
Kde se jakej kov dá sehnat, co ho stráží, jak je to silné.
Kde jaká bylina, co to stráží, jak je to silné.

A později by to bylo okecávání ac, ab, hp těch potvor atd.
A myslím, že pak by ta hra byla nuda ne? Všechno hned vědět? Hm ..
(to není mířeno na tebe, ale na všechny :ewink: )


Cílem mého dotazu nebylo to, aby honem honem někdo napsal KOMPLETNÍHO průvodce kraftem, To vůbec ne. To by tu už žádný krafteři být nemuseli a rovnou by se to mohlo nechat na NPC, kterýmu přineseš ingredience a on ti to uvaří (Aby mě zas někdo špatně nepochopil, tohle fakt ne! :) ).

Šlo mi jen o to, udělat pro např. alchymistu sezman, nebo lépe řečeno nějaký příběh, kde by se dočetl:
"Kdysi dávno nějaký Franta Vomáčka vařil polívku, ale neměl doma nic jinýho než chmel, vodu a ječmen. Tak to svařil, pak mu do toho spadla ještě nějaká škatule a ejhle, ono mu z toho vyšlej lahodný mok, který následně prodal do hostince."

Prostě jen nějaký obecně známý lektvary. A jen jejich nejzákladnější varianty. O podrobný návod mi vůbec nešlo. Klidně by stačilo něco ve stylu :
"Chceš-li opět zdravím býti, musíš sobě lektvar připraviti. Každé malé dítě ví, že jitrocel tě uzdraví."
A jestli jde udělat i něco podobnýho i pro ostatní řemesla (jako že na luk potřebuješ kus klacku a nějakej provázek a buhví co ještě)

Author:  Nalkanar [ 10:34 30. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

J.F.Payne wrote:
Hloupé je to hlídání, aby se recepty k někomu nedostaly OOC cestou "kámoš koupil tenhle recept, tak ho děláme, já šetřím na tenhle..."


Tak ono by se to takhle dalo dělat regulérně IC, že se sejde partička alchymistů, každý koupí od zkušeného alchymisty jiné dva recepty a pak to dají dohromady. Takže to těžko můžeš prokázat, protože to funguje i IC.

Author:  G-ladiator [ 11:31 30. Jun 2011 ]
Post subject:  Re: Nováčkovské dotazy

dira_v_bubnu wrote:
Cílem mého dotazu nebylo to, aby honem honem někdo napsal KOMPLETNÍHO průvodce kraftem, To vůbec ne. To by tu už žádný krafteři být nemuseli a rovnou by se to mohlo nechat na NPC, kterýmu přineseš ingredience a on ti to uvaří (Aby mě zas někdo špatně nepochopil, tohle fakt ne! :) ).

Mě osobně se tenhle systém líbí víc, než možnost mít postavu, která je mistr boje a zároveň mistr kovář. Kdyby ovšem bylo povolání Crafter (Artisan, nazvěte to, jak chcete)... To jsou ale situace "Co by kdyby", a současný craft se mi dost líbí, tak, jak je.

Quote:
Šlo mi jen o to, udělat pro např. alchymistu sezman, nebo lépe řečeno nějaký příběh, kde by se dočetl:
"Kdysi dávno nějaký Franta Vomáčka vařil polívku, ale neměl doma nic jinýho než chmel, vodu a ječmen. Tak to svařil, pak mu do toho spadla ještě nějaká škatule a ejhle, ono mu z toho vyšlej lahodný mok, který následně prodal do hostince."

Prostě jen nějaký obecně známý lektvary. A jen jejich nejzákladnější varianty. O podrobný návod mi vůbec nešlo. Klidně by stačilo něco ve stylu :
"Chceš-li opět zdravím býti, musíš sobě lektvar připraviti. Každé malé dítě ví, že jitrocel tě uzdraví."
A jestli jde udělat i něco podobnýho i pro ostatní řemesla (jako že na luk potřebuješ kus klacku a nějakej provázek a buhví co ještě)

Taky mám pocit, že se toho většina chytla a pochopila poněkud špatně. Nevím, jak alchymie funguje, ale pár základních lektvarů (opravdu pár, tak tři nebo čtyři?), ze kterých by se daly ostatní nějak odvodit (ne jednoduše, samozřejmě, ale třeba vědět jednu, dvě ingredience ptořebné na ten daný typ lektvaru).

Page 4 of 17 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/