Úpravy stávajících dovednostíVytvoř zbroj (Craft armor)-
Původní: http://nwn.wikia.com/wiki/Craft_armor-
Úprava: dovednost zrušena
Vytvoř past (Craft trap)-
Původní: http://nwn.wikia.com/wiki/Craft_trap-
Úprava: dovednost zrušena
Vytvoř zbraň (Craft weapon)-
Původní: http://nwn.wikia.com/wiki/Craft_weapon-
Úprava: dovednost zrušena
Odstraň past (Disable trap)-
Původní: http://nwn.wikia.com/wiki/Disable_trap-
Úprava: dovednost využívá obratnost
Léčiva a léčeníElixíry jsou základní léčení. Jsou 4 druhy (výluh z bylinek, koncentrát z bylinek, bylinkový elixír a elixír zdraví).
Každá postava může za den vypít jen určité množství elixírů (at už léčivých nebo posilujících), toto množství se odvíjí od odolnosti postavy a částečně taky od její úrovně. Čím je elixír silnější tím méně jich můžete vypít.
Ve hře jsou k dostání klasické základní léčivé obvazy, léčící jednorázově podle velikosti dovednosti.
K dopotřebování, ale již ne v prodeji, jsou zároveň i obvazy poskytující pomalejší léčení, kde každý obvaz vyžaduje určitou dovednost v léčení a léčí určitý počet životů po dobu jedné minuty. Kromě toho poskytuje jednorázové léčení o velikosti rozdílu mezi požadovanou dovedností léčení a aktuální dovedností léčení:
Obyčejný obvaz (léčí 1, nutná dovednost léčení 0)
Obvaz s jitrocelem (léčí 2, nutná dovednost léčení 2)
Obvaz s meduňkou (léčí 4, nutná dovednost léčení 7)
Obvaz s pivoňkou (léčí 7, nutná dovednost léčení 10)
Obvaz s petrklicem (léčí 12, nutná dovednost léčení 14)
Obvaz s devětsilem (léčí 20, nutná dovednost léčení 22)
Jezdectví (Ride)Na koni lze jezdit i bez tohoto skillu. Skill zatím není nijak využit.
Okrádání (pickpocket)Při použití skillu okrádání je na Thalii možné ukrást pouze zlato. Množství zlata, které postava může ukrást je limitováno velikostí skillu pickpocket a levelem zloděje do teoretického maxima 200 násobku velikosti skillu zloděje pro epického zloděje. Tedy okolo 10 000 gp.
První hod na okrádání je stejný, jako u původní verze. Tedy d20 + skill proti DC 20 u neutrální postavy a DC 30 u postavy nepřátelské. Po úspěšném hodu okrade zloděj svoji oběť.
Druhý hod ověří, zda si okradený něčeho všimnul. Oběť hází na svoji všímavost proti zlodějově okrádání. Pokud okrádaný uspěje, je mu vypsána hláška o okradení.
Okolní postavy si zároveň házejí na svoji všímavost proti zlodějovu okrádání s penalizací podle vzdálenosti o zloděje a směru pohledu.
Po každém pokusu na okrádání dostává zloděj penalizaci na okrádání 10 bodů, která trvá jednu reálnou hodinu. Zloděj tedy podle svých schopností může zkusit okrádat znovu i se sníženým skillem (následkem čehož se mu skill opět sníží), nebo počká, až se vše uklidní.
Použití magických předmětů (UMD)UMD postavám neumožňuje nošení předmětů, které jsou limitovány na jiná povolání. Jedná se o omezení pro všechny vybavitelné předměty.
Úprava se nevztahuje na střelivo a jiné spotřební použitelné věci (svitky, hůlky, žezla, harfy, loutny .....)
Naopak se v blízké budoucnosti můžete těšit na nové předměty, které budou striktně pro postavy s UMD, nikdo jiný je nebude schopný používat.