Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 13:10 28. Mar 2024

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 11:51 15. Oct 2018 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Navrhuji upravit Karathu, aby byla více útulná a fungovala jako setkávací místo. Proto uvítám k tomuto jakékoliv připomínky.

Mě osobně napadají tyto věci:
- Setkává se teď dost na trhu. To místo je podle mě Ok. Jen tam chybí nějaké lepší posezení. Takže bych to nějak upravil, jestli na náměstíčko s lavičkami nebo na park... to je otázka.
- Vozy přemístit k branám, ve směru, kam jedou. Tím pádem budou logicky umístěné a nepojedou přes řeku.
- Hospoda v přístavu je špatně umístěná, kolem se vůbec nechodí, tudíž tam postavy zapadnou. To samé hospoda v Horním městě. Nějakou z nich bych dal k tomu "náměstí " místo té kuchařky.
- Obchody v Horním městě by bylo možné zredukovat, případně přesunout na tržnici. V Dolním městě jsou dva trhy, stačí jeden...


Co vy na to? Máte nějaké další nápady a připomínky k tomu?

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 12:27 15. Oct 2018 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 14:39 27. Aug 2013
Posts: 2521
Rejty wrote:
Navrhuji upravit Karathu, aby byla více útulná a fungovala jako setkávací místo. Proto uvítám k tomuto jakékoliv připomínky.

Mě osobně napadají tyto věci:
- Setkává se teď dost na trhu. To místo je podle mě Ok. Jen tam chybí nějaké lepší posezení. Takže bych to nějak upravil, jestli na náměstíčko s lavičkami nebo na park... to je otázka.
- Vozy přemístit k branám, ve směru, kam jedou. Tím pádem budou logicky umístěné a nepojedou přes řeku.
- Hospoda v přístavu je špatně umístěná, kolem se vůbec nechodí, tudíž tam postavy zapadnou. To samé hospoda v Horním městě. Nějakou z nich bych dal k tomu "náměstí " místo té kuchařky.
- Obchody v Horním městě by bylo možné zredukovat, případně přesunout na tržnici. V Dolním městě jsou dva trhy, stačí jeden...


Co vy na to? Máte nějaké další nápady a připomínky k tomu?


- s tím trhem souhlasím u nástěnky, kašny a kolem na trzích potkávám nejvíc lidí, určitě bych něco takové zachoval.
- hospodu v přístavu bych přesunul na trh i s tím posezením, aby byla hospoda hned vedle a nemuseli sedět lidi na kašně, a ze zahrádky u hospody mít výhled na trh, nástěnku a vchodu do dílen.
- Osobně bych to horní město úplně zrušil a obchodníky přesunul k bance, akademii a nějaké obchodníky hodil do chrámové čtvrti. Divadlo bych hodil vedle cirkusáků a nebo místo nich. Hospoda a lázně z horního města by šla hodit bud taky k bance nebo do chrámové části. (jinak lázně jsem dělal já, takže bych za ně měl bojovat, ale chodí do nich vůbec někdo? :) )

_________________
Abigaill Moon - střelená, praštěná...no dobře prostě vtipkující drobná elfina - princezna Abi

Mireia Chica de Guerra Vasquez - vysoká bojovnice z ciziny s falchionem většinou držící flašku alkoholu - Mireia

Lucka Jehlička - malá hobití druidka s medvědem v kapse - Lucka


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 12:48 15. Oct 2018 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 10:07 13. Mar 2012
Posts: 4376
Nu, Karathu jsem si poprvé užil před pár dny. Musím na rovinu říct, že je to bludiště. Co mi dělalo největší problémy, tak je orientace. Osobně bych se přikláněl také k tomu, aby se trochu popřeházely lokace. Napojil bych na sebe dolní a horní město, chrámovou část bych dal do boku, stejně jako je teď přístav tj. nejspíš na opačnou stranu. Nejde tak ani o to, co v těch lokacích je, ale významově. proč je na severu chrámová část a východ je na západě, do horního města se pak musí jít přes jinou lokaci, takže není průchozí, ale uzavřená. Je tedy nevyužívaná a hospoda zde nenavšěvovaná.

Podle mě je pointa všecho v průchodnosti. Nechme Horní a Dolní město průchozí a do nich naskládejme, co se často využívá. S Dolním městem by naznačené úpravy asi byly fajn, Horní by byla část bohatců, pak na ní klidně může navazovat ještě jedna lokace s hradbami a bránou.

PS: ...a když už jsme u toho, co ta karatská radnice ve sklepě? :D To zrovna na důstojnosti dvakrát nepřidá

_________________
je cosi shnilého ve státě dánském
...ale plíseň je dobrá pro penicilín
z hodně léků však bolí hlava
...a tvoří se závislost
Vhodný čas na odvykací kůru

člen ligy pro zákaz veškerých změn na thalii


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 13:50 15. Oct 2018 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Pravda, radnice je jak sklep... :D

Divadlo místo cirkusu, to stojí za zvážení, stejně je ten prostor nevyužitý.

Taky je otázka, jestli má být veřejně přístupná čarotvrz a Shardonský hájek, se tam stejně chodí jen kvůli mistrům.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 14:11 15. Oct 2018 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16269
Location: Somewhere around nothing
Bacha, s těma velkejma budovama je v tom tilesetu dost problém manipulovat.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 14:23 15. Oct 2018 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Čarotvrz veřejná ano. Kdyby bylo co hrát s mágama, tak by se nabízelo udělat i neveřejnou část pro nějaké RP účely, ale na to tu teď není dost hráčů a DM.
Shardon bych nejradši viděl zase někde v lese u Ivory a né skrz nějaký stargate přímo z centra města. Přihodí se pár entů a svěcení půdy proti nemrtvým a žádný zloun tam prakticky nepáchne, navíc druidi můžou (třeba jako v Zaklínači) být relativně neutrální a ošetří každého.

Osobně se mi nejvíce líbila první podoba Karathy po spuštění NT, kdy to bylo opravdu pobřežní město, mělo určité obranné body a tak. Nicméně ta podoba je moc rozlezlá. Osobně si myslím, že by se nabízela varianta vzít podobu z ST - takové to hlavní náměstí, jak stál Racek a radnice, proti Rackovi dát dílny, bokem dobrodruha. V uličkách za nimi další obchody z horního i dolního města. Popř. se mi líbí myšlenka těch low lvl věcí na trhu pod širým nebem (třeba vedlejší menší náměstí), zatímco ty lepší věci jsou v obchodech v domech.

Škopek bych nechal v přístavu, je to hráčská hospoda, kterou si Molly vybojoval jako alternativu k Rackovi, nemyslím si, že by se měla přesouvat někam jinam, když je stavěná jako přístavní krčma.

Bokem lokace přístavu, chrámu, vojenské akademie (a banky) a královského paláce s turnajovým kolibštěm.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 14:51 15. Oct 2018 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 14:39 27. Aug 2013
Posts: 2521
Rejty wrote:
Pravda, radnice je jak sklep... :D

.


Na to jsem už kdysi upozornoval, že to vypadá fakt divně :P

Nalkanar wrote:

Škopek bych nechal v přístavu, je to hráčská hospoda, kterou si Molly vybojoval jako alternativu k Rackovi, nemyslím si, že by se měla přesouvat někam jinam, když je stavěná jako přístavní krčma.


Pokud zanechat v přístavu, tak dát blíž k místu, kde prochází lidi. Takhle je hospoda zbytečně zašitá.

Možná jak je ten barák, co tam stojí ta běhna, tak tam dát hospodu a sklad přesunout na místo hospody.

_________________
Abigaill Moon - střelená, praštěná...no dobře prostě vtipkující drobná elfina - princezna Abi

Mireia Chica de Guerra Vasquez - vysoká bojovnice z ciziny s falchionem většinou držící flašku alkoholu - Mireia

Lucka Jehlička - malá hobití druidka s medvědem v kapse - Lucka


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 15:17 15. Oct 2018 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Přemístit v přístavu hostinec tak, aby z / do zahrádky bylo vidět z cesty k lodím, by určitě bylo realizovatelné.

No v případě změny mapy by se ten Shardonský hájek dal zakomponovat zpět do Dorenu, pokud už by se zvolila změna mapy.

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 20:37 17. Oct 2018 
Offline
Mistr
User avatar
 Profile

Joined: 15:13 27. Sep 2012
Posts: 967
Nejdřív zkusím reagovat na ostatní v bodech:

1)
Quote:
Setkává se teď dost na trhu. To místo je podle mě Ok. Jen tam chybí nějaké lepší posezení. Takže bych to nějak upravil, jestli na náměstíčko s lavičkami nebo na park... to je otázka.


Hodily by se mi tam lépe lavičky. Je to přece jen místo před dílnami a trhy, kde probíhá obchod/práce.

2)
Quote:
Hospoda v přístavu je špatně umístěná, kolem se vůbec nechodí, tudíž tam postavy zapadnou. To samé hospoda v Horním městě. Nějakou z nich bych dal k tomu "náměstí " místo té kuchařky.


Hospoda v horním městě je Racek. Jde o vyhlášené místo pro vyšší vrstvy, které se dobře hodí právě do horního města. Přesun na náměstí by mohl trošku zkomplikovat snahu vedení hráčské hospůdky i s personálem. Hospoda v přístavu je Škopek. Ta hospoda je celkem zažitá v přístavu. Přestěhování do centra dění by určitě usnadnilo snahu o naplnění hospody štamgasty a vedení se vším všudy. Ale rozhodně by to nemělo jít jen systémovým přesunem. Chtělo by to DM, které vyhodnotí situaci a na tom základě vyvolá možnost přesunu. Také je monžé nehýbat s ničím, jen Škopka dát blíže k trasám hráčů v přístavu.

3)
Puxina wrote:
- Osobně bych to horní město úplně zrušil a obchodníky přesunul k bance, akademii a nějaké obchodníky hodil do chrámové čtvrti...


Žádné horní město prosím nerušte. Už je to zažité místo pro bohaté obyvatele města, je tam i knihovna, palác, Racek. Spíše bych se zamyslel, jak ho lépe napojit na kanalizační systém, případně, jak ho unikátně využít, když už tu nebudou obchodníci. Není potřeba, aby každý kout města měl nějaké systémové využití. Různé hostince, lázně, nájemní domy, zapadlé uličky, sochy, nebo místa se svým geniem loci... to vše se může stát kulisami, třeba v hráčských hrách a DM Q. Také zde mohou být sídla spolků PC/NPC.

4) Shardonský hájek bych raději viděl opět v Dorenu. Příliš magie a teleportů mi osobně moc nesedí. Ale je to můj vyhraněný RP pohled na věc.

5)
Nalkanar wrote:
Škopek bych nechal v přístavu, je to hráčská hospoda, kterou si Molly vybojoval jako alternativu k Rackovi, nemyslím si, že by se měla přesouvat někam jinam, když je stavěná jako přístavní krčma.


Pohled na Škopek je trošku komplikovanější. On začínal jako přístavní pajzl, s NT se trošku posunul směrem k hostinci, později byla rozšířena nabídka, takže v současnosti je tam k dostání, dle mého, nejzajímavější kombinace pokrmů a pití. Na druhou stranu otázka přesunu jinam vyvstala hlavně s tímhle "velkým stěhováním všeho". Možná není třeba hýbat s ničím, jen dát hostinec blíže hlavní trase přístavu, aby zde byla větší šance potkat další postavy. Pokud přesun, tak na základě iniciace světa (DM).

-------------------

A ted moje návrhy/připomínky:

1) Logičtější zpracování kanalizace. V současnosti jsou v některých častech vstupy dva, jinde není žádný, kanalizace má podivné vrstvení a tvary. Do horního města, nebo přístavu třeba stoky vůbec nesahají. Také je tu otázka, zda neobnovit východ z města skrze kanalizaci, dříve tam býval. Pokud není zájem, aby byl východ jen tak přístupný, je možné tam dát určité překážky.

2) Není možné omezit výskyt slizů ve stokách (nahradit je něčím jiným)? Ty potvory mají asi zapnuté pravdivé vidění, takže spolehlivě detekují začínající tuláky, kteří tu expí, stejně tak nejlepší misry ukrytí. Přitom je někdo prozíravě spawnul snad do každé lokace pod městem. I bez nich současná AI posílá příšery přes celou lokaci hledat ukryté cíle, které vždy vidí naprosto jistě na míle daleko, ale když se k nim přiblíží, zjistí, že je vlastně nedovedou najít :-D. Slizové mi příjdou jako magicky oživené splašky... což by mi pasovalo třeba na stoky pod středním městem, kde sídlí věž mágů.

3)
Quote:
Kupecká gilda - hlavní sídlo:

prostory v horním patře obchodní baziliky v Dolním městě karathském


Na tomto místě sídlí mnoho kupců, ale jako sídlo světem hýbající gildy mi to tam nepřipadá. Nemají tam ceduli, ani malou kancelář, jednací místnost, prostě nic. Nedá se tam něco přihodit, třeba místo již nepotřebného krámku alchymisty?


Ted se ještě zeptám obecně k aktuálně řešeným změnám měst. Bude nějaký "garant" kronikář/DM, který zkusí změny korigovat správně dle reálií? Nebo se bude řešit jen mechanická stránka? Ptám se proto, že tohle může být zajímavá šance dostat do světa více našeho světa Thalie. Opravit chyby, vhodně vložit atmosféru. Později by se pravděpodobně zase vše svedlo na "je hotovo, tak už to nebudeme měnit", tak at se s tímto počítá rovnou při změnách.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 20:43 17. Oct 2018 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
Goran wrote:
Ted se ještě zeptám obecně k aktuálně řešeným změnám měst. Bude nějaký "garant" kronikář/DM, který zkusí změny korigovat správně dle reálií? Nebo se bude řešit jen mechanická stránka? Ptám se proto, že tohle může být zajímavá šance dostat do světa více našeho světa Thalie. Opravit chyby, vhodně vložit atmosféru. Později by se pravděpodobně zase vše svedlo na "je hotovo, tak už to nebudeme měnit", tak at se s tímto počítá rovnou při změnách.


Pokud budou změny v souladu s reáliemi, budu jen rád :) Takže pokud se najde někdo, kdo to bude korigovat, klidně do toho.

Osobně bych byl rád, kdyby se někdo ujal "moderování" této debaty (klidně i úprav města) tak, aby se došlo ku spokojenosti, stejně jako se Pux ujal Kelu :wink:

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 20:48 17. Oct 2018 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9273
Location: Brno/"Znojmo"
Tak snad má tým svého kronikáře, ne?

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 20:49 17. Oct 2018 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12262
Location: Plzeň
No zatím jsem angažmá v těchto debatách nezaznamenal, ale nemyslím si, že by byl problém tím pověřit někoho z hráčů :)

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 15:53 18. Oct 2018 
Offline
Obyvatel
User avatar
 Profile

Joined: 21:55 13. Feb 2013
Posts: 145
Ahojda, tak já se také zkusím vyjádřit :)

1. jsem pro dát jednu z hospod do centra, před ní zahrádku, kde by hráči seděli, sledovali, kdo se pohybuje po náměstí - zároveň s tím tam směrovat obchody, trh, radnici a pod - tak jako to na náměstích bývá.

2. zmenšit horní město nebo třeba spojit s tou částí, jak je banka. Spousta prostoru je naprosto nevyužitá, jen se prochází. Třeba tam směrovat řekněme lepší byty, které si jako hráči můžeme pronajmout, už by nebyly právě u náměstí.

3. Moc mi nedává smysl ta část města, než se dojde ke chrámu. Opět nevyužitý prostor. Možná zmenšit, nechat tam i ty byty - levnější alternativa, zrušit hájek a přesunout tam nějaké řekněme potenciálně využívatelné lokace z horního města - mě osobně by tam sedeli ty lázně = hygiena = zdraví = léčení = kněží = chrám. Ponechat univerzitu, určitě má potenciál pro RP za mága = vědomosti = rozvoj.

Asi to trošku pozpřeházet, zmenšit a především centralizovat. :)

_________________
Amal - inspiraci pro ní jsem nalezla u tohoto klipu: https://youtu.be/nuckTcoZG4Q
Zar´tyriel
Nazyia - její příběh byl dovyprávěn <3 https://youtu.be/9yT0OW_GOpI

Moje <3 https://youtu.be/EugpuiJFfKo


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 09:28 19. Oct 2018 
Offline
Bůh
User avatar
 Profile

Joined: 13:23 30. Apr 2007
Posts: 4706
Location: Gremliní nora pod sněhem
Sherdon zpět k Ivory.. je nádhernej a moc enchápu proč se vlastně posouval, rp okeácní kvůli ochraně ano..ale sherdon byl víc útulnější na st (pro mě), alenerušila bych ho, když už je zrušená eranina zahrada a utulný gruberík..

Racka bych nějak vecpala do středního města,v tom horním je na prd.

_________________
Nieninquë - legenda
Lilien - magie, magie, magie

Keep talking I'm analyzing you.

,,Halapartna is the way of život!" Lusignandnes, 12.8.2020, 23:53, Discord



Thalijský gremlin, creeper první třídy, neRP hráč, bílá vrána


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Úpravy Karathy k diskuzi
PostPosted: 12:37 19. Oct 2018 
Offline
Velmistr
User avatar
 Profile

Joined: 17:36 27. Jul 2011
Posts: 1152
Location: Stod
je pravda že ta zahrada mi taky chybí

_________________
Jsem jaká jsem.
Lina Arna - zlatooká černovláska


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 74 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits