Thalie http://thalie.pilsfree.cz/forum/ |
|
Chyby v xp systemu? http://thalie.pilsfree.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=3161 |
Page 1 of 1 |
Author: | Dragorrr [ 05:09 03. Jul 2009 ] |
Post subject: | Chyby v xp systemu? |
Tak před dvěma měsící jsme s kámošem přestali hrát na Thalii kvůli maturitě. Když jsme se vrátili, tak nás čekalo překvapení. Nejsem si jistý jestli to není záměr, ale smysl mi to nedává: 1) Rasy a jejich ECL - bylo (a je) celkem šokující, jak málo xp jsme najednou dostávali za zabíjení mobů. Vyzkoušeli jsme nějaké naše jiné postavy a zjistili jsme, že tiefling dostává za lítého jezevce na prvním levelu okolo 70 xp, zatímco obyčejný ork (lowland) dostává expů 40. Chápu správně, že v tomto případě tielfling by měl dostávat xp jako postava na 3lvl zatímco ork jako postava na levelu prvním? 2) XP v grupě - Nevim jak funguje rozdělování xp v grupě, ale nezdá se mi, že by to bylo nastavný tak, že všichni členové na stejném lvl dostávají také stejné xp. Naše aktuální postavy jsou na 3 lvl. První je Hakavar barbarian a Human wizard. ECL (podle nwnwiki) by v tomhle pripadě mělo být 5 a 2. XP však dostáváme naprosto stejné. Je docela otrava mít nejvíce zvýhodněnou postavu v nwn, co se XP týče, a dostávat stejně jako ta nejvíce znevýhodněná. 3) Dvojnásobek XP (tzv výjmečné poznání) - Je docela obvyklé, že zabijeme potvoru, dá nám dvojnásobek xp, ale dá nám stejně jako naprosto stejná potvora, kterou jsme zabili před několika okamžiky bez bonusu. Nevím jestli to není způsobené tím, že se nevyznám v tom, jak xp systém na Thálii funguje. Pokud je to ten případ, tak se předem omlouvám. |
Author: | Jonny [ 09:53 03. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
Rasy a jejich ECL na Thalii, což stoprocentně nesouhlasí s NWNwiki - http://thalie.pilsfree.cz/rasy-53.htm Na ostatní věci neumím dost dobře odpovědět, snad jenom že to vyjímečný poznání vám dá stejně xp, když zabijete potvoru, která vám normálně dává 1 xp. To je kvůli zaokrouhlení. |
Author: | kucik [ 10:00 03. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
Xp v partě se řídí řadou parametrů, jako jsou rozdíly levelu v partě a podobné věci. Za každou potvoru jsou taky trochu jiné expy, protože každá potvora má trochu jiné vlastnosti. Typicky jeden jezevec může být silnější než druhý a za každého z nich může být jiný počet xp. |
Author: | LDamian [ 13:26 10. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
Bylo by možné dát o tom jak jsou xp v partě přidělovány nějaké podrobnější informace? - rozdíly levelů - fungování ecl některých postav v partě (připočítává se do rozdílu levelů?) - počet členů v partě - přítelíčci - summoni - ovládnutá zvířata - pronajaté muly a podobně Aspoň zhruba jak co to bude ovlivňovat, aby bylo jasné co čekat. Například jestli vůbec má smysl tvořit partu, kde nejvyšší level je o 10 levelů výš než nejnižší nebo už je lepší vytvořit dvě nezávislé skupiny. Co čekat při tvorbě party s počtem členů 5+ a zda když si tam každý ještě povolá summona a vyvolá přítelíčka to stále bude snižovat expy nebo je tam hranice... A tak podobně. Takhle bez informací je třeba i těžké hlásit nějakou nevyváženost u potvor a podobně. Taky je fajn, když je možno s ohledem na ten systém přibližně navrhnout nějaké místo, kam by se parta mohla vydat tak, aby z toho všichni něco měli a zároveň mohli být užiteční. Díky za každé nové info. ![]() ![]() |
Author: | nomis_b [ 13:43 10. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
a nahodou i ability potvor a pravdepodobnost, s jakou bude mit potvora takovy utok, co trefi tvoje AC, + soupis bosu, kde padaji artefakty nechces ![]() |
Author: | kucik [ 14:12 10. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
LDamian wrote: ... Myslim že neni nic proti ničemu, když ten vzorec zveřejnim. xp = xp/(((lvl-avg)^4)/avg^2 + 1) Tohle je modifikátor určující, kolik postava dostane xp v závislosti na odlišnosti jejího levelu od průměru party. lvl = level postavy avg = průměrný level party Cílem je zohlednit, jak moc může být postava v partě přínosná s jejím levelem a kolik má tedy získat xp. |
Author: | LDamian [ 14:19 10. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
Ability potvor bych samozrejme rad uz ze zvedavosti, ale vim, ze by jste je sem nevypsali a ze muj zajem je spis zajem tak trochu mimohracsky (taky rad obcas stavim npc), tak se ani nesnazim. Navic kouzla a vetsinu ruznych specialnich utoku tak nejak znam a to, ze sem tam chcipnu pri objeveni noveho npc nez se naucim co pouziva je sice k vzteku, ale patri to ke hre. Krome toho nevsiml jsem si, ze by tu fungovaly nejake extra zvlastni ability mimo tech, co jdou pozorovat a simulovat i v toolu. Mozna jsem jen nedosel ke spravnym potvoram. Ale kdyz uz jsi to zminil - kdybych narazil na neco extremniho ve stylu automatickeho dispellu u potvor pomoci hulek i z paralyzy treba (jen priklad bez prime navaznosti na jine shardy), asi bych se o to zajimal hloubeji a bylo by samozrejme na vas, jaky pristup by jste zaujali k podavani informaci. Pravdepodobnost ze utok potvory projde me AC se tak nejak celkem snadno da odvodit z tabulky kde bezi utoky potvory, AC potvory +- taky. Stejne se da dopocitat i to, jake budu pusobit zraneni... To na co se ptam by slo nejspis take, ale zrejme obtizneji a protoze jsem zlenivel a to info mi neprislo nejak zvlast zavadny. Je to ooc mechanika, jeji odhalovani zrejme nema byt zabavnou soucasti hry a naopak jeji znalost muze pomoct v odladeni nevyvazenosti. Ten soupis bossu vazne nechci. Hledat bosse ve hre, zjistovat neco o artefaktech a podobne povazuji za zabavnou napln hry. Jinak se omlouvam za umisteni dotazu v nespravne sekci, vsiml jsem si toho az ted. EDIT: mimochodem na ability potvor kaslu, ale jednou bych s tebou moc rad pokecal o craftu co jsi tu udelal. Sice ja sam kraftit nebudu, ale podle ohlasu uzasne zajimava a navykova vec a tam by mne ty ability a vubec vse kolem toho moc zajimala. Treba za par let nebo proste az se nebudes bat zneuziti. Sam jsem se kdysi nad craftem do nwn svetu zamyslel, ty jsi to pojal vyrazne jinak a fakt pekne udelano. ![]() |
Author: | LDamian [ 14:29 10. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
kucik wrote: LDamian wrote: ... Myslim že neni nic proti ničemu, když ten vzorec zveřejnim..... Díky moc, musím teď vyrazit na nákupy, pak se nad tím zamyslím. Ještě bych se rád zeptal. Jak je to se zohledňováním summonů a přítelíčků, ovládaných zvířat a mul? Zohledňuje se třeba level summona nebo je jedno, zda si povolám já nevím pixie nebo nebeského lítého medvěda? Je nějaký rozdíl v postihu na expy mezi summonem a přítelíčkem? Nejde mi ani tak o konkrétní čísla (pokud jsou tajná), spíš bych si rád odvodil třeba jak by to vypadalo při expování u dvou druidů level 10, každý se summonem, přítelíčkem, ovládnutým zvířetem? Z praxe mi připadalo, že samostatný válečník expí výrazně rychleji, než takhle ověšený druid. Ale nechce se mi zabít hodiny času tím, že budu zakládat postavy a jen testovat s nejistým výsledkem. |
Author: | kucik [ 14:45 10. Jul 2009 ] |
Post subject: | Re: Chyby v xp systemu? |
Se summonem, nebo přítelíčkem jde rozhodně míň xp. Podstatný taky je, jestli potvoru zabije PC, nebo summon. Jak to přesně je ale nevim. Musel bych to dohledat v kódu. |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |