 |
View unanswered posts | View active topics
Author |
Message |
Sobik
|
Post subject: Katany Posted: 16:16 27. Apr 2010 |
|
Joined: 08:27 12. Apr 2009 Posts: 717 Location: Praga
|
Možná se pletu, ale katany, které jsou ve standartním NWN jsou tzv. Wakizashi (Usuzuju z délky a držení jednou rukou). Myslím, že by nebylo od věci vytvořit i obouruční verzi - skutečnou Katanu - greatsword s větším rozsahem kritiku. A případně ještě Tantó - dýku s větším rozsahem, na oboje potřebné exotické zbraně, samozřejmě. Nevím, jak moc je složité přídávat nové zbraně a je mi jasné, že je spousta jiných projektů s daleko vyšší prioritou, ale prostě mi to tak blesklo hlavou a myslím, že to není tak blbý nápad. Nekamenujte mě, jestli je. http://cs.wikipedia.org/wiki/Wakiza%C5%A1ihttp://cs.wikipedia.org/wiki/Katanahttp://cs.wikipedia.org/wiki/Tant%C3%B3
_________________ Říkejte mi Sob Gorok Kovadlina - Trpasličí bojovník z rodu Kovadlinů, stavbař a truhlář. Manžel Agrily.
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Katany Posted: 16:29 27. Apr 2010 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
Myslim že zbraní je tolik, že je možný si z toho vybrat a dost možné existuje i model obouručky, který vypadá jako katana.
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Katany Posted: 16:33 27. Apr 2010 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
Katana se může držet jednou rukou. Musaši používal dvě katany najednou. Model obouručky vzhledu katany (spíš asi nodači) v toolu určitě je. Bastard se taky v NWN drží jednou rukou. Obě jsou to jedenapůlruční zbraně.
Na EfU kdysi přemýšleli o tom, jestli pro tyhle speciální zbraně nezavést mód, který by je používal jako dvouruční (víc síly, zákaz štítu a druhé zbraně) v boji. ale nějak to asi nedopadlo.
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
efu_redo
|
Post subject: Re: Katany Posted: 16:57 27. Apr 2010 |
|
Joined: 15:50 20. Apr 2010 Posts: 585
|
Model katany a jiných východních mečů se dá udělat jak z obouručáku tak z krátkých mečů. Netřeba nic přidávat, stačí si změnit design dané zbraně.
_________________ Dělejte si s mými postavami co chcete, jen ať v tom není OOC!!!
|
|
Top |
|
pilnik
|
Post subject: Re: Katany Posted: 17:21 27. Apr 2010 |
|
Joined: 12:29 08. Jan 2008 Posts: 287
|
ma pravdu DenGrasse 
_________________ Obuki - ten vod Škopku
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: Katany Posted: 17:36 27. Apr 2010 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
Zkusím trochu laicky schnout: 1) tanto (JAP) = dýka (EU) 2) wakizaši (JAP) (lze použít mainhand i offhand  ke kataně) = krátký meč (EU) 3) katana (JAP) = jedenapůlruční, lze používat zbraň do offhandu = bastard (EU) 4) dlouhááááááá obouruč držená katana se tuším jmenuje "dai-katana" (JAP) = obouručák (EU) Modelově se nechají najít jakákoli z NWN klasických zbraní (mečů/dýk/scimitarů) na "zahnuté dlouhé" čepele. Jen featy se berou na meče. Přijde mi účelnější předělat vzhled obouručáku než implementovat nové typy zbraní.
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
|
|
Top |
|
Bahnak
|
Post subject: Re: Katany Posted: 18:02 27. Apr 2010 |
|
Joined: 16:25 16. Nov 2008 Posts: 6579 Location: Praha
|
Áááá, Sobík i DenGraase oba jemně naťukli takovou tu klasiku známou třeba z BG2, kde bojovník bojující jednou zbraní má nějakou výhodu za to že nepoužívá štít... A ty jedenapůlky k tomu prostě táhnou (Filmy jsou zlá věc  ) NWN je v tomto směru ale neoblomné a o kataně hovoří jako o jednoruční zbrani. Na druhou stranu nevidím problém se domluvit s DM, založit obouručkaře a holt si pokaždé pohrát s modelem no... Trochu offtopic: stejně vždycky tak nějak nerad vidím v evropsky pojmutém RPG tyhle japonské hračky... prostě osobně mi k fantasy japonsko nikdy nesedlo... asi za to muže Tolkien...
|
|
Top |
|
pilnik
|
Post subject: Re: Katany Posted: 18:15 27. Apr 2010 |
|
Joined: 12:29 08. Jan 2008 Posts: 287
|
to Kato: myslim ze dai-katana je jen katana s o neco delsi cepeli. japonsky ekvivalent k obourucaku by spis byl Tachi (pripadne Odachi ,Nagachi, Nagatachi)rikali tomu ruzne.
_________________ Obuki - ten vod Škopku
|
|
Top |
|
DenGrasse
|
Post subject: Re: Katany Posted: 18:28 27. Apr 2010 |
|
Joined: 01:37 21. Feb 2008 Posts: 5869
|
dai-katana je normální katana daito a šoto (dlouhý a krátký meč) dávaly dohromady pár, daišo. tači je meč zhruba velikosti katany (i když víc variabilní co do velikosti i tvaru). to velký se jmenuje nodači, to je vskutku obouruční zbraň. mimochodem, ty legendy o skvělých japonských mečích se katan vůbec netýkají. katana je pozdní věc. ty staré meče se jmenovaly čokuto, po nich byly tači a teprve se vznikem samurajů přichází katana. tači ještě nějakou dobu existoval souběžně s katanou (nosili ho šlechtici, kteří nebyli samurajové, např. u dvora). bahnaK. jo to ja taky, resp. nevadi mi to kdyz je to v setingu řádně ošetřené, tj. je tam něco jako japonsko. když to tam je importované náslině bez vysvětlení, taky mi to vadí. obvyklá odpověď na to, kde se to tam vzalo pak je "vyrobili to elfové" 
_________________ hyperpasivní myšohryz pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...
|
|
Top |
|
Rejty
|
Post subject: Re: Katany Posted: 18:32 27. Apr 2010 |
|
Joined: 15:08 27. Apr 2007 Posts: 12264 Location: Plzeň
|
KaTo wrote: Modelově se nechají najít jakákoli z NWN klasických zbraní (mečů/dýk/scimitarů) na "zahnuté dlouhé" čepele. Jen featy se berou na meče. Přijde mi účelnější předělat vzhled obouručáku než implementovat nové typy zbraní. Ta ,,obouruční" katana se dá vytvořit jako vzhled kosy. Problém těch nových vzhledů je, že se na nich zobrazují efekty zbraní zpravidla mimo čepel...
_________________ Vedoucí týmu Thalie
|
|
Top |
|
Nalkanar
|
Post subject: Re: Katany Posted: 19:11 27. Apr 2010 |
|
Joined: 14:21 13. Feb 2010 Posts: 9274 Location: Brno/"Znojmo"
|
DenGrasse wrote: Katana se může držet jednou rukou. Musaši používal dvě katany najednou. Model obouručky vzhledu katany (spíš asi nodači) v toolu určitě je. Bastard se taky v NWN drží jednou rukou. Obě jsou to jedenapůlruční zbraně. Jen poznámka: Musashi nedržel dvě katany, ale katanu a wakizashi (IMHO celkem rozdíl v manipulaci). Ten malej detail, že to používal pouze při boji s více nepřáteli a především jen k vlastnímu krytí, je systémově zanedbatelnej. Né každej fighter bude tak odvážnej a vyskillovanej.
_________________ .
|
|
Top |
|
sandoftime
|
Post subject: Re: Katany Posted: 12:59 28. Apr 2010 |
|
Joined: 05:40 31. Jan 2008 Posts: 1829
|
katana ve skuečnosti a katana v nwn jsou dvě zcela odlišné věci
původní význam katany byl jakožto jednoruční varianta k obouručnímu bastardu, kde mohla postava středního vzrůstu používat katanu jednoruč za cenu featu (exotické zbraně) podobně jako obři mohou používat obouruční meč v jedné tlapě
od tohohle nápadu bioware upustil těsně před vydáním hry, protožee v sekci smrtící zbraně je obourucní meč, který je nachlup stejný jako bastard jen má větší zranění a tak by obouruční bastard nikdo nepoužíval (nemluvím o hobitech gnomech kteri maji tyhle zbrane obourucní jako vsechny střední)
bioware tedy nechali ve hře jak katanu tak bastard a obě šoupli do exotických zbraní s tím, že k oběma je potřeba feat na exotické zbraně a obouručně se používat nedají
z hlediska systému se jedná o dvě zcela shodné zbraně, stejný rozsah, stejný základní dmg, stejná váha a v nwn je to rarita (nepočítám li některé cepovky jako velký palcát který je stejný jao válečné kladivo) kde mají dvě zcela shodné zbraně jiné featy na užívání
co se týče obouručních katan, není nic snažšího než udělat krámek podobně jako barvířský jen na upravu zbraní, v cepu je dosti vzhledů, které z obouručního meče udělají katanu
_________________ Your strikes are way too quick to parry Your expression I can't read The game is on! Here I go, but you frighten me!
|
|
Top |
|
kucik
|
Post subject: Re: Katany Posted: 13:47 28. Apr 2010 |
|
Joined: 10:42 10. May 2007 Posts: 16270 Location: Somewhere around nothing
|
sandoftime wrote: není nic snažšího než udělat krámek podobně jako barvířský jen na upravu zbraní, v cepu je dosti vzhledů, které z obouručního meče udělají katanu Dovolím si nesouhlasit. Než uděláš změnu vhledů (což samo o sobě je triviální) musíš ručně projít všechny vzhledy a udělat tabulku funkčních a povolených. Což je počet zbraní * 3 * 255, jeslti se nepletu. Ujme se toho někdo?
_________________ Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM. *********************************************** Les jambes en l'air, comme une femme lubrique, Brûlante et suant les poisons, Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique Son ventre plein d'exhalaisons.
|
|
Top |
|
sandoftime
|
Post subject: Re: Katany Posted: 16:52 28. Apr 2010 |
|
Joined: 05:40 31. Jan 2008 Posts: 1829
|
kucik wrote: sandoftime wrote: není nic snažšího než udělat krámek podobně jako barvířský jen na upravu zbraní, v cepu je dosti vzhledů, které z obouručního meče udělají katanu Dovolím si nesouhlasit. Než uděláš změnu vhledů (což samo o sobě je triviální) musíš ručně projít všechny vzhledy a udělat tabulku funkčních a povolených. Což je počet zbraní * 3 * 255, jeslti se nepletu. Ujme se toho někdo? no a nebo zapojit pravidlo "uprava zbraní na lightsabery a podobné opičárny je zakázaná" a máš tu práci hotovou
_________________ Your strikes are way too quick to parry Your expression I can't read The game is on! Here I go, but you frighten me!
|
|
Top |
|
KaTo
|
Post subject: Re: Katany Posted: 17:07 28. Apr 2010 |
|
Joined: 15:24 23. Jun 2007 Posts: 6754 Location: Severní okraj Středozemě
|
sandoftime wrote: ... no a nebo zapojit pravidlo "uprava zbraní na lightsabery a podobné opičárny je zakázaná" a máš tu práci hotovou ...tomu sám nevěříš že by fungovalo? Aby lidi/hráči dodržovali pravidla? Jsem na Thalii relativně chvilku a hráči (ehm, postavy) si v pohodě jezdí na koni do krámků, ačkoli bych přísahal, že se to nesmí, atd. "Dobrovolnost" dodržování standartních vzhledů bys jen přidávalal práci DMkum, aby podobné prasiče odchytávali, zbraně jim brali, pak řešili dohady, atd. Btw - okřídlené heslo, že prevence je 1000x levnější, než následné odstraňování následků, tu myslím víc než platí.
_________________ Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder) Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3) Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2) Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ) Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín
|
|
Top |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|  |