Thalie


Persistentní svět hry Neverwinter Nights
It is currently 00:44 25. Jun 2025

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Katany
PostPosted: 16:16 27. Apr 2010 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 08:27 12. Apr 2009
Posts: 717
Location: Praga
Možná se pletu, ale katany, které jsou ve standartním NWN jsou tzv. Wakizashi (Usuzuju z délky a držení jednou rukou). Myslím, že by nebylo od věci vytvořit i obouruční verzi - skutečnou Katanu - greatsword s větším rozsahem kritiku. A případně ještě Tantó - dýku s větším rozsahem, na oboje potřebné exotické zbraně, samozřejmě. Nevím, jak moc je složité přídávat nové zbraně a je mi jasné, že je spousta jiných projektů s daleko vyšší prioritou, ale prostě mi to tak blesklo hlavou a myslím, že to není tak blbý nápad. Nekamenujte mě, jestli je. :)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Wakiza%C5%A1i
http://cs.wikipedia.org/wiki/Katana
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tant%C3%B3

_________________
Říkejte mi Sob
Gorok Kovadlina - Trpasličí bojovník z rodu Kovadlinů, stavbař a truhlář. Manžel Agrily.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 16:29 27. Apr 2010 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
Myslim že zbraní je tolik, že je možný si z toho vybrat a dost možné existuje i model obouručky, který vypadá jako katana.

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 16:33 27. Apr 2010 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 01:37 21. Feb 2008
Posts: 5869
Katana se může držet jednou rukou. Musaši používal dvě katany najednou. Model obouručky vzhledu katany (spíš asi nodači) v toolu určitě je.
Bastard se taky v NWN drží jednou rukou. Obě jsou to jedenapůlruční zbraně.

Na EfU kdysi přemýšleli o tom, jestli pro tyhle speciální zbraně nezavést mód, který by je používal jako dvouruční (víc síly, zákaz štítu a druhé zbraně) v boji. ale nějak to asi nedopadlo.

_________________
hyperpasivní myšohryz
pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete
jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 16:57 27. Apr 2010 
Offline
Rytíř
User avatar
 Profile

Joined: 15:50 20. Apr 2010
Posts: 585
Model katany a jiných východních mečů se dá udělat jak z obouručáku tak z krátkých mečů. Netřeba nic přidávat, stačí si změnit design dané zbraně.

_________________
Dělejte si s mými postavami co chcete, jen ať v tom není OOC!!!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 17:21 27. Apr 2010 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 12:29 08. Jan 2008
Posts: 287
ma pravdu DenGrasse :D

_________________
Obuki - ten vod Škopku


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 17:36 27. Apr 2010 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:24 23. Jun 2007
Posts: 6754
Location: Severní okraj Středozemě
Zkusím trochu laicky schnout:
1) tanto (JAP) = dýka (EU)
2) wakizaši (JAP) (lze použít mainhand i offhand :) ke kataně) = krátký meč (EU)
3) katana (JAP) = jedenapůlruční, lze používat zbraň do offhandu = bastard (EU)
4) dlouhááááááá obouruč držená katana se tuším jmenuje "dai-katana" (JAP) = obouručák (EU)

Modelově se nechají najít jakákoli z NWN klasických zbraní (mečů/dýk/scimitarů) na "zahnuté dlouhé" čepele. Jen featy se berou na meče. Přijde mi účelnější předělat vzhled obouručáku než implementovat nové typy zbraní.

_________________
Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder)
Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3)
Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2)
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ)
Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 18:02 27. Apr 2010 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 16:25 16. Nov 2008
Posts: 6579
Location: Praha
Áááá, Sobík i DenGraase oba jemně naťukli takovou tu klasiku známou třeba z BG2, kde bojovník bojující jednou zbraní má nějakou výhodu za to že nepoužívá štít... A ty jedenapůlky k tomu prostě táhnou (Filmy jsou zlá věc :-D )
NWN je v tomto směru ale neoblomné a o kataně hovoří jako o jednoruční zbrani.
Na druhou stranu nevidím problém se domluvit s DM, založit obouručkaře a holt si pokaždé pohrát s modelem no...
Trochu offtopic: stejně vždycky tak nějak nerad vidím v evropsky pojmutém RPG tyhle japonské hračky... prostě osobně mi k fantasy japonsko nikdy nesedlo... asi za to muže Tolkien...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 18:15 27. Apr 2010 
Offline
Měšťan
User avatar
 Profile

Joined: 12:29 08. Jan 2008
Posts: 287
to Kato:
myslim ze dai-katana je jen katana s o neco delsi cepeli.
japonsky ekvivalent k obourucaku by spis byl Tachi (pripadne Odachi ,Nagachi, Nagatachi)rikali tomu ruzne.

_________________
Obuki - ten vod Škopku


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 18:28 27. Apr 2010 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 01:37 21. Feb 2008
Posts: 5869
dai-katana je normální katana :lol:
daito a šoto (dlouhý a krátký meč) dávaly dohromady pár, daišo.
tači je meč zhruba velikosti katany (i když víc variabilní co do velikosti i tvaru).
to velký se jmenuje nodači, to je vskutku obouruční zbraň.

mimochodem, ty legendy o skvělých japonských mečích se katan vůbec netýkají. katana je pozdní věc. ty staré meče se jmenovaly čokuto, po nich byly tači a teprve se vznikem samurajů přichází katana. tači ještě nějakou dobu existoval souběžně s katanou (nosili ho šlechtici, kteří nebyli samurajové, např. u dvora).

bahnaK. jo to ja taky, resp. nevadi mi to kdyz je to v setingu řádně ošetřené, tj. je tam něco jako japonsko. když to tam je importované náslině bez vysvětlení, taky mi to vadí. obvyklá odpověď na to, kde se to tam vzalo pak je "vyrobili to elfové" :mrgreen:

_________________
hyperpasivní myšohryz
pokud mi píšete na ICQ, napište co chcete
jsem jenom autor. číst ty reálie musíte sami...


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 18:32 27. Apr 2010 
Offline
Vedoucí týmu Thalie
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:08 27. Apr 2007
Posts: 12264
Location: Plzeň
KaTo wrote:
Modelově se nechají najít jakákoli z NWN klasických zbraní (mečů/dýk/scimitarů) na "zahnuté dlouhé" čepele. Jen featy se berou na meče. Přijde mi účelnější předělat vzhled obouručáku než implementovat nové typy zbraní.


Ta ,,obouruční" katana se dá vytvořit jako vzhled kosy. Problém těch nových vzhledů je, že se na nich zobrazují efekty zbraní zpravidla mimo čepel...

_________________
Vedoucí týmu Thalie


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 19:11 27. Apr 2010 
Offline
Čestný člen týmu Thalie
User avatar
 Profile

Joined: 14:21 13. Feb 2010
Posts: 9274
Location: Brno/"Znojmo"
DenGrasse wrote:
Katana se může držet jednou rukou. Musaši používal dvě katany najednou. Model obouručky vzhledu katany (spíš asi nodači) v toolu určitě je.
Bastard se taky v NWN drží jednou rukou. Obě jsou to jedenapůlruční zbraně.


Jen poznámka: Musashi nedržel dvě katany, ale katanu a wakizashi (IMHO celkem rozdíl v manipulaci). Ten malej detail, že to používal pouze při boji s více nepřáteli a především jen k vlastnímu krytí, je systémově zanedbatelnej. Né každej fighter bude tak odvážnej a vyskillovanej.

_________________
.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 12:59 28. Apr 2010 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 05:40 31. Jan 2008
Posts: 1829
katana ve skuečnosti a katana v nwn jsou dvě zcela odlišné věci

původní význam katany byl jakožto jednoruční varianta k obouručnímu bastardu, kde mohla postava středního vzrůstu používat katanu jednoruč za cenu featu (exotické zbraně) podobně jako obři mohou používat obouruční meč v jedné tlapě

od tohohle nápadu bioware upustil těsně před vydáním hry, protožee v sekci smrtící zbraně je obourucní meč, který je nachlup stejný jako bastard jen má větší zranění a tak by obouruční bastard nikdo nepoužíval (nemluvím o hobitech gnomech kteri maji tyhle zbrane obourucní jako vsechny střední)

bioware tedy nechali ve hře jak katanu tak bastard a obě šoupli do exotických zbraní s tím, že k oběma je potřeba feat na exotické zbraně a obouručně se používat nedají

z hlediska systému se jedná o dvě zcela shodné zbraně, stejný rozsah, stejný základní dmg, stejná váha a v nwn je to rarita (nepočítám li některé cepovky jako velký palcát který je stejný jao válečné kladivo) kde mají dvě zcela shodné zbraně jiné featy na užívání

co se týče obouručních katan, není nic snažšího než udělat krámek podobně jako barvířský jen na upravu zbraní, v cepu je dosti vzhledů, které z obouručního meče udělají katanu

_________________
Your strikes are way too quick to parry Your expression I can't read The game is on! Here I go, but you frighten me!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 13:47 28. Apr 2010 
Offline
Temnota
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 10:42 10. May 2007
Posts: 16270
Location: Somewhere around nothing
sandoftime wrote:
není nic snažšího než udělat krámek podobně jako barvířský jen na upravu zbraní, v cepu je dosti vzhledů, které z obouručního meče udělají katanu


Dovolím si nesouhlasit. Než uděláš změnu vhledů (což samo o sobě je triviální) musíš ručně projít všechny vzhledy a udělat tabulku funkčních a povolených. Což je počet zbraní * 3 * 255, jeslti se nepletu. Ujme se toho někdo?

_________________
Neaktivní a nezasahující do vývoje. Pouze nouzový support pro WB/DM.
***********************************************
Les jambes en l'air, comme une femme lubrique,
Brûlante et suant les poisons,
Ouvrait d'une façon nonchalante et cynique
Son ventre plein d'exhalaisons.


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 16:52 28. Apr 2010 
Offline
Urozený
User avatar
 Profile

Joined: 05:40 31. Jan 2008
Posts: 1829
kucik wrote:
sandoftime wrote:
není nic snažšího než udělat krámek podobně jako barvířský jen na upravu zbraní, v cepu je dosti vzhledů, které z obouručního meče udělají katanu


Dovolím si nesouhlasit. Než uděláš změnu vhledů (což samo o sobě je triviální) musíš ručně projít všechny vzhledy a udělat tabulku funkčních a povolených. Což je počet zbraní * 3 * 255, jeslti se nepletu. Ujme se toho někdo?

no a nebo zapojit pravidlo "uprava zbraní na lightsabery a podobné opičárny je zakázaná" a máš tu práci hotovou

_________________
Your strikes are way too quick to parry Your expression I can't read The game is on! Here I go, but you frighten me!


Top
Reply with quote  

 Post subject: Re: Katany
PostPosted: 17:07 28. Apr 2010 
Offline
Ďábel
User avatar
 WWW  ICQ  Profile

Joined: 15:24 23. Jun 2007
Posts: 6754
Location: Severní okraj Středozemě
sandoftime wrote:
...
no a nebo zapojit pravidlo "uprava zbraní na lightsabery a podobné opičárny je zakázaná" a máš tu práci hotovou
...tomu sám nevěříš že by fungovalo? Aby lidi/hráči dodržovali pravidla? Jsem na Thalii relativně chvilku a hráči (ehm, postavy) si v pohodě jezdí na koni do krámků, ačkoli bych přísahal, že se to nesmí, atd. "Dobrovolnost" dodržování standartních vzhledů bys jen přidávalal práci DMkum, aby podobné prasiče odchytávali, zbraně jim brali, pak řešili dohady, atd.
Btw - okřídlené heslo, že prevence je 1000x levnější, než následné odstraňování následků, tu myslím víc než platí.

_________________
Síla tě osvobodí! - Sithský kodex, 12.12.2011 (TOR-preorder)
Bylo to peklo! - Error 37, Error 3005, Error 3007, 15.5.2012 (Diablo3)
Až s vámi skončím, nebudete věřit vlastní mysli! - Mesmer, 28.8.2012 (GW2)
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují. - Din Dagor, Mrazen 1147 (EQ)
Tento rok bude začátek konce. - neznámý vojín


Top
Reply with quote  

Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]



Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits